قرار جلب در امور حقوقی و کیفری

  واژه ای که اغلب مردم به نام حکم جلب می‌شناسند در حقوق با نام قرار جلب یا دستور جلب نامیده می شود. در حقوق، واژه حکم و قرار متفاوت از هم هستند و آثار متفاوتی نیز دارند. هر زمان که دعوایی مطرح می‌گردد و دعوای مورد نظر، توسط قاضی دادگاه مورد رسیدگی قرار می گیرد، در انتهای رسیدگی، قاضی تصمیم خود را در قالب حکم صادر می نماید. این حکم قاطع دعوا است یعنی با صدور آن، در خصوص پرونده تعیین تکلیف شده و از آن مرجع رسیدگی خارج می‌گردد ولی قرار یا دستور جلب متفاوت از حکم است چون قاطع دعوا نیست.

در یک تقسیم بندی می توان دعاوی مطروحه در محاکم قضایی را به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری تقسیم نمود. هم در دعاوی حقوقی و هم در دعاوی کیفری، امکان صدور قرار جلب وجود دارد ولی خوب است بدانید که قضات دادگاه ها برای صدور قرار جلب در امور حقوقی سختگیری بیشتری نشان می دهند در حالی که صدور این قرار در امور کیفری راحت‌تر است و اغلب قضات این قرار را صادر می نمایند. در این نوشتار قصد داریم در خصوص قرار جلب در امور حقوقی و امور کیفری توضیحاتی ارائه دهیم تا به کمک این توضیحات بتوانید شخص مورد نظر خود را برای احقاق حق، جلب نمایید.

قرار جلب در امور کیفری و حقوقی

انواع قرار جلب در قانون

خوب است بدانید دستور جلب ممکن است عادی یا سیار باشد که این تقسیم بندی بر مبنای نحوه اجرای قرار جلب می باشد.ایکون قرار جلب در امور کیفری و حقوقی

اولین نوع قرار جلب، قرار جلب عادی می باشد در این نوع قرار، قاضی قرار جلب را برای اجرا به کلانتری خاص ابلاغ می‌کند. این قرار زمانی صادر می‌شود که شما به عنوان شاکی اعلام کنید که فرد مورد نظر در محلی زندگی می‌کند که شما آن محل را می شناسید و از محل زندگی فرد مطلع هستید در چنین حالتی پس از صدور قرار جلب شما باید به کلانتری محل که می‌تواند کلانتری محل زندگی فرد مورد نظر باشد یا کلانتری محلی که او در آنجا دیده شده است، مراجعه کنید و پس از ثبت قرار مورد نظر، رئیس کلانتری دستور خواهد داد تا ماموری در اختیار شما قرار داده شود، سپس شما به همراه مامور به آن محل مراجعه کرده و در صورتی که فرد در آن محل یافت شود می توانید او را جلب کنید.

ولی در صورتی که از صدور قرار جلب مدتی مثلاً دو یا سه ماه بگذرد ولی هنوز فرد جلب نشده باشد در چنین حالتی قرار جلب سیار صادر خواهد شد.

نوع دوم قرار جلب، قرار جلب سیار است و زمانی صادر می‌شود که شما به عنوان شاکی از محل زندگی فرد مورد نظر اطلاع نداشته باشید و یا اینکه اطلاع داشته باشید ولی فرد از آن محل فرار کرده باشد در چنین حالتی قاضی قرار جلب را به صورت سیار صادر خواهد نمود که این قرار به همه کلانتری های حوزه قضایی قاضی ابلاغ می گردد و بر اساس آن شما در هر نقطه‌ای که فرد مورد نظر را یافتید می توانید به وسیله مأمورین انتظامی او را جلب کنید.

نکته لازم به ذکر این است که هر قاضی فقط می‌تواند نسبت به حوزه قضایی خود قرار جلب صادر نماید؛ بنابراین اگر متهم یا محکومی خارج از حوزه قضایی قاضی باشد؛ قاضی نمی‌تواند علیه وی قرار جلب صادر کند بلکه در این حالت باید صدور قرار جلب را به حوزه قضایی که متهم در آن حوزه است نیابت دهد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

قرار جلب در امور کیفری

قرار جلب در امور کیفری قراری است که در هر مرحله از دعوا به دستور قاضی رسیدگی کننده به جهت دستگیری افراد صادر می شود و به موجب آن افراد در دادگاه حاضر می شوند.

قرار جلب در امور کیفری و حقوقی قرار جلب در امور کیفری در دو مورد صادر می گردد که آن دو مورد عبارت است از:

  • اجبار فرد به اجرای حکم: مورد اول زمانی است که حکمی علیه فرد صادر شده و در مرحله اجرا می باشد و قاضی دستور می دهد تا فرد را برای اجرا نمودن حکم جلب نمایند.
  • انجام تحقیقات بیشتر: مورد دوم زمانی صادر می گردد که هنوز اتهامی علیه فرد ثابت نشده است. ولی قاضی مبادرت به صدور قرار جلب می‌کند تا بتواند با حضور فرد تحقیقات بیشتری نموده و به پرونده رسیدگی کند. در این حالت فرد هنوز به عنوان مجرم شناخته نشده است ولی دلایلی وجود دارد که اتهام را متوجه او می کند. در این حالت قبل از جلب فرد را به دادگاه دعوت می نمایند ولی اگر دعوت دادگاه را اجابت نمود آنگاه برای جلب وی از جانب قاضی رسیدگی کننده قرار جلب صادر خواهد شد.

قرار جلب در امور حقوقی

قرار جلب در امور حقوقی زمانی صادر می‌گردد که فردی دارای دین و بدهی مالی به فرد دیگری داشته باشد و طلبکار برای مطالبه طلب خود، دادخواست داده باشد و دادگاه حکم محکومیت بدهکار را صادر نموده باشد. پس از صدور حکم محکومیت شخص بدهکار، شخص طلبکار باید برای اجرا شدن حکم درخواستی دهد.

پس از این مرحله، علیه بدهکار اجرائیه صادر می شود،بدهکار موظف است تا بدهی خود را بپردازد یا مالی از خود معرفی کند تا از محل آن بدهی وی پرداخت گردد و یا در مهلت داده شده باید دادخواست اعسار دهد.

قرار جلب در امور کیفری و حقوقیولی اگر بدهکار مالی برای پرداخت بدهی خود نداشته باشد و یا اینکه نخواهد بدهی خود را بپردازد و مالی نیز از خود معرفی نکرده باشد، طلبکار باید از بدهکار مالی معرفی کند تا دادگاه آن را توقیف نموده و از محل آن بدهی بدهکار را به شخص طلبکار پرداخت نماید به این منظور او باید درخواست استعلام را به دایره اجرای اداره ثبت تقدیم نماید. برای شناسایی اموال شخص بدهکار، استعلام از اداره ثبت، بانک مرکزی، پلیس راهور و یا حتی مخابرات به عمل می آید تا وضعیت مالی بدهکار محرز گردد و در صورت شناسایی خانه یا خودرو و یا حساب بانکی دارای وجه و یا حتی شماره موبایل با ارزش، آن مال توقیف شده و از محل آن دین بدهکار پرداخت گردد.ایکون قرار جلب در امور کیفری و حقوقی

در صورتی که طلبکار نتواند مالی را از بدهکار معرفی نماید به استناد ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی ابتدا بدهکار به دادگاه احضار می‌شود که در این حالت اگر وی در دادگاه حاضر نشود قاضی رسیدگی کننده دستور جلب وی را صادر خواهد نمود. ولی در صورتی که در دادگاه حاضر شود ولی از ادای دین خودداری کند در صورتی که توان مالی داشته ولی با این حال امتناع از پرداخت می نماید تا زمانی که دین خود را بپردازد در زندان باقی خواهد ماند ولی اگر امتناع از پرداخت وی به دلیل عدم تمکن مالی یا اصطلاحاً اعسار وی باشد در این حالت برای وی حکم اعسار صادر خواهد شد و بر مبنای آن بدهی مورد نظر تقسیط می شود. در امور حقوقی هر زمان که بدهکار بدهی خود را بپردازد یا مالی را معرفی کند و یا اینکه دادخواست اعسار بدهد و اعسار وی ثابت گردد از حبس آزاد خواهد شد که البته امروزه به محض ارائه دادخواست اعسار، جلب منتفی می گردد.

در این میان بدهکارانی هستند که برای فرار از ضمانت اجرای قانونی فوق اموال خود را به اشخاص دیگری منتقل می نمایند، در این حالت اگر بدهکار بعد از شکایت شاکی اموال خود را به دیگری منتقل کرده باشد چنین انتقالی غیر قابل قبول بوده و فرد تا زمانی که بدهی خود را نپردازد زندانی می شود ولی اگر اموال خود را قبل از شکایت منتقل نموده باشد اثبات اینکه چنین انتقال ای برای فرار از دین بوده کاری سخت است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
70 نظرات
  1. مریم می گوید

    هذابلاغبه برای متهم
    مد وقت طول میکشد وچند بار برایش باید برود تا حکم جلب بگیرد هر بار. ابلاغیه چند مدت زمان طپل میکشد تا ابلاغیه بعدی داده بشود

  2. وزیر گل می گوید

    سوال من این است که آیا در موضوع غصب زمین دولتی قرار جلب صادر می شود یا خیر در کدام حالت

    1. وکیل تاپ می گوید

      قرار جلب در صورتی صادر میشود که در نتیجه تحقیقات شما رامجرم تشخیص بدهند

  3. حسین می گوید

    سلام وخسته نباشید.آیا فرد محکوم به حبس تعزیری به جرم شهادت کذب والان مقیم کشور کویت هست حکم جلب برای آن کشور صادر میشود؟طرف محکوم به ۲سال حبس تعزیری برای ان تخفیف مجازات وجود دارد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  4. صادق می گوید

    باسلام.سوال ،مالک مغازه من بدون هیچ حق وحقوقی در نبود من وارد مغازه شده بدون هیچ دلیل قانع کننده ای یکی دوتا وسیله ابزار کارم رو برده.با شکایت من ب دادگاه از لحاظ قضایی دعوای کیفریه.متاسفانه با نفوز ایشان رای منع تعقیب خورد ودعوای حقوقی شده با گذشت سه ماه تازه فهمیدم قبل از دادگاه اقا تو پاسگاه پرونده رو دستکاری کرده وصورتجلسه واقرق خودش رو برداشته متاسفانه هرچه اعتراض ب رای منع تعقیب میکنم متاسفانه نمیدانم چرا اقای دادستان اسرار ب حقوقی بودن میکنه .در صورتی نامه پاسگاه رو با شکایت. ازشون گرفتم اوردم نشان دادستان دادم که ایشان تو دستکاری پرونده دست داشته اما حرفم متاسفانه برو نداره،الا نمیدانم چه بکنم ،؟لطفا راهنمای بکنید

  5. صادق کرمانشاه می گوید

    باسلام .خداقوت
    حدود ۴ ماه پیش صاحب مغازه بدون هیچ حق وحقوقی ودر نبود من وارد مغازه شده ویک دستگاه مربوط ب ابزار کارم ودو تیکه وسیله ام رو برده بود.وخودش ازترس کارش رفته بود کلانتری اقراق ب بردن وسیله کرده بود.بعد رفتم شکایت کردم.تو دادگاه منع تعقیب خورد وحقوقی شد.بعد گذشت ۳ماه تازه فهمیدم اقا تو کلانتری تبانی کرده وهرچه مدارک وصورتجلسه رو بیرون اورده بود.هرچه ما تو دادگاه اعتراض کردیم اعتراض ما وارد نشد حالا نمیدانم چه اسراری ب دادگاه هست میگن حقوقی شکایت کن.حالا سوال من اینه از لحاظ قضایی کار طرف مقابل من جرم مرتکب نشده تو پاسگاه ،با وجود شکایت از پاسگاه نامه ای ب من دادن که من راست میگم نشان دادستان دادم ولی متاسفانه حرف ما برو نداره لطفا راهنمای کنید سپاس گذارم از زحمات شما

  6. امراه کوهی می گوید

    سلام جلب سیارکسی راکه طلبکارم گرفتم و بست وشش ملیون بدهکاره که میکویند خارج رفته ایا میشود از پلیس انترپول کمک گرفت

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  7. محمدکشاورز می گوید

    سلام مآمورین جلب اومدن محل سکونتم بنده سرکار بودم.بابی حرمتی وعدم احراز حکم به اهل منزل وارد منزل شدن همسرم ازشون کارت شناسایی یا حکم خواست باکمال بی ادبی به همسرم توهین کردن.خانمم همون لحظه با ۱۱۰تماس گرفت.که اینا وارد شدن نه حکم نشون میدن.نه کارتشون رو. ۱۱۰ اومد مجبور به نشون دادن حکم و کارتشون شدن و رفتن. جریمه رو همون روز ریختیم.قاضی همونجا منع تعقیب صادر کرد.ولی اینا از سر لج دوباره به اسم مامور گاز وارد منزل شدن.وخاستارجلب بنده شدن که با ممانعت همسرم ایشان در راهرو طبقه بالا متوقف شدن.که منع تعقیب صادر شده چرا بادروغ وارد منزل شدید.و بعد ازتماس با دادگاه متوجه مختومه شدن پرونده شدن نتونستن بیایین بالا.رفتن شاکی شدن که همسرم بی حرمتی کرده بشون.در حالیکه من باید میرفتم از ورود به منزل بی حکم شاکی میشدم.الان چکنم.تورو خدادرست کمکم کنید.طرف دعوام مامورای بی ادب هستن

  8. محمدکشاورز می گوید

    سلام مآمورین جلب اومدن محل سکونتم بنده سرکار بودم.بابی حرمتی وعدم احراز حکم به اهل منزل وارد منزل شدن همسرم ازشون کارت شناسایی یا حکم خواست باکمال بی ادبی به همسرم توهین کردن.خانمم همون لحظه با ۱۱۰تماس گرفت.که اینا وارد شدن نه حکم نشون میدن.نه کارتشون رو. ۱۱۰ اومد مجبور به نشون دادن حکم و کارتشون شدن و رفتن. جریمه رو همون روز ریختیم.قاضی همونجا منع تعقیب صادر کرد.ولی اینا از سر لج دوباره به اسم مامور گاز وارد منزل شدن.وخاستارجلب بنده شدن که با ممانعت همسرم ایشان در راهرو طبقه بالا متوقف شدن.که منع تعقیب صادر شده چرا بادروغ وارد منزل شدید.و بعد ازتماس با دادگاه متوجه مختومه شدن پرونده شدن نتونستن بیایین بالا.رفتن شاکی شدن که همسرم بی حرمتی کرده بشون.در حالیکه من باید میرفتم از ورود به منزل بی حکم شاکی میشدم.الان چکنم.تورو خدادرست کمکم کنید.طرف دعوام مامورای خوبی نیستن

  9. محمدکشاورز می گوید

    سلام مآمورین جلب اومدن محل سکونتم بنده سرکار بودم.بابی حرمتی وعدم احراز حکم به اهل منزل وارد منزل شدن همسرم ازشون کارت شناسایی یا حکم خواست باکمال بی ادبی به همسرم توهین کردن.خانمم همون لحظه با ۱۱۰تماس گرفت.که اینا وارد شدن نه حکم نشون میدن.نه کارتشون رو. ۱۱۰ اومد مجبور به نشون دادن حکم و کارتشون شدن و رفتن. جریمه رو همون روز ریختیم.قاضی همونجا منع تعقیب صادر کرد.ولی اینا از سر لج چند روزبعددوباره به اسم مامور گاز وارد منزل شدن.وخاستارجلب بنده شدن که با ممانعت همسرم ایشان در راهرو طبقه بالا متوقف شدن.که منع تعقیب صادر شده چرا بادروغ وارد منزل شدید.و بعد ازتماس با دادگاه متوجه مختومه شدن پرونده شدن نتونستن بیایین بالا.رفتن شاکی شدن که همسرم بی حرمتی کرده بشون.در حالیکه من باید میرفتم از ورود به منزل بی حکم شاکی میشدم.الان چکنم.تورو خدادرست کمکم کنید.طرف دعوام مامورای خوبی نیستن

  10. مریم می گوید

    سلام حکم برای دیدن فرزندم دارم و به پدرش هم ابلاغ شده ولی بازهم بچه را تحویل نمیدهد رسید کلانتری را هم دارم که امضا کردند بچه را نیاورده حالا من چکار می توانم انحام دهم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت ممانعت از ملاقات فرزند در دادگاه خانواده طرح نمایید

  11. علی تبریز می گوید

    بعد از صدور حکم جلب ولی طرف هنوز بازداشت نشده و مدت دوماه از روی جلب که گرفته میگذره یا بدهکار میتونه تقاضای اعسار کنه و حکم جلب رو منتفی کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر ادعای اعسار ثابت شود بله

  12. علی تبریز می گوید

    خب الان شخص بدهکار که فعلا آزاد هستش و اموال و دارایی نداره در صورتی که تقاضای اعسار بده حکم جلبی که براش صادر شده رو ابطال میکنه یا حکم جلب سرجاش هست و اعتبار داره؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در صورتی که اعسار قبول شود دیگر جلب معنا ندارد

  13. افشین می گوید

    سلام ببخشید من محکوم ب پرداخت ۵تومان شده ام و طرف مقابلم حکم جلب باید چکار کنم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر توان پرداخت ندارین باید داداخواست اعسار بدین وگرنه جلب میشوید

  14. ناشناس می گوید

    سلام در ابلاغ دادسرا برای برادر بنده ایشان در کنپ ترک اعتیاد بودن و اللن جلب صادرشده میشه فرصت گرفته بشه تا بیاد دادسرا؟ ضمنا همه مراحل پرونده انجام شده اما این دفاع آخر است

  15. هنگامه می گوید

    سلام وقت بخیر .کسی که تازه رای صادر شده برایش و حبس دارد.الان شاکی برایش حکم جلب گرفته درصورتی که وثیقه سند گذاشته بودیم تا تکلیف پرونده مشخص شود
    ایا الان میتونه حکم جلب بگیره و فورا زندانی بشه متهم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام وثیقه قبول شود خیر

  16. علی می گوید

    باسلام. به بنده اتهام دزدی زده شد بدونه هیچ گونه ابلاغ یا احظاریه در صورتی که شاکی منزل من را بلد بوده ایا قانونی بوده این حکم جلب میتوان اعتراض کنم در ضمن مال دزدی زیر ۲۰ملیون بوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگرواقعا بشما نسبت سرقت دهند میتوانید بجرم افترا شکایت نمایید

  17. متین می گوید

    سلام درصورتی که بلحاظ کهولت سن و ناآگاهی از شکایت بانک علیه وی توسط اجرای احکام دستگیر شود و بواسطه وثیقه شخص دیگری آزاد گردد سپس درخواست اعصار بدهد و دادگاه نیز تایید نماید آیا وًثیقه آزاد میشود

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  18. متین می گوید

    سلام اگر بعد از دستگیری محکوم به با وثیقه آزاد بشه سپس دادخواست اعسار بده و دادگاه هم قبول کند تکلیف چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ازاد میشود همچنان

  19. مجید می گوید

    سلام خسته نباشید
    محکوم ب دادن مهریه شدم
    ب مبلغ ۹۰ میلیون در دوران نامزدی
    دادگاه برای من قسط بندی کرد ک ۱۰ تومن پیش با ماهی ۱.۵۰۰
    محصل و بیکارم نه شغلی نه درامدی دارم
    هیچی بنامم نیست
    خونه پدرم زندگی میکنم ولی دادگاه همچین حکمی داده قطعی م هست جای اعتراض نداشت
    باید برج ۱۲ شروع ب پیش پرداخت و قسط اول میکردم ک ب علت مشکلات مالی نتونستم برم دادگاه و پرداخت کنم و طرف مقابل دنبال حکم. جلب هست!! آیا راهی هست ک مبلغ پیش پرداخت ومبلغ قسط هارو کم کرد؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما بایستی جهت جلوگیری از این واقعه دادخواست اعسار بدین

  20. رها می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بگم من حکم جلب دارم الان دومین بار حکم جلب گرفتم.ولی نمیدونم طرف کجا رفته فرار از منزل کرده کلا محکم شده مگه دوباره میشه اعسار بزنه بعد بره وکیل بگیر ک قسط بندی کنن..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه اعسار قبول شود قسط بندی میشود

  21. فرامرز سعادت می گوید

    سلام چند روز پیش توسط اجرای احکام دادگاه تنکابن حساب بانکی مرا مسدود کردن علت را تخریب به خود رو یکسال پیش اعلام کردن من کاملا بی اطلاع بودم گویا از پسرم شاکی بودن با استعلام از راهور شماره خودرو مرا. دادن موضوع به کجا میکشد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جبران خسارت نمایید حساب باز میشود

  22. راد می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده حکم جلبم صادر شده و در حال حاضر میتوانم بیمه شوم یا در صورتی که بیمه شوم ادرس محل کارم به کسی که جلب دارد میدهند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حکم جلب صادر شود هرکجا مشغول باشین مراجعه وجلب میشوید

  23. امیر می گوید

    سلام حکم جلب سیار یکی رو داریم ب علت مراجعه ب درب منزل و ازار و اذیت و تهدید .. میشه جلب سیار رو نگه داریم اگه دوباره ب منزل مراجعه و تکرار جرمش رو کرد، دستگیرش کنیم؟ چون باهاش شرط کردیم اینو . ک دوباره اذیت نکنه … و اگه میشه تا چقدر حکم جلب سیار اعتبار داره و کلانتری بدون راهنمایی و درخواست ما میتونه اگه شخص رو دید دستگیر کنه؟ لطفا جواب بدین خیلی مهمه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :تمامی ان موارد یک موعد قضایی ایست.

  24. سعید می گوید

    سلام چندماه پیش خانمی بیوه رابه عقددایم بصورت شفاهی دراوردم همان ابتدابرگه محصرگرفتم وخاستم محصری کنم بایک حرف الکی خانم گفت نمیخادبرگروبگیرندارکوبیار،بعداون برسرمسایل جزیی ایشان یکبارچندتاقرص خورد ویکبارم شیلنگ گازوبازکردند برای ترساندن یاخودکشی،اواخرم سریک موضوع ساده بادخترم ۱۹ سالشه بحث کرد زدوخورد کرد ودست بقران گداشتورفت..الان بعدچندماه سکایت عدم ثبت ازدواج دائم کرده..چ باید کرد..عفدفقط شفاهی بوده مکتوب نبوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:عدم ثبت ازدواج دائم فقط برای مرد مجازات دارد پس نکاح دائم حتما باید ثبت شود.

  25. امید عسگری می گوید

    سلام فردی از من بابت دریافت طلبی که قبلاً گرفته و بنده مدرک بانکی دارم شکایت کرده و بدون هیچ احضاری دادگاه نیابتی جلب صادر کرده الان چیکار باید بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید دفاع کرده و استناد به پرداخت نماید .

  26. نازنین می گوید

    سلام اگه اعسار بزنن و بعد از تایید اعسار پیش قسطی که براشون تعیین شده رو نپردازند میتونیم حکم جلب بگیریم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله

  27. فرهاد صادقی می گوید

    سلام من بخاطر مجازات مواد مخدر به ١٥سال حبس و ١٠٠میلیون جریمه شدم
    و با قید ٣٠٠میلیون وثیقه ازاد شدم

    الان بعد از دوسال حکم اومده که اگه معرفی نکنی جلب سند صادر خواهد شد

    اگر ٣٠٠میلیون رو به حساب دادگستری واریز کنم و سند رو ازاد کنم ..برای خودم جلب سیار ابلاغ خواهد شد یا تا کارم به دادگستری پاسگاه گیر نکنه کاری باهام ندارن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله اگر حاضر نشوید می تواند حکم جلب صادر نماید.

  28. سینا ترکمانی می گوید

    سلام
    پارسال یکی از من بی دلیل به جرم فیشینگ شکایت کرد و دادیار بدون اینکه ابلاغیه بفرسته همون روز دستور جلب میده که مامور اول به منزل من و بعد به شرکتی که در آن کار میکردم میان و منو با دست بند می‌برند که خودش باعث اخراج من از شرکت شد الان یکسال گذشته نه منو متهم میتونه بکنه و نه تبرئه آیا من می‌توانم از دادیار شکایت کنم و اینکه راهنمایی کنید چطور از خودم دفاع کنم.زمان رسیدگی به این مورد پرونده ها چقدر زمان میبره
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در یکسری از جرایم قاضی می تواند قبل از احضار دستور جلب طرف را صادر نماید. جهت دریافت اطلاعات لازم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکیل متخصص امور کیفری شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  29. محمد می گوید

    سلام
    حكم جلب سيار من را گرفتن ولي در حال حاضر من اكنون در خارج از ايران هستم ميخواستم بپرسم آيا هنگام بازگشت من رو در فرودگاه بازداشت ميكنند؟ اگه نصف شب بيام چطور؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      متعاقب اینکه دستور جلب سیار به تمام کلانتری‌های حوزه قضائی داده شود آنها مکلف هستند هر کجا که متهم را پیدا کردند وی را دستگیر و نزد مقام قضایی مربوطه بیاورند.

  30. اکبر می گوید

    سلام من اکبر هستم . از طرف منابع طبیعی دردادگاه جریمه شدم وحکم صادر شد ولی اجراییه برام نیومد ولی حالا حکم جلب برام اومده ایا این روال درسته وایامن حالا که حکم جلب دارم میتونم اعسار بزنم لطفا راهنمایم کنید ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اعسار به دادگاه بدهید و برای اینکار باید سریع اقدام شود تا حبس نشوید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاورت نمایید.

  31. امیر می گوید

    خواهش میکنم جواب این سوالمو بدید خواهش میکنم ،
    برای شهادت دروغ یکی بخاطر شهادت نفقه که به زنش نداده بود من شهادت دادم، و در شورای حل اختلاف سازی شد و رضایت به رضایت شد تموم شد رفت، بعد از چند ماه شوهر اون خانم از من بعنوان شهادت دروغ شکایت کرده، بازپرس من را چند بار احضار کرده که من بخاطر کرونا نتونستم حاضر بشم،
    بازپرس الان قرار جلب به دادرسی صادر کرده،
    میخواستم ببینم یعنی چی؟ یعنی همون جلب است؟؟ یعنی به همه دستگاه ها اعلام می‌شود؟؟؟ یعنی توی سیستم همه نهاد ها هم ثبت میشود؟؟ یعنی اگر من برای مسأله ای در دادسرای یک شهرستان دیگر بروم بعنوان شاکی اونجا اسممو بزنن میفهمن که من جلب دارم و اینا؟؟؟
    خواهش میکنم اینو بهم جواب بدید؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: یعنی با حکم جلب شما را دستگیر خواهند کرد و اگر در نزد بازپرسی شهادت دروغ شما اثبات شود مجازات حبس برای شما خواهد داشت.برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  32. مژگان می گوید

    سلام. وقت بخیر. به خانمی که دوستم بوده و پشت سرم بدگویی کرده بود پیامی دادم تو واتساپ که سرت به زندگی خودت باشه و آنقدر پشت سر ما صحبت نکن وگرنه میرم به بابات میگم. حالا بابت این پیام شکایت کردن و من شورای حل اختلاف حاضر نشدم. از بازپرسی تماس گرفتن باهام چون ثنا نداشتم و بعد ابلاغ شد تا پنج روز حاضر بشم وگرنه جلب صادر میشه. پیام رو به چند وکیل فرستادم گفتن جرمی صورت نگرفته. جالب که صادر میشه چطور خواهد بود؟ آدرس ثنام یه آدرس الکی هست. و آدرس سیم کارتم خونه قدیمی مون هست که الان اونجا زندگی نمیکنم. بعد که نتونن دستگیرم کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  33. مریم می گوید

    سلام از یکی پولی می خواهم و مبلغ۱۹۰ ملیون ازش دارم اگه فراری بشه حکم جلب چ ب درد من می خوره کجا باید پیدایش کنم

  34. حسین می گوید

    سلام، من در محله مان ایستاده بودم که یکی از همسایه ها آمد برام بی ادبی کرد گفت اینجا وا نستاده گفتم باشه از محل رفتم ، رفته برام شکایت کرده که براش فش خواهر مادر داده ام و هیچ کس جز ما اونجا نبود ، برام با سرباز ابلاغ آورده است که بخاطر فش دادن به کلانتری منو دعوت کرده ان اگر نروم حکم جلب من چقدر طول میکشد

  35. حسین عسگری می گوید

    سلام،من در محله مان ایستاده بودم که یکی از همسایه ها آمد برام بی ادبی کرد گفت اینجا وا نستاده گفتم باشه از محل رفتم و اونجا کسی جز ما نبود ،رفته برام شکایت کرده که براش فش خواهر مادر داده ام با سرباز ابلاغ آورده است که به کلانتری دعوت کرده ان میخوام بدونم اگر در وقت در کلانتری حاضر نباشم حکم جلب من چند روز بعد در میاورن

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر هیچ دلیل و مدرکی نداشته باشند منع تعقیب خواهد خورد و می توانید از این فرد بابت افترای وارده شکایت نمایید.

  36. ناشناس می گوید

    سلام ببخشید حکم جلب داشتم مجرم را گرفتن وبردن دادسرا حالا چی میشه بابت پرداخت نکردن نفقه مجازاتش چیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله مجازات حبس می باشد و ابن حبسم تبدیل میشود به جریمه به نفع دولت

  37. محمدی می گوید

    سلام یکی حکم جلب برادرم رو گرفته کی شاکی رو به دادگاه احضار میکننو دادگاه تشکیلی میشه قدر طول میکشه

    1. زینالی می گوید

      سلام: تمامی این موارد ابلاغ میشود

  38. نریمانی می گوید

    سلام‌داداشم رو بامواد گرفتن دوسال ونیم حبس داره با یک میلیون ونیم جریمه الان. چند وقته با ضمانت آوردمش بیرون دیگه. فرار کرده نمیره بعدن به ضامن از زندان زنگ زدن اگه تحویلش. ندن توقیف اموال ضامن میکنن. آیا. میشه. کاری. کرد. که با ضامن کاری. نداشته. باشن

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت عدم مراجعه اموال ضامن به نفع دولت ضبط خواهد شد

  39. سنا می گوید

    سلام
    فردی مجرم است و شاکی آن دولت(دلار فروش بوده با تراکنش بالا)،الان از ایران خارج شده،فرد دیگری در منزل او زندگی میکند و هیچ نسبتی با او ندارد صاحب خانه اطلاعی ندارد،میخواستم بدونم پلیس به منزل مراجعه میکند؟امکان دار به صاحب خانه اطلاع دهند؟خطری فردب را که در ان خانه زندگی میکند تهدید میکند یا نه

  40. ناشناس می گوید

    سلام لطفا راجع به جلب شخصیت حقوقی شرکت با مسئولیت محدودکه محکمیت نالی داره ولی استعلامات سه گانه منفی بوده راهنمایی بفرمائید

  41. منصور می گوید

    سلام بنده خدا ۵۰۰م از من طلب داره از دادگاه حکم جلب ما را گرفته میشه وثقیه گذاشت ومهلت باز پرداخت گرفت

    1. زینالی می گوید

      سلام:برای جلوگیری از حبس میتوانید درخواست اعسار دهید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند