چگونه از مخابرات شکایت کنیم؟

مخابرات امروزه یکی از نقش های اساسی در زندگی روزمره را ایفا می کند به دلیل آن که ابزار های مختلف و ضروری زندگی روزمره با مخابرات مرتبط است. مثل اتصال به اینترنت.

تلفن ثابت، آنتن دهی، خدمات پستی و سایر موارد مرتبط با ارتباطات که امروزه مردم بسیار بیش از پیش زندگی آن ها با آن گره خورده است.

لذا اخلال و خلل حتی جزئی ممکن است باعث آزردگی فرد و ایجاد مانع در انجام کارهایش شود.

در این زمینه اگر فردی از این موارد که در بالا گفتیم شکایتی داشته باشد می تواند با ورود به سامانه ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کند.

برای مثال ممکن است اینترنت خانگی شما مشکل داشته باشد یا اینکه از هزینه های شرکتی که به شما خدمات اینترنت ارائه می دهد شاکی باشید یا اینکه از سرعت اینترنت گله مند باشید یا اینکه پیامک های مزاحم و تبلیغی باعث ایجاد مزاحمت برای شما شده باشد در این موارد و موارد دیگر می توانید اعتراض خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کند و به مشکل شما رسیدگی بشود.

برای مثال ممکن است آنتن دهی اپراتور ها در جاها و مناطق مختلف اشکال داشته باشد و می خواهید در جایی غیر از خود اپراتور این مشکل را مطرح کنید که اینجا سامانه ۱۹۵ برای همین منظور ساخته شده است.

نحوه ثبت شکایات از مخابرات در سامانه ۱۹۵

برای ثبت شکایت کافی وارد سامانه ۱۹۵ به این آدرس بشوید https://195.cra.ir/

شکایات از مخابراتدر این سامانه گزینه های متفاوت و مختلفی وجود دارد و کسانی که می خواهند شکایت را طرح کند و ثبت کنند گزینه “ثبت شکایت” را انتخاب می کنند.

یکی دیگر از گزینه های آن “پیگیری شکایات ” است که اگر قبلا فرد شکایت را ثبت کرده است می تواند از طریق آن شکایت خود را پیگیری کند و ببیند که آیا پاسخی واصل شده است یا خیر.

گزینه ای دیگر که در این سامانه وجود دارد ” رویت شکایات” است که از طریق آن می توان شکایت هایی که بقیه طرح کرده اند را ملاحظه کرد.

راه دیگری که برای ثبت شکایت در نظر گرفته شده این است که با شماره ۱۹۵ شکایت خود را مطرح کرده تا از این طریق شکایت فرد به ثبت برسد.

برای ثبت شکایت ابتدا از طریق نقشه مکان را انتخاب می کنید. پس از اینکه از طریق نقشه آدرس را انتخاب کردید آن را تایید کرده، سپس یکی از دسته بندی های اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان را انتخاب کنید.

برای مثال اگر شکایت شما در زمینه تلفن همراه است آن را انتخاب می کنید و سپس در قسمت سرویس مشکل خود را انتخاب می کنید.

بعد از ان باید نام شرکت یا نام اپراتور را ثبت کنید.

برای مثال ایرانسل را انتخاب کرده و در نوع شکایت های “پیامک متنی” را انتخاب می کنید و باقی موارد را تکمیل کرده و سپس در مرحله بعد مشخصات خود را وارد می کنید.

بعد از وارد کردن آن، گزینه ثبت شکایت را انتخاب می کنید.

نحوه ثبت شکایات از مخابرات در سامانه ۱۹۵

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

خلاصی از پیامک های مزاحم

معمول است که روزانه پیام های تبلیغاتی زیادی به مشترکان تلفن همراه ارسال می شود. کسانی که از این پیامک های شکایت دارند هم می توانند آن شماره را به ۱۹۵ ارسال کنند و هم اینکه در سامانه ۱۹۵ آن را ثبت کنند طبق گفته مسئولین آن اگر دو شکایت از شماره ای ثبت شود به آن رسیدگی خواهد شود و در صورت مقتضی آن شماره و ارسال پیامک فیلتر خواهد شد.

یکی دیگر از راه هایی که می توان از طریق آن از دریافت پیامک های تبلیغاتی جلوگیری کرد سامانه *۸۰۰# می باشد که با گرفتن این شماره و انتخاب گزینه قطع تبلیغات می توانید از این پیامک های تبلیغاتی خلاص شوید.

لذا برای سامانه های پیامکی می توان از *۸۰۰# استفاده کرد.

برای شماره های شخصی که پیامک می فرستند می توان آن شماره را به ۱۹۵ ارسال کرد.

خلاصی از پیامک های مزاحم

چگونه از مخابرات شکایت کنیم؟

همانگونه که در بالا توضیح دادیم شکایت های خود از مخابرات را می توانید در سامانه ۱۹۵ مطرح کنید و در آنجا اعتراض و شکایت خود را ثبت کنید.

این سامانه شکایات را بررسی می کند و نتایج را اعلام می کند.

چگونه از مخابرات شکایت کنیم؟

نتیجه گیری

در زندگی روزمره با ابزاری سر و کار داریم که غالب آن ها با مخابرات و ارتباطات مرتبط است و ممکن است در این ابزار مثل اینترنت، تلفن ثابت و … به مشکلی بر بخوریم یا اینکه شکایتی داشته باشیم از شرکت های مربوطه لذا به این منظور سامانه ای طراحی شده است که به شکایت های مردم در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

سامانه ۱۹۵ که می توان با ثبت شکایت اعتراض خود را اعلام نماید.

سوالات متداول

سامانه ۱۹۵ سامانه ای است که برای شکایات مردم راه اندازی شده که می توان از طریق آن به ثبت شکایت اقدام کرد.

در بالا به آن اشاره کردیم. که چگونه از پیامک های تبلیغاتی خلاص شوید.

در سامانه ۱۹۵ می توان نسبت به ثبت شکایت از اپراتور های مختلف اقدام کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
41 نظرات
  1. اسماعیل گوهرب می گوید

    سلام
    بنده شکایت مکتوب به مخابرات استان مازندران فرستادم و شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت کردم و پاسخی ندادند قبلا در سامانه بازرسی کل کشور امکان ثبت شکایت بود که در سایت سازمان بازرسی کل کشور نتوانستم ثبت شکایت کنم
    میخواستم بپرسم برای پیگیری شکایت از چه طریق پیگیری کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید به دیوان عدالت اداری شکایت نمایید.

  2. غفاری می گوید

    سلام
    مگر شرکت مخابرات شرکت خصوصی نیست ؟
    چرا دیوان عدالت اداری ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شرکت هایی که خدمات عمومی ارایه می دهند باید در دیوان عدالت اداری می باشد.

  3. نورالدین می گوید

    باسلام دوسال هست که تلفن ثابت ما قطع میباشد چند مرتبه حضوری وده ها بار از طریق ۲۰۱۱۷ اطلاع رسانی کردیم ولی هر بار بدون نتیجه بوده لطفا راهنمایی کنید بکدام خدا باید شکایت ببریم آیا فایده دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      سامانه ۱۹۵ سامانه ای است که برای شکایات مردم راه اندازی شده که می توان از طریق آن به ثبت شکایت اقدام کرد.

  4. حسین می گوید

    با سلام و احترام
    برای عدم دریافت سیگنال‌های صدا و سیما و رادیو، از طریق معمولی نه از طریق ماهواره، با کجا باید شکایت کنیم؟
    اگر جواب نگرفتیم چکار کنیم؟

  5. محمد می گوید

    متاسفانه به شکایات مربوط به مخابرات شهرستان ها رسیدگی نمیکنند. شایت ثبت میکنی در سامانه ۱۹۵، یک هفته بعد خود مخابرات پاسخ میده “مشکلی دیده نشد” درخواست تجدید نظر میزنی بعد یک ماه بدون پاسخ میمونه و بعد شکایت بسته میشه!

  6. محمدحسین صراف دخت می گوید

    با سلام
    اینجانب مشکلی همانند نورالدین یگی از شاکیان است که توسط بهزاد زینالی وکیل مشاور پاسخ داده شده که نشان میده ۱۹۵ نیز همانند بقیه مراکز شکایت علیه عمل کرد مخابرات بی نتیجه است معلوم نیست مسولین مخابرات چرا سعی میکنند مشتریهای مخابرات را طوری آزار عزیت وآزاز دهند تااز خیر تلفن ثابت بگذرند الان من در فکر پس دادن خط تلفن هستم چون مخابرات مدت ها است از من پول آبانمان میگیرد ولی هیچ خدماتی انجام نمیدهد و این مسئله مختص یک مورد نیست و بطور وضوح از مردم دزدی میکند و جواب گو هم نیست بهترین تسمیم گرفتن این است که تلفن شرکت مخابرات را پسد هیم واز خیرش بگذریم

  7. نامی می گوید

    چرا پس از پرداخت قبض تلفن ثابت، وصل نمی شود؟
    چرا هنوز تلفن قطع است؟
    این چه وضعیه برای مردم درست کردین؟
    وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات باید هرچه سریعتر توبیخ و استیضاح و برکنار شوند و مجازات گردند
    دیگه بیش از این نمیتونیم حماقت اینها رو تحمل کنیم

  8. اصقرنجفی می گوید

    باسلام من خانه خریدم ۵۰متر میباشد رفتم جهت تکبرگی اداره ثپت واسناد کرمانشاه گفتن این منزل ۲۰۰متر مشاع بایستی هرسه صاحب منزل بیائید رفتیم اداره هرسه نفر بک پلاک داریم ودرسندمنزل هرسه نفر نوشته ۲۰۰متر وکارشناس آمدند متراژکردند ۳۰متر اضافه آمده شده ۲۳۰متر من ۵۰متر دارم دیگری ۵۰ متر هرکدام بک دانگ نیم وسو مین منزل ۱۳۰متر سه دانگ دارد حالا بعداز ده ماه دوندگی اعلام می‌کنند بایستی ازطریق دادگاه شکایت بکنید جهت اضافه ابن ۳۰متر واین منازل ۵ بار هرکدام خرید وفروش شده ومال ساخت سال ۱۳۴۸ میباشد بایستی روز اول مینوشتند ۲۳۰متر درسند اماادرسند در سال ۱۳۴۸ نوشته اند ۲۰۰متر وصاحب منازل سال۱۳۴۸ فوت کردند که برویم آنها رابیاوریم سه بار کارشناسی کردیم خواهش میکنم راهنمایی بفرمائید ما چه کاری بایستی انجام بدهیم ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما حتما باید با یک وکیل مشاوره نمایید برای مشاوره از طریق سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  9. اصغر بحرانی می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده اصغر بحرانی از استان بوشهر شهر دالکی.
    تلفن من سیمش خراب است. هچ کس اقدام نمی کنه به مخابرات دالکی. بوشهر برازجان هم حضوری هم تماس گرم. هچ اقدامی نمی کنه برج تا برج پول از ما می گیرد.

  10. حسینی می گوید

    سلام من ساکن شهرستان خوانسار هستم
    محل ومکانی رو‌ پیدا نکردم که از شرکت مخابرات شهرستان خوانسار کمال تشکر و‌قدردانی داشته باشم بخاطر رسیدگی و برطرف نمودن سرعت اینترنت در محله صفاییه این شهرستان ، که امری بسیار مهم ‌و با ارزشی بوده . خدا خیرشون بده ‌واز مسئولین ذیربط در استان خواستارم که بنحو مقتضی از زحمات این عزیزان تقدیر و‌تشکر نمایند.

  11. امیررضا زنده‌دل می گوید

    سلام خسته نباشید ای تلفن ما دوماه قطع هیچکس جوابگو نیست زنگ مزنم ۲۰۲۰ نمیان درس کنم الان ما باید چکار بکنم خیلی گیرم لطف کنین زود تر درستش کنین

  12. محمودکارکن می گوید

    سلام وعرض ادب
    خدمت شما عارض شوم مشکل ما نبود تلفن ثابت هست که توی ۱۰کیلومتری شهرستان مراغه قرار داریم بارها به مخابرات مراجعه ومکاتبه کردیم ولی خدماتی دریافت نکردیم

  13. اصقرنجفی می گوید

    باسلام مدت دوماه میباشد تلفن ثابت منزل اینجانب قطع شده است وتامروز۱۴۰۱/۱/۱۸ سی بار تماس گرفتم پنج بار با ۱۹۵ وسایت بازرسی مخابرات کرمانشاه شکایت کردم به مرکز مراجعه کردم گفتن شبکه آن قسمت سرقت کردند وقرار بوده درجای دیگر شبکه به ما بدهند تمام تلفن ابن محل صابونی اقاجان قطع شده بازرسی هم مثل خودشان جواب می‌دهند بیست روز دیگر درست می‌شود روز اول اعلام کردند ۱۹۵ درتاریخ۱۴۰۱/۱/۶مشکل شما حل می‌شود باردوم ۱۴۰۱/۱/۲۰ حل می‌شود بارسوم اعتراض کردم حالا میگویند ۱۷ روزدیگر درست میشود چرا این همه دروغ می‌گوید به مردم ناسلامتی شمابازرسی هستین باید رسیدگی ونتیجه بگیرید ازانهاوبخواهید ازمخابرات کاردرست بکنند نه به مردم دروغ بگویید

  14. امیر مصطفوی می گوید

    سلام
    در سال ۱۳۶۹ اداره مخابرات برای احداث مخابرات روستایی درخواست زمین رایگان کرد ولی در روستا کسی اقدام نکرد تا اینکه پدرم ۱۰۰۰متر زمین بطور رایگان در اختیار مخابرات قرار داد و حتی خودش هم پیمانکارش بود حالا ساختمان مخابرات روستایی بلا استفاده است و ما درخواست خرید دادیم ولی اداره مخابرات میگه باید ب مناقصه بگذاریم و شما هم شرکت کنید چطوری میتونم بدون مناقصه مخابرات رو ازشون بگیرم راهنمایی بفرمایید. ممنونم

  15. امیر مصطفوی می گوید

    سلام و عرض ادب
    در سال ۱۳۶۹ پدرم برای احداث مخابرات روستایی ۱۰۰۰متر زمین بصورت رایگان در اختیار شرکت مخابرات قرار داد تا ساختمان مخابرات را بسازند حال بعد از چند سال ساختمان مخابرات بلا استفاده و ما درخواست خرید ساختمان را دادیم ولی شرکت مخابرات میگه باید ب مناقصه گذاشته بشه و ما هم شرکت کنیم چطوری میتونم مخابرات رو ازشون بگیرم ک ب مناقصه گذاشته نشود. ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توانید از مالکیت مخابرات خارج نمایید و باید از طریق مجوز فروش مخابرات صورت بگیرید

  16. امیر مصطفوی می گوید

    یعنی حتما باید ب مناقصه گذاشته بشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: چون مخابرات یک اداره دولتی هست بله حتما باید از طریق مزایده باشد مناقصه برای خریدهای دولتی هست ولی چون گفته مناقصه باید از اداره حقوقیش بپرسید که مناقصه چرا اگر تایید کردن حتما مناقصه هست پس مناقصه است

  17. غلامرضا می گوید

    سلام
    من از استان سیستان و بلوچستان شهرستان زابل آدرس: بلوار بسیج بسیج پنج
    به مدت ۸ سال کابل های زیز زمینی ما اتصالی داره و ما نمی‌توانیم با مودم نت بگیریم
    خواهشا پیگیری شود ممنون

  18. عباس حاجی بابایی می گوید

    سلام‌ خط موبایل همسراینجانب که فوت کرده . تخلیه کرده اند . بخاطر استفاده نکردن .‌‌ مراجعه کردم میگویند . امکان وصل نیست . یکجا باید شکایت کنم .‌‌قیمت این خط الان بالای ده میلیون می‌باشد

  19. شاهمیری می گوید

    سلام عرض ادب*‌لطفا خاهشن مخابرات کنارک رسیدگی کنید خارش بگاه رفتع شکایت کردیم هنوزم ک هنوزع بتخمشم نیست حروم لقمه ها

  20. رنجبر می گوید

    سلام
    بنده شکایت مخابرات استان تهران در سامانه ۱۹۵ ثبت کردم و پاسخی ندادند
    میخواستم بپرسم برای پیگیری شکایت از چه طریق پیگیری کنم هیچ کسی جوابگوی مردم در مرکز شهید اشرفی اصفهانی نیست هر کسی شکایت دارد با بی احترامی برخورد میکنند

  21. نقدى می گوید

    سلام من مستاجر هستم مبلغ تلفن ثابت من در اين سه سالى كه در اين منزل ساكن هستم ميلغ ٤ هزار تومن يا هفت هزار تومن ميامد چون فقط من با يك تلفن ثابت شهرى صحبت ميكنم اما اين ماه پول تلفن ٧٠ هزار تومن امده و صاحب خانه بابت گرفتن پرينت تلفن همكارى نميكنه و تلفن من رو قطع كردن من چرا بايد اين هزينه رو به مخابرات بدم بابت تلفنى كه زنگ خورى ندارد و مكالمه شهرى داشته ممنون ميشم راهنمايي كنيد

  22. احمد فکری می گوید

    من جانباز هستم منزل من دو سال خالی بود وقتی بر گشتم تلفن ثابت مرا بدون هیچاطلاع رسانی تخلیه کردند وقتی به مخابرات مراجعه کردم میگویند چون تلفن شما رند است باید ۱۲ ملیون بدهی تا خط خودت را وصل کنیم چکار قانونی باید انجام دهم

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق دیوان عدالت اداری اقدام به شکایت نمایید

  23. مهسا می گوید

    من هم مستاجر هستم اصلا از تلفن ثابت منزل استفاده نمیکنم چند ماهه قبض میاد مبالغ سنگین قبلا در حد ۱۰ ت میومد اینماه اومده ۵۰ ت آخه چرا ؟ منکه جایی تماس نمیگیرم یعنی کسی داره از خط ثابت منزل مون سواستفاده میکنه ؟ چکار باید بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق مخابرات اقدام به قطع خطوط تلفن نمایید

  24. فرج اله احمدی می گوید

    سلام.
    شرکت مخابرات استان تهران ،بدون اطلاع قبلی ،اقدام به ،صدر قبض تلفن ،با یک بند بیست هزارتومان کرده است؟ چرا؟ لطفا رسیدگی شود.

  25. آرمین می گوید

    سلام وقت بخیر، چند سال پیش خط بنده را به علت بدهی جمع آوری کردند و بعد از پرداخت بدهی دیگر خط را به بنده ندادند گفتند واگذار شده است الان در سامانه مخابرات استان تهران سرچ می کنم هنوز آن خط به نام بنده می باشد ولی کس دیگری از آن خط استفاده می کند بنده چکار باید بکنم ممنون

  26. فردین می گوید

    سلام‌مدتی‌هست‌که‌مبلق‌قبض‌تلفن‌بسیارزیادمیاد
    درصورتی‌که‌مافقدازاینترنت‌ثابت‌استفاد میکنیم‌
    واصلاگوشی‌تلفن‌نداریم‌قبلا۳۰۰۰یا۴۰۰۰هزارتومان‌
    میدادیم‌الان‌۱۸۰۰۰الا۳۴۰۰۰هزارتومان‌درقبض‌
    آمده‌این‌چه‌وضعیتی‌است‌چه‌بایدبکنیم

  27. سعید بیدل می گوید

    سلام خسته نباشیدبرای خط تلفن ثابت ۲سال هست ثبت نام کردم ولی هر موقع پیگیری میکنم کسی جواب گو نیست فقط وعده ای تو خالی میدن چطوری باید پیگیری کنم لطفا بگید

  28. سعید می گوید

    سلام چندین ماه به دلیل سرقت کابل تلفن ثابتم قطع است چندین باردرسامانه ۱۹۵ شکایت ثبت کردم متاسفانه هیچ کاری انجام نشده .برای تلفن قطع پول تلفن هرماه میگیرن .۱۹۵سرکاریه بخاطرهمین کارتخوان محل کارم جمع شد.

  29. معین می گوید

    مخابرات یکی از حروم لقمه ترین و کلاه بردار ترین شرکت های ایرانه، این سامانه ۱۹۵ هک عملا به هیچ کارایی نداره و فقط برای سر دووندن مردم راه اندازی شده. شکایت از مخابرات رو باید از مراجع بالاتر پیگیری کرد.

  30. احمد هرمزی می گوید

    سلام جناب وکیل
    بنده یک باب مغازه دارم دونبش توسط اداره مخابرات یه صندوق بزرگ وسایل ارتباطی داخل صندوقه ! جلودید مغازه به طول ۲مترمسدودنموده اند داخل پیاده روی که عرض آن حدودا؟۱/۸سانتیمتر بوده .حالابنده چگونه ازطریق مصلحت یاقانونی کمک کنند جابجاش نمایند

  31. محمد رضایی می گوید

    سلام حدود ۳ ساله کابل تلفن کوچه مارو دزدیدن ، بعد از چند بار تماس با مخابرات بالاخره خودم سیم خریدم وصل کردم، اما دوباره تقریبا کل کوچه رو کابلاشو دزدیدن بارها به مخابرات محل رفتم گفتن. کابل نداریم شما هم آبونمان رو پرداخت کنین تا امتیاز تلفنتون گرفته نشه ، حالا ما فقط آبونمان پرداخت می‌کنیم و تلفن هم نداریم ، لطفاً پاسخ بدین این کجاش انصاف و عدالته که پولو میگیرن خدمات نمیدن

  32. مهدی می گوید

    بنده نزدیک به ۲۰ سال یک اپارتمان با خط تلفن خریداری کردم،مبایعه نامه قولنامه شماره تلفن قید شده است
    پارسال جهت انتقال خط تلفن مخابرات به شعبه سر مظاهری مراجعه کردم
    بعد از کلنجار و بحث جدل با کارمند باجه بنده و سماجت پافشاری من با بی اشتیاقی مدارک بنده را بررسی تمام مشخصات درست بود ساختمان واحد طبقه محله فقط به در سند قید شده بود قطعه ۴۷ ،به ناچار با صاحب خط تماس گرفتند ،ایشان کلا اظهار بی اطلاعی کرد که اصلا حضور ذهن ندارم،که شماره تلفنی داشته باشم،
    کارمند مخابرات بنده را به مسئول مربوطه ارجاع دادن،ایشان کل موضوع کارمتدشان در میان گذاشتند،
    گفتند احتیاج به نام زدن نیست مودم هر انچه که نیاز باشد به نام خودم میدهند دیگه احتیاج به زدن انتقال خط نمیباشه.
    برای یک مدت تلفن به دلیل ندلشتن بدهی قطع کردم کنار گذاشتم
    تا اینکه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ تلفن را به پریز زدم دیدم کلا قطع شده،به خیال خودم شاید بدلیل اینکه این مدت خاموش بوده یا شاید بدهی داشته تلفن قطع شده باشد.از قبضینو صورتحساب گرفتم یک میلیون سیصد و ….ریال بدهی داشتم
    بدهی پرداخت کردم،
    متوجه شدم تلفن کلا قطع است.
    مجددا به مخابرات مراجعه کردم گفتم خط بنده قطع شده بدهی پرداخت کردم مشکل تلفن بنده چیست
    اعلام کردن بدلیل بدهی تلفن تخلیه شده است،گفتم پیامی اخطاریه نمی بایست قبلش ارسال می کردید جواب درستی دریافت نکردم،بعد به ایشان اعلام کردم
    ۱_طبق مصوبه ذیل در صورتیکه تلفن تخلیه شود مشترک ظرف سه ماه از تاریخ تخلیه خط اقدام به پرداخت بدهی کنند مخابرات موظف است با هزینه متقاضی خط را وصل کنند،مسئول مربوطه مخابرات گفتند مصوبه برای چه سالی است دنبال بهانه بود که اعلام کنه مصوبه ابطال شده گفتم برای سال ۱۴۰۲ همین سال است،پاسخی نداشت بده
    اعلام کرد مصوبه ای به ما اعلام نشده
    ۲_ تلفنی که بدلیل بدهی امتیاز خط سلب کردن پس چرا سامانه اعلام نکرد خط مربوطه تخلیه شده،بدهی را پرداخت کردم،به مسئول مربوطه مخابرات مشکل را در جریان گذاشتم
    جوابی برای سوال بنده نداشت.
    به مخابرات مرکزی مراجعه کردم
    گفتند در صورتیکه خط تخلیه شود به صاحب قبلی پرداخت نمی شود ،در صورتیکه شخص درخولست دهد خط سفارشی میباشد مبلغ ۲میلیون تومان میبایست پرداخت کنید
    از طریق سامانه درخولست برقراری خط را ثبت کردم
    امرروز از مرکز مخابرات تماس گرفتند که متطقه شما قابلیت وصل خط مربوطه را ندارد باید به امور مشترکین مراجعه و درخواست فیبر نوری تلفن بدهم،به ایشان گفتم خانم خط مربوط به واحد ما بوده نزدیک به ۲۰ سال از ان استفاده میکنیم ماه قبل قطع شد

    خلاصه که هر کدام یک حرف بهانه ای اوردن جالب است دو مورد پیدا نشد که نقطه نظرات و حرفهایشان یکی باشد،بهانه ای که از کارمند تا مسئول شعبه …..گرفتند به شرح ذیل
    ۱_ خط تخلیه شده بازگردانده نمی شود
    ۲_ خط به نام شما نیست ولی اگه سفارشی بخواهم ۲میلیون پرداخت کنم به نام میشود
    ۳_ متطقه شما امکان وصل خط تلفن قدیمی ( مسی)را ندارد
    ۴-باید به امور مشترکین مراجعه و در خولست فیبر نوری تلفن بدهیم
    ۵_ خطی که ماه قبل تخلیه شده است چرا حین تماس اپراتور و مرکز اعلام نمیکنه خط مربوطه تخلیه شده،بدلیل بدهی یا ابونمان امتیاز خط را گرفته
    هزینه بدهی پرداخت میکنیم جوابی نداشته ندارند،مصوبه مربوطه را به اشتراک گذاشتم؛
    بر اساس مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبض خطوط تلفن ثابت اگر دو دوره متوالی پرداخت نشود مشمول قطع دو طرفه خواهد شد و اگر سه دوره متوالی پرداخت نشود برای مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از یک سال خط تخلیه می‌شود که منطق این موضوع این است که سرویس  نباید در کشور بلا استفاده باقی بماند.

    این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترک تخلیه شود، اما پس از سه ماه بدهی خود را پرداخت کند، شماره را به مشترک برمی‌گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین‌نامه می‌توان شماره را به فرد دیگری واگذار کرد.

    سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان کرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با کسی است که این شماره را قبلا داشته است. مگر این‌که شماره رند باشد که اگر از مدت عدم پردخت بدهی یک سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین‌نامه شماره‌های رند می‌شود.

    بیدخام در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که به مشترک درباره قطع خط تلفن اطلاع‌رسانی نشود، اظهار کرد: این امکان خیلی ضعیف است که در فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود. البته درصورتی که مشترک چنین ادعایی داشته باشد، پرونده‌اش موجود است و می‌توان آن را بررسی کرد.

  33. غلامحسین جمالیان می گوید

    سلام .تلفن ثابت ما به شماره ۰۵۴۳۳۲۳۲۷۳۷ به مدت یکسال هست که قطع هست تمام موارد رامجازی حضوری وکتبی پیگیری کردیم که متاسفانه کسی جوابگو نیست فقط مرتب قبض میاد .بخدا خسته شدیم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند