دادخواست اعسار از پرداخت مهریه/ تقسیط آن

مهریه به محض عقد ازدواج به مالکیت زن در می آید و زن می تواند هر تصرف دلخواهی که میخواهد انجام بدهد. اموال مرد بجز مستثنیات دین در قبال مهریه زن قابل توقیف خواهد بود و فرقی نمی کند مال منقول یا غیر منقول یا وجه نقد باشد یا وجه نقد. معسر کسی است که به دلیل نداشتن مالی به جز مستثنیات دین قادر به تادیه دیون خود نباشد. معسر از پرداخت مهریه باید دادخواست اعسار رابعد صدور حکم به دفتر خدمات قضایی ارائه کند. دادخواست اعسار باید همراه با لیست تمامی اموال وحساب بانکی ودادنامه محکومیت مهریه و شهادت نامه باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست اعسار از پرداخت مهریه/ تقسیط آن

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته اعسار از پرداخت مهریه/ تقسیط آن
دلایل و منضمات

۱. فیش حقوقی صادره از سازمان متبوع ۲. کپی مصدق استشهادیه با امضای حداقل ۲ نفر ۳. شهادت شهود،

ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب با خوانده به‌موجب عقدنامه شماره………. مورخ………. ثبت شده در دفترخانه………. عقد ازدواج دائم با مهریه‌ای به میزان………. ریال منعقد کرده‌ایم. هرچند پرداخت مهریه مافی‌الذمه تعهد گردیده است، ولی نظر به اینکه در حال حاضر به جهت مشکلات متعدد/ عدم دسترسی به اموالم توان پرداخت آن را ندارم؛ فلذا با توجه به مدارک تقدیمی مستنداً به ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۳۹۴ صدور حکم اعسار از پرداخت مهریه/ تقسیط مهریه مورد استدعاست.

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    سلام بنده ۱سال قبل به درخواست خانمم برای طلاق توافقی اقدام کردیم که در همان جلسه اول بنده گفتم حضانت ۲تا پسرم که یکی ۹سال و دیگری ۳سال دارد رو دارم و همسرم هم همانجا اعلام کرد که حضانت رو به من میدهد ( قابل به ذکر است که بنده به همسرم حق طلاق داده بودم قبل از این مشکلات) و ما دوباره آشتی کردیم و به زندگی ادامه دادیم و من الان بعد ۱سال از حضور در ان دادگاه که گفتم فهمیدم که همسرم ۶ماه قبل طلاق گرفته بدون اینکه من کوچکترین اطلاعی داشته باشم از این موضوع و حتی برای من در سامانه قضایی و یا پیامکی برای اطلاع از این موضوع نیامد در صورتی که برای دادگاه که گفتم ۱سال قبل رفتم از دادگاه هم پیامک اومد و هم تماس گرفتن برای اعلام روز دادگاه ، اولا این موضوع مرسومه که اگه حق طلاق کسی داشته باشه دیگه بهش هیچ اطلاعی ندن و مثل من ۶ماه با زنی که شرعا حلال هم نبودیم زندگی زنا شویی داشته باشم و مهم تر حق حضانت بچه ها رو هم از من گرفته باشد در صورتی که در برگه حق طلاق همچین حقی بابت حضانت من نداده ام و در دادگاهی که گفتم امضا کرده باشم بابت ندادن حضانت و رضایت همسرم برای این موضوع؟
    لطفا کمکم کنید چون همسر بنده اتباع خارچی هست و میترسم بچه هام ببره از ایران چون طبق برگه دادگاه من فقط ۵شنبه و جمعه حق دیدن انها رو دارم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند