ازدواج مجدد بعد از طلاق

ازدواج امری مهم و پراهمیت در نظامهای اجتماعی و حقوقی محسوب می شود. نوع نگاهی که جامعه و قانون به ازدواج و خانواده دارد در تمام امور جاری تاثیرگذار است. در ایران کنونی که در دوره گذار از سنت به مدرنتیه قرار دارد خانواده و ازدواج دچار تغییراتی شده و متاسفانه اثرات بدی در این زمینه مشاهده می نماییم. ازدواجهای نادرست و رواج طلاق، تزلزل خانواده و بی مهارتی در رفتار در تمامی سطوح باعث شده نگارنده ترغیب شود برای مخاطبان از موضوع انتخاب همسر علی الخصوص پس از طلاق بنویسد.

ازدواج مجدد بعد از طلاق

طلاق تنها راه چاره نیست

در بسیاری از مواردی که در دادگاه خانواده مشاهده نمودم علی رغم این که فرد در انتخابش دچار اشتباه شده بود، باز با رعایت برخی موارد و آموختن نحوه ارتباط صحیح با همسر می توان زندگی مشترک ایشان را نجات داد منتها افراد اولین راهی که به نظرشان میاید طلاق است. در فرهنگ های سنتی زنان قربانی این تفکر می شدند که با رخت سفید به خانه بخت رفته و با کفن از آنجا بیرون آیند و به همین دلیل علی رغم مشکلات حاد و عدیده پای زندگی می ماندند و خود را قربانی یک تفکر نادرست می کردند. به نظر نگارنده اینان از یک طرف بام افتاده اند و جوانان امروزی که با اولین تنش به سمت طلاق می روند از آن سوی بام. بنابراین وقتی در زندگی اختلاف مشاهده کردید ابتدا نزد یک مشاور خانواده بروید. با مشورت گرفتن و آموختن مهارتهای زندگی مشترک زندگی تان را از سقوط نجات دهید.


بیشتر بخوانید: آثار و آسیب های طلاق


مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

پس از طلاق چه کنیم

ممکن است شما با مشورت با متخصصین و مشاوران خانواده و تلاش خودتان در جهت بهبود رابطه نتوانید زندگی مشترکتان را بهبود دهید و تنها راه چاره برای شما طلاق باشد، در این حالت باید چکار کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است: حقیقت را بپذیرید. سعی نکنید تقصیرات را گردن همسر سابقتان بیاندازید و فرافکنی نکنید. سعی کنید اشتباهاتتان را بپذیرید و مدتی برای زندگی از دست رفته تان سوگواری و سپس تصمیم به شروع زندگی جدید کنید. برای خودتان برنامه بریزید و سعی کنید برای اهدافتان تلاش کنید. در مطلب “بعد از طلاق چه بايد كرد؟” سایت وکیل تاپ به صورت مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

ازدواج مجدد

در ازدواج مجدد پس از طلاق به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای ازدواج مجدد پس از طلاق به چند نکته اساسی توجه کنید:

  1. صبر کنید: برخی افراد برای فرار از تنهایی و درد و غم ناشی از جدایی خیلی سریع سمت ازدواج بعدی می روند که این بزرگترین اشتباه شماست. شما باید ابتدا با غم جدایی کنار بیایید و خودتان را از نظر عاطفی و روحی بازسازی نمایید و سپس وارد رابطه با دیگری شوید. حداقل ۶ ماه صبر کنید و سپس وارد رابطه دیگر شوید و در این ۶ ماه سعی کنید سوگواری هایتان را انجام و سپس وارد رابطه بعدی شوید.
  2. اشتباهاتتان را بیابید و در ازدواج مجدد از آنها اجتناب کنید: یکی از بزرگترین اشتباهات افراد این است که از جدایی و اشتباه قبل درس نگرفته و دقیقا در ازدواج دوم همان اشتباه را دوباره تکرار می کنند. در انتخاب همسر دقت کنید و فردی را انتخاب نمایید که با شما تناسب داشته باشد. ممکن است دلیل طلاق شما انتخاب فرد اشتباه یا اشتباه در رفتارتان با همسر باشد، در ازدواج دوم دقت کنید تا فرد مناسبی انتخاب کنید و در نوع رفتار خود تجدیدنظر کنید.
  3. تکلیف تان را با زندگی قبلی روشن کنید: این مساله بخصوص وقتی پای فرزند مشترک به میان کشیده می شود دارای اهمیت است. این که بتوانید زندگی قبلی را تثبیت و تکلیف خودتان را با آن زندگی و فرزند مشترک تعیین کنید یک مهارت و یک امر بسیار مهم است.
  4. همسر مناسب انتخاب کنید: مهمترین دلیل طلاق انتخاب نادرست است. افراد برحسب هیجانات لحظه ای یا دارایی فرد یا ظاهر او تصمیم به ازدواج می گیرند و بدون شناختی از هم و روحیات هم وارد زندگی مشترک شده و با مشاهده اختلافات اولین راه حلی که به نظرشان می رسد نیز جدایی است. معیارهای انتخاب همسر مناسب از دید روانشناسان عبارتند از:
  5. سلامت روان و بلوغ عاطفی طرفین: ابتدایی ترین مساله در ازدواج این است که شما و فرد مقابلتان هردو از سلامت روانی برخوردار و به بلوغ عاطفی رسیده باشید. اگر هنوز خود را قربانی رابطه قبلی و ازدواج سابقتان می دانید و در افسردگی یا اضطراب یا بدبینی نسبت به جنس مخالاف به سر می برید یعنی شما سلامت عاطفی تان را از دست داده و صلاحیت ازدواج ندارید. بنابراین ابتدا خود را بازیابی کنید و امور عاطفی تان را سامان دهید و سپس وارد زندگی مشترک شوید.
  6. طرف مقابل را خوب بشناسید و به هیجانات تان اعتماد نکنید: عموماً افراد پس از دیدن یک مشابهت در هم دچار هیجان و این اشتباه می شوند که پس ما یار مناسب مان را یافته ایم. درحالی که ازدواج امری پیچیده و مسئولیتی سنگین است و شما باید قبل از ورود به زندگی مشترک همدیگر را کامل بشناسید و در زمینه سبک زندگی و روحیات باهم تناسب و مشابهت داشته و در زمینه تقسیم قدرت باهم تناسب داشته و مکمل هم باشید زیرا اگر هردو قدرت طلب باشید نمی توانید باهم کنار آمده و در این زمینه باید مکمل هم باشید.
  7. به تفاوتهای فرهنگی توجه داشته باشید: متاسفانه اصولاً متضادها همدیگر را جذب می کنند و افراد بدون توجه به تفاوتهای فرهنگی باهم ازدواج می کنند که اشتباه بزرگی است. تشابه فرهنگی یکی از مواردی است که از اهمیت وافری برخوردار است و شما باید به تفاوت های فرهنگی توجه کنید.
  8. فاصه سنی معقولی داشته باشید: متاسفانه برخی پسران که محبت طلب هستند در سنین جوانی تمایل به ازدواج با دختران بزرگتر از خود دارند و یا برخی دختران بخاطر شرایط مالی مناسبتری که مردان میانسال و مسن دارند به سمت ازدواج با ایشان کشیده می شوند که بسیار اشتباه است. اصولاً روانشناسان معتقدند مرد باید از سن بزرگتر باشد و فاصله ۲ تا ۶ سال را مناسب می دانند منتها به نظر می رسد نمی توان برای همه یک نسخه پیچید و شاید مناسبتر این است که بگوییم: دو نفر باید از نظر سنی در یک نسل فکری قرار بگیرند و آقا تعقل و تجربه کافی برای زندگی مشترک و اداره زندگی که اصولا با مرد است داشته باشد.
  9. از نظر اخلاق و شیوه زندگی باهم تناسب داشته باشید: جدایی زنان و مردان مشهور و زیبارو این نتیجه یقینی را رقم زده که ظاهر خیلی سریع عادی و آنچه طرفین را در کنار هم نگه می دارد اخلاق و منش زندگی ایشان است.
  10. فردی را انتخاب کنید که برای شما جذابیت داشته و مورد علاقه شما باشد: برخی افراد صرف این که انتخاب قبلی شان اشتباه بوده به سمت معیارهای عقلانی رفته و علاقه را اصلا درنظر نمی گیرند. درهرصورت این فرد کسی است که شما باید هم بالینش شوید باید قدری جذابیت برای هم داشته باشید تا بتوانید رابطه جسمانی و عاطفی موفقی داشته باشید. البته دانستن مهارتهای جنسی هم بسیار مهم است منتها از آن مهمتر این است که شما برای هم جذابیت داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
8 نظرات
  1. جعفر کامیاب می گوید

    باسلام خسته نباشید،بنده چندماه پیش برای حفظ وارامش زندگی وهمسرم ،مجبورشدم یک تعهدمحضری به ایشان بدهم که دیگه موادمخدرمصرف نکنم و…. وزندگی ارامی را فراهم بنمایم درغیراینصورت حق طلاق با ایشان است ومن حق هیچ اعتراضی در دادگاه ندا م،

    حالا بااین تعهد خانمم میتواند بدون رضایت من موفق به گرفتن طلاق بشود،
    وسوال بعدی ،ایا بامراجعه خودم به همان دفترخانه امکان ساقط وباطل کردن ،ان نعهد دارم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام براساس مصرف مواد مخدر همسرتون میتوانند درخواست طلاق کنند حتی بدون تعهد محضری

  2. ناشناس می گوید

    سلام من پس از ازدواج مقدار زیادی از اموالم را به نام خانمم زدم و برایش اتوموبیل و طلا و … خریدم. حالا زنم خیلی راحت به من فحش می دهد و سرکوفت میزند و تقاضا دارد منزل را ترک کنم و حتی فکر طلاق دارد. آیا راهی برای استرداد این اموال هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر با توجه به اینکه سند اموال به نام ایشان است

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه هبه کنین واموال موجود باشد بله

  3. مرضیه می گوید

    سلام
    همسرم چند ماه پیش با کلک ازم دستنوشته و امضا بخشیدن مهریه‌مو در منزل گرفت.ملکی که در ان زندگی میکنیم به نام من هست و همسرم برام خریده.در دستنوشته من نوشتم که این ملک را همسرم به عنوان مهریه به من داده.الان شوهرم دادخواست طلاق داده و وکیلش میگه من مهریع‌مو بخشیدم.چطور میتونم ثابت کنم که با کلک بوده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نمایید که شما بی اطلاع بوده اید.

  4. فرهاد می گوید

    سلام من ۴ سال است از همسرم جدا شدم و با دخترم زندگی میکنم ۳۶ سالمه و باور اینکه دوباره ازدواج کنم رو از دست دادم یعنی فکر میکنم چون از نظر دارایی ضعیفم هیچ وقت نمیتونم ازدواج کنم حتی ماشین هم ندارم تو خونه بابام زندگی میکنم و تو مغازه بابام کار میکنم. و واقعا فکر میکنم نمیتونم با زن دلخواهم ازدواج کنم و منتظرم شرایطم خوب بشه بعد ازدواج کنم. به نظر شما این فکر درسته؟ممنون

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند