نحوه پرداخت حق بيمه تامين اجتماعی از طريق اينترنت

یکی از نشانه های کشور­های توسعه یافته، تحت پوشش قرار گرفتن اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آن جامعه در انواع بیمه است. بیمه، تضمینی برای زندگی حال و آینده افراد به شمار می ­آید که شامل حقوق دریافتی، مسائل پزشکی و درمانی و خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی می­شود.

بیمه تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که دارای بیشترین سهم بیمه گزار در کشور نسبت به سایر بیمه ها است. بیمه تأمین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود را دارد و با ارائه خدمات درمانی و پرداخت مستمری پس از بازنشستگی نسبت به حمایت از حقوق بیمه شدگان اقدام می کند.

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای مشاغل مختلف از جانب سازمان بیمه تامین اجتماعی به روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مطلب به بررسی نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعیاز طریق آسان­ترین این روش­ها یعنی اینترنت می­ پردازیم.

انواع بیمه تامین اجتماعی

بیمه های تامین اجتماعی به سه نوع بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه های خاص بیمه اجباری تقسیم می شود که در هریک از آنها، فرد بیمه شده می تواند با پرداخت سهم بیمه خود تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد. بیمه تامین اجتماعی خویش فرما خود به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تقسیم می شود.

مهمترین تفاوت آن ها با بیمه اجباری، همان گونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، این است که پرداخت حق بیمه از سوی خود شخص و دولت می باشد. نویسندگان سایت وکیل تاپ در مطلب «تفاوت بیمه خویش فرما و بیمه اجباری» به بررسی و تفاوت بیمه خویش فرما و اجباری بصورت جامع پرداخته اند.

بیمه اختیاری مناسب کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه می­ کند و قرارداد بیمه اختیاری با تامین اجتماعی انعقاد می­ کند. در این صورت خود شخص موظف است حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت نماید.

انواع بیمه تامین اجتماعی

روش های پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی

به طور معمول، به­ منظور پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، می بایست لیست کارکرد کارگاه خود را به­ صورت حضوری به کارگزاری­ های بیمه تامین اجتماعی تحویل دهید که این کار باعث اتلاف وقت و سپری کردن زمانی طولانی در صف کارگزاری های تامین اجتماعی می­ شود.

راه ساده تر و سریع­تر برای انجام این­ کار پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به صورت اینترنتی است. به این صورت که بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری می توانند با مراجعه به شعبه سازمان تامین اجتماعی مربوطه، درخواست رمز اینترنتی بدهند و نسبت به دریافت فیش حق بیمه و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آن به ­صورت اینترنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

یکی از مزایای پرداخت حق بیمه اینترنتی دسترسی آسان بیمه شدگان فارغ از زمان و مکان برای پرداخت حق بیمه است. در روش اینترنتی شما می­توانید از طریق سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir اقدام به پرداخت حق بیمه خود نمایید. در ادامه مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه را قدم به قدم به شما آموزش می­دهیم.

مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی برای کارفرمایان

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی برای کارفرمایان

در ادامه مراحل ثبت­ نام در سایت تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه را به شما ارائه می­کنیم:

  1. در مرحله اول شما باید لیست جاری کارفرمایان را از تامین اجتماعی دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات لیست جاری کارفرمایان از طریق اینترنت، کارفرما باید به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و توافقنامه‌ای مبنی بر ارسال اطلاعات از طریق اینترنت را تکمیل نماید تا نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری به او ارائه شود.
  2. با داشتن نام کاربری و رمز ورود با مراجعه به سامانه اینترنتی ارسال لیست و پرداخت حق بیمه پس از وارد کردن نام کاربری و رمز وارد سیستم می شوید.
  3. بعد از ورود به سیستم، در بخش اول منوی باز شده، گزینه خدمات کارفرمایان را انتخاب و پس از آن گزینه لیست حق بیمه را انتخاب کنید. سپس گزینه ارسال لیست حق بیمه را انتخاب نمایید.
  4. در صفحه ای که برای شما باز می­شود باید کد کارگاه، شعبه تامین اجتماعی و ردیف پیمان در صورت داشتن را وارد کنید. پس از آن فایل اطلاعات جاری ماهانه کارگاه و اطلاعات بیمه شدگان را از قسمت Browse پیوست نمایید.
  5. بعد از ارسال اطلاعات یک شماره پیگیری به شما داده می شود که باید این شماره پیگیری را در جایی یادداشت یا ذخیره نمایید.
  6. پس از آن یک بار دیگر از منوی بالای سایت به قسمت خدمات کارفرمایان و پس از آن به لیست حق بیمه مراجعه کنید و گزینه پیگیری وضعیت لیست را انتخاب نمایید.
  7. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، شماره پیگیری و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا اطلاعات دریافت شده از طرف شما، نمایش داده شود.
    در قسمت «ریز اطلاعات» و «خطا و مغایرت‌ها» می‌توانید خطاها را مشاهده کنید و نسبت به تصحیح آن ها اقدام نمایید. پس از آن که خطاها را اصلاح کرده‌اید یا خطایی وجود نداشت، گزینه رسید دریافت لیست را انتخاب نمایید واز رسید پرینت بگیرید.
  8. در مرحله آخر صفحه‌ای با عنوان مشخصات برگ پرداخت نمایش داده می‌شود. از این برگه پرینت بگیرید و به یکی از شعب بانک‌های رفاه کارگران، بانک تجارت، بانک ملی، بانک کشاورزی و یا بانک سپه مراجعه نمایید.
    کارفرمایان می‌توانند بعد از دریافت فیش پرداخت، حق بیمه را با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی بانک رفاه و یا تلفن ‌بانک رفاه پرداخت نمایند.

مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی برای خویش ­فرمایان

مراحل پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی برای خویش ­فرمایان

  1. ابتدا از طریق نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه خود شوید. در قسمت بالای صفحه به گزینه های مربوطه مراجعه کنید و گزینه دریافت برگ پرداخت را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد باید مدت زمان پرداخت حق بیمه را مشخص کرده و بعد درخواست خود را ثبت کنید. مدت پرداخت به معنی تعداد ماه هایی است که برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته اید. با توجه به نوع بیمه افراد این موضوع برای بیمه شدگان متفاوت است.
    پس از این بخش آخرین دوره پرداخت اینترنتی، آخرین دوره ای که درخواست برگ پرداخت داده شده و برگ پرداخت دریافت شده قابل مشاهده هستند. در این مرحله حتما شماره پیگیری ارائه شده را یادداشت نمایید.
  3. پس از گذشت ۵ دقیقه، دوباره وارد قسمت عملیات بیمه شدگان خاص شوید و گزینه دریافت برگ پرداخت را انتخاب نمایید.
  4. در مرحله آخر به قسمت وضعیت درخواست مراجعه کنید و در صورت تایید درخواست، می ­توانید حق بیمه خود را پرداخت کنید. یکی از بانک هایی که نمایش داده شده را انتخاب نمایید و با وارد کردن شناسه برگ پرداخت مبلغ پرداخت حق بیمه را پرداخت نمایید.

علاوه بر این می­توانید از طریق اینترنت به سایت بانک ملت وارد شوید و از منوی بانکداری الکترونیک گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها را انتخاب نمایید. پس از آن سازمان تأمین اجتماعی را انتخاب کنید. سپس در قسمت شناسه واریز حتما شناسه بانک ملت را وارد نمایید.

سوالات متداول

بیمه اختیاری مناسب به حال کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند کسی که متقاضی این نوع بیمه باشد باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کندو قرارداد را منعقد کند و از این پس مکلف است در زمان تعیین شده حق بیمه را بدهد.

با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و درخواست رمز اینترنتی بدهند و نسبت به دریافت فیش حق بیمه و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آن به صورت اینترنتی اقدام لازم را انجام دهند.

از طریق سایت تامین اجتماعی که در این مطلب معرفی کرده ایم میتوان حق بیمه را پرداخت کرد.

از طریق اینترنت با ورود به سایت بانک ملت و منوی بانکداری الکترونیک و گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها میتوان این امر را انجام داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای
18 نظرات
  1. یوسف می گوید

    سلام.چطورمیتوانم‌شناسه‌پرداخت‌بگیرم.برای‌پرداختی‌حق‌بیمه‌خودراننده‌کامیون‌هستم

  2. یوسف می گوید

    میخاهم.حق‌بیمه.راخودم.بادریافت‌شناسه‌پرداخت‌‌واریزبکنم.وبه‌کافینت‌برای‌دریافت‌شناسه‌پرداخت‌مراجه‌نکنم

  3. یوسف می گوید

    سلام.چطورمیتوانم‌بااینترنت‌شناسه‌پرداخت‌دریافت‌کنم

  4. یوسف می گوید

    میخاهم.باخودپردازحق‌بیمه‌ام‌راپرداخت‌کنم

  5. مرتضی می گوید

    سلام پس م در ۱۸ سالگی یعنی چند روز پیش فوت کرده آیا بیمه تامین اجتماعی چیزی بهش تعلق میگیره ممنون میشم اگه وقت کردید جوابم را بدهید

  6. سیدموسی موسوی می گوید

    با سلام اینجانب با سن ۵۶ سال ودارای مجوز اژانس تاکسی تلفنی ازسال ۸۹ تاکنون فعالیت دارم وبدون بیمه اجتماعی هستم ایا میتوانم ازبیمه خویش فرمانی یا اختیاری با این سن اقدام کنم

  7. سعید می گوید

    پدرم بازنشسته ناجا بوده بعداز فوت پدرم ,مادرم باخواهر,کوچکترم,که مطلقه,هستند,نصف,بهنصف,حقوق,پدرم رامیگیرند,من ,که,همسر دارم,وهیچ گونه,شغلی نداریم,آیا من نیز میتوانم,ازحقوق پدرم سهمی,بگیرم,یا خیر

  8. صحرایی می گوید

    سلام برای پرداخت حق بیمه اینترنتی که رمز اینترنتی ندارم باتوجه به تعطیلی شعب چیکار کنیم؟

  9. حسن بابایی می گوید

    سلام. من متولد. ۱.۱.۴۰ هستم. ۲۳سال و۱۰ماه بیمه گارگری در مغازه ابزار فروش هستم
    برای بازنشستگی لازم است ۲سال سربازی را
    از بیمه بخرم… تشکر

  10. ناشناس می گوید

    حق بيمه اختياری در سال ۱۴۰۰ چقدر است

  11. سیروان صادقی می گوید

    باسلام،من تاماه گذشته بیمه اختیاری۲۷درصدرا پرداخت میکردم الان هم که حق بیمه افزایش داشته ایااگه من بیمه هیجده درصدی را واریز کنم همان مزایا را خواهد داشت یا ممنون اگه بفرماییدچه فرقی باهم دارند

  12. م می گوید

    سلام م.هستم ۲۳ سابقه دارم .۵۳ سال سن دارم آیا میتونم باز نشته شم

  13. کریم حنجرنژاد می گوید

    سال ۹۹اسفند پرداخت شده امروز اول اردیبهشت ماه هستش بیمه فروردین رو فراموش کردم پرداخت کنم مشکل اینجاست رفتم کافی نت میگه نمیشه پرداخت کرد الان چه کاری باید انجام بدم تا بیمه اختیاری رو پرداخت کنم

  14. سهیل می گوید

    مهلت پرداخت پول بیمه مشاغل ازاد تا کی هست

  15. سید قاسم می گوید

    سلام..
    من چندسالی از طرف کارفرما بیمه شدم.بخاطر ی سری مشکلات اداری ۱ ماه بیمم رد نشد.الانم ۴ ماه گذشته.
    ایا میتونم خودم اون ۱ ماهو واریز کنم.
    واریز نکنم ۱ ماه بیمه کمتر دارم بعدا ب مشکل میخورم؟ لطفا راهنمایی.ممنونم

  16. عطالهعطاءاله بهادری می گوید

    دخترم بیمه اختیاری است سوابق پرداخت حق بیمه ایشان راچگونه می توانم مشاهده نمایم

  17. ابوالقاسم می گوید

    ایا کار فرما میتواند اسامی کارگران را به تامین اجتماعی بدهد و پول بیمه را با تاخیربدهد

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی تواند این کار را انجام دهد و کمتر حق بیمه پرداخت نماید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند