شرایط و مراحل لازم برای کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی

یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به افرادی که بیمه شده اند٬ارائه دادن مستمری در جهت از کار افتادگی است. حال از کار افتادگی به چه معنا است؟

از کار افتادگی یعنی فرد دیگر توان جسمی سابق برای کار کردن در محل فعلی کار و پذیرفتن شغل ندارد و توان جسمی آن کاهش یافته است در نتیجه نمی توتند همان کارکرد سابق را بکند.

این از کار افتادگی می تواند به دلایل مختلف انجام شده بود که این دلایل کهولت سن٬حادثه و بیماری لاعلاج باشد.ما سه نوع از کار افتادگی داریم.از کار افتادگی جزئی٬از کار افتادگی کلی و غرامت نقص عضو٬ سه نوع از کار افتادگی می باشند.همچنین شما در این خصوص می توانید مشاوره با وکیل داشته باشید.

ممکن است در حین کار٬فردی دچار سانحه ای شود و همچنین به علت بیماری که دارد٬دیگر نتواند مثل سابق کار کند . در این موقعیت بنا بر این دلایل ٬افراد می توانند به کمیسیون های پزشکی مراجعه کنن و با ارائه شرایط و مدارک لازم٬ از مزیت های مستمری که از کار افتادگی دارد٬ بهره مند شوند.

کمیسیون های پزشکی با تعیین کردن میزان قدرت و کارکرد فعلی که یک فرد دارد و همچنین بررسی مدارک فرد٬ نسبت به دادن مستمری از کار افتادگی فرد اقدام می کند.

کمیسیون پزشکی

بیان چند مفهوم در ارتباط با کمیسیون‌ ها و شوراهای پزشکی

در هر کاری ما یک سری مفهوم داریم که اگر در آن کار فعالیت نداشته باشید و یا مطالعه در آن نداشته باشید٬ نسبت به معنی آن مفهوم ها آگاهی ندارید در اینجا می خواهیم در ارتباط با چند تا مفهوم کمیسیون ها و شوراهای پزشکی آشنا شویم.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

غرامت دستمزد

وجهی است که در زمان بیماری، بارداری و عدم توانائی موقت اشتغال به کار و تبعاً عدم دریافت مزد یا حقوق به حکم این قانون بجای مزد یا حقوق به بیمه شده پرداخت می شود.

غرامت نقص عضو مقطوع

بیمه شدگانی که به دلیل حادثه ناشی از کار به تشخیص کمیسیون پزشکی ده تا سی و سه درصد کارآیی خودرا از دست داده باشند مبلغی به عنوان غرامت نقص عضو به او پرداخت می شود.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 

وسایل کمک پزشکی(پروتز و اورتز)

وسایلی که با هدف اعاده سلامت و یا جبران نقص جسمانی یا تقویت یکی از حواس به کار رفته و طبق تعرفه های تصویب شده قیمت آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مستمری

وجهی است که در شرایط مذکور در قانون و با هدف جبران قطع درآمد بیمه شده برای تامین معاش به او پرداخت می شود.

اهمیت کمیسیون های پزشکی در چیست؟

اهمیت کمیسیون پزشکی به این دلیل است که اگر فرد بیمه شده ای که در کار خود آسیب دیده بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی ۶۶ درصد به بالا قدرت کار کردن خود را از دست داده باشد از کار افتاده کلی به حساب می آید،اما در صورتی که بین ۳۳ درصد تا ۶۶ درصد باشد از کار افتاده جزئی به حساب می آید.

در صورتی که کمیسیون پزشکی تشخیص دهد که کارگر بیمه شده به علت حادثه ناشی از کار بین ۱۰ تا ۳۳ درصد کارایی خود را از دست داده است ،از جانب سازمان تامین اجتماعی به او غرامت نقص عضو مقطوع پرداخت می‌شود.

در صورتی که وضعیت فرد از کار افتادگی کلی تعیین گردد بدون شرط سنی و با حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه یا پرداخت مابه تفاوت آن تا ۱۰ سال، بیمه شده از مستمری بازنشستگی بهره مند می‌شود.

ملاک عمل کمیسیون های پزشکی جدول های خاصی هستند که درصد از کار افتادگی بیمه شدگان بر اساس آنها تعیین می‌گردد. سازمان تامین اجتماعی هیچ دخل و تصرفی نسبت به آراء صادره از جانب کمیسیون پزشکی ندارد و صرفا محل تشکیل کمیسیون های پزشکی در سازمان است.

اعضای کمیسیون

اعضای کمیسیون پزشکی

کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی با حضور پزشکان متخصص و مجرب در هر رشته تشکیل می‌شود. بعد از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه شده و مشاهده وضعیت او رای پزشکان صادر می‌شود.

هر کمیسیون پزشکی دارای ۳ پزشک متخصص ترجیحاً جراح عمومی به عنوان رئیس، داخلی به عنوان عضو ثابت و متخصصی در رشته بیماری بیمه شده می باشد.

بدیهی است که متخصص مربوط به بیماری بیمه شده نقش اصلی را ایفا می‌کند. زیرا او بهتر می‌تواند تشخیص دهد که فرد بر اساس نوع بیماری‌اش توانایی ادامه اشتغال را دارد یا نه. بقیه صرفا جهت صدور رای و تایید نظر متخصص در جلسه حضور می یابند.

بخش های تشکیل دهنده کمیسیون پزشکی

  • کمیسیون پزشکی بدوی با حضور پزشک متخصص به عنوان رئیس کمیسیون،یک نفر متخصص داخلی به عنوان عضو ثابت،یک نفر متخصص در رشته بیماری مربوطه به عنوان عضو ثابت،یک نفر پزشک متخصص در رشته بیماری مربوطه به عنوان عضو مرتبط،یک نفر مشاور فنی بیمه ای، یک نفر مشاور طب کار/بهداشت حرفه ای و یک نفر به عنوان دبیر یا منشی کمیسیون پزشکی تشکیل میگردد.
  • کمیسیون پزشکی تجدید نظر: با همان ترکیب کمیسیون های پزشکی بدوی تشکیل می‌شود. شایان ذکر است که پزشکانی که عضو کمیسیون پزشکی بدوی هستند دیگر نمی‌توانند به عضویت کمیسیون پزشکی تجدید نظر دربیایند.
  • شورای پزشکی: شورای عالی جهت بررسی آراء تجدید نظر در صورتی که آراء مورد قبول  سازمان نبود تشکیل می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وظایف کمیسیون های پزشکی چیست؟

  1. تعیین میزان فرسایش جسمی و روحی بیمه شده شاغل در کار های سخت و زیان آور
  2. اظهار نظر صریح و قانونی درباره نوع و محل و ساعت کار و همچنین میزان کار و ادامه درمان
  3. بررسی استراحت های پزشکی ایام بیماری بیمه شدگانی که از جانب شورای پزشکی ارجاع داده شده اند.
  4. بررسی وضعیت ادامه اشتغال بیمه شدگانی که به واسطه شغلشان دچار حادثه یا بیماری شده اند.
  5. رسیدگی به درخواست بیمه شدگان متقاضی وسایل کمک پزشکی مورد نیاز بیمه شدگان و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل نحوه پرداخت هزینه آنها
  6. بررسی صعب العلاج بودن بیماری کارکنان سازمان و استراحت های پزشکی بیش از ۳۰ روز همکاران سازمانی
  7. بررسی وضعیت از کار افتادگی اولیه متقاضیان بیمه صاحبان مشاغل آزاد و اختیاری
  8. بررسی وضعیت مستمری بگیران از کار افتاده کلی یا جزئی به دلیل تغییر درجه از کار افتادگی طبق ماده ۹۳ قانون تامین اجتماعی
  9. رسیدگی به استراحت پزشکی بیمه شدگان
  10. انجام معاینه ها و آزمایش های قبل از انعقاد قرارداد بیمه های خاص و بسیجیان،تایید استراحت های پزشکی بیش از ۶۰ روز
  11. معرفی بیمه شده از شعبه ذیربط به مراجع پزشکی بررسی کننده استراحت
  12. بررسی از کار افتادگی بیمه شدگان تبعی و تحت تکفل بیمه شده به منظور استفاده از خدمات درمانی سازمان بدون در نظر گرفتن شرایط سنی مقرر

کمیسسیون پزشکی تامین احتماعی

مراحل مورد نیاز برای دریافت خدمات کمیسیون پزشکی

  • در مرحله اول فرد باید با در دست داشتن گواهی پزشک معالج و مدارک درمانی که انجام شده به شعبه ای که در آنجا حق بیمه پرداخت می‌کرده مراجعه می‌کند.

در شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت گواهی پزشک و کنترل سابقه بیمه ای فرد فرمی به او تحویل می‌دهند که اطلاعات هویتی او در آن درج شده‌‌اند. فرد باید فرم را نزد پزشک معالج برده و بعد از تکمیل آن  دوباره آن را به شعبه مربوطه تحویل بدهد.

در صورتی که بیماری فرد توسط پزشک معالج غیر قابل علاج تشخیص داده شود، پس از اقدامات درمانی می‌توانند در جلسات کمیسیون های پزشکی شرکت کنند.

  • سپس فرد را جهت تعیین میزان و نوع از کار افتادگی جسمی و یا روحی بیمه شده به کمیسیون های پزشکی ارجاع می‌دهند. محل تشکیل این کمیسیون های پزشکی به استناد آیین نامه های اجرایی مربوطه در یکی از واحد های ملکی سازمان و معمولا در مرکز استان قرار دارد.
  • در آنجا نوبتی به فرد اختصاص داده می‌شود که باید طبق روز  و ساعت تعیین شده در آنجا حضور یابد.
  • رای کمیسیون بدوی پس از صدور در همان روز مراجعه بیمه شده به فرد ابلاغ می‌گردد.
  • در صورتی که بیمه شده نسبت به رای صادر شده معترض باشد،ظرف مدت ۱ ماه از تاریخ ابلاغ رای می‌تواند اعتراض کتبی خود را به شعبه تامین اجتماعی مربوطه تحویل دهد.
  • سپس شعبه تامین اجتماعی او را به کمیسیون پزشکی تجدید نظر معرفی می‌کند. کمیسیون مزبور شروع به بررسی مجدد و صدور رای جدید می‌کند. رای کمیسیون تجدید نظر دیگر قابل اعتراض نیست و قطعی و لازم الاجرا است.

مدارک لازم جهت تشکیل کمیسیون پزشکی

  1. گواهی مبنی بر از کار افتادگی یا عدم توانایی انجام کار پزشک معالج و متخصص مرتبط
  2. مدارک درمانی و بیمارستانی بیمه شده
  3. دفترچه درمانی
  4. کارت پایان خدمت یا معافیت برای بیمه شدگان
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۲۲ رای
97 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من سر کار دیسک ها کمرم پاره شدن بعد فقط mIR گرفتم دکترگفت باید بستری بشی گفتم نه عمل نمیخوام بعد بیمه سه تا فرم بهم داد که محل کار وبیمارستان گزارش بگیرم ،رفتم دکتر گفت ما فقط ویزیت کردیم بستری نشدی که گزارش بهت بدیم میخواستم بدونم تاثیر تو کمبسیون بیمه تامین اجتماعی داره

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام برای مشاوره حقوقی به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید کمکتون میکنن

  2. غفاری می گوید

    سلام من ۱۶ سال سابقه کار دارم روز ۹۹/۲/۳۰ هنگام رفتن به سر کار رباط صلیبی و مینیسک پام اسیب دید از تاریخ فوق تااکنون سر کار نرفتم واستراحت پزشکی از دکتر گرفتم ضمنا mri دو بار انجام دادم و با توجه به کرونا تشخیص پزشکم مبنی بر استراحت در خانه بوده و عمل جراحی رو به تعویق انداخته پروندم تو شورای پزشکی مطرح شده و استراحتم و تایید نمیکنن ۴/۵ ماهه که تو خونم از طرفی کارفرما هم جای من کس دیگری را استخدام کرده چون دوره درمانم طول کشیده من نمیدانم چکار کنم در حین استراحت بیکار هم شدم لطفا راهنمایی کنید ضمنا کارفرما اشتباها خرداد را لیست با کارکرد داده

  3. سید عباس موسوی می گوید

    با سلام و خسته نباشید.اینجانب ۲۴ سال سابقه کاری داشته اما بدلیل بیماری های دیسک کمر و گردن و پوکی استخوان شدید و بیماری روحی شدید از پزشکان متخصص مفاصل و ستون فقرات و اعصاب و روان هم گواهی گرفتم و علاوه بر ان دیابت و کلسترول و تری گلیسرید و کبد چرب و حتی ریفلاکس معده هم دارم .دارای مدک تحصیلی کارشناسی حقوق و کاردانی حسابداری مالی می باشم .لطفا راهنماییم بفرمایید به چه صورت و چطور بایستی پزشکان کمسیون تامین اجتماعی را اقناع نمایم . با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما باید صرفا مدارک پزشکی خود را ارائه دهید

  4. رضااحمدی می گوید

    سلام سال۹۰عمل دیسک کمروسیاتیک داشتم تابرج۵امسال که بدلیل مشکل جسمی بیرونمکردن.ام ار ای رفتم گفتن دیسک کمروگردن و سیاتیک دارم خیلی سعی کردم برگردم سرکاراماباکج شدن کمرم سیاتیک مشکل دارم دوتاپلاتین تجویزکردن میترسم عمل کنم ۱۵سال سابقه دارم مخام ازکارافتادگی بگیرم کمک کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از تامین اجتماعی استعلام کنید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از سایت تامین اجتماعی بپرسید

  5. غلام رضا منصوری می گوید

    باسلام منصوری از یزد بودم منتاالان ۱۰با ر تنژیو گرافی شدم یکبار سال۵ ۲۶۱۲/۹ عمل باز قلب شدم وبار دوم ۲/۶/۹۹ باز هم هنگام فنر گذاری فنر داخل رگ شکست که عمل کر دند تا الان ۴بار کمیسیون پزشکی مرا رد کرده دوباره۱۷/۱۰/۹۹کمیسیون دارم الام از سال ۹۶بیمه ازاد پر داخت می کنم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هستم ماهیانه ۳۳۲۰۰۰هزار تومان به من می دهند ومن ماهی ۶۴۰۰۰۰هزارتومان حق بیمه پر داخت می کنم دیگر توان پرداخت پرداخت را ندارم شما مرا راهنمایی کنید

  6. سینا احمدی می گوید

    ka10751075@gmail.com
    سلام رییس امور بیمه شدگان چهتخصصی در امر در مان دارد که بتواند به رای کمیسیون اعتراض کند و موجب ااطاله سرمایه سازمان وشخص بیمار و رفت وآمد و آسیب روانی وجسمی دو برابر بر بیمار شود آیا حالا وقت همدلی و عمل به تعهدات نیست با ۳۰ درصد حق بیمه و تکمیلی که در تمام دنیا با این رقم بهترین خدمات را به بیمه گزار می دهند از هلیکوپتر گرفته تا انتخاب پزشک و بیمارستان این ها پیش کش حداقل چوب لای چرخ بیماران آسیب دیده نگزارید
    ممنون احمدی

  7. خضری می گوید

    با سلام بنده خانمی ۳۸ ساله با سابقه یازده سال در ارگان دولتی به دلیل بیماری دوقطبی اعصاب و روان و بارها بستری و به دلیل غیبت بیش از چهار ماه اخراج شدم بعد از آن هجده ماه بیمه بیکاری گرفتم یکبار در کمیسیون پزشکی شرکت کردم و گفتند چون تاریخ اولین بستری به تاریخ شروع بکار نمی‌خورد ازکار افتادگی تعلق نمیگیرد الان برای بار دوم میخواهم در کمیسیون شرکت کنم و دکتر معالج نوشته اند بنده ازکار افتاده کلی و دایم و بیماری صعب العلاج می‌باشد در ضمن بنده پرونده دوبار آخرین بستریها را برده ام آیا بنده که کارم را بخاطر بیماری از دست دادم میتوانم ازکار افتاده شوم.

  8. امیر می گوید

    سلام پدرم سکته مغزی کرده وسمت راستش فلج شده و از کار افتاده هستش ۴ ماه پیش رفتیم کمیسیون پزشکی گفت ۳ ماه توله درمان داد الان ۳ ماه تمام شده رفتم دوباره بیمه گفتم کی برم کمیسین میگن مدارک باید بیارین دوباره که تو این سه ماه چه کارکردین گفتم کسی که سکته مغزی کرده باید استراحت کنه و فیوتراپی بشه چی مدارکی نیاز هست برای کمیسیون که قبول کنن این بار تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  9. ناصر می گوید

    سلام وقت بخیر.
    سوال داشتم خدمت شما.
    من ۳۱ سالمه و حدود ۱۱ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم.
    و از سال ۹۴ بدون هیچ گونه بیماری ارثی یا بیماری زمینه ای دچار خونریزی شدم. از لثه ها. کبودی پوست و خونریزی از مفاصلم. و به تشخیص دکتر بیمارستان امام خمینی تهران من رو جزو بیماران خاص (هموفیلی اکتسابی) تشخیص دادن و العان هم فاکتور خونی میزنم.و دفترچه بیمه خاص تامین اجتماعی بهم دادن.
    و من هر ۲ روز یکبار باید برم بیمارستان امام حدودا ۴-۵،ساعت وقتِ منو میگیره این موضوع. و آمپولی که مصرف میکنم رو هم خیلی سخت گیر میارم. و هر جا که میرم استخدام میشم وقتی موضوع رو میفهمن اخراج میکنن. خواستم از شما بپرسم که آیا به بنده بازنشستگی پیش از موعد تعلق میگیره؟
    ممنون

  10. فرامرز می گوید

    پسرم معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید ۱۹ساله است.با وجود داشتن کارت معلولیت بین المللی از بهزیستی و کفالت از دادگستری باز هم یک هفته من را اذیت کردند و کلی مدارک آوردم.موازی کاری در ایران باعث اتلاف وقت وفشار روحی زیاد به والدین فرزندان معلول میشود.از عملکرد ضعیف تامین اجتماعی خیلی ناراحت هستم.مدارک را حضوری نمیگرفتند.سیستمی هم جواب نمیداد.آخر مشخص شد آیتم فرزند در قسمت کفالت اصلا تعریف نشده بود.زیر ساختهای نوین در تامین اجتماعی وجود نداره و قانونها به روز نیستند.

  11. محمدقاسم پور بقمچ می گوید

    به نظر ودرعمل چیزی به نام قبولی وآوردن درصد ۶۶ در کمیسیون های پزشکی یک امر مهال ودست نیافتنی است .این خود یک توهین به شعور و شخصیت یک کارگر آسیب دیده واز کار افتاده است . لطفا کمیسیونرامنحل نمایید وهزینه بیت المال راصرف دست مزد پزشکان بیسواد کمیسیون ننمایید.خدا از شما نگذرد .

  12. علی می گوید

    سلام وخسته نباشید
    من مدت ۱ماه پس درد شدیدگردن ومراجعه به دکتر متخصص وجراح وگرفتن ام آی آر ورلدیو گرافی وتشخیص جراح ۴الی ۵دیسک گردن تنکی کانال نخاعی شدید دچار شدم وشغلم خدماتی میباشد ودکتر گفتن حق کار نداری وکار افتاده کلی و نمی‌توانم جراحی کنم اگر انجام دهم دیگر نمی تونی کار ی انجام دهی وغیر درمان میباشد آیاکمیسیون کار افتادگی بمن میدهند

  13. حیدرفرد می گوید

    سلام هجده سال است با موتور سیکلت مشغول نامه رسانی هستم اکنون به علت ارتروز پیشرفته زانو وحساسیت شدید پوستی به نور مستقیم خورشید توانایی کار با موتور راندارم در خواست جابه جایی شغلی دارم مدارک پزشکی هم موجوده چه کار باید بکنم

  14. هادی مرادی می گوید

    سلام من برادرم بیمار داون هست و دفترچه بیمه اش اعتبارش تموم شده برای تمدید ارجاع دادن به کمسیون پزشکی انها هم گفتن باید الکتریکی ثبت نام کنید تا بهتون اطلاع بدیم الان من هر چه گشتم این سامانه رو پیدا نکردم لطفاً راهنمایی بفرمایید

  15. حسینی می گوید

    سلام،من بیماری میوپاتی دارم،کمیسیون هم قبول شدم،چقدرحقوق ازکارافتادگی بهم میدن

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سوالتون حقوقی نیست

  16. قزاق می گوید

    سلام .بیست سال سابقه بیمه دارم .مشکل ارثی مادزادی .هیبر کراتور دارم لان دوسالی هست که قادر و توانای کار کردن را ندارم .مرتبط به کف پاها هست چگونه میتونم در کمیسیون پرونده تشکیل بدم

  17. فرزانه می گوید

    سلام بعد از تجدید نظرکمسیون پزشکی ایا تایید شدگان برای جواب به تامین اجتماعی میروند یا تایید نشدگان چون الان میگند بعد از دوهفته برین بیمه

  18. یداله فتحی می گوید

    بیماری ترمیژال عصب سه قلو ازکارافتادگی می‌شود

  19. نصیر.بیاتی می گوید

    ازمچ.پا.قلم.پااسیب.جدی.گرفتم.که.پس.از.سه.سال.خوب.نشده.وعفونت.هم.دارد.میخوام.بدونم.چنددرصد.به.من.تعلق.میگیرد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام باید ابتدا شکایت مطرح کنید بعد پرونده به نظر پزشکی قانونی میرسد .پزشک متخصص در خصوص اسیب ها اظهار نظر می کند

  20. رحمان می گوید

    سلام منو برای استراحت پزشکی فرستادن کمیسیون پزشکی رفتم منو ازسوراخ در اتاق ویزیت کردن نداشتن برو تو استراحتمو قبول نکردن من عمل تاندون انگشت دست کرده بودم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام قطعا برای پروتکل های پزشکی به اینصورت بوده

  21. غفار حسینی می گوید

    سلام ۲۱ساله تویکارخانه کاشی کار میکنم دیسک کمر وارتروز دوتا زانو گرفتم یک ماهه عمل توده بازو انجام دادم دکترطب کار کارخانه گفته که نمیتونی تو کارخانه کارکنم کارخانه قبول نمیکنه میگه باید بری سر کار ممنون میشم راهنمایی کنید

  22. غفارحسینی می گوید

    سلام ۲۱ساله توکارخانه کاشی کارمیکنم یکماه پیش بازوم تاندوم اسیب دیده بود عملش کردم ۳سال پیش دکتر گفته دیسک کمر داری نباید کار سنگین انجام بدی ودوتازانوم ارتروز داره به طب کار کارخانه مراجعه نمودم ایشان هم گفتند نمیتونید توی کارخانه کار بکنید اما کارفرما میگه باید بری سر کار میتونم مدارکمو بدم کمیسیون

  23. بهروز دشتی می گوید

    چرا با شرایطی که دارم وطبق دستور پزشک معتمدوطبق مدارک پزشکی من توان انجام کاری را ندارم درضمن سه جلسه هم در بیمارستان ایثار بستری شدم اگر ۵کیلو. وسایل هم جابجا کنم دست وپاهم به لرزه میفتد

  24. بهروز دشتی می گوید

    من ماژور مقاوم به درمان هستم تشخیص دکتر من هم بعد ۳بار دربیمارستان ایثار قابل درمان نمی باشم

  25. محمدحسین‌قائم‌پناه می گوید

    من بیمه تامین اجتماعی تعهد پوشش پدرم بودم الان دوساله بیمه من قطع شده من باید چه کنم تا بیمه من دوباره درست بشه دچار مریضی (تومور مغزی)بیماری خاص دارم مدارک پزشکی موجود است برای فعال کردن دفترچه من را راهنمایی کنید

  26. جمشیدخالقی اناقیزی می گوید

    کمیسیون پزشکی حادثه کار

  27. صدف می گوید

    سلام
    آيا حضور فرد بيمار در كميسيون پزشكي اجباري است؟ تمامي مراحل را ميتوان توسط وكيل انجام داد؟

  28. دشتی می گوید

    سلام ۴۱سال ودارای۱۱سال بیمه کارگرساختمان حدود۶ماه پیش عمل تنگی نخاع انجام دادم درخواست ازکارافتادگی دادم کمسیون برای بیماری من تایید کردولی گفتندطبق کتابچه بایک بیماری ازکارافتاده نمیشوی البته بیماری گوش داشت وشنواییش مشکل داره ازنوارگوش دکترتایید کرده وکلیش سنگ سازه ولی ما اطلاع نداشتیم که این مدارک برای کمسیون نیازه الان سوالم اینه بعدچندماه میتونیم دوباره برای تشکیل پرونده ازکارافتادگی اقدام کنیم

  29. زینب می گوید

    سلام همسر من دوبار سکته قلبی کرده و آنژیو انجام داد گفتن باید عمل قلب باز انجام بده عمل قلب کرونر انجام داده حالا ۳ ماه هست هنوز توانایی ندار و پاهاش ورم داره میتونه از کار افتادگی بگیره

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  30. شهرام عینی می گوید

    سلام من ۴۵سال سن دارم کارگر ساختمانیم و۱۶سال بیمه هفت ماه تمام زیر پاهام واننگشتام التهاب کرده ومچ پا ور روز به رو داره دو پام بیشتر والان زده تو زانو رومتیسم مفصلی حالا قادر به ایستادن نیستم ایا بمیتونم در خواست از کار افتادگی بدم با تشکر

  31. سعید پ می گوید

    سلام من حدود شش ماه است بخاطر شکستگی مفصل لگن عمل انجام دادم و تمام طول درمانم توی کمیسیون قبول شده خاستم بدونم از کار افتاده میشوم البته پزشکم از کار افتادم کرده .خواهشا راهنمای کنید .تشکر

  32. عظیم می گوید

    سلام همسرم ۲۴سابقه بیمه و ۴۲سال سن از بلندی پرت شد پاشنه پاش خورد شد پلاتینه پاشنه ایا شامل کار افتادگی میشه ؟

  33. عظیم می گوید

    سلام همسرم ۲۴سابقه بیمه و ۴۲سال سن از بلندی پرت شد پاشنه پاش خورد شد پلاتینه پاشنه ایا شامل کار افتادگی میشه ؟

  34. ناشناس می گوید

    سلام عبدالا شریفی هستم ۳۴ سالمه بیمه هستم الا ه ساله میگرن مذمز دارم که با استفراق سرگیجه و تشنج هست الا نوار مغز گرفتم عکس ام ار ام هم کرفتم ها بیای چکار کنم برای کار معلولیت دیگر توان کار در افتاب را ندارم ممنون

  35. عمادعليزاده می گوید

    سلام.من ۵۶ سالم ۱۸ سال بيمه دارم . ۳دسك كمر و۲دسك كردن وباد فتك دارم.دكتر بيمارستان ميلاد كه خودش تو كمسيون بزشكي هست ازكارافتادكى كامل بمن داد.دكتر مدرك تخصص جراح ستون وفقرات.۳بار رفتم كمسيون بزشكى كه دكتر اورتبد بود گفت بايت عمل انجام بدي .و۱۰ در صد كار افتادكى بمن داده.الان حالم خيلي بده دسم نميتونم ببرم بالا.درد شديد دارم تو كمرم.ده روز بيش رفتم دكتر متخصص براى من ام اررى نوشت براي من .وزنم ۱۰۵ كيلو.بايت برم ام ار راى وزن سنكين.

  36. معافی می گوید

    سلام وخسته نباشید من۵۸ سالمه وحودا۲۸سال سابقه تامین اجتماعی دارم وسال ۹۴ عمل کردم قسمت لکن وپا تعویض لکن و پلاتین از انجا به پایین دارم و۶عدد از مهره های کمرم طبق گفته دکترهای بیمارستان میلاد باید عوض شود که منترسیدم وانجام ندادم .اما الان توان کارکردن را ندارم ایا میتوانم از کار افتاده شوم. ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه می‌کند، ارائه مستمری از کار افتادگی در صورت آسیب هایی است که در حادثه های حین کار رخ می‌دهد. یکی از خطر هایی که هر روزه کارگران را تهدید می‌کند از کار افتادگی در اثر سوانحی است که ممکن است در محیط کارشان رخ دهد. علاوه بر آن ممکن است  بیمه شده ای در اثر بیماری تمام یا بخشی از توانایی خود را جهت کار کردن به صورت موقت یا دائم از دست بدهد. بیمه شدگانی که در اثر هر کدام از این دو علت دیگر توانایی کار کردن مثل قبل را نداشته باشند می توانند با مراجعه به کمیسیون های پزشکی با شرایط و مدارک لازم از مزایای مستمری از کار افتادگی بهره مند شوند. وظیفه کمیسیون های پزشکی تعیین میزان کاهش قدرت کار فرد را نسبت به زمانی که قادر به کار بوده و می‌توانسته درآمد خود را تامین کند می باشد.

  37. محمد حسینخانی می گوید

    سلام برادرم راننده و ۱۳ سال سابقه دارد
    و از ۳ سال پیش ۴ بار به دلیل دو قطبی بودن و افسردگی شدید در بیمارستان بستری شده و هر بار به او شوک داده اند
    و هر بار حالش بدتر شده در کمسیون بدوی و تجدید نظر شرکت کردیم ولی از کار افتاده نشد .الان حالش خیلی وخیم شده و دیگر نمیتواند کار کند
    چطور دوباره در کمسیون شرکت کنیم یا آیا می شود به مرجع بالاتر اعتراض کرد .
    ممنون

  38. جواد می گوید

    با عرض سلام و نباشید،پام بر اثر تصادف از ران شکسته و دکتر معالج واسم ۴ ماه استراحت نوشته ایا میتونم از بیمه چیزی بکیرم

  39. فاطمه می گوید

    سلام‌شوهرم‌تصادف‌کرده‌جمجه‌شکسته‌از‌چشم‌چپش‌کاسه‌چشمش‌شکست‌چشم‌راستش‌انحراف‌پیدا‌کرده‌ایا‌کار‌افتادگی‌بهش‌تعلق‌میگیره

  40. زهرا می گوید

    سلام خسته نباشید.شوهرمن جمجمه اش شکست خونریزی مغزی کرده مغز پاره شده و یه تکه پلاتین داخل جمجمه اش گذاشتند وسکته مغزی هم همزمان کرده نوبت اول سه ماه مرخصی پزشکی دادند دوباره به پزشک خودش مراجعه کردیم دو ماه مرخصی داده به نظر شما کمیسیون تایید میکند و ممکن است ایشان بعد از تایید دوماه ازکارافتاده دایمی به حساب بیاید چون طرف چپ بدنش اوایل کاملا فلج وحالا کمی بهتر شده.

  41. یونس جهانگیری می گوید

    سلام.داداش بنده ۲۰ ساله بیماری تشنج داره داروی اعصاب هم مصرف می کنه همسرش هم به خاطر وخیم شدن بیماری وی ازش جدا شده یه بچه هم داره.ایا می تونم از کار افتادش کنم.ممنون

  42. بنی یعقوب می گوید

    سلام،من ۱۸ سال سابق درمشاغل سخت وزیان اور دارم،بیماری قلبی وفشار خون بالا دارم ،وزیر نظر فوق تخصص قلب هستم،ومدارک وتاییدات لازم را دارم،ایا در کمسیون پزشکی برام محدویت شغلی وزمانی تایین میکنن،؟چون نمیخام ۲سال سخت وزیان اورم که باقی مانده تا بازنشستگی ازبین بره،باتشکر ازراهنمایی شما

  43. صمیم می گوید

    با سلام ببخشید یکی از کارکنان مجموعه دولتی با تاییدیه کمیسیون پزشکی استان از کار افتادگی کلی شخیص داده شده است و با توجه به اینکه با نامه مکتوب اداری به ایشان اطلاع داده شده است نسبت به از کار افتادگی و تکمیل پرونده خود اقدام فرمایید اما از این مساله سر باز می زند و ر محیط کار خود حاضر می شود مشکلات قانونی حضور در اداره و راهکار قانونی راهنمایی فرمایید لطفا صمنا ۱۳ سال سابقه کار دارند

  44. یعقوب میرجباری می گوید

    سلام من سال سال ۸۹عمل دیسک کمرداشتم بعد ۱۰سال به خاطر پارگی دیسک دوباره عمل کردم و بعدیک سال بازم به خاطرپارگی دیسک عمل کردم

  45. محسن اکرامی می گوید

    سلام خسته نباشید من کار افتادگی کلی شده ام ۲۱ ماه وکمیسیون پزشکی از اون تاریخی که اقدام کردم تایید کرده که کار افتاده شدم ولی بیمه یک ماه به من مستمری وارد کرده آیا ۲۱ ماه به من تعلق نمیگره ممنون میشم از راهنماییتون

  46. مجتبی می گوید

    سلام.خسته نباشید.از سه تا متخصص قلب و عروق از سه بیمارستان مجزا به خاطر بیماری نارسایی شدید قلبی(کاردیومیوپارتی)از کارافتادگی دادن.فرمهای مخصوص پزشک معالج رو بردم و هرسه پزشک پر کردن.سوابق بستری و عمل نصب باتری قلب رو هم گرفتم حالا یه نامه دادن برای شرکت که جوابهای ازمایشات بدو استخدام رو درخواست کردن.شروع بیماری من سال ۹۲ بوده.که انژیو گرافی کردن و مدتی تحت معالجه با دارو بودم.سال ۹۶ بیکار شدم و تا تیر ماه ۹۹ بیکار بودم و بیمه پردازی نداشتم.بعداز جستجوی فراوان مشغول به کار شدم(نگهبانی)از ساعت ۱۹ الی ۷ صبح.ابتدای شروع به کار فرستادن ازمایشات بدو استخدام.اونجا بود که بعداز نوار قلب که گرفتن گفتن مشکل قلبی داری…یعنی دوباره بیماری عود کرده بود.که از همون موقع دومرتبه شروع به درمان کردم که پزشکان تشخیص دادن که از کار افتاده هستم.حالا این استعلام از شرکت بابت ازمایشات بدو استخدام برای من مشکل ساز میشه؟ممنون میشم جواب بدید

  47. ناشناس می گوید

    باسلام.من چشم چپم بخاطر تنبلی چشم کاملا دیدنداره.وچشم راستم هم بخاطرقوزقرنیه دید خیلی کمی داره .وبعدازام آرآی متوجه شدم که دیسک کمرهم دارم وحالاکارفرما من روبخاطردیسک کمراخراج کرده .آیا من میتونم تقاضای ازکارافتادگی بکنم.تقریبا ١٩سال هم سابقه بیمه دارم

  48. یاسی می گوید

    سلام من دکتر برام قبل از بارداری مرخصی تولانی نوشته تقریبا ۹ ماه حالا بیمه میگه باید برم کمیسیون به نظرتون قبول میکنن ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: مرخصی زایمان شده ۹ماه.

  49. سعیده می گوید

    برای مرخصی استعلاجی اقدام کردم،اما فعلاتو کمیسیون پزشکی نوبتم نشده حالا اگه نوبتم بشه و مدارکم رو نبرم یا کلا نرم به معنی انصرافه؟؟؟؟

  50. سپهر می گوید

    باسلام.کمسیون های پزشکی و دکترهای اونها اصلا پرونده بیمار مطالعه نمیکنن و چون درخواست زیاده فقط از روی کتاب قانون خودشون امتیاز میدن و تمام.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      با سلام
      در کمیسیون‌های پزشکی تامین اجتماعی تصمیم‌گیری با حضور پزشکان متخصص در هر رشته صورت می گیرد. رای این کمیسیون ها پس از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه‌شده و مشاهده وضعیت او صادر می گردد. با این وجود بیمه‌شده می‌تواند به رای کمیسیون‌های پزشکی بدوی اعتراض نماید تا یک بار دیگر در کمیسیون تجدیدنظر پرونده وی مورد رسیدگی قرار گرفته و پزشکان دیگری نیز پرونده را بررسی نمایند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه راهنمایی های لازم را کسب نمایید. موفق و موید باشید.

  51. سید مسلم می گوید

    سلام وقت بخیز
    ۱۴ ماه بیملری گلین باره شدید گرفتم و۴عضو بدنم فلج شدن ایا از کار افتادگی به مت تعلق میکیرد

  52. محمدرضاناصرزاده می گوید

    سلام من ۵۴سله ام و۱۸سال سابقه بیمه دارم حدود۸ساله که بیماری پارکسینون مبتلا شدم دراین۳سال اخیر واقعا اختلال حرکتی پیدا کردم وناتوان شدم لطفا راهنمایی کنید که از کارافتادگی شامل من می شود ؟وچگونه اقدام کنم؟
    ممنون از شما

  53. قهرمان احدی می گوید

    باسلام من گچکارهستم دوماه پیش یک آن کمرام گرفت بعد نتونستم ‌‌‌راه برم بعد دکتر رفتن رفتم ام ا را. دکتر متخصص مغز اعصاب و ستون فقرات می فرمایید ترکی فتق دیسک است وپای. راستم تا کف پا بی حس است و نمیتوانم خم بشوم الان دوماهه زمینگیر شدم نمیتوانم هیج کاری بکنم پانزده سال بیمه پرداخت کردم
    لطف کنید مرا راهنمای فرمایید

  54. علی رستگار می گوید

    سلام ۲سال پیش سکته مغزی کردم دیدچشمم کم شده وسرگیجه شدید دارم ازسال۷۵بیمه هستم بیمه توسط شرکت پرداخت میشود اما حقوق نمیگیرم ایا میتوانم بازنشسته شوم

  55. زرین قیصری می گوید

    سلام — بعد از چه مدت از رای کمیسیون که از کار افتادگی برات نزدند باید نامه تجدید بیماری به تامین اجتماعی ارائه داد

  56. زهرا می گوید

    سلام وقت به خیر یکی از اطرافیان ما در سال ۹۷ سکته مغزی کرده و سمت چپ بدنش از کار افتاده و حدودا۸ سال بیمه بوده حالا چطور باید پیگیری کنه که بهش تعلق بگیره؟

  57. معصومی می گوید

    سلام همسرم عمل قلب باز کرده و هم دیابت نوع دو دارد و انسولین استفاده می کند وپای سمت راست از زانو تا مچ پا شکسته و پلاتین گذاشته و به خاطر افت قند خون و یا بالا رفتن ان در محل کار قادر به کار کردن نیست و از محل کار اخراج شده و با ۱۷ سال سابقه بیمه که حدود شش ماه هست که خویش فرما رد می کنیم ایا می تواند از کارافتادگی بگیرد؟

  58. محمد می گوید

    سلام چرا برای از کار افتاده کلی ۱۰۰ درصد ۱۰سال سابقه بیمه لحاظ میشه و برای متناسب سازی ۱۵۰ تومن اضافه میشه خب مگه دست خودش بوده که نقص عضو بشه تو سن کم چرا؟؟؟

  59. مجتبی فرانک زاده می گوید

    باسلام ودرود فراوان بنده درشرکت تخلیه وبارگیری صادرات واردات حدود۸سال سابقه مشغول به کاربودم که دچار عفونت ادراری شدم ومدت بیست روز بیمارستان بستری بودم وعمل بیضه انجام دادم یا بهتر بگم که به تشخیص پژشک معالجم یکی ازبیضه هام دراثرعفونت زیاد برداشتند. والانم نزدیک به سه ماه میگذرد که نه توان کار کردن دارم وحقوق وبیمه م هم ازطرف شرکت قطع شد، لطفا محبت بفرمایید بنده چه اقدامی انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید توراخدا

  60. حسن بیهودی می گوید

    سلام ۲۷سالمه تازه بیمه شدم مخوام برم کمیسون .
    اونجا چکار میکنن

  61. بابایی می گوید

    سلام کمیسیون پزشکی بدوی فقط گفتن برین شعبه ودیگر چیزی نگفتن مشکل دررفتگی هردو بگم بوده ممنون

  62. محمدجواد عبدی می گوید

    با سلام
    بنده سروان ناجا ۲۰ سال خدمت ۴۰ساله هستم
    طبق نظر پزشک ارتوپد باید جفت کشکک زانوهام تعویض بشه ضمنا سیاتیک و دیسک کمر هم دارم
    آیا بعد جراحی به من بازنشستگی میدن

  63. حسین خیری می گوید

    سلام.من کمیسیون غیرحضوری شرکت کردم میخواستم ببینم چقدر طول میکشه جواب بیاد.اعلان ۲ماه شوده

  64. mahsa می گوید

    باسلام وخسته نباشید .داداشم ۳۴ سالشه کم توان ذهنی میباشد وازبدو تولداینطوربوده وقادرب یادگرفتن چیزی نیست ن عملی ن تئوری سوادهم ندارد کمیسیون پزشکی بهزیستی هم تاییدکرده ک شدید میباشدولی درکمیسیون پزشکی تامین اجتماعی بدون درنظرگرفتن این مورد چندتاسوال ازاودرموردخانواده پرسید وتاییدش نکردالان اعتراض زدم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  65. سالارکشاورز می گوید

    سلام
    من راننده پایه یک با۲۲سال سابقه بیمه تامین اجتماعی هستم دریک تصادف.یک چشم خودراازدست دادم(نابینای مطلق)درتاریخ۴۰۰/۵/۲۳ ایاکارافتادگی شامل من میشود

  66. امیرعلی پناه ۴۶ساله می گوید

    سلام من راننده ماشین سنگینم ودرشرکت سریع ترابرماهان (ماهکس)شاغلم وتوی ماموریت دچارحادثه تصادف شدم وکشکک زانوم ده تیکه شده درتاریخ۴۰۰/۰۷/۰۱جراحی کردم وتادوماردیبهشت ۴۰۱استراحت پزشکی دارم والان حدود۵ماه من زانوم مشکل دارهحدود۲۰جلسه فیزیوتراپی رفتم دکترم گفته که برج دوبرم نامه ازکارافتادگی بگیرم ضمنا پام خم نمیشه ایاازکارافتادگی کامل بهم تعلق میگیره
    وحدود۱۵ الی ۱۶سال سابقه بیمه دارم ممنون

  67. غلام نرگس می گوید

    باسلام خسته نباشید بانمونه گیری وعکس هستی درتاریخ۹۹ ۱۰/۱۰/ازاسخوان گفتن سرطان مو لتی پلیمیلوما هستم شغل دانند تاکسی هستم توان کار ندارم بعد از یک سال هنوز تخت درمان هستم کمیسیون از کارافتادگی پروند من رد کرده

  68. غلامرضا قاسمی می گوید

    سلام مدت ده سال ونیم بیمه رانندگان ریختم از سال ۹۶نتونستم بریزم ۳دفعه قلبمو فنر زدم یک بار عمل قلب باز انجام دادم دیابت نوع یک دارم که انسولین میزنم از زانو به پایین هر دوتا پا بی حس هستن دچار زخم دیابت هم هست به نظرتون مدرک ها را ببرم کمیسیون باز نشسته میکنن

  69. غلامرضا قاسمی می گوید

    حدود ده سال ونیم بیمه رانندگان ریختم تا سال ۹۶دیگه قادر به کار نبودم نتونستم بیمه بریزم یه بار قلبم فنر زدن یک بار عمل قلب باز انجام دادم دیابت نوع یک دارم که انسولین استفاده میکنمهردو پاهام از زانو به پایین بی حس هست دچار زخم دیابت هستم به نظرتون کمیسیون قبول میکنه که باز نشسته بشم

  70. یوسف رمضانی می گوید

    سلام
    شرمنده مدارک برای کمسیون پزشکی را کسی دیگر میتواند ببرند

  71. اسفندیار می گوید

    سلام خسته نباشید ۱۱سال سابقه بیمه دارم واز ۱۱سال سابقه ۸سالش در منطقه پارس جنوبی عسلویه و کنگان بودم از نظر جسمی هیچ گونه مشکلی ندارم ولی از نظر روحی وقتی میام منطقه پارس جنوبی خیلی داغونم نفس کشیدن برام سخت میشه
    آیا راهی واسه از کار افتادگی برای بنده وجود داره؟؟؟

  72. حسام حسامی می گوید

    باسلام
    من در کمیسیون پزشکی برای بیماری ام اس ۵۰ درصد از کارافتادگی زدن و حالا برای دیسک کمر و گردن وتنگی کانال نخاعی که دکترم هم نوشته که عمل جراحی نتیجه قابل قبولی نخواهد داد اقدام کردم . و به گفته کمیسیون برای از کارافتادگی کلی باید در این کمیسیون درصد۳۱ را بگیرم .
    حال سوال من این است برای دیسک کمر و گردن وتنگی کانال نخاعی که پزشک هم گفته عمل جراحی هم نتیجه قابل قبولی نخواهد داد چند درصد از کارافتادگی برایم میدهند .
    ممنون و سپاسگذارم ازتون که با جواب دقیق ما را یاری مینمایید . خداوند یاریتان بفرماید . با تشکر

  73. محمد صالحی نژاد می گوید

    سلام وقتتون بخیر ، من ۱۸ سال سابقه کار وبیمه تامین اجتماعی هستم ،حدود ۵ ،۶ ساله که از بیماری سندروم روده و معده تحریک پذیر رنج میبرم و زود عصبی میشم و دل دردهای پیاپی و بستری دربیمارستان واورژانس ، چون عصبی میشم کارکرد مدفوع شکم ندارم یبوست و کبدچرب گرید۳ و بهمین دلیل ۲ بار در سال گذشته عمل هموروئید سدم ، ۵ سال پیش کیسه صفرام رو با جراحی برداشتم ، سال ۱۳۹۸ براثر حادثه و سقوط از هلی کوپتر ، دچار دیسک کمر وستون فقرات شدم و دردهای پیاپی که درنهایت پارسال عمل جراحی شدم و موفقیت داشت ولی دردها ادامه داره و بویژه روده تحربک پذیرم باتوجه به کار پراسترسی که دارم ، بنظرتون لطف میفرماییدباید چکار انجام بدم در خصوص بیمه یا ازکارافتادگی جزئی یا …؟ سپاسگذارم

  74. علی رضا علی نیا می گوید

    باسلام
    من از سال ۸۲ ام اس گرفتم تا سال ۹۰
    ۲ بار تو بیمارستان بستری شدم ودکتر می رفتم
    پس ازآن مراجعه دکتر نداشتم

    با بیماری به سختی ساختم الان شرایطم

    مناسب نیست
    اگر ام ای بگیرند کاملا بیماری مشخصه

    من مدرک خاصی ندارم جز شماره که اون سالها برای زدن سرم ای وی اجی از بیمه دارم
    چه مدارکی لازمه

  75. مهدی می گوید

    سلام…من بیماری ام اس دارم از نوع پیش رونده.. الان پاهام توانایی راه رفتن و حتی ایستادن نداره..ازسال ۸۹ در گیر این بیماری هستم تا الان…انواع داروها را زدم..‌بیمه تامین اجتماعی من خاص.‌سوالم اینه که با نامه پزشک مبنی بر تشدید بیماری و تایید خوب نشدن و انجام همه مراحل درمانی که نتیجه نداره آیا بیمه کارافتادگی جزئی به من تعلق می گیره یا نه؟ ممنون از راهنمایی شما

  76. سارا می گوید

    سلام خسته نباشید من اعتراض زدم میتونم بعد اعتراض دوباره مدارک پزشکیم ارسال کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله جلسه رسیدگی میتوانید ارسال نمایید

  77. حبیب‌نجد‌قاسم‌بناب می گوید

    سلام‌من۲۵‌سال‌لست‌به‌دلیل‌اسکیزوفرنی‌تحت‌معادجه‌قرص‌اعصاب‌میخورم‌‌بیمارستان‌ رازی‌تبریز‌بستری‌بودم‌یکماه‌قبل‌ترخیص‌شدم‌ازپیگیری‌زنگ‌زدن‌گفتن‌برو‌درخواست‌ازکارافتادگی‌بده‌ لی‌تامین‌اجتماعی‌گفتن‌بیماری‌من‌قبل‌ازبیمه‌شدن‌‌شروع‌شده‌نمیتوانی‌درکمسیون‌شرکت‌کنی‌درحالی‌است‌که‌من‌دو‌بچه‌‌پیش‌فعال‌دارم‌همسرم‌افسردگی‌شدید‌دارد‌‌مرا‌راهنماییی‌کنید‌که‌چه‌کنم‌من‌لکنت‌دارم‌‌لطف‌کنید‌پاسخ‌ ابه‌موبایل‌من‌پیامک‌کنید‌ممنون

  78. عباس قلیزاده می گوید

    سلام وقتتون بخیر من راننده تاکسی هستم و حدود ۲ سال پیش به بیماری سرطان مثانه مبتلا شدم و ۱/۳مثانه برداشته شده و بعد از اون پرتو درمانی و شیمی درمانی انجام شد و چون گنجایش مثانه کمتر شده تکرر ادرار دارم آیا مشکل من جز از کار افتادگی محسوب میشود؟

  79. علی اکبر می گوید

    سلام من شش تا از مهره گردنم زده بیرون از شماره دو تا هفت گردنم و سه و چهار ش را عمل کردم ولی هنوز دستم درد می کند و سر می شود و دو تا از مهره کمرم مشکل دار که مهره چهار و پنج آیا از کار افتادگی میتونم بگیرم

    ممنون میشم راهنمایی کنید

  80. محمد می گوید

    من مشکل نابینایی شدیدهستم یک چشم درحد۲مترشمارش انگشت ی چشم ۲از۱۰میبینم قوزقرنیه شدید پیونده قرنیه هم انجام دادم فایدنداشت کارم هم نگهبان شب ۱۲سال نگهبان شب لیست بیمه دارم هرروزفقط خدامیگذرونه داغون شدم نه نمیبینم ی روزپام دندونام دستم دوجاپلاتین داره هرجامیام میزنم درخواست ازکارافتادگی انجام بدم حتی معافیت چشم اون زمان یعنی خوب بده ۲۰سال حالانابینا

  81. محمد می گوید

    با عرض سلام برادر من به علت ۴تا بیماری خاص سل و لوپوس ودیسک کمر و حفره ریه تمام مدارک پزشکی اش رو ارسال کرده به کمیسیون الان مدارکش در کمیسیونه خواستم بدونم بااین بیماری ها از کار افتادگی بهش تعلق میگیره ممنون از شما

  82. مجتبی رسولی می گوید

    سلام.من ۴۱ سالمه.نزدیکه ۲۲ ساله در نزاجا خدمت میکنم.الان به اریتمی قلبی یا پی اس وی تی مبتلا شدم.یک ماه پیش در بیمارستان ۵۰۲ عمل ابلیشن انجام دادم گفتن چهار جای قلبتو لیزر کردیم.سه جای دیگه هم هست که جای خطرناکیه.جاهایی هستن که ضربان ساز هستن.و اگر بسوزونیمش احتمال خیلی زیاد باید برای قلبت باطری بزاریم.اونم باید بری بیمارستان شهید رجایی ازاد عمل بشی با دوربین سه بعدی.ولی من نه پولشو دارن نه امادگیشو و نه روحیشو.میترسم.و چون ادم استرسی هستم مطمعنم که به سی سال خدمت نرسیده از استرس میمیرم.لطفا بگید به من طبقه تعلق میگیره یا بازنشستگی

  83. فرزاد می گوید

    سلام بنده چندین سال است سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد را دارم،دارای بیماری خاص هستم ک بابت همین بیماری از خدمت سربازی معاف شده ام،الان خاستم بدونم ک با این شرایط میتونم تو کومیسیون از کار افتادگی تامین اجتماعی شرکت کنم؟و اینکه اگر شرکت کنم و ازکار افتاده تشخیص داده شوم مبلغ حقوق ماهیانه چقدر است و شامل بیمه درمانی هم میشوم؟و ایا این از کار افتادگی برای سایر مدارکم مثل گواهینامه و… مشکل ایجاد نمیکند؟و اینکه در صورت تشخیص ازکار افتادگی دیگر امکان اشتغال و دریافت بیمه از طرف محل کار وجود دارد یا خیر؟تشکر.

  84. شهاب می گوید

    سلام بنده دیکس کمردارم دیکس زده به پام الان نمیتونم راه برم خدای دوماه اتسااجی دارم ازطرفی کارفرمابهم اعلام کرده اگرنیایداخراجی ایامن میتونم اعلام باشستگی کنم ۱۸ سال سابقه دارم لطفاراهنمای ام کنیدممنون

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند