وکیل اداره کار کیست و چه ويژگی هایی باید داشته باشد

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در محیط کار خود دچار مشکلاتی شوید. برای مثال، به عنوان کارمند یا کارفرما اختلافاتی را با طرف مقابلتان پیدا کرده باشید. در این مواقع چه کرده اید؟آیا از وکیل اداره کار کمک گرفته اید؟

آیا سکوت کرده اید و از حق خود گذشته اید و مشاوره با وکیل نداشته اید؟ آیا حس کرده اید که حقتان پایمال شده و دیگر کسی نمی تواند کاری برای شما کند؟ اگر اینطور فکر می کنید، باید بگوییم در اشتباه هستید! تا پایان مقاله با ما باشید تا بدانید چه باید بکنید.

وکیل اداره کار

وکیل اداره کار کیست؟

وکیل اداره کار٬ به فردی گفته می شود که در زمینه روابط حقوقی بین کارگر و کارفرما آگاهی و شناخت کافی دارد. او به آن ها در احقاق حقوقشان کمک می کند. این وکلا می توانند نماینده کارفرما یا کارمند و کارگر باشند.

 قوانین کار بسیار پیچیده هستند. افراد معمولی تسلط کامل به این قوانین ندارند. وکیل اداره کار با آگاهی کامل از قوانین کار، بیمه و بخشنامه ها، توصیه های لازم را به شما می کند. او شما را راهنمایی می کند که چگونه عمل کنید تا به حق و حقوقتان برسید.

 در مواردی که توافقی بین کارگر و کارفرما حاصل نشود پرونده به دادگاه می رود. در دادگاه وکیل اداره کار از منافع موکلان خود دفاع می کند. او اقدامات حقوقی را به بهترین شکل انجام می دهد تا حق شما پایمال نشود.

برای دریافت  مشاوره حقوقی به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وکیل اداره کار چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب یک وکیل کار خوب باید عوامل و ویژگی های زیادی را در نظر داشته باشید. ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد. در ادامه مطلب به ویژگی های یک وکیل کار خوب اشاره می کنیم تا بتوانید بهترین وکیل اداره کار را انتخاب کنید.

مشاوره با وکیل

  1. تسلط بر قوانین کار داشته باشد.

ویژگی بارز وکلای اداره کار آشنایی و تسلط آن ها به قوانین کار است. همچنین او باید از نحوه اعمال این قوانین آگاهی داشته باشد. به دنبال وکیلی باشید که توانایی آن را داشته باشد که به موقع و به جا از قوانین استفاده کند.

  1. موکل محور باشد.

تا به حال شده است به متخصصی مراجعه کنید (در هر زمینه ای) اما او وقت کافی برای شما نگذارد؟ یک وکیل خوب برای موکلانش وقت و تمرکز کافی صرف می کند. او آشفتگی عاطفی موکل خود را درک می کند و حمایت و همدردی خود را نشان می دهد. موکلان وکیل تاپ فقط وکیل شما نخواهند بود. بلکه تلاش می کنند تا دوست و یاور شما در طی مسیر پرونده تان باشند.

وکیل و موکل

  1. مشاوره حقوقی فوری

    مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

    شهرت خوبی داشته باشد.

وکیل کار خوب و دفتر حقوقی او باید از شهرت خوبی برخوردار باشند. او باید دارای تجربه کافی، صداقت و درستکاری باشد. یک وکیل ایده آل باید نکات مثبت و منفی پرونده شما را به اطلاعتان برساند. این وکیل همچنین باید قدرت سازماندهی پرونده ها را داشته باشد. او باید بتواند مشخصات پرونده شما را از دیگر موکلانش جدا نگه دارد.

  1. باید انعطاف پذیر باشد.

حل و فصل یک اختلاف ممکن است مستلزم صرف زمانی طولانی باشد. گاهی لازم است وکیل کار تکنیک های خود را تغییر دهد. گاهی هم ممکن است موقعیتی ایجاد شود که روش های به کار گرفته شده قبلی کارآمد نباشند. او باید بتواند خلاقانه روش جدیدی به کار برد.

جلسه با وکیل اداره کار

  1. مهارت های ارتباطی خوب داشته باشد.

تا به حال افرادی را دیده اید که با نفود کلام خاصی صحبت می کنند؟ کلام این افراد تاثیر خاصی بر دیگران دارد. یک وکیل خوب قطعا باید این ویژگی را داشته باشد. همچنین، یک وکیل کار موفق باید شنونده خوبی نیز باشد. او باید بتواند از لا به لای صحبت های طرفین نکات مهم را بیرون بکشد.

  1. قوه قضاوت بالایی داشته باشد.

یک وکیل کار خوب توانایی نتیجه گیری از اطلاعات محدود را دارد. او باید قضاوت ها را به دیده انتقادی بنگرد تا نقاط ضعف آن ها را بیابد.

مشاوره با وکیل

  1. از قدرت تحلیلی خوبی برخودار باشد.

یک وکیل کار موفق باید دارای مهارت تحلیل باشد. او باید بتواند شواهد و سوابق را تحلیل کند و مناسب ترین آن ها را انتخاب نماید.

  1. توانایی تحقیق سریع داشته باشد.

بهترین وکیل کار کسی است که بتواند مدارک و شواهد را سریعا جمع آوری نماید. طولانی شدن روند تحقیق ممکن است مدارک و شواهد را از بین ببرد یا آن ها را فاقد ارزش کند. خوشبختانه وکلای وکیل تاپ در سریع ترین زمان ممکن تحقیقات لازم را به عمل می آورند.

  1. ویژگی های اخلاقی بهترین وکیل اداره کار

ویژگی های دیگری که باعث موفقیت وکیل اداره کار می شود، عبارت اند از:

  • پشتکار
  • خلاقیت
  • انصاف
  • آرامش و نرمی
  • صبر و حوصله
  • و …

ویژگی های وکیل-ادراه کار

چرا باید وکیل اداره کار داشته باشیم؟

عدم آگاهی از قوانین کار می تواند در اکثر مواقع به ضرر شما باشد. این عدم آگاهی باعث سوء استفاده افراد کلاه بردار می شود. شما در هر شغلی که مشغول باشید نیاز به وکیل اداره کار دارید. گاهی پیش می آید کارگران و کارفرمایان نمی توانند اختلافات و مشکلات بین خود را حل و فصل نماید. اینجاست که نیاز به مشورت با افراد خبره در قوانین کار احساس می شود.

اگر هر کدام از شرایط زیر در مورد شما صدق می کند، باید به یک وکیل اداره کار مراجعه کنید:

  • اگر به عنوان یک کارگر یا کارمند از عملکرد کارفرمای خود راضی نیستید.
  • در صورتی که تصمیم گرفته اید از او شکایت کنید.
  • زمانی که کارفرما شما را بدون دلیل منطقی اخراج کرده است.
  • اگر کارفرما از پرداخت حقوق شما خودداری می کند.

در صورتی که نسبت به پرداخت ناکافی اضافه کاری خود معترض هستید.

اگر استانداردهای ایمنی و بهداشتی محل کار شما رعایت نمی شود.

در صورتی که حق بیمه شما پرداخت نمی شود.

زمانی که پاداش شب کاری و عیدی به شما داده نمی شود.

اگر در محل کار خود مورد آزار و اذیت واقع می شوید.

زمانی که کارفرمای شما از عقد قرارداد کاری امنتناع می کند.

اگر در هر کدام از این شرایط هستید، وکلای وکیل تاپ با صبر و حوصله در خدمت شما خواهند بود.

کارفرمایان هم در شرایط زیر نیاز به وکیل اداره کار دارند:

  • زمانی که باخبر می شوند کارگران یا کارمندان قصد اعتصاب دارند.
  • وقتی که می خواهند کارگر یا کارمندی را اخراج کنند.
  • هنگامی که یک بازرس دولتی از محل کارشان بازدید کرده و توضیحاتی از ایشان می خواهد.
  • وقتی که کارگر یا کارمندی از او شکایت کرده باشد.
  • برای تنظیم قراردادها، انجام کلیه امور استخدامی، و اخذ کد کارگاهی.

بهترین وکیل شیراز

سامانه مشاوره حقوقی آنلاین وکیل تاپ Vakiltop.com به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شماست. وکیل تاپ مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین را با وکلای سرارسر کشور برای شما امکان پذیر می کند.

با وکیل تاپ دیگر نگران نتیجه کار نباشید. با خیال راحت پیگیری امورات حقوقی خود را به وکلای وکیل آنلاین تاپ بسپارید. از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید با ما در تماس باشید:

  • ارتباط داخل کشور: ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰
  • ارتباط ایرانیان خارج از کشور: ۹۸۹۱۰۰۹۱۱۰۸۶

وکیل-اداره کار شیراز

نکته مهم و پایانی

اگر شما یک وکیل کار داشته باشید، از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری می شود. دیگر نیازی به حضور شما در دادگاه نیست. داشتن وکیل کار خوب می تواند پرونده را به نفع شما به جریان بیندازد. حتی یک اقدام غیرحرفه ای کوچک هم می تواند نتیجه پرونده را به ضرر شما تمام کند.

از صفر تا صد مسائل حقوقی خود را به ما بسپارید. وکلای متخصص وکیل تاپ قدم به قدم تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند