شرایط گرفتن دفترچه بیمه سلامت

ــ یکی از موضوعاتی که در حل حاضر برای افراد دارای اهمیت می باشد٬دفترچه تامین اجتماعی است.در این بین برخی از افراد هستند که به دلیل مشکلاتی که در زمینه مالی دارند٬توانایی آن را ندارند که دفترچه بیمه تامین اجتماعی را دریافت کنندو دفترچه بیمه سلامت اهمیت پیدا می کند.

برای حل این مشکل بیمه ای تشکیل شده است تحت عنوان بیمه سلامت و هدف این بیمه این است که به افرادی که در زمینه خدمات بهداشتی و یا بهبود اوضاع سلامت و روان خود نیاز به کمک دارند٬ کمک می کند تا تگرانی از این بابت نداشته باشند و برای اطلاع بیشتر می توانید مشاوره با وکیل داشته باشید.

سوالی که پیش می آید این است که منبع این بیمه سلامت به چه صورت است. بیمه سلامت به ضورت یک یازانه به مردم تعلق می گیرد و به عنوان حق بیمه٬مبلغ ۲۸۵ هزار تومان از یارانه ها تامین می شود.

 بیمه سلامت بعد از ایلاغ سیاست های کلی نظام٬ برای آن دسته از افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی و خدماتی نیستند و نیاز به خدمات درمانی دارند در سال ۱۳۹۳ به وجود آمد.

تفاوت بین بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در این است که بیمه سلامت خدمات درمانی را شامل می شود و خدماتی مانند بیمه بازنشستگی که بیمه تامین اجتماعی دارد را شامل نمی شود و فاقد آن است.

در حال حاضر، سازمان بیمه سلامت ۷۰ درصد از هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی را تحت پوشش خود قرار میدهد و طرف قرارداد با ۶ هزار مرکز درمانی است و  با ۱۰۴ بیمارستان که ۵۳ مورد از آنها دولتی است و حدود ۳ هزار پزشک قرارداد بسته است.

دفترچه بیمه سلامت

 انواع بیمه سلامت

اگر کسی که دفترچه بیمه سلامت داشته باشد در یکی از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی-درمانی که با این نوع بیمه قرارداد ندارند هرنوع خدمات درمانی شامل بستری و درمان سرپایی انجام دهد، دولت خسارت را به او برمیگرداند.

همچنین، بانوانی که سرپرست خانوار هستند در صورتی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند، می توانند از این بیمه استفاده کنند. این سازمان، برای تمام اقشار جامعه، بیمه های متنوعی را ارائه میدهد. در ادامه به توضیح هرکدام از این انواع بیمه ها می پردازیم.

بیمه سلامت همگانی

این نوع بیمه بدون دریافت هیچ هزینه و حق بیمه ای تمام خدمات درمانی بیمه شده را به طور رایگان فقط برای اقشار خاص و تحت شرایط خاص انجام میدهد. کسانی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند دیگر نمیتوانند در بخش

 خصوصی یا بیمه های دیگر مثل تامین اجتماعی تحت پوشش قرار بگیرند یا دفترچه بگیرند.

آن دسته از افرادی که تحت پوشش ببمه دیگری بودند و چند ماه است که از پوشش آنها خارج شده اند میتوانند برای بیمه سلامت همگانی اقدام نمایند. مثلا کارگران فصلی که تحت پوشش بیمه بودند و در حال حاضر در شرایط از کار افتادگی قرار دارند و همچنین ۶ ماه از پایان قراردادشان گذشته است، میتوانند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار بگیرند.

بیمه سلامت همگانی بر خلاف بیمه سلامت روستاییان دارای سیستم ارجاع نیست و بیمه شده میتواند مانند بیمه تامین اجتماعی در مواقع لازم به متخصص مراجعه کند. حدود ۱۰ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت را بیمه شدگان همگانی تشکیل میدهند.

افرادی که به سن قانونی رسیده باشند میتوانند به صورت فردی از این بیمه استفاده کنند. همچنین در صورتی که خودتان یا اطرافیانتان دچار یکی از  بیماری های خاص باشید میتوانید از مزایای بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده کنید.

گرفتن بیمه سلامت

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

بیمه سلامت ایرانیان

بیمه ایرانیان یکی دیگر از بیمه های ارائه شده توسط سازمان بیمه سلامت است. بعضا بیمه سلامت ایرانیان را با بیمه همگانی یکی می پندارند.تفاوت این دو نوع بیمه در این است که برای بیمه سلامت ایرانیان باید هزینه ای پرداخت شود، اما بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان است.

حق بیمه این بیمه، سالیانه ۵۵۰ هزار تومان است که دولت حدود نصف این مبلغ را پرداخت میکند. بیمه شده باید مبلغ ۲۶۴ هزار تومان را برای یک  سال پرداخت کند. در بیمه سلامت ایرانیان، تمامی افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند، تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

اگر کسی تمایل داشته باشد میتواند در کنار این بیمه یک بیمه تکمیلی  هم برای درمان بیماری هایی که هزینه بالایی دارند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمیگیرند برای خود انتخاب کند.

در مورد شرایط سرپرستی هم به این صورت است که پسرهای بالای ۱۸ سال در صورتی  که تحت پوشش بیمه از طرف خانواده خود نباشند میتوانند به عنوان سرپرست در بیمه سلامت ثبت نام کنند.

بیمه شدگانی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی هستند و همچنین کارکنان دولت و خانواده شهدا میتوانند به صورت رایگان از بیمه سلامت ایرانیان و خدمات درمانی آن در بیمارستان های دولتی و خصوصی استفاده کنند. ۱ در صد از بیمه شدگان را بیمه ایرانیان تشکیل می دهند.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

بیمه روستاییان

این بیمه نامه تقریبا یکی از زیرمجموعه های بیمه همگانی است. به صورتی که تمام حق بیمه روستاییان را دولت پرداخت میکند. این بیمه شامل همه روستاییان و ساکنین شهرهایی میشود که زیر ۲۰ هزارنفر جمعیت دارند.

تقریبا ۶۸ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت را بیمه شدگان روستایی تشکیل میدهند. از شرایـط گرفتن دفترچه بیمـه سلامـت روستایی ارائه آخرین دفترچـه ای که اعتبارش را از دست داده و از نظر خانه بهداشت و شورای محل تایید شـده باشد و ارائه شناسنامه سرپرسـت و شناسنامه فرزندان دختر بالای ۱۵ و پسر بالای ۲۰ سال می باشـد.

شرایط گرفتن دفترچه

بیمه سلامت کارکنان دولت

همه کارکنان دولت و افراد استخدام شـده در سازمان های زیر نظر دولت، تحت پوشش این این بیمـه قرار می گیرند. ۱۶ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت را کارکنان دولت تشکیل می دهند.

بیمه سلامت سایر اقشار

تمامی طلبه های حوزه های علمیه و جانبازان و مددجویان بهزیستی و دانشجویان و خانواده شهدا تحت پوشش بیمه سلامت سایر اقشار قرار میگیرند. ۵ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت را سایر اقشار تشکیل می دهند.

برای دریافت مشاوره آنلاین حقوقی به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

بیمه سلامت برای بیماری های خاص

بیمه سلامت انواع بیماری های خاص مثل ام اس و بیماری های هموفیلی و تالاسمی و پیوند کلیه و دیالیز و تمامی بیماران کلیوی را تحت پوشش قرار می دهد. این نوع افراد دفترچه بیمه مخصوص بیماری های خاص را دریافت می کنند. در حال حاضر ۶۸ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

 نحـوه ثبت نام برای گرفتن دفترچـه بیمـه سـلامت

ثبت نام برای گرفتن یا دریافت دفترچه بیمه سلامت به صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود. اگر بخواهید که به صورت حضوری ثبت نام را انجام دهید باید به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. همه عملیات های دفترچه از جمله ابطال و صدور المثنی و تمدید دفترچه در دفاتر پیشخوان انجام می گردد.

شرایط ثبت نام برای دفترچه داشتن کارت ملی، شناسنامه و در صورت داشتن صفحه توضیحات شناسنامه کپی از آن و کپی از صفحه اول شناسنامه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و افراد تبعی و یک قطعه عکس جدید ۳ در ۴ برای افراد بالای ۲ سال است. نصف هزینه ثبت نام برای دریافت دفترچه را دولت و نصف بقیه را خود شخص پرداخت می کند.

دفترچه بیمه /تامین سلامت

 

از نصف مقدار تعیین شـده اگر فرد نیازمند باشد ۳۵ درصد آن توسط کمیته امداد و بهزیستی تخفیف داده می شود. پرداخت هزینه برای زوجین و فرزندان زیر ۱۸ سال اجباری است و مبلغ آن ۲۷۰ هزار تومان برای هر فرد در هر سال است.

پس از ثبت نام، طی مراحلی اطلاعات شما را ارزیابی می کنند. دفترچه کمتر از یک ماه به شما تحویل داده می شـود. مدت اعتبار این بیمه نامه یک ساله است.

هزینه تمدید دفترچه بیمه سلامت

هزینه تمدید٬۳ هزار تومان است. برای صدور مجدد دفترچه بیمه برای بار اول مبلغ ۹ هزار تومان و برای بار دوم مبلغ ۱۸ هزار تومان از بیمه شدگان دریافت میگردد. از شرایط مهم ثبت نام در این بیمه تحت پوشش نبودن هیچ نوع بیمه ای از جمله تامین اجتماعی و بیکار بودن است.

اگر دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی بودید اول باید آن را باطل کنید بعد نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنید. به محض اینکه فرد مشغول به کاری شود و مشمول بیمه تامین اجتماعی شود، از این بیمه خارج می شود اما تا یک سال میتواند با همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت از مزایای این بیمه استفاده کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
69 نظرات
  1. ابوالفضل رستمی می گوید

    چرا از من بابت دفترچه درمانی روستایی که هیچ مطبی قبولش نمیکنه ۶۶۸۰۰۰ تومان برای هر نفر خانواده پول گرفتن دولت مردمو رها کرده این چه قانونیه کی وضعش کرده مرد باشین نمیتونین جور روستایی و بکشین گورتونو گم کنین چی میخاین دیگه نوبت به جیبه دهاتی رسید بابا به عمرقسم جیبه دهاتی خالیه.

  2. پری می گوید

    سلام بیمه سلامت برای هرفرد جداگانه است یا مثلا شوهرمن ک ثبت نام کند شامل من هم میشود؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام جداگانه است

    2. شکوفه می گوید

      همسرتون که میره اقدام کنه شناسنامه و کارت ملی و عقدنامه رو میبره .به عنوان سرپرست به ایشون دفترچه میدن و شما میشید بیمه شده نفر دوم. هر کس هم دفترچه خودش رو داره

  3. آرش می گوید

    آیا برای بیمه سلامت محدودیت سنی دارد؟ یکی از آشنایان ما رفته برای بیمه سلامت به گفته خودش چون سنش بالای ۶۰ سال بوده بیمه نشده . البته صحبتهایش قابل تشکیک هم هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر شرط سنی نداره

  4. علی می گوید

    امپراطوری نیرنگ… بابت بیمه روستائیان که نوشته رایگان است برای هر فرد ۳۳۴۲۰۰ تومان( تازه با ۵۰ درصد تخیف) گرفتند. تف به این همه شیادی و حقه بازی

  5. حسام می گوید

    مگه قرار نبود بیمه سلامت رایگان باشه پس چرا باز پیام اومده که نفری ۶۰ هزار تومان ماهانه بریزید اخه حروم زاده ها دارید با مردم چکار میکنید لعنت به شما با این قوانین مزخرفتون دزدهای بی شرف

  6. معصومه می گوید

    ازسال ۹۵دخترم تحت پوشش خودم بود من سرپرستش هستم.دخترم واسه تمدید دفترچه رویکرد سوراخش کردن سابقشم کلان پاک کردن وقتی مراجعه کردم گفتم دخترم شوهر داره نمیشه ولی چون دخترم از نظره روحی مشکل داره ازسال ۹۵تاالان با خودم زندگی می‌کنه شوهرش زندان ولی چرا ماه سابقش روپاک کردن وجوابگو نیستن الان باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین.

  7. معصومه می گوید

    بعدش حتی واسه خودمدربیمه سلامت همگانی هم بدون اجازه من فرم درخواست دادن والان زیره بارش نمیرن ومیگن کاره مانبوده الان چیکار باید بکنم لطفتان راهنمایی کنین خودم هم خانواده شهید هستم و وراث شهید

  8. Mahyar می گوید

    سلام خسته نباشی خانواده من در سال ۹۳ تا ۹۵ تحت پوشش بیمه سلامت بودم بعد بیمه تامین اجتماعی شدیم الان از برج ۱۲ /۹۸ بخاطر کرونا بیمه نیستیم رفتیم برای بیمه سلامت میگن باید سالی ۷۸۰ تومان نفری بدین آخه از کجا بیاریم تو این اوضاع

  9. بنده خدا می گوید

    سلام الان سرایط بیمه ب گفته دوستان برای هر فرد ٧٨٠ هزار تومان است و هر سال باید تمدید بشه
    خوب منی ک فعلا سالمم نباید بگیرم?
    همین سالی ٧٠٠ ٨٠٠ هزار برا سلامت من بده…
    چ سلامتی اخه
    سوالم اینه نمیشه حداقل چند ساله بیمه کرد?
    ک هر سال فقط دفترچه تعویض بشه دیگه هزینه ای نگیرن
    لطفا پاسخ بدید ممنونم از شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر جز شروطش باشه خیر

  10. سوسن می گوید

    سلام
    یعنی با این اوصاف بریم بیمارستانهای خصوصی دولت پرداخت می کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اصولابیمارستان های خصوصی بیمه قبولنمی کنند

  11. حمید فاتح می گوید

    سلام
    من قبلا بیمه سلامت داشتم
    چندبار برا تمدید رفتم گفتن تا دفترچه تموم نشده لازم به تمدید نیست
    دفترچه پسرم تموم شد رفتم دفترچه بگیرم گفتن چون تمدید نکردین دیگه بیمتون حذف شده
    الان چند ساله بیمه ای ندارم
    شرایط برقراری دوباره بیمه چیه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  12. نسرین می گوید

    سلام همسرم ۹ماه هست برای بیمه بیکاری تامین اجتماعی اقدام کرده و هنوز هیچ جوابی نیامده و در سایت زده در صورت احراز انجام میشود
    حالا به دفترچه احتیاج دارم نمیدونم چی کار کنم اگر دفترچه سلامت اختلالی ایجاد نمیکنه اقدام کنم

  13. لیلا حسن پور می گوید

    سلام من به صورت اینترنتی ثبت نام کردم برای گرفتن دفترچه چه کاری باید انجام بدم و هزینش به چه صورت

  14. لیلا حسن پور می گوید

    با سلام من برای برادرم که ۲۲ساله است بیمه سلامت ثبت نام کردم به صورت اینترنتی الان برای گرفتن دفترچه چه کاری باید انجام بدیم. و هزینش چقدر میشه

  15. پوریا می گوید

    درود، بیمه سلامت کلا به مجرد ها تعلق نمیگیره،

  16. زهرایی می گوید

    سلام من دفتر پیشخوان دارم چگونه میتوانم خدمات بیمه سلامت بگیرم ؟؟

  17. negar می گوید

    سلام وقت بخیر ,من خانومی ۳۳ساله ام که حدود ۳سال میشه درحال طلاق هستم ودیگه ازطرف مقابلم خبری ندارم وروند اداری و دادگاهی رو طی میکنم ,اخیرا بیمارشدم ونیاز به عمل جراحی دارم ولی بدون بیمه هزینه بسیار بالا خواهد بود وپزشکم گفت بهتره دفترچه بیمه سلامت بگیرم ,وقتی به پیشخوان مراجعه کردم گفتن چون طلاق نگرفتین باید همسرتون برا دفترچه اقدام کنه من ایشون روازکجا پیداکنم وتازه بخوام بگم دفترچه بگیره ,تکلیف من چیه ?چیکارباید بکنم?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از تامین اجتماعی بپرسید

  18. سعید می گوید

    سلام من بیمه مشاغل ازاد رد میکنم.چون حق در مان پرداخت نمیکنم وفقط برای بازنشستگی رد میکتم..میتونم بیمه سلامت بگیرم ؟

  19. حبیب می گوید

    سال ۹۶ با سه هزارتومان بیمه سلامت گرفتم دیگه تمدید نکردم الان تمدیدش کنم چندتومان میشه کم درامد هستم و یارانه هم میگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      از تامین اجتماعی بپرسید

  20. محمود موسوی می گوید

    سلام و وقت بخیر
    من بیمه سلامت هستم به اعتبار بازنشستگی از وزارت امور خارجه. نظر به اینکه دوسال پیش دخترم از ایران رفته و مقیم یک کشور دیگر است از بیمه سلامت استفاده نمی کند. در ضمن وی مجرد است. از وزارت خارجه درخواست کردم نام ایشان را حذف کند تا هرماهه حق بیمه تبعی او از حقوق بازشستگی من کسر نشود. گفتند نمیشود.
    واقعا همینطور است؟یعنی اجباری هرماهه من برای هیچ باید پول پرداخت کنم؟
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
    با احترام

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سوالات بیمه ای خود را لطف کنید و از تامین اجتماعی جویا شوید

  21. محمدامین می گوید

    اگر یک کلیه ۷۰درصد کار کند و کلیه دیگه فاقد کارایی زیر ۳۰درصد باشد وسنگ کلیه داشته باشد و بیکار باشد آیا از دفترچه بیمه مخصوص بیماریهای خاص میتوان برخوردار شدممنون میشم راهنمایی فرماییدلطفا مرا در جواب سوالم قرار بدهیدتشکر

  22. حمیدرضا می گوید

    من اول دیماه دفترچه بیمه سلامت هم اعتبار یکسالش تمام شده دولت اعلام کرده تا اخرسال اعتبارزدند ایا درست هست این موضوع و بعداز یکسال چقدر دوباره بابد بدهم برای یکسال بعد ؟ لطفا پاسخ دهید

  23. سارا می گوید

    سلام،بنده خانمی شاغل هستم که خودم و فرزندانم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستیم اما همسرم بیمه نداره . سوالم اینه که ایا همسرم میتونه خودش به تنهایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیره؟

  24. مهدی می گوید

    سلام من سالیان سال بیمه سلامت دارم و حال ازدواج کردم خواستم واسه خانم دفترچه سلامت درخواست کنم شرایط چیه وهزینه ش چقدره

  25. الهه می گوید

    سلام من بیمه زنان خانه دار میریزم،هزینه دفترچه نمیریزم،میتونم خودم رو بیمه سلامت کنم برا دفترچه،درضمن کدوم بهتره،ممنون میشم پاسخ بدین

  26. سامان رضایی می گوید

    ایا دفترچه روستایی تو بیمارستان های تهران قبولش میکنن؟

  27. خسرجی می گوید

    سلام مادرم کرونا گرفته بستری کردیم دفترچه هم نداره بیمارستان دولتی بمدت ۷روز ما فکر. کردیم رایگان وقت ترخیص از ما گرفتن ۷۳ملیون ریال از کجا کجا بیاریم و‌چکار کنیم درضمن بیمارستان نظام مافی شوش خوزستان

  28. فائزه غریب می گوید

    سلام ما سه سال پیش به مدت ۳ ماه بیمه تامین اجتماعی پرداخت کردیم و دفترچه داشتم و بعد از ۳ ماه قطع کردیم نتونستیم ادامه بدیم الان من باردارم هیچ نوع بیمه ای نیستم خواستم بیمه سلامت کنم لطفا راهنمایی کنید

  29. حسین می گوید

    سلام. واقعا دلیل چی هست در کشور ما قانون ثابتی نداریم اول میگن باید برای بیمه سلامت روستایی پول پرداخت کنید و بعد چند هفته میگین دیگه لازم نیست رایگان شده
    خب اگر از قبل برای این چیز برنامه ریزی شده پس چرا دیگه پول گرفتین که حالا رایگانش کردین ؟
    واقعا مملکت ما این قد فقیر شده که باید این کارا پولش رو از جیب مردم بدبخت که بسختی هزینه زندگی خودش رو درمیارن که برای خانواده ی خودشون خرج کنه درمیارین نه که برای جیب دولت
    و آخر هم بگن رایگان شد
    با این کار فقط جیب مردم که کم درآمد هستن رو خالی میکنید چون مجبور هستند برای درمان یه دفترچه داشته باشن
    واقعا اگر شما یک نفر از این اشخاص بودین که همچین هزینه ای از شما گرفته بودن چکاری میکردین ؟
    سکوت میکرین یا دنبال یه راه حق برای دیافت هزینه ای که پرداخت کردین بودین ؟؟

  30. محمد اسکندری می گوید

    باسلام مادرم دفترچه روستایی داشته اما الان اورا خودم بیمه کردم . تقاضادارم .نام ابطال شود .درضمن مدت دفترچه چند سال پیش تمام.شده

  31. علی هنرجو می گوید

    سلام من برای بیمه سلامت ثبت نام کردم.
    بهم گفتن برو بعد یه هفته برات یه کد پیام میاد اون پیام بیار واسه ما.
    بعد یه هفته پیام اومد رفتم اونجا گفتن برای ۶ ماه نفری۶۵۰ هزار تومان باید پرداخت کنی یعنی برای ۴ نفر که هستیم باید سالی ۵۲۰۰ تومان پول بدم .
    لطفا جواب بدین واقعا خیلی سخته تو این شرایط زندگی کردن.

  32. ناصر می گوید

    واقعا برای خودم و مردمان خودم متاسفم ک توی مملکتی زندگی میکنیم ک الارقم بیشترین و کامل ترین موقعیت از نظر ذخایر معدنی داره اما این ک مسئولین بی لیاقت داره ک فقط یا بهانه تهریم میگیرن یا بی لیاقتی هر ارگان رو گردن هم دیگه میندازن
    خدا میدونه ک من مریضی خواص دارم چرا اینقدر مردم رو اذیت میکنید جواب خون این همه شهید رو چجوری میخواین بدین ب ولله هیچ جای ۷هزار سال تاریخ ما ظلم پایدار نبوده بترس اقای مسئول از اون روزی ک خشم خداومردم بزنه ب زن و بچت بترس

  33. ناشناس می گوید

    چطور دفترچه بیمه خدمات درمانی که چند سال است استفاده نشده تمدیدکنم؟

  34. طاهره سید پرچین می گوید

    چطور دفترچه بیمه خدمات درمانی که چند سال است استفاده نشده تمدیدکنم؟

  35. شه بخش می گوید

    سلام دوستان ببخشید فرق بیمه روستایی با بیمه سلامت چیه کدوم بهتره؟

  36. سارا می گوید

    خدا ازتون نگذره بعداز اینهمه رفت وامد وپیگرم دفترچه بهم دادن ولی گفتن فقط مراکز درمانی دولتی میشه استفاده کرد اخه یه شهر کوچیک متخصصاش هیچی نیستن چه برسه به پزشکای بیمارستان

  37. محمد می گوید

    سلام همسر، بچه ها، خودم، بیمه تامین اجتماعی داریم وهم تکمیلی خواستم بدونم میشه واسه زن صیغه ام هم دفترچه بگیرم آخه طفلی گناه داره دفترچه نداره ممنون میشم راهنمایی کنین

  38. عباس می گوید

    سلام شوهر کا خاصی نداره ودر آمد بالای هم نداره خودم پروانه کسب گرفتم وپلاسکو میفروشم چند سال هست دفترچه بیمه نداریم خدارا خوش میاد برای دفترچه سلامت از ما پول میخوان اگر داشتیم که دفترچه تامین اجتماعی میگرفتیم لطفا پاسخ گو باشید

  39. علی اکبر می گوید

    سلام یک سال بیمه تا مین اجتماعی بودم از کار اخراج شدم تا بیمه بیکاری بگیرم می توانم بیمه سلامت بشم چون قبلا بیمه ایرانیان خاص بودم

  40. هموطن ایرانی می گوید

    آیا بیمه ها دارن جیب مردم رو خالی میکنند…یا نه….اگر سالی قرار باشه خانواده پنج شش نفری حدودا فلان میلیون تومان برای دفترچه خدمات درمانی پرداخت کنی و استفاده ام نکنی و چندین سال همینطور تکرار بشه ..و بازنشستگی هم که نداره..پس این همه پول از جیب ما بیخودی میره که..آیا این دست توی جیب مردم کردن نیست؟؟!!!یا چند سال برای ماشین پول بیمه میدهی و بدون خسارت باشی..یا برای بیمه های خدمات درمانی…..بنظر من از مردم کلاهبرداری کردن هست….توی کشوری به این ثروتمندی .آیا باید اینطور سردر گم باشیم و التماس کنیم …چرا سلامت و آموزش رایگان نیست؟؟؟این همه خیرین مدرسه ساز و بیمارستان ساز هزینه میکنن بعد مجدد میان از مردم کلی پول میگیرن؟؟؟این انصاف هست؟؟؟!!

  41. مجید کاظمی می گوید

    دخترم ازدواج کرده وبیمه تامین اجتماعی بوده ولی الان بیمش باطل شده و ام اس داره باید داروهاشو بگیرم.میتونه موقتا بیمه سلامت بشه تا زمانی که همسرش بتونه بیمه تامین اجتماعی کنه

  42. پژمان محمودی می گوید

    من پنج سال بیمه تامین اجتماعی داشتم الان برای بیمه اختیاری میخام اقدام کنم مراحل وهزینه چطور باید پرداخت کنم

  43. سالومه می گوید

    سلام. میخواستم بپرسم میشه بیمه سلامت رو به بیمه تامین اجتماعی تبدیل کرد؟

  44. محمد می گوید

    سلام
    یه آدم فقیروبی بضاعتی خیلی ازبیماری رنج میبردهیچ بیمه ای نداردچطوردفترچه بیمه همگانی بگیرداول به کجارجوع کند،چون رفته خدمات دولتی گفتن دیگه صدورنمیشود،لطفاهرچه زودتریکی راهنمایی کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ثبت نام برای گرفتن یا دریافت دفترچه بیمه سلامت به صورت اینترنتی و حضوری انجام میشود. اگر بخواهید که به صورت حضوری ثبت نام را انجام دهید باید به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. همه عملیات های دفترچه از جمله ابطال و صدور المثنی و تمدید دفترچه در دفاتر پیشخوان انجام میگردد. شرایط ثبت نام برای دفترچه داشتن کارت ملی، شناسنامه و در صورت داشتن صفحه توضیحات شناسنامه کپی از آن و کپی از صفحه اول شناسنامه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و افراد تبعی و یک قطعه عکس جدید ۳ در ۴ برای افراد بالای ۲ سال است. نصف هزینه ثبت نام برای دریافت دفترچه را دولت و نصف بقیه را خود شخص پرداخت میکند.

      از نصف مقدار تعیین شده اگر فرد نیازمند باشد ۳۵ درصد آن توسط کمیته امداد و بهزیستی تخفیف داده میشود. پرداخت هزینه برای زوجین و فرزندان زیر ۱۸ سال اجباری است و مبلغ آن ۲۷۰ هزار تومان برای هر فرد در هر سال است. پس از ثبت نام، طی مراحلی اطلاعات شما را ارزیابی میکنند و دفترچه کمتر از یک ماه به شما تحویل داده میشود. مدت اعتبار این بیمه نامه یک ساله است.

      هزینه تمدید دفترچه بیمه سلامت ۳ هزار تومان است. برای صدور مجدد دفترچه بیمه برای بار اول مبلغ ۹ هزار تومان و برای بار دوم مبلغ ۱۸ هزار تومان از بیمه شدگان دریافت میگردد. از شرایط مهم ثبت نام در این بیمه تحت پوشش نبودن هیچ نوع بیمه ای از جمله تامین اجتماعی و بیکار بودن است. اگر دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی بودید اول باید آن را باطل کنید بعد نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنید. به محض اینکه فرد مشغول به کاری شود و مشمول بیمه تامین اجتماعی شود، از این بیمه خارج میشود اما تا یک سال میتواند با همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت از مزایای این بیمه استفاده کند.

  45. کیوان می گوید

    سلام من دوسال تمدید نکردم هزینه ای اضافه شامل من میشه

  46. مرادی می گوید

    من قبلا بیمه تامین اجتماعی بودم ولی الان چندسالی است که بیمه ندارم بیکارم ایا بیمه سلامت میتونم بگیرم

  47. خوشرفتار می گوید

    سلام دفترچه رو کی تحویل میدن ؟؟؟؟

  48. بهزاد می گوید

    من عمل مفصل لگن کردم پروتز گذاشتم بیمارستان گفت پول پروتز چند درصد پول از طرف بیمه بیمه سلامت روستای بهت تعلق میگیره فاکتور پروتز با مهر دکتر متخصص بردم بیمارستان دوتا مهر زدن گفت ببر سازمان کل بیمه سلامت بردم یه شماره شبا ازم خواستن اسم بانک گفتن چند ماه دیگه واریز میشه به حساب تو میخواستم چه میزان پول درصد واریز میشه بعد چرا این قد دیر واریز میشه

  49. ناشناس می گوید

    سلام مادرمو می خاهیم زانوش روعمل کنیم می تونیم براش دفترچه سلامت بگیریم

  50. انوش می گوید

    سلام افرادی که طلاق گرفتن میتونن برن جداواسه حودشون بگیرن اقایاخانم فرقی نداره

  51. سعید کلهر می گوید

    من عمل پروتز زانو کردم .بیمه سلامت همگانی دارم .چجوری میتوانم هزینه ای که کردم رو بگیرم .تمام مدارک وفاکتورهاش هم دارم.ممنون

  52. سعید کلهر می گوید

    سلام من عمل پروتز زانو کردم.بیمه سلامت همگانی دارم .الان چجوری میتوانم هزینه ای که کردم رو بگیرم .راهنمای کنید .ممنون میشم

  53. هیبت علی شريفی می گوید

    سلام بنده ۳۰میلیون تومان هزينه عمل کانال نخاع و پیچ و مهره شده پرونده هم دادم بيمه سلامت کرمانشاه هرچه‌ پیگیری میکنم هیچ کس جوابی نمیده ميگن تماس میگیریم خودم که نمی‌توانم راه برم این پول هم سودی کردم‌ شش‌ماه ندمش ۲برابر میشه لطف راهنمايي کنید

  54. سعید می گوید

    سلام
    چرا برای وارد کردن اطلاعات فرزند دوم پیام اطلاعات شما تحت سرپرست موجود نمی باشد لطفا راهنمایی کنید

  55. جواد می گوید

    سلام خودم غیرحضوری ثبت‌نام کردم کی باید دفترچه بگیرم

  56. رضا می گوید

    سلام من بیمه سلامت انجام دادم و فقط یک برگه دادن آیا همان کافی هست یا باید دفترچه هم بگیریم
    و هزینه جراحی سهم دکتر جدا کفتن واریز کنیم آیا شامل سهم دکتر میشه یا فقط بیمارستان هزینه ۷۰درصد کم میکنن

  57. Ehsan می گوید

    سلام وعرض ادب بنده دوتا بچه دارم یکیشون متاسفانه سرطان خون داره شغلم راننده اسنپه به ناچار بیمه اختیاری تامین اجتماعی میریزم ماهیانه یک میلیون وسیثدوپنجاه هزار بخدا درتوانم نیس میتونم دفترچه هارا باطل کنم ولی فقط بیمه رد کنم ۳۵۰ت ماهیانه به نفعم میشه وبجاش دفترچه سلامت یا سلامت ایرانیان بگیرم حداقل یه کمکی بشه. ممنون

  58. علی می گوید

    باسلام بنده ۲۶سال بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح داشتم الان مدت دوسال بیمه من وخانواده ام قطع شده آیا میتوانم برای خود و خانواده ام از بیمه سلامت همگانی استفاده نمایم باتشکر

  59. حسن ابریشمی می گوید

    سلام.بنده چندساله بیمه سلامت بودم بعدا باز مشغول کارشدم ودفترچه تامین اجتماعی داشتم.مجددا بیکارشدم وفعلا دارم بیمه مشاغل آزاد واریز میکنم بدون دفترچه آیا میتونم بیمه سلامتم راتمدیدکنم.چراکه تحت هیچ پوشش بیمه ایی نیستم.لطفا ممنون میشم جواب دهید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند