با انواع اشتباهات رایج یک وکیل آشنا شوید

افرادی که به تازگی وارد حرفه وکالت شده اند، شاید دچار اشتباهاتی شوند. حتی وکلای با تجربه و دارای تحصیلات کافی نیز مستعد اشتباه هستند و در  مشاوره با وکیل این موضوع را متوجه شوید. خبر خوب برای وکلا این است که بسیاری از اشتباهات رایج یک وکیل٬ با رعایت توجه و دقت کافی قابل اِجتناب هستند.

شما نمی‌ توانید و نباید تمام وقت خود را صرف نگرانی در مورد اشتباهات کنید، اما باید از آنها اِجتناب کنید. در کل، داشتن کمی خرد و عقل سلیم می تواند در هنگام وکالت به شما کمک زیادی کند. در این مطلب، به بررسی انواع اشتباهات رایج یک وکیل می پردازیم.

 اشتباهات رایج یک وکیل

وکیل چه اشتباهات رایجی را انجام می دهد؟

وکلا نیز مانند هر فرد دیگری ممکن است که دچار اشتباه شوند. از انواع اشتباهات رایج یک وکیل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از اشتباهات رایج وکیل های تازه کار این است به اشتباه دادخواست را ارائه می دهند. بنابراین، به عنوان وکیل باید در ارائه دادخواست دقت و توجه لازم را داشته باشید. وکیل ها باید با اصول نگارش و ارائه دادخواست آشنایی کافی را داشته باشند.

اگر به عنوان وکیل، بدون فکر شروع به ارائه دادخواست کنید، اشتباه بزرگی کرده اید. ارائه دادخواست اشتباه می تواند باعث بروز مشکل در ادامه روند پرونده حقوقی شود.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

 

  • نداشتن اصل اسناد در دادگاه

اگر به عنوان وکیل می خواهید در دادگاه از موکل خود دفاع کنید، باید اصل مدارک را به همراه داشته باشید. یکی از اشتباهات متداول وکیل هایی که تازه مشغول به کار شده اند، نداشتن اصل اسناد در دادگاه است.

به همراه نداشتن اسناد مهم و اصلی در دادگاه یکی از اشتباهات وکلا است که باید از انجام آن اِجتناب شود. بنابراین، اگر قصد وکالت را دارید باید اسناد و مدارک اصل را قبل از شرکت در جلسه دادگاه آماده کنید.

وکیل

  • غیبت سهوی در جلسه دادگاه

یکی از انواع اشتباهات رایج یک وکیل می تواند غیب سهوی در جلسه دادگاه باشد. این اشتباه سبب می شود مضراتی را به همراه داشته باشد. اگر در جلسه رسیدگی دادگاه، وکیل حضور نداشته باشد، احتمال به تاخیر اُفتادن جلسه وجود دارد.

غیب سهوی برای وکیل دادگستری هیچگونه توجیهی نخواهد داشت. البته در مواد خاص مانند تقارن دو دادگاه با یکدیگر و حوادث غیرمنتظره، غیبت وکیل مشکلی ندارد.

  • شکایات واهی

یکی از اشتباهات وکیل ها، شکایت واهی است. شکایت واهی می تواند زمینه ساز بروز مشکل شود. به عنوان مثال، در صورتی که به صورت آنی بر علیه طرف مقابل در دادگاه شکایت نامه مطرح شود، متهم پرونده بعد از برائت قادر به شکایت بر علیه شاکی است.

بنابراین، وکیل و موکل وی باید از ارائه هر گونه شکایت واهی و نسنجیده خودداری کنند. اگر تصمیم به شکایت از فردی را دارید باید به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم به ارائه درخواست بگیرید.

وکیل در دفتر وکالت

  • عدم حمایت کافی از موکل

 موکلین از طریق مختلف به حمایت نیاز دارند. ارائه مشاوره ثابت و دفاع از موکلین در دادگاه کافی نیست. وکیل ها باید به حرف موکلین با دقت گوش دهند. اگر وکیل به خوبی از نظر مختلف موکل را حمایت نکند، پرونده با مشکل مواجه خواهد شد.

  • اتکای بیش از حد به دیگران

 به عنوان وکیل جدید، احتمالاً برخی از وظایف را بر عهده منشی ها و مشاوران حقوقی قرار دهید. اما مراقب باشید که زیاد به دیگران اعتماد نکنید. شما باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرید.

اشتباهات یک وکیل

  • خطاهای برنامه ریزی

 هر وکیلی در صورت عدم داشتن برنامه دچار مشکل می شود. این اشتباه برای هر فردی رخ می دهد. اما وکلای جدید بیشتر متضرر می ‌شوند، زیرا تجربه کمتری در مدیریت برنامه ‌های زیاد دارند و بسیاری از اولویت‌ها را به‌طور هم‌زمان کنار می ‌گذارند. به عنوان وکیل باید مطمئن شوید که از یک ابزار زمان ‌بندی قابل اعتماد استفاده می‌کنید و تمام امور را برنامه ریزی می کنید.

فقط جمع آوری اطلاعات و مستندسازی آنها کافی نیست. وکلا باید برنامه ریزی کنند که قرار است در دادگاه چه کاری انجام دهند. وکیل باید بداند که باید در جلسه دادگاه چه سوالاتی را پرسیده و پاسخگو چه سوالاتی باشد.

  • یادداشت برداری ناکافی

 به نظر می رسد وکلای جوان فکر می کنند که می توانند یک جلسه را بدون یادداشت برداری ادامه دهند. به عنوان وکیل، تنها گوش دادن به صحبت ها کافی نیست. بلکه باید از صحبت های موکلین یادداشت برداری کنید. در جلسه ای که با موکل خود ترتیب داده اید باید گفته های وی را به وضوح و با دقت بنویسید.

مشاوره با وکیل

  • عدم تمایل به پذیرش انتقاد

همه ما به عنوان وکلای جدید مشتاق اثبات خود به عنوان وکیل هستیم و دریافت انتقاد می تواند دلسرد کننده به نظر برسد. اگر می خواهید وکیل موفقی شوید، انتقاد پذیر باشید ولی نظرات منفی را تا حدودی نادیده بگیرید. انتقاد پذیری باعث می شود که با اشتباهات و نقاط ضعف خود به خوبی آشنا شوید.

  • عدم رسیدگی دقیق به پرونده

یکی از وظایف وکیل این است که خودش پرونده را بررسی کند. بنابراین، عدم رسیدگی دقیق به پرونده جزو انواع اشتباهات رایج یک وکیل محسوب می شود. به منظور انجام هر پرونده ای لازم نیست که وکیل مانند یک کارآگاه بیرون برود و تحقیق کند. اما گاهی اوقات می تواند از محل حادثه بازدید و اطلاعات را جمع آوری کند.

اشتباهات وکیل

  • عدم انجام به موقع اقدامات

یکی از اشتباهات رایج وکیل می تواند انجام ندادن به موقع اقدامات قانونی باشد. به عنوان مثال، وکیل ممکن است که دلیل یا شاهد را در زمان مناسب ارائه ندهد. عدم انجام به موقع اقدامات باعث می شود که پرونده حقوقی با مشکل مواجه شود. پس به عنوان وکیل و  مشاوره حقوقی  باید سعی کنید که اقدامات و کارهای قانونی را در موقع مققر خود انجام دهید.

سخن آخر

چند سال اول که وکالت می کنید باید با برخی از اصول این کار آشنا باشید. آشنایی با اشتباهات رایج وکلا می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک زیادی کند. با دانستن اشتباهات رایج وکیل، بهتر می توانید نسبت به پیشگیری از بروز این اشتباهات اقدام کنید.

در این مطلب، شما را با انواع اشتباهات رایج یک وکیل آشنا کردیم. با دانستن این اشتباهات و نکات می توانید با اخذ پرونده های حقوقی بیشتر، درآمد زیادتری را کسب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند