بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری

طبق قانون تصویب شده توسط سازمان تامین اجتماعی و در ارتباط با مشاوره با وکیل٬ کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل بین شهری مشمول بیمه بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار می‌شوند. رانندگان حمل و نقل عمومی، حمل بار و مسافر بین شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه گفته می‌شود. بخشی از حق بیمه این افراد از منابع حاصل از یارانه ها تامین می‌شود.

بخش دیگر آن را رانندگان موظفند بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق قانون برای آنها تعیین می شود،حداقل سه ماهه به سازمان پرداخت کنند و از مزایای تامین اجتماعی بهره مند گردند. در صورت عدم پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه راننده و متفرعات آن را وصول می نماید.

همچنین بیمه رانندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب می‌گردد و دارای دو نوع برون شهری و درون شهری است. هر کدام بسته به نوع قرارداد و میزان پرداخت حق بیمه مزایای متفاوتی را شامل می‌شوند.در ادامه همراه باشید تا با نکات مربوط بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و موارد دیگر آشنا شوید.

بیمه رانندگان حمل و نقل بار
تصویری از اهمیت بیمه برای رانندگان حمل و نقل بار

حمل بار و مسافر بین شهری

حمل بار و مسافر بین شهری توسط این وسایل نقلیه معمولا در دو نوع اتفاق می افتد:

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

۱-وسیله نقلیه متعلق به شخصی غیر از راننده

مالک وسیله نقلیه می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی یعنی شرکت ها و موسسات باشد.
این نوع کار خودش به دو نوع تقسیم می‌شود:

حالت اول 

مالک وسیله نقلیه شخص حقیقی یا حقوقی مجوز داشته باشد و مکان مشخصی داشته باشد و طبق مقرراتبیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار٬ کد کارگاه داشته باشد. در این حالت مالک وسیله و راننده رابطه کارگر و کارفرمایی دارند و مشمول قانون کار می‌شوند. مالک وسیله موظف است که حق بیمه راننده را به سازمان تامین اجتماعی واریز نماید.

 حالت دوم 

مالک وسیله نقلیه شخص حقیقی است ولی کارگاه نداشته باشد،در این صورت فاقد کد کارگاه هم می‌شود. در این حالت کارفرما نمی‌تواند بیمه واریز کند. هرچند رابطه کاری آنها کارگر و کارفرما حساب می‌گردد اما در سازمان تامین اجتماعی قابلیت اجرایی ندارد و راننده خودش باید اقدام به واریز حق بیمه نماید.

۲-وسیله نقلیه عمومی حمل بار و مسافر متعلق به راننده

در این نوع،جزو بیمه های اجباری است و خود راننده شخصا باید حق بیمه را به تامین اجتماعی واریز نماید. دریافت دفترچه کار برای رانندگان به شرط پرداخت حق بیمه و تایید پرداخت حق بیمه از جانب تامین اجتماعی می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به یک  مشاوره حقوقی مراجعه کنید.

وسیله حمل و نقل بار
تصویری از کامیون و متخصص مربوطه

نکات مربوط به بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار

بیمه وسایل نقلیه، به خصوص در مسافرت‌های برون شهری، امری حیاتی و ضروری است. با توجه به شرایط جاده‌ها و عدم پیش‌بینی موارد ناخوشایند، تهیه بیمه‌نامه می‌تواند از خسارات مالی ناشی از تصادفات جلوگیری کند. در ادامه، به بررسی نکات مهمی که رانندگان باید درباره بیمه وسایل نقلیه برون شهری بدانند، خواهیم پرداخت.

  • کلیه عملیات صدور و تمدید و تجدید دفترچه کار راننده در صورت پرداخت حق بیمه از جانب راننده و ارائه گواهی از جانب سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت حق بیمه است.
  • کلیه شرکتها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر بین شهری موظفند به راننده ای که فاقد دفترچه کار معتبر از سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور باشد مسافر یا کالا تحویل ندهند.اگر موسسات بدون داشتن دفترچه کار برای راننده بارنامه صادر کنند مکلفند در ازای هر بارنامه  برای بار اول ۳ ماه و در صورت تکرار تخلف ۱ سال حق بیمه راننده را پرداخت نماید.
  • رانندگان به شرط داشتن دفترچه کار معتبر از سازمان حمل و نقل و پایانه ها کشور حق تردد در جاده ها را دارند.
  • دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای رانندگان مینی بوس و سواری برابر است با ۱/۱ برابر حداقل حقوق ماهیانه که توسط شورای عالی کار تعیین شده و برای سایر رانندگان ۱/۳برابر حداقل دستمزد تعیین شده است.
  • نیروی انتظامی و پلیس راه باید دفترچه کار رانندگان وسیله نقلیه باربری یا مسافر بری که در جاده تردد می‌کنند را کنترل نماید و در صورتی که دفترچه کار معتبر نداشته باشند با راننده طبق قانون برخورد نماید.
  • رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی مثل سایر بیمه شدگان تامین اجتماعی از تمامی مزایا مثل،درمان،حوادث، مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی جزئی و کلی،فوت و غرامت نقص عضو،دستمزد ایام بیکاری،کمک ازدواج به جز بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد.
  • سازمان موظف است که در صورت تخلفات بیش از حد مجاز راننده دفترچه کار او را به مدت معینی یا به صورت نامحدود تمدید نکند.

بیشتر بخوانید: از کار افتادگی در بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر


شرایط بازنشستگی برای رانندگان بین شهری

شرایط بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری همانند سایر بیمه شدگان است و تفاوتی با بقیه ندارد و رانندگان با شرایط زیر بازنشسته می‌شوند:

  1. داشتن ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه
  2. داشتن ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه
  3. داشتن ۳۵ سال سابقه و بدون شرایط سنی

بازنشستگی برای زنان با شرایط

بازنشستگی یکی از مراحل مهم در زندگی هر انسان است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و شرایط مشخصی می‌باشد. زنان نیز در این مسیر نیاز به شناخت دقیق این شرایط دارند تا بتوانند با آرامش و اطمینان به بازنشستگی خود نزدیک شوند. در ادامه به بررسی شرایط  بازنشستگی برای زنان آورده شده که به شرح زیر است:

  1. داشتن ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه
  2. داشتن ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه
  3. داشتن ۳۵ سال سن بدون شرط سنی

کامیون حمل بار

نرخ پرداخت حق بیمه توسط رانندگان برون شهری

 درقانون جدید بیمه تامین اجتماعی رانندگان٬ نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار توسط رانندگان میان شهری ۲۷ درصد دستمزد مقطوع است که راننده می‌تواند یا از طریق شرکت های تعاونی کارگزار یا مراجعه به شعبه ذیربط نسبت به پرداخت آن اقدام نماید و  ۱۰ درصد آن را دولت از محل بودجه عمومی دولت و ۳/۵ درصد آن را از منابع حاصل از هدفمندی رایانه ها پرداخت می‌کند.

شرایط گرفتن دفترچه کار توسط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور

دفترچه کار یکی از اسناد مهم برای رانندگان حرفه‌ای و وسائط نقلیه می‌باشد. این مدرک تاییدیه‌ای از سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور است که نشان می‌دهد راننده مجاز به انجام فعالیت حمل و نقل است. این شرایط عبارن اند از:

  1. داشتن گواهینامه معتبر رانندگی متناسب با وسیله نقلیه مورد نظر
  2. داشتن حداقل مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی یا دوره نهضت سواد آموزی
  3. دارا بودن کارت سلامت از مراجع ذیصلاح

حق بیمه رانندگان در سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ (تقویم شمسی)، حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار به عوامل مختلفی وابسته است. تعیین حق بیمه در هر سال به عوامل اقتصادی، تغییرات قوانین و مقررات، و شرایط جامعه بستگی دارد. به عنوان مثال، تغییرات در نرخ تورم، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی، و شرایط اقتصادی کلان کشور می‌توانند بر ارزش حق بیمه تأثیرگذار باشند.

در هر سال، مقررات مربوط به حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار٬ توسط مراجع مربوطه مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرند. برای اطلاع از دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات مرتبط با حق بیمه رانندگان در سال ۱۴۰۲، توصیه می‌شود که به منابع رسمی دولت یا سازمان‌های مربوطه مراجعه کنید.

سخن آخر

با توجه به اهمیت حیاتی حمل و نقل بار در اقتصاد و نقش بی‌بدیل رانندگان در این صنعت، بیمه تامین اجتماعی به عنوان یک ابزار مهم حمایتی مطرح می‌شود. این بیمه نه تنها از درآمد آنها محافظت می‌کند، بلکه به ایجاد ایمنی، پایداری و رشد در حوزه حمل و نقل بار کمک می‌کند.

سوالات متداول

۱. آیا همه رانندگان حمل و نقل بار می‌توانند به بیمه تامین اجتماعی پیوسته و از مزایای آن بهره‌برند؟

بله، تمامی رانندگان حمل و نقل بار می‌توانند با تکمیل مراحل ثبت نام به بیمه تامین اجتماعی پیوسته و از مزایای آن بهره‌برده شوند.

۲. آیا بیمه تامین اجتماعی تنها پوشش در مواقع بیماری دارد؟

خیر، بیمه تامین اجتماعی علاوه بر پوشش در مواقع بیماری، پوشش در تصادفات، تعطیلی‌ها و موارد خاص دیگر نیز ارائه می‌کند.

۳. آیا بیمه تامین اجتماعی تأثیر مستقیمی بر بهبود ایمنی صنعت حمل و نقل بار دارد؟

بله، با افزایش پوشش بیمه‌ای و افزایش ایمنی رانندگان، تعداد حوادث و تصادفات کاهش می‌یابد که بهبود ایمنی صنعت حمل و نقل بار را نشان می‌دهد.

۴. آیا بیمه تامین اجتماعی به تقویت نیروی کار در حمل و نقل بار کمک می‌کند؟

بله، با ارائه مزایای بیمه تامین اجتماعی، جذب نیروی کار به حوزه حمل و نقل بار تشویق می‌شود که به تقویت و پیشرفت این صنعت کمک می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۷ رای
132 نظرات
  1. روح الله قاسمی می گوید

    سلام خسته نباشید من راننده پایه یک برون شهری بودم که درسال ۷۸ تصادف کردم و پای چپم به شدت آسیب دید که نتونستم کار کنم و حدود یک و نیم سال استراحت داشتم و از بیمه حقوقم را هم گرفتم بعد از پایان استراحت رفتم برای کار افتادگی اقدام کنم که کارمندان گفتن چیزی دستت را نمیگیرد و منو منصرف کردند و تا آخر سال۸۵ پول بیمه را هم واریز میکردم که اول سال ۸۶ با راهنمایی شخصی برای کار افتادگی اقدام کردم و در کمیسیون منو کار افتاده کلی دایم ناشی از کار از تاریخ تصادف یعنی ۷۸ کردند و از سال ۸۶ مستمری میگیرم و بابت اون چند سال که پیگیری کردم گفتن چون پول بیمه واریز کردی نمیشه حقوق بگیری و ندادند و از طرفی هم به من تا حالا حداقل حقوق کارگری دادند بیزحمت لطف کنید و راهنمایی کنید که اون چند سال به من تعلق میگیره یا نه و اینکه حقوق راننده با کارگر ساده فرقی داره یا نه؟ خیلی ممنونم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام برای مشاوره حقوقی به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید کمکتون میکنن

  2. دهقان می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده حدود ۹ سال بیمه اجباری تامین اجتماعی بودم والان میخوام با وانت کار کنم وبیمه پرداخت کنم.
    الان میشه چنین کاری انجام شود؟

  3. هومن می گوید

    سلام
    ایا میزان کار در ماه تاثیر دارد یا نه؟مثلا اگر در ماه یک بارنامه داشته باشیم با بیست بارنامه فرقی میکنه یا نه.
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر فکر نمی کنم اما از بیمه استعلام بگیرید

  4. محسن داشته می گوید

    سلام راننده وانت بار برون شهری هستم میخوام بدونم برای بیمه تامین اجتماعی کی میتونم اقدام کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام زمان مشخصی اعلام نشده

  5. مرضیه محمدی می گوید

    سلام شوهرم میخوادخودشوبیمه رانندگان کنه قبلامیگفتن دولت نصفشومیده نصفشوخودمون حالامیگه کارنداره ومن ازکجاماَهی۸۰۰بدم بیمه چی میمونه بچه هام بخورن😔😔قضیه چیه؟شمااطلاعی دارین؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر با سازمان تامین اجتماعی باید تماس بگیرید

  6. فرزاد می گوید

    سلام آیا شاگرد راننده بیمه می‌شوند یانه

  7. شهریار می گوید

    من یکماه پیش کارای بیمه رو انجام دادم، نصفش رو دولت میده اول باید کارت سلامت بگیره همسرتون بعد دفترچه رانندگی و بعدش بیمه میشه،

  8. امیر رستم زاده می گوید

    سلام خسته نباشید من کارت هوشمند باری داشتم ودوسال بیمه پرداخت کردم از طریق راننده باری بیرون شهری ولی یک سال رفتم شرکت از اونجا حق بیمه پرداخت میشود والاننزدیک ۶ماهه بیکارم وبیمه ندارم آیا دوباره میتونم از طریق بخشنامه جدید بیمه راننده وانت بار پرداخت کنم خودم الان وانت دارم وبا وانت درون شهر کار میکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      طبق بخشنامه تمامی رانندگان میتونند استفاده کنند ولی باز از تامین اجتماعی موضوعو پیگیری کنید

  9. محمد خسروی می گوید

    ایا در صورت قطع بیمه رانندگان مشمول کمک دولت به هر دلیل امکان برقراری ان با شمولیت کمک دولت مقدور می باشد

  10. امین طباطبایی می گوید

    سلام خسته نباشید ۱۱ ساله بیمه اتوبوس درون شهری هستم هستم و الان اتوبوس خودمو عوض کردم و اتوبوس برون شهری گرفتم برای گرفتن دفترچه دفترچه کار باید چه مراحلی طی کنم الان حق بیمه من ماهیانه ۳۰۸ هزار تومان هست اون موقع اگر بیمه برون شهری بشم حق بیمه ماهیانه چقدر میشه از کجا باید شروع کنم برای گرفتن دفترچه کار آیا بیمه برون شهری بیمه تکمیلی دارد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سوالتون جنبه حقوقی نداره از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  11. امین طباطبایی می گوید

    سلام خسته نباشید حدود ۱۱ سال سابقه بیمه درون شهری دارم توی این شرایط اتوبوس هم عوض کردم اتوبوس برون شهری گرفتم و الان برای گرفتن دفترچه کار باید عوض کنم برای عوض کردن نوع بیمه باید کجا برم آیا بیمه برون شهری بیمه تکمیلی دارد حق بیمه درون شهری الان من ۳۰۸ هزار تومان هست حق بیمه برون شهری چقدر است ممنون میشم راهنماییم کنید فقط من دفترچه کار می خوام برای پلیس راه

  12. سهراب می گوید

    سلام من راننده ماشین کمپرسی تو یه شرکت کار میکنم بیمه خودم رو شرکت پرداخت میکنه کارت هوشمند راننده دارم ولی دوساله غیر فعال شده چکار کنم تا فعال بشه چون بارنامه به من نمیدن

  13. محمد می گوید

    سلام پدر من با ۶۰ سال سن و ۲۴سال سابقه بیمه رفتیم کار بازنشسته گیشو انجام بدیم گفتند ۷ سال بیمه اش گم شده و ان زمان که حق بیمه را به باربریها میداده ازش میدزدیدن و ما کاری نمیتونیم براش بکنیم حالا با ۱۷ سال سابقه بازنشته شده و حقوق یک میلیون سیصد هشتاد اخه انصافه لطفا اگه راهی هست بگید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتونید علیه باربری شکایت خیانت در امانت طرح کنید اما اگر خود کارفرما بیمه را کم رد کرده می توانید با مراجعه به مراجع حل اختلاف اداره کار، ضمن طرح شکایت، اجرای کامل ماده ۱۴۸ قانون کار را توسط کارفرما از وی مطالبه کنید

  14. حبیب گلستانی می گوید

    سلام ۳۲سال نیم بیمه تامین اجتماعی دارم ۱۸سال کارخانه ریخته بقیش راننده درون شهری ریختنم سنم هم ۴۴سال است باید چکار کنم برای بازنشستگی میگن سنت کمه تشکر از راهنمایتون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قانون تامین اجتماعی بدین شکل امده که در صورتی که مشمولان سابقه پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه را داشته باشند و مردان به ۶۰ سال سن و زنان به ۵۵ سال رسیده باشند می توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند

  15. اسماعیل خواهانی فر می گوید

    سلام من کارت هوشمند تاکسی رانی دارم ولی بیمه نیستم باید چکارکنم

  16. اسماعیل خواهانی فر می گوید

    من چندساله کارت هوشمندتاکسی رانی دارم ولی بیمه نیستم تکلیف ما چیست؟

  17. مهرداد می گوید

    سلام
    موارد تحت پوشش بیمه راننگان جاده ای تامین اجتماعی چه چیزهایی هستند ؟ فیزیوتراپی هم جزوش هست ؟ یا جراحی فک ؟

  18. بهروز می گوید

    سلام وقتتون بخیر پدرم راننده برون شهری بوده و۲۹ سال سابقه بیمه و ۵۶ سال سن دارد برای بازنشستگی اقدام کرده و به ایشان گفته اند از سال ۶۶ تا ۸۰ مدت کوتاهی بیمه برات پرداخت شده در صورتی که در این مدت پرداخت بیمه ها از طریق باربری ها یا سامان حمل ونقل باید انجام میشده و هزینه بیمه از ایشان گرفته شده است حال چطور باید پیگیر این بی انصافی شد؟

  19. حجت می گوید

    سلام اگه فردی کلا تا به حال بیمه نداشته باشه و بخواد بیمه کنه خدش رو چیکار باید بکنه ، حدود ۵ ساله که راننده نیسان برون شهریه و ۵۰ سال هم سنشه

  20. سامی می گوید

    سلام
    بنده سال ۹۷ با کامیون تصادف کردم شاگردی که همراهم بوده از بیمه ایران دیگه دریافت کرده آیا میتونه از منم شکایت کنه بابت بیمه بیکاری؟

  21. رضا می گوید

    سلام من راننده پایه یک بیابان هستم با ۲۵سال سابقه و ۶۰ سال سن می خواهم بازنشست شوم آیا حقوق بازنشستگی من با راننده ای که ۲۰ سال سابقه دارد فرقی دارد یا نه؟

  22. احسان می گوید

    سلام چیکار کنیم که یارانه دولتی شامل بیمه ماهم بشه

  23. فرشید می گوید

    سلام من کارمند باز نشسته هستم پایه یک دارم میخوام ماشین بگیرم و کار کنم آیا کارت هوشمند یا دفترچه کار بهم میدن ممنون میشم اگر جواب بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ببینید سوالتون حقوقی نیست باید از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  24. علی می گوید

    سلام بنده بیمه تاکسی رانی بودم حدود یکسال بیمه روپرداخت نکردم وقطع شده میتونم دوباره وصل کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  25. امیرم می گوید

    سلام پدر من راننده تاکسیه…۵۶ سال و ۴ ماهشه…۵ سال و نیم هم بیمه قبلا ریخته.. الان می تونه با با این بیمه جدید تاکسیرانی که انروز گفتن ۱۵هزار نفر رو بیمه می کنن خودشو بیمه کنه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از تامین اجتماعی استعلام کنید

  26. امید اسدی می گوید

    سلام
    من فیش ببمه را یادم رفت پرداخت کنم، ببمه رانندگان برون شهرب هستم .آیا جریمه میخوره ؟بتید چیکار کنم؟

  27. سعید می گوید

    سلام وقت بخیر حقوق فعلی باز نشتگان رانندگی ب ون شهری چقدره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سوالتون فاقد جنبه حقوقی است از تامین اجتماعی استعلام بگیرید

  28. محمد رضا می گوید

    درود برشما: بنده از سوابق بیمه ی خود استعلام گرفتم ولی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ سابقه ی بیمه ای بنده در لیست نیست : این ۴ سالی که عرض کردم راننده ی اتوبوس بین شهری بودم و تمام صورت حساب هایی که مهر بیمه ام توسط شرکتهای مسافربری خورده را نزد خود دارم . لطفا بفرمایید از چه طریقی میتوانم برای احیا نمودن این ۴ سال سابقه ی بیمه ای خود اقدام نمایم ..سپاسگزارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از بیمه فرم ادعای سابقه درخواست کنید و مدارکی مانند فیش واریزی و قرار داد بیمه ای را ضمیمه آن نمایید

  29. محمدرضا می گوید

    سپاسگزارم از راهنمایی تون

  30. رضا جهان بخش می گوید

    سلام چند روز پیش اخبار اعلام کرد بیمه رانندگان تاکسی بصورت رایگان انجام میشه خواستم بدونم حقیقت داره و از کجا باید شروع کنم؟

  31. علی اکبری می گوید

    سلام بنده حدود ۱۱سال بیمه کارگر ساختمانی واریز کردم الان بدلیل مهاجرت ازاستانی به استان دیگربیمه ام قطع شده چندین بار مراجعه کردم اما پاسخی قانع کننده نمیدن یعنی سزاواره دراین اوضاع بیکاری مریضی کورونا بیمه من کارگر قطع بشه یعنی مهاجرت جرم حساب میشه لطفاً راهنماییم کنید

  32. علی می گوید

    سلام من ۳ساله هوشمند گرفتم چرا همه راننده ها ۴۰۰میدن حق بیمه ولی من ۸۰۰باید حق بیمه بدم چرا دولت به ما یارانه نمیده

  33. پیمان می گوید

    سلام بده راننده اتوبوس بین شهری هستم و ۴۵ سال سن دارم الان حدود ۱۲ سال سابقه بیمه دارم البته با سربازی ایا میتونم دیگه بیمه پرداخت نکنم و وقتی سنم به ۶۰ سالگی رسید بازنشستگی با ۱۲ روز حقوق دریافت کنم؟

  34. عادل می گوید

    سلام ، بنده راننده پایه یک هستم ، ۶ماهه ک هوشمند باری گرفتم ، مبلغ حق بیمه بنده ٧۶٧ هزارتومانه ، دیگه دولت نصفشو پرداخت نمیکنه ب بیمه

    خب بنده با حقوق پایه ٢٨۵٠ چطور هفتصدوخورده ای حق بیمه بدم ؟؟؟

  35. سید فخرالدین سجادیان می گوید

    سلام خواستم بدانم در مورد بیمه رانندگان برون شهری کامیون های سنگین که از سال ۱۳۷۲تا نیمه اول سال ۱۳۸۰ که بیمه بودن وخیلی از بیمه ها را باربری پرداخت نکرده اند ما رانندگان باید چکار کنیم با وجودی که آن زمان ما خودمان مالک بودیم و راننده با داشتن کارت هوشمند و دفترچه کار رانندگی و مهر بیمه وبارنامه الان بیمه زیر بار نمی رود فقط زمانی که اتفاقی پیش می آید مسئولین دروغ می گویند این مسئله بیمه رانندگان درست شده است لطفا راهنمایی کنید

  36. محمدنبی می گوید

    سلام من راننده آژانسم پایه ۳ دارم آیابیمه ربطی باپایه ۲ یا ۳ داره یا فقط باید مالک ماشین باشی

  37. فخرالدین می گوید

    من بازنشسته نیروهای مسلح هستم گواهینامه پایه یک دارم با۵۴سال سن ایامی توانم دفترچه کارآتوبوس بگیرم لطفاراهنمایی فرمایید.متشکرم

  38. ناشناس می گوید

    راننده پایه یک هستم از بالای ماشین افتادم نتونستم چهارماه حق بیمه بریزم حالا منو چهار میلیون تومان حریمه کردند لطف کنید راهنمایم کنید من هنوز بیمه ام رامیریزم تکلیف این جریمه چه میشه آیاخداراخوش میاد مریض افتادم خانه ندارم مستأجر هستم

  39. عبداالغفور ملک رئیسی می گوید

    سلام یک چند سالی بیمه رانندگان واریز کردم ولی چون عیالوار هستم و درضمن توانایی رانندگی ندارم.دیگر ادامه ندادم و دفترچه کارهشمندم اعتبار ندارد/ بیمه تامین اجتماعی جلوی کارت بانکی هایم مسدود کرده چکارکنم درصورتی که هیچگونه خدماتی هم دریافت نکرده ام

  40. فریدون می گوید

    یاکلن بیمه رانندگان چند سال است

  41. لطف الاه خلیلی نقنه می گوید

    سلام وقت بخیر من قبلا بیمه رانندگان بودم و۱۴ ملی لون جریمه شده ام چطوری میتوانم جریمه هاش تخفیف بگیرم لطفا راهنمای کنید

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام شما به مبلغ جریمه اعتراض کنید بعد از اعتراض دوم پلیس+۱۰ شما را در لیست معترضین برای جریمه قرار میده و راهنمایی میکنه

  42. حسین می گوید

    سلام من ازبرج۲کارت هوشمند گرفتم ولی بیمه پرداخت نکردم آیا جریمه میشم بابت پرداخت نکردن

  43. سعیدنیسی می گوید

    سلام من راننده هستم روی ماشین اینو اون کار میکنم
    الان میخوام خودمو بیمه کنم میگن بیمه تامین اجتماعی
    ازاده باید ماهی۷۸۰پرداخت کنم ومن یه ماه کار میکنم یه ماه کار نمیکنم دخل خرجم باهم نمیخونه درصورتی که رانندگان قدیمی از۳۲۰تا۳۸۰ دارن پرداخت میکنن و من توانایی پرداخت ماهی۷۸۰ روندارم الان همکاران راننده میگن
    که قراره بیمه دوباره ب روال قبل برگرده یعنی منی که الان میخوام ببمه پرداخت کنم مث بقیه راننده ماهی۳۲۰تا۳۸۰
    ایا واقعیت داره منتظر بمونیم که دوباره دولتی میشه
    لطفا جواب منو بدید من واسه بیمه کردن خودمو زن بچم خیلی وقتو از دست دادم راهنمایم کنیم تشکر

  44. سعید می گوید

    سلام من راننده هستم روی ماشین اینو اون کار میکنم
    الان میخوام خودمو بیمه کنم میگن بیمه تامین اجتماعی
    ازاده باید ماهی۷۸۰پرداخت کنم ومن یه ماه کار میکنم یه ماه کار نمیکنم دخل خرجم باهم نمیخونه درصورتی که رانندگان قدیمی از۳۲۰تا۳۸۰ دارن پرداخت میکنن و من توانایی پرداخت ماهی۷۸۰ روندارم الان همکاران راننده میگن
    که قراره بیمه دوباره ب روال قبل برگرده یعنی منی که الان میخوام ببمه پرداخت کنم مث بقیه راننده ماهی۳۲۰تا۳۸۰
    ایا واقعیت داره منتظر بمونیم که دوباره دولتی میشه
    لطفا جواب منو بدید من واسه بیمه کردن خودمو زن بچم خیلی وقتو از دست دادم راهنمایم کنیم تشکر

  45. سجاد می گوید

    سلام من راننده پایه یک هستم که بعداز ۱۱ سال کار در شرکت که همه بیمه هام از طرف شرکت پرداخت شده الان میخوام خودم پرداخت کنم با مراجعه به بیمه گفتند بیمه شما آزاد حساب میشه ویارانه دولت شامل شما نمیشه وباید ماهی هشتصد هزار تومان پرداخت کنی.وهمه دوستان من چهار صد هزار تومان پرداخت می‌کنند لطفا راهنمایی کنید‌

  46. علی می گوید

    باسلام، بیمه رانندگان هستم، خواستم ببینم من امکانش هست دفترچه بیمه تامین اجتماعی رو حذف کنم، چون از طرف پدرم دفترچه برای درمان دارم

  47. اسماعیل نصیرزاده می گوید

    من راننده کامیون برون شهری هستم با دوسال خدمت و ۱۳سال حق بیمه سابقه من ۱۵سال شده و ۶۰ساله هستم ایا میتونم الباقی ۵سال سابقه رو یکجا به تامین اجتماعی داده و بازنشسته شوم متشکرم راهنمایی کنید

  48. صادقی می گوید

    سلام من درکارخانه مشغول به کارم حق بیمه ام از کارخونه واریز میشه میخواستم کنار کارم سرویس مینی بوس کارخونه رو بردارم چطور میتونم کارت هوشمندمو فعال کنم

  49. ناشناس می گوید

    سلام میخواستم بدونم حقوق راننده ای که با ماشین شخصیش (پرشیا)تو شرکت دولتی کار میکنه چقدره؟

  50. محمد می گوید

    سلام میخواستم بدونم حقوق راننده ای که با ماشین شخصیش (پرشیا)تو شرکت دولتی کار میکنه چقدره؟

  51. ناشناس می گوید

    سلام من راننده کامیون هستم بیمه را هرماه واریز میکنیم برای راننده کارگر عادی حساب میشه

  52. حميد را هیری می گوید

    چار سال راننده نفتکش بودم بیمه خودم میدادم الان آمدم بیرون ازش آیا مزایای هم دارم ازش بگیرم

  53. هادی غلامحسینی می گوید

    سلام برای بیمه رانندگی باید چیکارکنم چجوری ثبت نام کنم راهنماییم کنید ممنون

  54. حسن می گوید

    باسلام،من در دفتر مشغول بکار هستم و ده سال سابقه بیمه دارم و میخواهم بیمه ام قطع نشود چون نیاز به کارت هوشمند برای شغل بعداظهر دارم میشه هم دفتر بیمه رد کنه خودمم بخاطر کارت هوشمند بیمه روستاییان پرداخت کنم ؟

  55. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید بنده چندین سال سابقه بیمه دارم ازقبل۸سال دارم بیمه رانندگان وانت بار پرداخت مکنم الان متاسفانه به مشکل خوردم حمل بار جابه‌جا کردن عمل جراحی واریکوسل انجام دادم دکتر تایید کرده ۱۲روز استراحت آیا بیمه تامین اجتماعی که دارم حمایت مکنه چندروز بیکاری من را میده شب عیدی چیزی کسی می‌تونه تجربه دارم کمک کنه چکار کنم ممنونم یا علی

  56. میرپور کریمی می گوید

    با سلام همسرم جز بیمه رانندگان تامین اجتمایی میباشد واز سال ۷۱تا ۹۹ بیمه پرواخت نموده که تا الان مدت ۳۰ سال میشود ولی هر بار که به اداره تامین اجتمایی مراجعه میکند مدت ۶ سال از پرداختی بیمه ثبت نشده وای پرداختی میگویند که با بارنامه های قدیمی دهه ۷۰تا ۸۰ حساب شده حال با اینکه هزینه بیمه ی ان سالها از بارنامه کسر شده ولی اینجا در اداره تامین اجتمایی اسمی از بیمه ی ان زمان نیست حالا باید به کجا مراجعه کنیم

  57. عقیل می گوید

    سلام من راننده پایه یک هستم به دلیل آپاندیس تحت عمل جراحی قرار گرفته ام مدت اسنراحت پزشکی من چند مدت است و آیا هزینهای سازمان تامین اجتماعی به من پرداخت میکند

  58. ابوالفضل می گوید

    سلام من ازسال ۱۳۷۵

  59. نصرت اله احمدی می گوید

    سلام ایا اسنپ یا اژانس بیمه تامین می توانیم پرداخت کنیم چند باررفتم گفتن سایت قطع است بایدچه کارکنیم

  60. حسین می گوید

    سلام بنده راننده بیمه رانندگان درون شهری میریزم ایا میتونم بیمه رانندگان برون شهری با یارانه دولتی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  61. جواتی می گوید

    سلام من ۹ ساله با وانت کار میکنم بیمه ندارم چجور خودمو بیمه کنم آزاد ۸۰۰تومنه کار نیس ۲تا بچه دارم مستاجرم

  62. جواتی می گوید

    سلام من ۹ ساله با وانت کار میکنم بیمه ندارم چجور خودمو بیمه کنم آزاد ۸۰۰تومنه کار نیس ۲تا بچه دارم مستاجرم ممنون راه جلوم بزارین

  63. حسین می گوید

    سلام من بیمه رانندگان درون شهری هستم ( تاکسی) با ۳۰ سال سابقه ایا بعد از بازنشستگی به من مجوز کار در اژانس را میدهند یا خیر.
    ممنون و متشکر

  64. حسین می گوید

    ایا بعد از بازنشستگی بیمه رانندگان درون شهری امکان گرفتن مجوز کار در آژانس وجود دارد.
    ممنون

  65. حمزه منصوری می گوید

    سلام من راننده درون شهری هستم و ده سال بیمه دارم بخاطر وضعیت کرونا از برج هفت تا الان حق بیمه پرداخت نکردم قردادم باطل شده ایا امکانش هست بتونم دوباره بتونم بیمه رانندگان استفاده کنم ممنون میشم جواب بدید

  66. سید یوسف میرلشکر چوبه می گوید

    درسال ۸۳ بابت پارکینگ حق بیمه را پرداخت کردم تا اتوبوس خود را آزاد کنم
    متاسفانه رسید را گم کرده‌ام لطفا مراراهنمایی کنید کجا مراجعه کنم

  67. ایمان جوکار می گوید

    سلام
    برای دریافت فیش بیمه رانندگان
    با توجه به معتبر بودن کارت هوشمند تا ۲۴اردیبهشت ۱۴۰۰و معتبر بودن کارت سلامت تا ۲۸ابان ۱۴۰۰ برگه پرداخت برام صادر نمیشه که صدوربرگه پرداخت رو نداشتن اعتبار دفترچه تامین اجتماعی در فرم رانندگان حمل و نقل عمومی هست
    چجوری باید فیش پرداخت رو دریافت کنم؟
    باید چه کاری انجام بدم با توجه به تعطیلات پیش رو
    کارت هوشمند معتبر
    سلامت معتبر
    باید کجا ثبت کنم که اعتبار داره که فیش برام صادر بشه

  68. علی مرادخانی می گوید

    اینجانب علی مرادخانی از سال ۸۵توسط سازمان تاکسیرانی بیمه تامین اجتماعی پرداخت کردم که درسال ۹۱درحدود۹ماه بعلت پار ه ای ازمشکلات بیمه ام قطع شد که بعدا دوباره شروع به واریز کردم آیا من میتوانم ان ۹ماه کسر شده را دوباره بصورت اقساطی واریز کنم وجزوه سنوات خدمت اینجانب شود که بازنشسته شوم چون سن اینجانب ۵۰سال است ونمی خواهم به خاطر این ۹ماه دوباره یکسال صبر کنم ممنون

  69. بهروز عربلو می گوید

    سلام اینجانب متولد ۱/۴/ ۱۳۴۰ هستم الان سال۱۴۰۰ هست بنده ۲۲ سال سابقه بیمه تعمین اجتعماعی دارم الان بازنشسته هستم بیمه رانندگان

  70. جواد می گوید

    *بنام ایزدمنان *
    سلام اینجانب راننده ماشین سنگینم بابت واریز حق بیمه برج های آذرماه ودیماه رومیخاستم بریزم که خوشبختانه حق بیمه هارو واریزکردم که برای هرکدام ازاین فیشها شناسه پرداخت معین ودرج شده ،ولی متاسفانه یاخوشبختانه اینجانب بمبلغ۳۸۶/۷۵۰تومان درمورخه ۲۷ آذرماه اشتباهن میخاستم شناسه پرداخت آذرماه روبزنم متاسفانه شناسه پرداخت دیماه رو زدم ومبلغ حق بیمه رو سرتاریخ پرداخت کردم ولی شناسه ررج دیماه رو واردکردم، وباز درماه بعدیعنی دیماه متاسفانه بدون اینکه متوجه بشم درمورخه ۲۹ دیماه بمبلغ ۳۸۶/۷۵۰تومان مجددن یامتاسفانه دوباره شناسه پرداخت دیماه رو،زدم و واردکردم بدون اینکه متوجه بشم دلم خوش بوده که حق بیمه رو سروقت وحتی زودتر پرداخت کردم تا شامل جریمه وغیره نشم خوشبختانه حق بیمه روسروقت وحتی زودتر پرداخت کردم ولی شناسه پرداخت رو اشتباه زدم وحق بیمه ۲برج رو برای یک شناسه وبرای ۱برج پرداخت کردم وحالا سوال بنده اینه تکلیف بنده چیه آیا جریمه میکنن یا خطرناکه ، ودرضمن حتی ازتامین اجتماعی قسمت حسابداری بهم زنگ زدن که بامدارک پیششان برم که بهم گفتن اشتباه برای یک شناسه ۲بار پول ریختی ولی تاریخها سرموقع میباشدو حتی برایم نامه نگاری برای اداره کل استانمان کردن درنامه نگاریشان مکتوب نمودن که اینجانب حق بیمه رو یکی رادربمورخه ۲۷آذرماه ۹۹ودیگری رادرمورخ ۲۹ دیماه۹۹ ازطریق بانک صادرات پرداخت کرده وایشان اشتباهن ۲بارپرداخت کرده خواهشمنداست مبلغ فیش رابه فیش آذرماه کارسازکنید وبه اعلام کردن که جوابش بعدازعید یعنی درسال۱۴۰۰ جوابش رابهت میدیم واینجانب فکرم درگیراین یه قلم شده که تکلیفم چی میشه وبا اینهمه پرداختیهایم منظم بوده وچطورشده اینجا اشتباه کردم وزن وبچه هایم ناراحتن دراین اوضاع کرونایی ومشکلات ونداری بدبختی درمانده ماندیم ،لطفن راهنمایی های لازم روبرام مبذول فرماییدومارادراین سال جدیدازاین گرفتاری مشکلات رهایی بخشید،
    ممنون ازشما که واقعن ازجان ودل دراین زمینه همکاری ومساعدتهای لازم رابرای رانندگان و این قشرزحمتکش که واقعن بدون حامی هستند میکنیدومیکشید وجادارددستتان راببوسم واجرتان درپناه حضرت حق وانشالله سایه اتان بالا سرخانواده مستدعام وسال خوب وخوشی رابرایتان ازایزدمنان خواهانم وسال ۱۴۰۰ وعیدنوروز وعیدباستان رامجددن بشما وکلا وکارشناسان عزیزوخانواده گرامتان تبریک عرض میکنم.
    ***باارادت خاص***
    #راننده ماشین سنگین #

  71. سعید می گوید

    من راننده پایه یکم هستم از سال ۷۲ الی۱۳۸۰ فقط یک سال نیم واریز شده چندین بار مسئولین اعلام کردند و بارها اعلام کردند حتما درست می کنیم ولی متاسفانه به قول خود عمل نکردند جای سوال است چرا حق این رانندگان باری زحمت کش که هشت سال دور از خانواده این ظلم بزرگ را تحمل کن خواهشمندیم رسیدگی فرماید

  72. عزیزی می گوید

    سلام من از سال ۱۳۷۰ دفترچه رانندگی پایه یکم گرفتم وکار میکردم وحق بیمه را ان موقع ۴درصد کل کرایه را برای بیمه تحویل باربری میدادیم طبق قانون اجباری بود که باربری باید تحویل بیمه تامین اجتماعی میداد ولی متاسفانه همانطور که رانندگان عزیز میدانند باربری ها خیلی راحت پول بیمه را خودشان میخوردند ویا بعضی از بارنامه ها ر ا تحویل بیمه میدادند وهمچنین خیلی مواقع دفترچه کار را باربری مهر نمیکرد فعلا دفترچه کارم موجوده با تعدادی مهر ولی هیچ سابقه بیمه رانندگان برایم نیامده و۲۵ سال هم حدودا بیمه کارگری جدا ی از این رانندگی دارم با سن بالای پنجاه چطور میتوانم بیمه رانندگانم را اضافه کنم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون از بزرگواریتان امثال من خیلی زیاده که چنین ظلمی بهشان شده سپاسگذارم

  73. عزیزی می گوید

    سلام من از سال ۱۳۷۰ دفترچه رانندگی پایه یکم گرفتم وکار میکردم وحق بیمه را ان موقع ۴درصد کل کرایه را برای بیمه تحویل باربری میدادیم طبق قانون اجباری بود که باربری باید تحویل بیمه تامین اجتماعی میداد ولی متاسفانه همانطور که رانندگان عزیز میدانند باربری ها خیلی راحت پول بیمه را خودشان میخوردند ویا بعضی از بارنامه ها ر ا تحویل بیمه میدادند وهمچنین خیلی مواقع دفترچه کار را باربری مهر نمیکرد فعلا دفترچه کارم موجوده با تعدادی مهر ولی هیچ سابقه بیمه رانندگان برایم نیامده و۲۵ سال هم حدودا بیمه کارگری جدا ی از این رانندگی دارم با سن بالای پنجاه چطور میتوانم بیمه رانندگانم را اضافه کنم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون از بزرگواریتان امثال من خیلی زیاده که چنین ظلمی بهشان شده قبلا هم سوال نمودم پاسخی دریافت نشد سپاسگذارم

  74. عباسی می گوید

    باسلام بنده یکسال بیمه رانندگان بودم بعد رفتم جای سرکار بیمه تامین اجتماعی ادامه دادم الان بخوام بیمه رانندگان بشم حقه بیمم قدیمی حساب میشه یاجدید ممنون

  75. محسن حیدری می گوید

    سلام راننده برون شهری جدیدا هستم الان پرداخت حق بیمه ام شده ۱۱۰۰۰۰۰هزار تومن خواستم بدونم بیمه ما چه فرقی با کمک دولتها داره آیا باهم فرقی دارند

  76. حسین می گوید

    پایه یک گرفتم و میخام بیمه رانندگان رد کنم. ماهیانه مبلغ بیمه چ قدر هست با تشکر

  77. حمزه علی می گوید

    من راننده پایه یک هستم ازسال ۷۲تا۸۰نامه گرفتم ازانجمن رانندگان تهران که من کارکردم ولی بیمه قبول نمیکنه چکارمیشه کردضمنا۱۸ماه مونده بیمه من سی سال بشه راهنمای بکنید

  78. عزیزقادری می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید
    اینجانب راننده جرثقیل هستم باسابقه دوازده ساله‌‌‌..بصورت حرفه ای …دارای گواهی نامه پایه سوم ولی درعین حال باکامیونت f12جرثقیل ۲۰تنی مشغول بکارم ۴ساله تمام است که بدون بیمه وقراردادکاری ۲۴ساعته بدون شب وروز بدونه شنبه وجمعه دارم کارمیکنم و دارای ۲فرزند،مستاجر،توشهرغریب ؛باحقوق۲میلیون تومان ماهیانه؛:!خواهشمندم ازشما بنده را راهنمایی بفرمایید

  79. کاظمی می گوید

    سلام من ۱۶سال بیمه رانندگان درون شهری دارم ۳۷ سال سنم هست امکانش هست بازنشسته بشم

  80. جواد می گوید

    سلام خسته نباشید من یک راننده داشتم که ۱۰ سال مصالح مثل ماسه وسیمان از کارخانه سیمان حمل میکرده ومن هیچ گونه قراداد وجای مکان برای که کد کارگاه داشته باشم ندارم ایشان مثل همه راننده ها پول بیمه خودش پرداخت میکرده حالا بعد از ده سال رفته شکایت کرده اداره کار برای بیمه وسنوات ایشان تمام مدارک گواهینامه وکارت هوشمند پایه یک داره. ایا ایشون حرفش میرسه که رفته شکایت کرده ممنون میشم جواب بدید

  81. ابراهیم خلیل می گوید

    سلام من ۶۰ سال دارم و نمیتونم کار کنم و ده سال سابقه بیمه دارم من میتونم کار افتاده یا بازنشست بشم

  82. مصطفی می گوید

    سلام مصطفی هستم راننده پایه یک سه سال در یک شرکت کار میکنم که امسال بدایلی شرکت مرا از کار برکنار کرده ایا راهی راهنمایی هس راجع ب ای موضوع ممنون

  83. حمید می گوید

    سلام وقت شمابخیروخسته نباشید
    بنده راننده وانت هستم پروانه فعالیت واشتغال دارم چطوری میتونم خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم؟

  84. حمید می گوید

    سلام وقت شمابخیروخسته نباشید
    بنده راننده وانت هستم پروانه فعالیت واشتغال دارم چطوری میتونم خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم؟
    چند با به تاکسی رانی رشت مراجعه کردم جواب قانع کننده نمیدن.

  85. hasan می گوید

    باسلام
    من راننده ماشین باری هستم
    سازمان تامین اجتماعی از بیمه کردن اینجانب خودداری میکنه
    این در حالی است که خودم چند نفر رو میشناسم که اصلا راننده نیستن اما بیمه رانندگانن
    جالب اینجاست که افراد از کسبها معروف هم هستن
    ایا شناسایی این افراد کار سختی است
    چرا سازمان تامین اجتماعی کوتاهی میکنه
    چرا باید حق امثال بنده ناحق بشه
    چرا بعضی ازهمکاران ما واسه این افراد بارنامه میگیرین .

    همکاران عزیز این حق الناس است توروبه خدا نکید.

  86. رضا می گوید

    با سلام حدود ۲سال هست که ثبت نام کردم سازمان تاکسیرانی حمل بار با وانت انجام میدم اما بیمه نمیشیم هر وقت میریم تاکسیرانی میگن بخشنامه نیومده چیکار بکنیم لطفا راهنمایی بکنید

  87. رضاعبدالهی می گوید

    با سلام حدود ۲سال هست که ثبت نام کردم سازمان تاکسیرانی حمل بار با وانت انجام میدم اما بیمه نمیشیم هر وقت میریم تاکسیرانی میگن بخشنامه نیومده چیکار بکنیم لطفا راهنمایی بکنید

  88. مهدی می گوید

    سخت

  89. حمیده می گوید

    سلام برادرم الان بیمه رانندگی تامین اجتماعی است اگر کار در کارگاه برایش ایجاد شود اگر دوباره بخواهد بیمه تاکسی شود می شود هزینه آن فرق می کند

  90. داریوش می گوید

    من هیجده سال بیمه مشاغل سخت وزیان اور دارم برا بیست و چهار ماه آخرآیا من مبتوانم به صورت اختیاری بیمه پرداخت کنم

  91. فرزاد درویشی می گوید

    سلام سال ۹۸ بیمه رانندگان شدم مشمول یارانه دولت نیستم چکاری باید انجام بدم؟

  92. عزت اله زنگنه می گوید

    من ۱۰سال بیمه تامین اجتماعی دارم حالا میخوام وانت نیسان بخرم آیا میشه خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم باتشکر

  93. علی فاریابی می گوید

    سلام راننده اتوبوس و از سال ۱۳۷۳ بیمه پرداخت میکنم برای سابقه بیمه ب اداره بیمه رفتم سابقه قبل از سال ۱۳۸۰ را نمی‌دهد میگویند از تهران باید سابقه بیاد چکار باید بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      طبق قانون تصویب شده توسط سازمان تامین اجتماعی کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل بین شهری مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند. رانندگان حمل و نقل عمومی، حمل بار و مسافر بین شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه گفته می‌شود. بخشی از حق بیمه این افراد از منابع حاصل از یارانه ها تامین می‌شود. بخش دیگر آن را رانندگان موظفند بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق قانون برای آنها تعیین می شود،حداقل سه ماهه به سازمان پرداخت کنند و از مزایای تامین اجتماعی بهره مند گردند. در صورت عدم پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه راننده و متفرعات آن را وصول می نماید. همچنین بیمه رانندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب می‌گردد و دارای دو نوع برون شهری و درون شهری است. هر کدام بسته به نوع قرارداد و میزان پرداخت حق بیمه مزایای متفاوتی را شامل می‌شوند.

  94. عیدی رجب فریدونی می گوید

    راننده اتوبوس هستم ۲۰ سال سابقه با ۶۰ سال سن حقوق کامل میدن یا ۲۰ روز حقوق

    1. بهزاد زینالی می گوید

      طبق قانون تصویب شده توسط سازمان تامین اجتماعی کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل بین شهری مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند. رانندگان حمل و نقل عمومی، حمل بار و مسافر بین شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه گفته می‌شود. بخشی از حق بیمه این افراد از منابع حاصل از یارانه ها تامین می‌شود. بخش دیگر آن را رانندگان موظفند بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق قانون برای آنها تعیین می شود،حداقل سه ماهه به سازمان پرداخت کنند و از مزایای تامین اجتماعی بهره مند گردند. در صورت عدم پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه راننده و متفرعات آن را وصول می نماید. همچنین بیمه رانندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب می‌گردد و دارای دو نوع برون شهری و درون شهری است. هر کدام بسته به نوع قرارداد و میزان پرداخت حق بیمه مزایای متفاوتی را شامل می‌شوند

    2. بهزاد زینالی می گوید

      یکی از نشانه های کشور­های توسعه یافته، تحت پوشش قرار گرفتن اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آن جامعه در انواع بیمه است. بیمه، تضمینی برای زندگی حال و آینده افراد به شمار می ­آید که شامل حقوق دریافتی، مسائل پزشکی و درمانی و خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی می­شود.

      بیمه تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که دارای بیشترین سهم بیمه گزار در کشور نسبت به سایر بیمه ها است. بیمه تأمین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود را دارد و با ارائه خدمات درمانی و پرداخت مستمری پس از بازنشستگی نسبت به حمایت از حقوق بیمه شدگان اقدام می کند.

      پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای مشاغل مختلف از جانب سازمان بیمه تامین اجتماعی به روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مطلب به بررسی نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعیاز طریق آسان­ترین این روش­ها یعنی اینترنت می­ پردازیم.

  95. حسین بک۶ می گوید

    سلام بنده سال ۸۴ بیمه‌ رانندگان بودم ولی بعداز اون اومدم شرکت کارکنم شرکت حق بيمه روپرداخت ميکنه الان از دوباره بخوام کارت هوشمند مو۸فعال کنم چه کار بايد بکنم

  96. حسین می گوید

    سلام بنده سال ۸۴ بیمه‌ رانندگان بودم ولی بعداز اون اومدم شرکت کارکنم شرکت حق بيمه روپرداخت ميکنه الان از دوباره بخوام کارت هوشمند مو۸فعال کنم چه کار بايد بکنم

  97. عبداله طاهری می گوید

    سلام بنده دارای گواهینامه رانندگی پایه یکم و ویژه لودر وتراکتور مدت ۱۴ساله در شهرداری مشغول به کار هستم و با کلیه وسایل ازقبیل لودر وتراکتور وبابکتوبکهووکامیون کار میکنم که برای بنده سختی کار تعلق نمیگیره و بیمه کارگری ریخته میشود لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  98. میلاد می گوید

    سلام وقت تون بخیر
    خواستم بدونم اگه دفترچه تامین اجتماعی حذف کنم در حق بیمه که ماهانه پرداخت میکنی چیزی کم میشه یا نه؟ راننده برون شهری ام،
    کسی میدونه راهنمایی کنه

  99. ناشناس می گوید

    سلام چرا رانندگان مبنی بوس سختی کار تهلق نمی گبره من سن ۵۳ سابقه ۲۵ سال ببمه شرکت تولبدی صنهتی هستم می توانم درخواست بازنشتگی کنم

  100. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید
    من۱۵سال بیمه تامین اجتماعی دارم چون در شرکت کار میکردم الان حدود ۳ سال که با وانت کار میکنم چند بار پیگیری کردم برای بیمه تامین اجتماعی وانت گفتن از طریق سایت باید انجام بدی ولی هر کاری کردم گفتن سایت بسته است
    الان نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمای میکنید؟؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام طبق قانون تصویب شده توسط سازمان تامین اجتماعی کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل بین شهری مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند. رانندگان حمل و نقل عمومی، حمل بار و مسافر بین شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه گفته می‌شود. بخشی از حق بیمه این افراد از منابع حاصل از یارانه ها تامین می‌شود. بخش دیگر آن را رانندگان موظفند بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق قانون برای آنها تعیین می شود،حداقل سه ماهه به سازمان پرداخت کنند و از مزایای تامین اجتماعی بهره مند گردند. در صورت عدم پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه راننده و متفرعات آن را وصول می نماید. همچنین بیمه رانندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب می‌گردد و دارای دو نوع برون شهری و درون شهری است. هر کدام بسته به نوع قرارداد و میزان پرداخت حق بیمه مزایای متفاوتی را شامل می‌شوند.

  101. محسن می گوید

    ۴ساله بین شهری راننده ام سر ساعت رفتم سر ساعت برگشتم ولی تامین اجتماعی شعبه۵ اصفهان قبلا بیمه کارگری داشتم حالا از ارائه بیمه رانندگان خودداری میکنه و میگن فقط میتونی بیمه مشاغل آزاد بشوی که این هم هزینه اش زیاد هست وقتی کارفرما هست چرا بیمه آزاد بشوم این چه ظلمی در حق رانندگانه وقتی شغل سختیه چرا اینطور اذیت میکنن این حق الناس است عوض اینکه از مشاغل سخت حمایت شود برعکس شده

  102. جعفر می گوید

    سلام یارانه بیمه رانندگیم قطع شده چکار کنم دوباره فعال بشه دو سال قطع شده وازاد میریزم کارت هوشمند وسلامت هم دارم بیمه وانت بار میریزم

  103. آصف حسین پور می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید ، راننده وانت هستم میخواستم بدونم میتونم از طریق وانت بار بیمه تامین اجتماعی بشم یا نه

  104. صداقت می گوید

    سلام
    من راننده پایه یک برون شهری مسافری هستم در خصوص احتساب این شغل در ردیف مشاغل سخت باید به چه قانون و تبصره ای استناد کنم و به چه مرجعی باید شکایت کنم

  105. حسین می گوید

    سلام من حق بیمه خود را با تاکسی درون شهری پرداخت میکنم ولی از تاکسی خسته شدم درآمدش کفاف زندگی نمیده مخام با نیسان کار کنم آیا امکان پرداخت بیمه از طریق نیسان بار امکان پذیر هست؟؟؟

  106. زهرا می گوید

    فیش حقوقی رانندگانی که بازنشست نشدند رو باید چطور گرفت؟

  107. اقبال می گوید

    چرا تامین اجتماعی نیمی ازحق بیمه راننده را ازدولت گرفته ولی هنگام بازنشستگی به راننده بازنشسته ۵۰ درصد حقوق کامل بازنشستگان تامین اجتمایی رو میده، اگر بگوید دولت ۵۰ درصد خود رانداده چرا هنگام پرداخت حق بیمه اگر یکروزازتاریخ سررسید می‌گذرد راننده بیمه شده را به دوبرابر پرداخت باین دلیل که چون ازسررسید گذشته دولت سهم خود را نمی‌دهد جریمه می‌کند ویا اصولا مشکل عدم پرداخت سهم دولت را به راننده اعلام نکرده ویا نمی‌کند تا راننده روی دولت حساب نکند وخود تمام حق بیمه را پرداخت کند تادرروز بازنشستگی حقوق کامل بگیرد وچرا اینطور درحق راننده گان ظلم میکنند

  108. نویسنده می گوید

    سلام عنوان شغلی که برام از شرکت رد میشه راننده ۳ زده شده من پایه یک دارم و روی میکسر کار میکنم میخاستم بدونم راننده۳ یعنی چه

  109. ابوذر می گوید

    سلام ببخشید من بیمه برج س را یادم رفته تا الان بریزم و جریمه آمده رویش و دو برابر شده چیکار میتوانم بکنم ک درس شود
    ممنون؟

  110. منصور می گوید

    سلام بنده دارای بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون شهری هستم،الان میخواهم که تاکسی تلفنی بخرم،بیمه من قطع میشود

  111. پاکزاد می گوید

    سلام وعرض ادب بنده راننده وانت هستم چطوری میتونم بیمه تامین اجتماعی رانندگان بشم لازم بذکر است که بنده ۱۸ سال سابقه کار نیز دارم الان میخوام خودم بقیه بیمه رو واریز کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  112. افشین جم پور می گوید

    سلام خسته نباشید من ازسال ۹۲ بیمه رانندگانبودم و باارایه گواهینامه پایه دو حق بیمه پایه یک ازمن وصول شده و الان بعدازده سال برج ۸/۱۴۰۱ با تمدید کارت هوشمند حق بیمه مرا از ۸۷۰ هزار تومان به۶۴۰ تومان تعقیر دادند و حقوق من ۱۲۰۰ کم شده با توجه به این که ده سال پیش بیمه با پایه حقوق پایه یک از من وصول کرده و ۲۷سال نیز سابقه دارم برای برگرداندن حق بیمه به قبل راهنمای کنید

  113. مرتضی می گوید

    سلام.من ۱۰ ساله که وانت دارم و الان میخوام خودمو بیمه کنم وانت مال خودمه چه قد باید در ماه پرداخت کنم

    1. زینالی می گوید

      با شرکت بیمه تماس بگیرین

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند