اجاره ی خانه در کشور فرانسه

یکی از مهم ترین و الزامی ترین اقداماتی که یک شخص باید برای مهاجرت یا تحصیل در کشور دیگری انجام دهد،یافتن خانه ای برای سکونت است. پیدا کردن جایی مناسب و ارزان قیمت دغدغه بسیاری از دانشجویان و شاغلین ساکن هر کشوری می باشد. فرانسه یکی از کشورهای مهاجرپذیر و در عین حال قدرتمند ترین و بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان به حساب می آید.

قسمت عمده این اقتصاد قدرتمند مربوط به صنعت گردشگری در فرانسه است. سالیانه بیشتر از ۸۰ میلیون گردشگر از فرانسه دیدن می کنند، در حالی که جمعیت کل کشور فرانسه حدود ۶۷ میلیون نفر است. پاریس به عنوان پایتخت این کشور دارای جمعیت بیشتری میباشد و همچنین قیمت مسکن در این شهر نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی مثل مادرید یا برلین گران تر است. اما با این حال نسبت به شهرهای دیگری مثل لندن و بسیاری از شهر های آمریکا ارزان تر و متناسب تر می باشد و بازار نسبتا خوبی دارد.

لازم به ذکر است که بعد از بحران مالی در سال ۲۰۰۸ قیمت خرید ملک در فرانسه کاهش پیدا کرده است ، اما قیمت اجاره خانه در پاریس همچنان بالا است. همچنین داشتن مسکن یکی از موضوعات اساسی زندگی در این کشور این است که جهت کار یا تحصیل به اداره یا شرکتی که بروید از شما مدرکی دال بر وضعیت مسکن می خواهند. مثل اداره پلیس اتباع خارجی فرانسه یا زمان درخواست کارت اقامت و همچنین به منظور افتتاح حساب . بدین جهت شما حتما باید نسبت به خرید یا اجاره خانه دلخواه خود اقدام نمایید. جهت پیدا کردن خانه مناسب در فرانسه، راه های مختلفی وجود دارد. مثل استفاده از سایت های اینترنتی یا اجاره حضوری خانه. در ادامه این مطلب به بررسی وضعیت اجاره خانه در کشور فرانسه و روشهای مختلف یافتن خانه مناسب و همچنین میزان هزینه لازم می پردازیم.

اجاره خانه در فرانسه

روش های اجاره خانه در فرانسه

برای پیدا کردن یک خانه برای اجاره در این کشور ۴ روش اصلی وجود دارد:

  1. مسکن در بخش خصوصی

صاحبخانه های خصوصی فرانسه در این روش خانه های خود را بدون هیچ واسطه ای معمولا به دانشجویان اجاره می دهند. شما میتوانید  بیشترین میزان استقلال را در این شکل اسکان مشاهده نمایید. به این دلیل که در این نوع اسکان، انتخاب محل و نوع مسکن با شماست، به طور مثال شما این امکان را دارید که از سرزندگی و سرگرمی های رایج در مرکز شهر بهره مند شوید. این نوع مسکن مناسب دانشجویان خو گرفته با زندگی اجتماعی می باشد.لازم به ذکر است که این نوع مسکن را می توانید یا مستقیما از موجراجاره کنید یا اینکه از طریق واسطه ها یا آژانس های معاملات ملکی اقدام نمایید.این نوع از خانه ها هم به صورت خالی اجاره داده می شوند و هم مبله.

نکته قابل توجه این است که این روش ارزانترین روش مربوط به آپارتمان اجاره ای فرانسه می باشد. قرارداد اجاره در این روش معمولا برای مدت یک سال تنظیم می گردد.

  1. وبسایت های مربوط به اجاره خانه

برای یافتن خانه مورد نظر برای اجاره بهترین وبسایت و معروفترین آنها لبن کواین است که تقریبا همه به آن مراجعه می کنند. در این وبسایت شما میتوانید علاوه بر اجاره خانه لوازم دست دوم و خانه برای خرید هم پیدا نمایید.

  1. از طریق نمایندگی املاک و مستغلات فرانسوی یا آژانس اجاره ملک

آژانس های املاک می توانند به شما برای یافتن مکانی مناسب با اجاره بهای مناسب کمک نمایند و بر اساس ویژگی ها و خواسته های متناسب شما بهترین مکان را به شما معرفی کنند. یکی از معایب این روش این است که در صورتی که با طریق آژانس های معاملات ملکی معامله می کنید می بایست مبلغی فقط مقداری کمتر از اجاره بهای یک ماهه را به عنوان حق الزحمه باید به آژانس بپردازید.

  1. اجاره تعطیلات طولانی مدت

این نوع اجاره بهترین گزینه برای کسانی است که سابقه مالی قبلی در فرانسه ندارند و یا به زبان فرانسوی مسلط نیستند می باشد. دوره اجاره خانه معمولا ۱۲ ماه یا کمتر است. برای اجاره املاک طولانی مدتی که ۱۲ ماه اول به پایان رسیده است، یک قرارداد اجاره دوم ، ارائه می گردد.

اجاره خانه در فرانسه

هزینه اجاره خانه در فرانسه

قیمت یا اجاره هر خانه برای زندگی در فرانسه به نکات زیادی بستگی دارد . به طور مثال این که آیا فرد به دنبال یک آپارتمان و یا فقط یک اتاق است یک نکته کلیدی به حساب می آید .به طورکلی متوسط خرید ملک در پاریس به ازای هر متر مربع حدود € ۹,۶۰۰ می باشد و اجاره خانه در هر متر مربع مبلغ ۳۲ تا۳۵ یورو است.

در نتیجه هزینه اجاره آپارتمان ۴۰ متری حدود € ۱,۲۰۰ می شود. همچنین قابل ذکر است که اجاره آپارتمان های لوکس و نزدیک به شهر نسبت به باقی آپارتمان ها گرانتر است و به علت کاهش ساخت و ساز مسکونی مقدار تقاضا برای اجاره ملک ها رو به فزونی است.همچنین پیدا کردن خانه مناسب با اجاره بهای مقرون به صرفه به ماه سال بستگی زیادی دارد . به طوی که ماه های مه تا جولای بهترین زمان برای یافتن خانه در فرانسه می باشد. همچنین در زمان تعطیلات مثل ماه آگوست سخت ترین زمان برای یافتن خانه است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ضامن اجاره در فرانسه

در فرانسه قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر شما فرانسوی نباشید، جهت اجاره ی خانه نیاز به یک ضامن فرانسوی دارید.این ضامن ملزم است که مشخصات خود مثل حساب بانکی اش را به شما دهد. در صورتی که ضامن فرانسوی نداشته باشید می بایست چند ماه اجاره را از قبل پرداخت نمایید تا صاحب خانه ملک را به شما اجاره دهد. جهت حل این مشکل برای دانشجویان اخیرا سازمانی دولتی به نام ویزاله راه اندازی شده است که هر دانشجو را تا سقف ۸۰۰ یورو ضمانت می کند. اما با توجه به تازگی این سازمان ممکن است صاحب خانه ای ضمانت ویزاله را قبول نداشته باشد.

مدارک لازم جهت اجاره خانه در فرانسه

  1. مجوز اقامت
  2. پاسپورت معتبر
  3. گواهی تمکن مالی
  4.  قرارداد کار و یا گواهی اشتغال به تحصیل در فرانسه
  5. گواهی پرداخت مالیات در صورتی که فرد کارفرما و کارآفرین باشد
  6. پرینت حساب بانکی
  7. نامه والدین برای دانشجویان

اجاره خانه در فرانسه

مجتمع مسکونی اجاره ای مخصوص دانشجویان

آپارتمان هایی هستند که در نزدیکی مؤسسات دانشگاهی یا سایر مراکز علمی فقط جهت اجاره به دانشجویان ساخته شده اند شده اند و به صورت استودیو، یا آپارتمان های کوچک یک خوابه هستند. همچنین دانشجویان بین المللی می توانند در سوئیت های مبله، آپارتمان و یا خوابگاه های شبانه روزی که دارای آشپزخانه مشترک هستند و در سطح شهر مستقر هستند سکونت داشته باشند.

اجاره آپارتمان مبله در پاریس

اجاره نامه خانه ها در پاریس به خصوص اجاره نامه آپارتمان های مبله به صورت بلند مدت می باشد. به همین جهت افرادی که قصد دارند به صورت موقت در این آپارتمان ها سکونت داشته باشند دچار مشکل میشوند. بیشتر خانه های مبله در پاریس با لوازم مقرون به صرفه شرکت IKEA تزیین شده است و این موجب میشود که نرخ اجاره هم مناسب تر بشود.نکته قابل توجه در این مورد این است که مستاجران ملزم هستند که در نگهداری لوازم خانه کوشش لازم را به عمل آورند و در صورت خرابی وسایلی آن را تعویض کنند. وبسایت House Trip یکی از آسان ترین روش های جست و جوی آپارتمان مبله در پاریس می باشد. قوانین اجاره آپارتمان های مبله با سایر آپارتمان ها متفاوت می باشد، برای مثال مدت زمان قرارداد برای آپارتمان های مبله به مدت ۳ سال است و معمولا املاکی که مدت زمان قرارداد آن کمتر از یک سال است گرانتر می باشد.

رابطه اجاره با درآمد در کشور فرانسه

قانون مهمی که در اجاره خانه درکشور فرانسه وجود دارد این است که بر اساس نیاز شرکت بیمه برای تضمین اجاره خانه ی نو ساز به آن مراجعه می شود، اما تقریبا برای بیشتر خانه های اجاره ای فرانسه صادق است. بر اساس این قانون شما فقط می توانید خانه ای را اجاره کنید که هزینه اجاره آن به همراه هزینه شارژ ماهیانه کمتر از یک سوم درآمد شما باشد. در غیر این صورت شما ملزم هستید که یک نفر را به عنوان ضامن به صاحبخانه معرفی نمایید که تعهد کند که اگر شما اجاره خانه را ندادید، صابخانه می تواند از ضامن شما مبلغ اجاره را دریافت نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام روز بخیر
    بعد از اجاره آپارتمان در فرانسه، مراحل بعدی برای اخذ اقامت به چه شکل هست و چه مقدار زمان میبرد؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند