بررسی کامل بازار کار رشته حقوق برای خانم ها

وکیل خانم مانند تمام وکلا از سمت فردی حقوقی و حقیقی، برای انجام رسیدگی و پیگیری امور پرونده وی متعهد گشته و استخدام می گردد. آن ها به مثابه نماینده ای در دادگاه ها از حقوق موکلین خود دفاع کرده و امورشان را پیگیری می کنند. در این مطلب به بررسی بازار کار رشته حقوق برای خانم ها و فرصت های شغلی آن می پردازیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با وظایف شغل وکالت، انواع جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

مشکلات زیاد جامعه بانوان و بازار کار رشته حقوق

وجود وکیل خانم بسیار مهم است، چرا که بانوان در توضیح مشکل شان با همجنس خود نسبت به  غیر همجنس راحت تر هستند. برای مثال اگر خانمی قصد طلاق از همسر خود را داشته باشد و دلیل آن ناتوانی جنسی همسرش  باشد، توضیح این دلیل برای وکیل آقا بسیار سخت است.

امروزه شاهد حضور فعال بانوان در عرصه اجتماعی هستیم که یکی از این عرصه ها حوزه وکالت می باشد. بدیهی است که دستگاه قضا نیز امکان حضور فعال را برای این قشر جامعه ایجاد کند و باعث می شود تا بازار کار رشته حقوق افزایش یابد.

قطعاً میان وکیل زن و وکیل مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد و تنها تفاوت موجود در میزان تلاش و پشتکار شان و همچنین تجربه کاری آن ها در عرصه امور حقوقی است. اما باید خاطر نشان شد که حضور یک وکیل زن به علت مشکلات و مسائلی که برای بانوان وجود دارد، الزامی است.

بررسی کامل بازار کار رشته حقوق برای خانم ها

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مشاور شخصی برای شرکت ها

اگر فکر می‌ کنید هر شخصی را می ‌توان به عنوان وکیل شرکت ها در نظر گرفت و از مشاوره حقوقی وی بهره برد، اشتباه می کنید! چرا که هر ارگانی برای خود دستورالعمل هایی دارد که طبق آن دستورالعمل ها می تواند کارکنان خود را استخدام کند.

برای مثال شرکت های دولتی می توانند از انواع وکلا، چه وکیل قضایی و چه وکیل غیر قضایی استفاده کنند. اما شرکت های خصوصی مانند سهامی خاص موظف هستند که نماینده قانونی و حقوقی خود را از میان وکلا ی دادگستری انتخاب کرده و به دادگاه معرفی کنند. بنابراین هر شخصی را به عنوان وکیل نمی توان در نظر گرفت و باید دستورالعمل ها را دنبال کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وکیل شرکت شخصی است که کلیه فعالیت های کاری خود را معطوف به شرکت های تجاری می کند. همچنین دارای پروانه وکالت پایه یک از دادگستری بوده و از دانش کافی برای تنظیم قرارداد ها و مسائل این چنینی بهره ‌مند است.

دعاوی شرکت ها در دو بخش دسته بندی می شوند. دسته اول دعاوی که مربوط به اختلاف میان اعضای یک شرکت در میان خودشان است و نوع دیگر دعاوی آن است که شرکت با سایر مردم دچار اختلاف گشته است . این دعاوی مربوط به شرکت ها می باشد و وکیل شرکت موظف پرداختن به آن است.

قرار داد هایی  که شرکت با وکلا ی شرکت تنظیم می کنند به دو شکل دور کار و حضور مداوم تقسیم می گردد. در شکل دور کار،  وکیل به مثابه مشاور حقوقی می باشد و به شرکت مشاوره حقوقی در مدت زمانی مشخص یا برای حل مشکلی مشخص، می دهد.

البته این همکاری می تواند به صورت دور کار ادامه دار نیز باشد. حتی در قراردادهای دور کار می توان روزهایی را تعیین نمود که وکیل امکان حضور در شرکت را داشته باشد و در شرکت نیز مشغول به فعالیت شود.

بررسی کامل بازار کار رشته حقوق برای خانم ها

وکیل خصوصی برای افراد

وکیل خانم دارای وظایف مهمی است همچون

  1. ارائه کردن مشاوره کیفری و حقوقی به مراجعین در جهت آگاهی از روند پیشروی پرونده ها
  2. تنظیم و تهیه پیش نویس و قرارداد های مربوطه در پرونده اشخاص
  3. حضور موثر در دادگاه و دفاع از موکل
  4. پیگیری و پیشبرد پرونده کیفری یا حقوقی موکل بنا به خواست او
  5. تهیه و تنظیم و آماده سازی مدارک مربوط به پرونده موکل جهت دفاع از او در دادگاه قضایی

با توجه به موارد یاد شده، وکیل خانم در حالت وکیل خصوصی افراد دارای وظایف نام برده می باشد و وکیل خصوصی یکی از فرصت های شغلی بازار کار رشته حقوق است.

بررسی کامل بازار کار رشته حقوق برای خانم ها

کار در وزارت خانه ها

وزارت خانه ها و سایر سازمان ها و ارگان های وابسته به دولت می توانند برای اقامه و طرح دعوا، دفاع از خود و پیگیری امور حقوقی شان، از وکلای دادگستری استفاده کنند. شرایط استفاده  از وکلای دادگستری در ادامه خواهد آمد.

لازم به ذکر است که موسسات دولتی علاوه بر وکلای دادگستری این امکان را نیز دارند که از وکلای غیر قضایی نیز استفاده کنند و این امر برای آنها بلامانع است.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

این ارگان ها موظفند از میان اسامی ارائه گشته از سمت وزارت دادگستری، که معرفی شده از سمت کانون وکلا نیز هستند، وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنند. عقد قرارداد با وکلای دادگستری در شرکت های تجاری در دو طریق انجام می گیرد.

  1. عقد قرارداد برای مدتی مشخص برای بهره مندی از مشاوره حقوقی
  2. عقد قرارداد برای پیگیری یک پرونده خاص

تعیین میزان حق الوکاله و حق المشاوره وکیل از سمت وزارت های دادگستری و  وزارت امور اقتصادی و دارایی، می باشد. قبل از تعیین حق الوکاله، عقد هرگونه قرارداد مردود بوده و باطل می باشد، مبلغ تعیین شده به صورت ماهانه پرداخت می شود.

هزینه رفت و آمد روزانه وکیل برای پیگیری پرونده های مربوطه در زمره حق الوکاله قرار گرفته و پرداخت آن مضاف با حق الوکاله، صورت می گیرد. مدت قرارداد ها نباید بیشتر از یک سال باشد و در صورت احتیاج می توان در انتهای مدت قرارداد آن را تمدید کرد.

اعطای مقام سازمانی به وکلا ممنوع است و ایشان تنها در حوزه وکالت می‌ توانند فعالیت کنند. درصورتی که قرارداد تمدید شد تمام شرایط ذکر شده در اساسنامه باید رعایت و اجرا شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا وظایف و بازار کار رشته حقوق را برای بانوان معرفی کنیم. آنچه که در مطالب گفته شد در رابطه با مشکلات بانوان در بازگو کردن مشکلات شان با وکیل غیر همجنس خود بود. همه ما می دانیم که بانوان دارای معذوراتی در بیان مشکلات شان هستند و تنها یک وکیل خانم می ‌تواند آن ها را درک کند و مشکلات آن ها را پیگیری کرده و پیش ببرد.

همچنین در رابطه با چیستی حق الوکاله و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم و به حوزه های فعالیت وکلا بعد از اتمام تحصیلات شان پرداختیم. در رابطه با شرایط همکاری وکلا و موسسات وابسته به دولت را نیز تصریح کردیم.

امید است مطالعه این مطالب برای تان مفید بوده باشد. اگر در رابطه با این رشته سوال دیگری دارید، با تماس با مشاوران ما می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- وظیفه وکیل خانم چیست؟

وکیل خانم مانند تمام وکلا از سمت فردی حقوقی و حقیقی، برای انجام رسیدگی و پیگیری امور پرونده وی متعهد گشته و استخدام می گردد.

۲- فرصت های شغلی بازار رشته حقوق چگونه است؟

وکلای خانم می توانند به عنوان وکیل خصوصی، مشاور خصوصی و … فعالیت کنند.

۳- چگونه وکیل شویم؟

لازم است در آزمون وکلای دادگستری و قوه قضاییه قبول شوید، که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله ارائه شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند