تعهد نامه محضری چیست و چه شرایطی دارد و نمونه تعهد نامه محضری

 گاهی اوقات مسائل و موضوعاتی پیش می آیند که به جای پیگیری قضایی برای رفع منازعات و پایبند نمودن شخص به انجام عمل یا خودداری از انجام  عمل تعهدنامه تنظیم می شود.

شخص با امضای تعهدنامه آثار و نتایج عدم تحقق یا عدم انجام یک امر را برعهده می گیرد. در بعضی اوقات نیز اتفاق می افتد که شاکی پرونده در صورت تعهد به انجام یا عدم انجام امری از سوی مرتکب جرم حاضر است که به وی رضایت دهد.

ویژگی خوب تعهد محضری

شایان ذکر است که تعهدنامه تنها توسط متعهد امضا می‌شود اما عقد و قرارداد محسوب می شود. اگر تعهد نامه در دفتر اسناد رسمی تنظیم نشود یک سند عادی محسوب می شود و شخص می تواند مفاد و امضای آن را انکار کند و در صورتی که متعهد تعهد نامه و مدارک را از بین ببرد تعهدنامه نتیجه مطلوب را بر جای نمی‌گذارد.

اما اگر تعهد نامه در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود یک نسخه از آن در دفتر خانه نگهداری می‌شود و تنها با موافقت هر دو طرف یا اراده شخصی که تعهد به نفع اوست و متعهد در برابر او تعهد نموده است امکان فسخ و برهم زدن آن وجود دارد و بی‌اثر می شود. در مبحث بعدی بیشتر در خصوص موارد ابطال و فسخ تعهدنامه محضری بحث خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ابطال یا فسخ تعهدنامه محضری

 همان‌طور که گفته شد در تعهدنامه محضری، شخص، در دفتر اسناد رسمی در مقابل دیگری تعهد به انجام یا عدم انجام یک عمل می‌کند و نمی‌تواند به‌ صورت یک‌ جانبه از عمل به تعهدش استنکاف نماید مگر با موافقت متعهدله (شخصی که در مقابلش تعهد به انجام یا عدم انجام امری می نماید).

ناگفته پیداست که شخص متعهدله هم می‌تواند هر زمان اراده کند از تعهدنامه صرف‌نظر کند البته مشروط بر اینکه تعهدنامه معوض نباشد( با این توضیح که تعهدنامه فقط در جهت منافع متعهد له باشد و نفعی برای متعهد نداشته باشد).

همچنین اگر در تعهدنامه حق فسخ و برهم زدن تعهدنامه برای یکی از طرفین شرط شده باشد کسی که شرط به نفع او است می‌تواند تعهدنامه را فسخ کند. گاهی نیز تعهدنامه مقید است به زمان معین است و پس از انقضای مدت خودبخود بی‌اثر می‌شود.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر گرفتن تعهد نامه خلاف قانون باشد از طریق دادگاه می‌توان ابطال تعهدنامه تقاضا کرد.


بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟


شرایط تعهد نامه محضری

تعهد نامه محضری باید در سربرگ های رسمی در دفترخانه تنظیم شود و موارد زیر در آن قید می شود:

نام و نام خانوادگی و مشخصات متعهد (یعنی کسی که ملزم به انجام یا عدم انجام کاری می شود) باید به صورت دقیق در تعهد نامه قید شود.

نام و نام خانوادگی و‌ مشخصات متعهد له (کسی است که تعهد برای او و در مقابل اوست) ضروری است ولی به امضای او برای تعهدنامه نیازی نیست. همچنین موضوع تعهد نامه که در هر تعهدنامه بسته به موضوع متفاوت است نیز قید می شود.

ممکن است تعهدنامه مقید به مدت معینی باشد، در این‌ صورت باید مدت زمان انقضای تعهدنامه به صورت دقیق قید شود. مورد دیگری که در تعهد نامه ها محضری قید می شود، ضمانت اجرای نقض تعهد است که مبتنی بر خواست و اراده طرفین می باشد.

استنکاف از انجام تعهدنامه محضری

استنکاف از انجام تعهدنامه محضری

 اگر متعهد از اجرای تعهدات خودداری کند، کسی که تعهد به نفع او شده است به استناد تعهد نامه و بسته به موضوع آن می تواند متعهد را مورد تعقیب کیفری قرار دهد و از او شکایت کند یا علیه او دعوای حقوقی اقامه کند و الزام او را به ایفای تعهدات و یا جبران خسارت ناشی از عدم انجام تعهد را از دادگاه تقاضا نماید یا در حدود اختیاراتی که متعهد ضمن تعهدنامه به وی داده است اقدام نماید.

نمونه تعهدنامه محضری

آقا/خانم( الف) فرزند …..به شماره شناسنامه …صادره از….به شماره ملی….. متولد…. ساکن…… در دفترخانه حاضر شد و بعد از حضور به شرح زیر رسماً اقرار کرد که شش دانگ یک دستگاه خودرو سواری ….با مشخصات…. را به آقا/خانم (ب) فرزند… به شماره شناسنامه …..صادره از…. به شماره ملی…. متولد…. ساکن …. وکالت داده و متعهد می‌شود که مبلغ…..ریال را طی مدت ۵ ماه به ایشان پرداخت نماید و در غیر این‌ صورت آقای….. حق خواهد داشت که در قبال عدم انجام این تعهد به هر نحوی که صلاح می‌داند و با وکالتی که دارد خودروی مذکور را به خود یا هر کسی که می‌داند منتقل نماید.

نتیجه‌گیری

 تعهدنامه محضری، یک سند رسمی است که در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود و ضمن آن شخص به انجام عمل یا عدم انجام عمل نسبت به طرف مقابل متعهد و ملزم می شود.

تعهد نامه محضری فقط به امضای متعهد می رسد و در صورت عمل نکردن به مفاد آن از طرف متعهدله قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

سوالات مبحث تعهدنامه محضری

خیر، تعهدنامه تنها به امضای متعهد می رسد و حضور و و امضای متعهدله ضروری نمی باشد.

با توجه به ضمانت اجرایی که برای نقض تعهدات در تعهدنامه قید شده است متفاوت است و می تواند نسبت به گرفتن خسارت یا الزام او به اجرای تعهدات از طریق اقامه دعوای حقوقی یا طرح شکایت کیفری اقدام نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای
201 نظرات
  1. احمد کاظمی می گوید

    سلام
    اگر کسی داخل شرکت تعهد محضری داده باشد که این کاری که الان مشغول هست را جایی دیگه انجام ندهد و ب دفتر اثناد رسمی نرفته باشد آیا این تعهد اعتباری دارد یا نه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      منظورتون چیه که تعهد محضریه وبه دفتر اسناد نرفته. بله کاملا معتبره

  2. ویدا غفاری می گوید

    سلام . تعهد محظری بین خواهربرادر درخصوص دادن یک دانگ از ملکی که توسط مادر صلح مادام العمر شده.
    میشه برادر تعهد محظری به خواهر بده که بجای فلان بدهی یک دانگ ازهمین ملک به خواهر بده ودر فلان زمان انرا بصورت رسمی وسندی به انجام رساند؟؟صرفا بعنوان یک عهد نامه .
    ایا دفاتررسمی این تعدنامه را تنظیم میکنند ؟؟
    میدانم این تعدنامه محکم نیست اما میخواهم یک تعهد نامه ی عادی هم نباشد خصوصا در حضور دوشاهد نوشته شود در محظر .
    ایا امکان دارد ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  3. زهره.م می گوید

    باسلام.ممنون میشم جوابم رو زودتر بدهید.من میخاهم ضامن یکی از آشنایانمان بشوم وبابت وامش سند۵برگی مسکن مهرم رو بگذارم،،،،طرفی که قراره ضامنش بشم یک دنگ از خانه پدری اش در شهرستان بنامش هست، آیا من میتونم از ایشون تعهد محضری بگیرم بابت اقساط که اگه پرداخت نکردن بتونم آن یک دنگ خانه ای که دارد رو از طریق دادگاه به اجرا بگذارم وبابت بدهی اش بردارم؟ (البته اگرقسطها را ندادند)

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  4. Nurse می گوید

    سلام
    من آزمون قرار دادی کار معین وزارت بهداشت قبول شدم و میخواهند تعهد ۱۰ ساله از من بگیرند از طرفی من میخواهم در آزمون پیمانی وزارت بهداشت شرکت کنم و در صورت قبولی از قراردادی انصراف بدم برم پیمانی , اما مساله اینه که الان من با توجه به شرایطم مجبورم استخدام قراردادی کار معین را برم و چون نتیجه آزمون پیمانی تابستان ۱۴۰۰ مشخص میشه نمی تونم ریسک کنم و قراردادی نرم اگر تعهدم را یکطرفه فسخ کنم باید خسارت بدهم ؟این خسارت چقدر به نظر شما هزینه برای من دارد ؟چون هنوز من تعهد ندادم ذهنم مشغول این موضوع شده خواهشا راهنمایی ام کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله مشمول خسارته ولی یاید تعهد نامه را بررسی کرد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  5. امیررضا می گوید

    سلام
    برای عقد قرارداد محضری آیا محدودیت سنی نیز وجود دارد؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. کسی که عقد منعقد میکنه باید بالغ و عاقل باشه و اگر زیر ۱۸ سال باشه برای معاملاتی که مالی هست باید گواهی رشد داشته باشه

  6. Sinatajik می گوید

    آیا اتباع خارجی میتوانند قرارداد محضری ببندند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله امکانش هست

  7. عاطفه می گوید

    سلام خسته نباشید. ممنون از مطالب عالی که نوشتید
    من یه سوال داشتم. من به عنوان نیروی آزمایشگاه در یک شرکت داروسازی میخوام استخدام بشم. اما مدیر گفتند باید در محضر تعهد بدی که از زمان استخدام تا ۵ سال باید در این شرکت بمونی و بعد از این ۵ سال هم اگر از شرکت رفتی حق نداری تا ۵ سال بعدش در شرکت های مشابه داروسازی بری سرکار. و یه چک ۵۰ میلیونی هم باید بدی.
    الان اگر من این تعهدرو امضا کنم و بخوام کمتر از ۵ سال اونجا کار کنم و بعدش مهاجرت کنم از ایران مدیر شرکت میتونه ازم شکایت کنه؟
    ممنون از وقتتون

  8. M.t می گوید

    سلام .خسته نباشید .
    بنده به یکی صد میلیون دادم که خرج ساخت ساختمان کند .
    طرف متعهد شده که تا یک ماه نهایتا دوماه دیگه صد میلیون ب علاوه ده میلیون تومان ب عنوان استفاده ی پولم بهم بده .
    ایا میشه یک تعهد نامه دستی بنویسم .و طرف بخونه و امضا کنه و انگشت بزنه و من نگهش دارم؟
    در صورت عمل نکردن طرف به تعهد، این تعهد نامه دست نویس برای اقامه دعوا اعتبار داره ؟

    اینکه ممکنه اون ده ملیون اضافی به عنوان سود تلقی بشه مشکلی نداره بعدا برای اقامه دعوا؟

    این تعهد نامه دست نویس همون قرارداد صوری محسوب میشه یا اون قرار داد صوری فرق داره با تعهد نامه؟
    محضر نمیرم چون طرفو بکشم محضر زشته واقعا.
    ممنون میشم اگه پاسخ منو بدین عزیزان.

  9. ش می گوید

    سلام خسته نباشید،من میخوام تعهدنامه به خواستگارم بدم که بعد از جاری شدن عقد،تمام و کمال مهریه‌ام رو میبخشم،چه مدارکی باید ببریم محضر و چه متنی رو باید بنویسم و امضا کنم

  10. ناشناس می گوید

    سلام من چند مغازه پیش خرید کردم از مالک تعهد خرید میخواهم ایشان قبول کرده متن ان ونوع قرارداد میخوام بدانم

  11. محمد می گوید

    با سلام يكي ار دوستان در طرح اقدام ملي ثبت نام كرده بود و به دليل نداشتن پول كافي براي پرداخت مبالغ در چند مرحله و همچنين پرداخت اقساط وام مسكن ازمن تقاضاي شراكت در اين طرح را نموده است. آيا لازم است قبل از اقدام براي شراكت، قرارداد محضري تنظيم كنيم؟ به چه صورت است؟ لطفا راهنمايي بفرماييد.

  12. مریم می گوید

    سلام بند با خانمم چندین بار به مشگل خوردیم در سال ۹۷ هر دو نفر به دفتر اسناد رسمی رفتیم وبه همدیگر تعهد دادیم ودر تعهد نامه نوشته شد که سه دنگ منزل مسکونی بنام همسر شود ولی مشخصات همسرم ذکر نشد ویا حتی آدرس یا پلاک ثبتی منزل در تعهد نامه ثبت نشد آیا میتواند از بند شکایت کند و سه دنگ که در تعهد نامه نوشته شده بگیرد

  13. رخمان می گوید

    سلام بنده چندین بار با خانمم به مشگل خوردیم در سال ۹۷ هر دو به دفتر اسناد رسمی رفتیم پله همدیگر تعهد دادیم که دیگر با هم ناسازگاری نداشته باشی پدر تعهد نامه نوشته شده که سه دنگ منزل مسکونی بنام همسرم انجام شود اما نه آدرس منزل مورد نظر ونه پلاک ثبتی در ‌‌داخل تعهد نامه نوشته شده خواستم بدونم اگر بابت تعهد نامه از بنده شکایت کند میتواند سه دنگ را بگیرد ممنون از راهنمایتون

  14. ر حمان می گوید

    سلام بنده چندین بار با خانمم به مشگل خوردیم در سال ۹۷ هر دو به دفتر اسناد رسمی رفتیم وبه همدیگر تعهد دادیم که دیگر با هم ناسازگاری نداشته باشیم تعهد نامه نوشته شده که سه دنگ منزل مسکونی بنام همسرم انجام شود اما نه آدرس منزل مورد نظر ونه پلاک ثبتی در ‌‌داخل تعهد نامه نوشته شده خواستم بدونم اگر بابت تعهد نامه از بنده شکایت کند میتواند سه دنگ را بگیرد ممنون از راهنمایتون

  15. ناشناس می گوید

    سلام من با همسرم به مشکل خوردم به من خیانت شده فهمیدم دوسال زن صیغه ای داشته…الان اصرار داره که من برگردم میگه تعهد محضری میدم که اگر دوباره تکرار کردم حق طلاق رو به من میده…آیا همچین چیزی وجود داره؟ چقدر ارزش داره و به درد من میخوره؟

  16. علی احمدی می گوید

    سلام و عرض ادب،،میخواهم از کسی که به این جانب تعرض و کتک کاری.توهین و تهدید و همچنین فحاشی کرده تعهد محضری بگیرم که دیگه اینکارو انجام نده ،،چیکار باید بکنم و ایا میشه،،

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام میتونید ازش شکایت توهین و تهدید کنید در محضر باز پرس تعهد بدهند

  17. سارا می گوید

    سلام من زنی ۳۰ساله ۲۰روزه قهرکردم از شوهرم خونه پدرم هستم الان شوهرم میگه باید بریم محضر تعهد بدی تو عقدنامه ک خانوادت دخالت نکنن اگه بزنی زیرحرفت سکه تعلق نمیگیره خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام همچین شرطی قانونی و شرعی نیست و حقوق شما تمام و کمال قابل مطالبه است

  18. ناشناس می گوید

    با سلام درتعهد نامه محضری سند ملک یا ماشین الزامی است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  19. نرگس می گوید

    سلام من میخاهم از خاستگارم تعهدبگیرم که درزندگی راه کج رو نره فحاشی نکنه ،آیامیشه ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  20. نرگس می گوید

    سلام اگرمیشه جواب من رو زودبدید،من خاستگاری دارم که قصددارم ازایشون تعهد محضری بگیرم که درزندگی راه کج رو نره فحاشی نکنه کتک نزنه ،ایا این تعهد درمحضرصورت میگیرد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام این تعهد قبل از ازدواج تاثیری ندارد شما در هنگام عقد ازایشان وکالت در طلاق بگیرید و چنانچه اگر ایشان به شما فحاشی کند و کتک بزند قانونا برای شما حق طلاق ایجاد خواهد شد البته در صورتی که بتوانید کتک و فحاشی را به اثبات برسانید

  21. حمید می گوید

    سلام من کارگرم از طریق اداره کار شکایت کرد و بعد از دادن حق و حقوق و رضایت در اداره کار تعهد داد ک درقبال مبلغی ک گرفته است از بیمه صرف نظر کند ولی بعد از گرفتن پول بابت بیمه شکایت مطرح کرده درصورتی ک شرط تعهد نامه این بوده و درصورت شکایت مجدد باید تمامی مبالغ را برگرداند
    عایا می توانم از طریق شکایت مبلغ داده شده را پس بگیرم؟

  22. علیرضا می گوید

    سلام مبلغ ۲۰۰ميليون به عنوان سرمايه گذاری به شخصي می خواهم قرض بدهم که بعد از یک سال اصل پول وسود مشارک را به بنده باز گرداند ودر قبال ان سفته وتعهد محضر میدهد یا سند خودرو طی این مدت در رهن من باشد چقدر قابل اعتماد هست و قابلیت تعهد محضری که سرمايه من باز گردد يا چه راهی بهتر هست که مشکلی ازلحاظ قانوني پیش نیاید لطفاً من رو راهنماي کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام این که جهت ضمانت سند خودرو در رهن شما باشد از طریق دفتر اسناد اعتبارش به مراتب بیشتر از سفته و تعهد میباشد

  23. شم می گوید

    سلام من میخواستم به ینفر پول بدم و میگه در قبال پولت هرچی بخوای میدم تعهد ، چیکار کنم و چی بگیرم ک خیالم راحت باشه ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام تماس بگیرید در خصوص نحوه نوشتن و درج الزامات در ان کمکتون میکنند ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  24. فیروزی می گوید

    سلام من وام خیاطی میخوان ۲۰میلیون بدن ولی من نمیخوام چرخ بخرم میگن میفتی تودردسربهم یک تعهدنامه دادن میگن محضری کنم توچه دردسری میفتم

  25. سهیلا می گوید

    سلام شوهر من منو میزد و مواد مصرف میکرد رفتیم تو اسناد رسمی تعهد داد الان باز ادامه میده الان من شکایت کنم با همون تعهد نامه حق طلاق رو دادگاه میده بهم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما باید دادخواست طلاق مطرح کنید ابتدا درخصوص ضرب و جرح نیز امکان شکایت هست احتمال پیروزی شما بالاست

  26. تورج پرویزی می گوید

    باسلام من میخواهم ازپیمانکاری کارساختمان مرارهاکرده به تعهدش عمل نکرده مبلغی پرداخت بکنم وازاوتعهدبگیرم کاررابه پیمانکاردیگری واگذارکنم

  27. جواد می گوید

    سلام تعهد محضری در خصوص یک مقطع بالاتر برای کسی که با لیسانس جذب شده و تعهد داده مه ارشد ندارد تا چند سال اعتبار دارد آیا نوع تعهد قانونی است؟

  28. علي می گوید

    سلام
    وقت بخير
    اگه در يك تعهد زمان قيد نشه ،متعهد بابت زمان انجام تعهد زير سووال ميره اگه مثلا يكسال طول بكشه(كار اداري هست)

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگرزمان اجرای تعهد مشخص نباشد باید فورا انجام به تعهد کرد وگرنه خسارت تاخیر در اجرای تعهد دریافت میشود

  29. نسیمه قاسمی می گوید

    سلام
    من استخدامی وزارت بهداشت به صورت پیمانی قبول شدم و تعهد محضری به مدت ۱۰ سال دادم که در اون شهر کار کنم ایا میتونم بعد ۱۰ سال انتقالی بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  30. خسروی می گوید

    سلام ببخشید اگه مالک ملک مجاور جهت ساخت داخل برگه ی رضایت ساخت شهرداری شرطی مبنی بر اینکه طوری ملک خود را بسازد که نمای آن مماس با ملک ما باشد و ایجاد سایه نکند اگه شهرداری طبق قوانین خودش بدون توجه به رضایت نامه به ایشان مجوز ساخت خلاف رضایت نامه را داده باشد مالک ملک مجاور از نظر حقوقی باید به تعهد خود عمل کند و آیا ما حق پیگیری قانونی را داریم ؟ چون خلاف گفته ی خود عمل کرده و تعهد هم محضری بوده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام میتوانید مانع اقدامش شوید

  31. نسیمه قاسمی می گوید

    سلام
    من تعهد کاری دارم ۱۰ سال ایا بعد از ۱۰ سال به میتونن داخل اون شهر من رو نگهدارن یا میتونم اانتقالی بگیرم

  32. سارا می گوید

    سلام من آزمون استخدامی وزارت بهداشت پارسال جز کارنامه سبزا قبول شد…اسفند امسال اومدم سرکار به صورت پیمانی تعهد محضری ۱۰ساله هم دادم….اما قبل از اینکه شروع به کار کنم یعنی ۲۵٫۱۰/۹۹ازمون دیگر وزارت بهداشت هم شرکت کردم اینم قبول شدم پیمانی ..آیا میتونم از محل کارم انصراف بدم و پیگیر استخدامی دومی بشم

  33. خسروی می گوید

    سلام ببخشید اگر شخصی در رضایت نامه ی محضری شهر داری تعهد داده باشد که از ملک ما پیشروی نکند ولی خلاف این عمل کرده و با ترفندهایی از ضوابط شهرداری استفاده کند و مجوز با پخی بگیرد و تعهد خود را زیر پا بگذارد ، اگر قصد پیگیری حق و شکایت داشته باشیم موضوع شکایت باید کیفری باشد یا حقوقی و اینکه به کجا شکایت کنیم و از کجا پیگیری کنیم ، کیفری یا حقوقی ؟ تشکر فراوان

  34. امیر می گوید

    سلام من و عمو زاده هام یک مشکل ملکی داریم که بهم تهعد ثبتی دادن چنانچه اسم پدر بزرگم داخل سند باشد سهم ملک پدر بزرگم را بدن ولی با توجه به اینکه اسم پدر بزرگم داخل سند هست زمینم نمیدن آیا اگه شکایت کنم موفق میشوم‌

  35. ناشناس می گوید

    سلام
    شوهرم به من خیانت کرده و من در صورتی قبول کردم برگردم که حق طلاق به من بدهد ولی او میگوید تعهد محضری در دفاتر اسناد رسمی میدهد می خواهم بدانم آیا تعهد دادن در دفاتر اسناد نیز مانند حق طلاق معتبر است لطفا هر چه سریعتر مرا راهنمایی کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر تعهد را میتواند انجام ندهد

  36. لطفی می گوید

    سلام.من و همسرم مشکل داریم و الان داریم توافقی از هم جدا میشم. و شوهرم میگه طلاقت میدم به این شرط ک بعد از یکسال خودمو اصلاح کردم برگردی و ازم تعهدمحضری میخواد. اگه من بزنم زیر تعهد میتونه ازم شکایت کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  37. ناشناس می گوید

    سلام.چند.ماهه.پیش.مادرم.تصادف.کردند..۷۰.در.صد.دیه.رو.تو.محظر.به.منداد.یعنی.تهد.داد.العان.مادرم.فوت.شدن.تعهد.نامه.باطل.میشه.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  38. بهنام می گوید

    سلام من زنم قهر کرده میگه تعهد بده به خانوادم بیاحترامی نکنی منو فوش ندی میخوام بدونم تعهد بدم تاکی تعهد اثر دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما متعهد به این فعل میشین و نباید هرگز این کارو کنید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به توافق خودتان هست

  39. بهنام می گوید

    سلام
    انگشتم خارج از محل کار زخمی شده، رفتم دکتر کاراشو انجام دادم، حدودا ۵۰ روز استعلاجی دادن ولی من نمیخام از استعلاجی استفاده کنم و میخام برم سر کار. ولی کارفرما میگه ک باید تعهد محضری بدم ک اگه اتفاقی افتاد ب پای خودمه! نظر شما چیه؟؟

  40. ....‌‌ می گوید

    درموردتجاوزجنسی وزنای به عنف آیاباداشتن تعهدمحضری میتوان مجدداازمتهم شکایت نمود؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورتی که شما گذشت کرده باشید خیر این امکان وجود ندارد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه دوباره تهدید بشه بله

  41. نوذری می گوید

    سلام خسته نباشید آیا تعهد نامه ای که همسرم در برابر شاهدان معتبر بمن داده و به آن عمل نکرده در دادگاه قابل استفاده است یا نه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به ضمانت اجرایی که برای نقض تعهدات در تعهدنامه قید شده است متفاوت است و می تواند نسبت به گرفتن خسارت یا الزام او به اجرای تعهدات از طریق اقامه دعوای حقوقی یا طرح شکایت کیفری اقدام نماید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  42. زینب می گوید

    سلام میخاستم بدونم تعهد اخلاقی دادن زن به همسرش درثبتی یعنی چه ومرد هم تعهد بدهد بر زمنه گرفتن منزل براهمسرش وخرج مخارج دادن و کسی ازخانواده پسر در زندگیشان دخالت نکندچون همسراین خانم خیلی وابسته به خانواده هست شدیدا وخانوم را مورد آزار روحی رورانی قرار میدهند چکونه ثبت کنند که اقا درست زندگی کنه ؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تعهد محضری رسمی

  43. ناشناس می گوید

    سلام میخواستم بدونم چگونه میتوانم از خانواده شوهرم تعهد محضری بگیرم که دیگه تهمت و افترا بهم نمیزنن و هیچگونه مشکلی با من ندارن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید شکایت افترا مطرح نمایید

  44. دیبا می گوید

    سلام …سالن زیبایی رو به دلیل اینکه در دوران کرونا در سالن بودم پلمپ کردن..در صورتیکه اصلا مشتری در سالن نبود..دستگاه های من رو مامور بهداشت برد و گفتن با تعهد محضری تحویل بگیرید..ایا هزینه و یا جریمه هم دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر بازگشایی مغازه برخلاف ستادمقابله با کرونا باشد برای فک پلمپ جریمه میشود ودرصورت شکستن پلمپ مجازات میشوید

  45. ژاله می گوید

    سلام نامزدم تو شهرستان زندگی میکنه ومن تو تهران. شرط ازدواجم این بود که بعد عروسی باید تو تهران زندگی کنیم و نامزدم این شرط رو قبول کرد ما عقد کردیم ولی فعلا زیر یه سقف نرفتیم و تو عقد نامه هم چیزی در مورد انتخاب محل زندگی ذکر نکردم
    میخواستم بدونم اگه من الان قبل ازدواجم ازش تعهد محضری بگیرم که بعد ازدواج باید تو تهران زندگی کنیم در صورت عمل نکردن این آقا به تعهدش میتونم ازین آقا شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله میتوانید

  46. ناشناس می گوید

    سلام من شکایت افترا کردم ولی میگن شاهد میخواد ایشون پشت تلفن به من افترا زدن من چگونه میتونم ثابت کنم مگه پشت تلفن شاهد وجود داره لطفا راهکار برام بزارید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام چون بدون ادله دعواقابل رسیدگی نیست

  47. ناشناس می گوید

    تهمت و افترا پشت تلفن زده حالا چگونه شاهد بیارم شکایت هم کردم اما شاهد میخواد میگید قبلا هم این سیوال رو کردم ولی جوابی دریافت نکردم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام رسیدگی به دعوا با دلایل قابل اثبات میباشد اخرین دلیل سوگند میباشداگر هیچ دلیلی نباشد باسوگند قابل اثبات میباشد

  48. سما می گوید

    سلام شوهرم منو زده و کبود کرده رفتم شکایت کردم الان داره میگه شکایتت پس بگیر من تعهد نامه محضری امضا میکنم که دیگه اینکار نکنم ..
    چون شکایت باعث سوپیشینه میشه وتو آزمون استخدامی نتونم قبول شم ؟ آیا تعهدنامه به اندازه شکایت میتونه موثر باشه که دست رو من بلند نکنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:تعد یک توافقی ساده است می تواند نقض تعهد نماید.

  49. Arash می گوید

    سلام وقت بخیر
    اگر جواب سوال من لطف کنید بدید ممنون میشم
    حدود ۱۸ سال پیش پدرم به بنده یک واحد اپارتمان بنام خودم داده و از من تعهد گرفته که تا زمانی که زنده هست حق فروش ندارم ، در حال حاضر بنده این واحد میخواهم بفروشم و یک واحد بزرگتر بخرم .میخواستم بدونم آیا هنور هم باید با اجازه پدرم واحد بفروشم یا بعد از این مدت تعهد نانه باطل هست؟ اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نمی توانید بفروشید.

  50. الهه می گوید

    اگر شوهر تعهداتی رابه همسرش در دفتر ثبت اسناد بدهد ایا اگر افراد شاهد بخواهند علیه زن شهادت بدهند و منکر رفتار های سوی شوهرش بشوند و به جانب شوهر ویجانب داری کنند ایا ان تعهد نامه باطل میشود

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانند براساس این شهود نقض عهد را اثبات نمایند.

  51. مریم می گوید

    سلام، در مورد شوهری که کتک میزنه، شما یجا گفتین که تعهد محضری میشه گرفت و شخص رو متعهد کرد که دیگه نزنه اما در پاسخ به یه نفر دیگه گفتید که تعهد یه توافق ساده است که میتونه نقض بشه. بالاخره چکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله تعهد ساده است ولی می توانید بابت این تعهد با اثبات شرایط عسر و حرج درخواست طلاق نماید.

  52. ارش می گوید

    سلام وقت بخیر خسته نباشید خانمم یه سری پیام ها و عکس داخل فضای مجازی اینستا گرام که خانمی بود چت کردم خانمم دیدش و قهر کرده رفته میگه بیا جلو خانوادم تعهد بده تا بیام بعد از قبل هم ۳ دنگه خونه بنامش زدم ایا این ۳ دنگه خونه . الان بخوام تعهد بدم به ضررم هست یا خیر چیزی توش نیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله به ضرر شما می باشد.

  53. مهرناز شهبازي می گوید

    از همسر اولم دو فرزند دختر دارم واز او جدا شدم،همسر دوم من به من تعهد محضري داده كه كليه هزينه هاي زندگي از جمله مسكن،دارو،تحصيل ومخارج دخترهام را به عهده گرفته ودر آينده حق اعتراض ندارد ،سوالم اين است كه آيا ميتواند به تعهدش عمل نكند واگر عمل نكرد من ميتوانم شكايت كنم يا نه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر چون تعهد داده پس نمی تواند نقض عهد کند.

  54. نیل می گوید

    سلام
    من ماشین خودم رو مجبور شدم به خاطر کار همسرم به نامش بزنم میخواستم ببینم راهی وجود داره که بدون اینکه سند ماشین به نام من بشه همسرم حق فروش ماشین رو نداشته باشه یا تعهد محضری بده که خودرو تا زمانی که شغل همسرم رانندگیه در خدمتشه ولی در اصل ماشین مال من هستش ؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توانید چون انتقال مالکیت صورت گرفته.

  55. ثمین می گوید

    سلام
    اگه من تعهدی داده باشم و ب اون عمل کنم ولی طرف مقابلم در خانواده مشکل براش پیش بیاد وبخاد از سرِلج اذیت کنه ،میتونه پیگرد قانونی این تعهد رو انجام بده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر شما واقعا تعهد خودتان را انجام داده باشید تعهد شما دیگر نیاز به اجرا ندارید و نمی توان مجددا اقدام به الزام کرد.

  56. ن. ش می گوید

    سلام، من مورد ضرب و شتم همسرم واقع شده ام. شرط برگشتن به خانه را تعهد محضری برای عدم تکرار گذاشته ام، ولی او نمی پذیرد. آیا میشود تعهدی غیر محضری از او بگیرم که بعد با استناد به آن بتوانم حق طلاق بگیرم؟ (نامه از پزشکی قانونی هم گرفته ام ولی او نمیداند)

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید باستناد به شرایط عسر حرج تقاضای درخواست طلاق نماییدچون مجددا امکان ضرب و شتم ممکن می باشد.

  57. پیروز می گوید

    سلام .من ۸ سال پیش از کسی پولی گرفتم و یک تعهد محضری دادم که ظرف ۳ ماه تسویه حساب کنیم .من پولو دادم ولی طرف رسیدو بهم پس نداد والان بعد از ۸ سال میگه میرم شکایت میکنم آیا اون رسید ارزشی دارد یا نه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بایستی پرداخت خودتان به شخص را اثبات نمایید.

  58. روح اله می گوید

    سلام ، بنده در تاریخ ۱۶دی ماه ۹۹تصادف کردم و تمام مراحل طی شد ودر تاریخ ۲۷اسفندماه ۹۹ رای قطعی منع تعقیب صادر شد و درتاریخ ۱۱فروردین ۱۴۰۰ پرونده در بیمه جهت گرفتن دیه تشکیل شد ، و چند روز بعد بیمه زنگ زدن بیاین تعهد مهظری بدید وما هم تعهد دادیم و پس از حدود دوهفته مبلغ دیه را به نرخ ۹۹ پرداخت کردن ، ایا نرخ ۹۹ درست بوده یا باید به نرخ ۱۴۰۰
    پرداخت میشده؟ ایا میتونم الان شکایت کنم و بقیه دیه رو به سال ۱۴۰۰بگیرم؟ یا چون رضایت مهظری دادم نمیتونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: برای این کار با یک وکیل متخصص این سامانه مشاورت نمایید.

  59. SSSS می گوید

    سلام تعهدنامه محضری در سال ۹۱ بین زوجین درباره عدم فحاشی توسط مرد و ضرب و شتم و امثالهم صورت گرفته اما شوهر برگه های خودش را پاره کرده و برگه های در دست زن هم گم شده است. آیا امکان صدور المثنی چنین تعهداتی هست؟مراحل کار به چه صورت هست؟ممنون میشوم راهنمایی کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر در محضر ثبت شده باشد بله می توانید دریافت نمایید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به دفترخانه ای که صادر کرده مراجعه نمایید.

  60. یلدا می گوید

    سلام من مهریه ام رو بخشیدم و ایشون گفتن بعد از اوردن اولین فرزند مهریه رو تمام بهم برمیگردونن
    میخواستم ببینم اگر من از همسرم تعهدمحضری بگیرم که بعد از اوردن اولین فرزند مهریه برگرده آیا میشه واین تعهد محضری معتبر و کافیه واسه برگشت مهریه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله

  61. محمدي می گوید

    سلام . همسر من زمان عقد چون هنوز خونه اي نداشت تو شرايط ضمن عقد متن به اين شرح نوشته شد( زوج متعهدشد اولين منزلي را كه خريداري كرد سه دانگ آن را به نام زوجه منتقل كند ) و الان سه سال از خريداري خونش ميگدره ولي به نام من نزده . الان ازش شكايت كردم .ميخواستم از حضورتون بپرسم كه دادگاه راي به نفع من و انتقال سند ميده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شرطی که زمانش مشخص نباشد باطل و مجهول می باشد الان نمی توانید اقدام به اخذ ان منزل نمایید.

  62. شكري می گوید

    سلام
    با اقايي چندين سال دوست بودم كه متاسفانه به دليل توهمات رواني كه ايشان داشتند بنده را مورد ضرب و جرح قرار دادند كه ازشون شكايت كردم ايشان هم به جرم مزاحمت و فحاشي و تهديد كه به هيچ عنوان بنده مرتكب اين موارد نشده ام از من شكايت كرده اند و اعلام داشتند كه از بنده تعهد محضري ميخواهد
    ايا تعهدي كه اين اقا ادعا ميكنند با توجه به ضرب و جرح عمدي ايشان ، قابل اجراست يا خير؟

  63. رویا می گوید

    با سلام
    آیا میشه من از شوهرم تعهد نامه محضری بگیرم که سمت اعتیاد و زن دیگه ای نره و اگر رفت حق طلاق باید به من داده شود؟
    میشه با تهعد نامه محضری حق طلاق گرفت

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید تعهد بگیرید و اینکه در دفترخانه تنظیم کننده سند ازدواج وکالت طلاق بگیرید.

  64. محمد می گوید

    سلام روز بخیر من به همسرم در شرایط ضمن عقد وکالت طلاق به زن را داده ام و الان با دیدین یکسری از چتهای واتساپی مرا متهم به خیانت کرده اند و الان از من مجدد تضمین میخواهند و می گوید باید تعهد محضری بدی تا اگر دوباره به خیانت متهم شدی راحت طلاق بگیرد در صورتی که در شروط ضمن عقد ایم مسئله می باشد و من هم گفتم درصورتی تعهد میدم که قید شود در صورت اثبات خیانت در محکمه آیا فرقی بین تعهد محضری و شروط ضمن عقد وجود دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شرط ضمن عقد معتبر تر از یک تعهد محضری می باشد و می تواند با استناد به شرط تقاضای طلاق نماید.

  65. زهره می گوید

    سلام وعرض ادب،من با شوهرم مشکل دارم و میخام ازش تعهد محضری بگیرم حق مسکن، حق طلاق، حق حضانت، کتک کاری و…. بهم بده آیا میشه و چجوری باید نوشته بشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دفترخانه تنظیم کننده سند ازدواج اقدام نماییدتا در متن سند ازدواج درج نماید.

  66. حعفر می گوید

    سلام،وقتون بخیر،بابت تهد محضری مزاحم شدم ،من از زنم و مادر زنم تهد محضری گرفتم،تو زندگی شخصی من دخالت بی جا نکن تو زندگیم مشکلی پیش نیاره،نه تنها عمل نکرده بدتر هم شده،خانم من رو نمیزاره بیاد خونه من با هر کاری که دلش،خواست تو زندگی من سرک میکشه خواستم راهنمایی،کنید ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: صرف تعهد محضری کسی را ایجاب نمیکنه می توانید شکایت مزاحمت طرح نمایید.

  67. هانیه می گوید

    سلام شوهر من اعتیاد داره الان بعداز چند ماه میگه خوب شدم گفتم حق طلاقو بمن بده میگه تعهد محضری میدم پدرش هم میگه تعهد میدم ک اگه دوباره پسرم بره سمت مواد طلاقمو میگیره چه تعهدی بگیرم تو تعهدنامه چی ذکر بشه که اینکار قانونی باشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در تعهدنامه محضری، در دفتر اسناد رسمی در مقابل دیگری تعهد به انجام یا عدم انجام یک عمل می‌کند و نمی‌تواند به‌ صورت یک‌ جانبه از عمل به تعهدش استنکاف نماید مگر با موافقت متعهدله (شخصی که در مقابلش تعهد به انجام یا عدم انجام امری می نماید). جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق و موید باشید.

  68. علی رضا می گوید

    سلام توافق محضری جهت دادن حق طلاق به همسر وجهات قانونی داره میتوان استنکاف نمایم و چه برخورد قضایی داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در صورتی که تعهد نامه در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد، سند رسمی محسوب و غیر قابل تردید و انکار است. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق و موید باشید.

  69. محمد می گوید

    سلام.بنده تو یه شرکت کار میکردم که استعفا دادم و تمام حق و حقوقم رو به غیر از حقوق بیکاری گرفتم.درخواست استرداد وثیقه کردم که سفته ها رو بهم پس دادن ولی فرم تعهد محضری رو بهم پس ندادن.آیا میتونه برام مشکل درست بشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      ملاحظه متن تعهد محضری لازم است. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  70. مائده می گوید

    سلام. برای رفتن به مسابقات کشوری کاراته به رضایتنامه ولی که دفتر ثبت هم امضا کرده باشه نیاز دارم، دوتا سوال داشتم: ۱- مادر هم میتونه به عنوان ولی امضا کنه؟
    ۲- هزینه ای که دفتر ثبت برای امضا میگیره تقریبا چقدره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس قانون اشخاصی که کمتر از ۱۸ سال تمام دارند و کسانی که تحت ولایت و یا قیمومیت می ‌باشند با اجازه کتبی ولی ( پدر ) یا قیم آنان برای آنان گذرنامه صادر می گردد.

  71. مسعود منصوری می گوید

    سلام بنده ضامن یک نفر در بانک شدم و ایشون وام را بعد از مدت سه سال پرداخت نکرده و همه حساب ها و شماره ملی من مسدود شده الان میخوام وکالت محضری بدم آیا میتونم در صورتی که شماره ملی بنده مسدود هست وکالت محضری بدم

  72. مهسا پيشاني دار می گوید

    سلام تعهد محضری برای استخدام پیمانی چگونه است و تقریبا چقدر هزینه دارد؟

  73. مهیار می گوید

    آیا زوجه میتواند از زوج تهعد محضری بگیرد برای منزلی که بنام زوج هست، بدون اجازه زوجه حق نقل و انتقال نداشته باشه؟ منزل بصورت رسمی بنام زوج هست، این تعهد ضمانت اجرایی داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      برای یک مدت خاص امکانپذیر است.

  74. فرشاد اعظمی می گوید

    درود بر شما بنده از چک خانمم استفاده کردم و بعد جدا شدیم الان بعد ده سال چک برگشتی دست شخص ثالث است و مبلغ چک ده سال پیش ۵ ملیون بوده و الان رفتن شکایت کردن و مبلغ چک نزدیک به ۴۰ مایون تومان شده ولی زمان جدایی بنده به خانمم تعهد دادم محصری که مسولیت چکهاش با بنده است الان ورگیر دادسراییم آیا من موظف به پدداخت آن هستم و اینکه حقوقی استش یا کیفری

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: مسوولیت چک با صادر کننده که مالک چک بوده می باشد ولی چون متعهد شدید شما مسوول می باشید و عمل شما حقوقی می باشد.برای راهنمایی بیشتر و مشاوره با وکیل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید.

  75. مسعود می گوید

    با سلام، من با خانمم مدتی هست که بحث و دعوا بر سر مسائل خانوادگی و دخالتها و مسائل قدیمی بحث و دعوا داریم و قهر و رفتن به خانه مادرش هم زیاد داشته و الان هم قهر رفته خونه مادرش، و من کلی ازش معذرت خواستم ولی حرف ایشون اینه که یا جدا بشیم و یا من تعهد محضری بدهم که دیگه بحث و دعوا نداشته باشم، در حالیکه خانواده خانمم خیلی تو زندگی من مقصر بودن، الان به نظر شما من تعهد محضری بدهم یا نه؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید، با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید تعهدم بدید و برای راهنمای بهتر می توانید از طریق سامانه وکیل تاپ با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰اقدام یا از وکلای متخصص خانواده مشاوره بگیرید.

  76. Dd می گوید

    سلام ببخشید من که ۱۷ سالمه میتونم یک تعهدنامه رو به صورت سند رسمی امضا کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر مالی باشد نمی توانید ولی غیر مالی ایرادی ندارد.

  77. مریم می گوید

    سلام من شوهرم اعتیاد دارد و میخواهم تعهد محضری از ایشون بگیرم که دیگه مواد مصرف نکند و حق طلاق و مهریه هم بهم بده تا برگردم سر زندگیم میخواستم بدونم این برگه تضمین داره بعدها زیر حرفش نمیزنه که سکه بهم نده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  78. رضا می گوید

    باسلام بنده باخانمم به محضررفتیم ومن محضری قبول کردم که سرکاربره ولی تواین رضایتنامه بندی شرطی قیدشده که سرکاررفتن خانمم چنانچه به ارکان زندگی خلعی واردکنه سرکاررفتن خانمم منتفی است وخانمم بعدازرضایتنامه محضری ورفتن سرکاربمدت ۶ماه سرکاررفت که بنده آدرس کارشونمی دونستم وهرچی آدرس کارشومی پرسیدم بمن میگفت بتوربطی نداره که بعداز۶ماه ترکمنزل کرد به خانه خوهرمطلقه خودش درخانه ای مجردی رفت که درموقع بودنشون درخانه به سرکارمی رفت وبچه روهم رهامیکردوغذایی هم درست نمیکردآیااین دلایل لطمه به ارکان زندگی نمیزنه وازطرف خانمم این رضایت نامه رومیشه باطل کردخواهشاجواب منوبدین خیلی لازمه ممنون میشم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید از طریق دادگاه منع اشتغال به شغل زوجه را بخواهید و از دادگاه درخواست نمایید که ادامه اشتغال را از زوجه سلب نمایید.

  79. avasiss می گوید

    با سلام. من توی یه ارگان دولتی مشغول به کارم رسمي هستم و ۱۸ سال سابقه دارم. بعد ازینکه چن نفر از همکارا خطایی کردن و فنون کار رو به بیرون از اداره بردن و در پی اون اخراج شدن حالامدیر ما میخاد بصورت خودجوش از ما تعهد محظری بگیره که ما نباید بیرون از اداره مشغول به کاری بشیم که در اداره یاد گرفتیمش. آیا گرفتن تعهد محظری از کارکنان رسمی اونم بعد از اینهمه سال خدمت قانونیه؟ و اگر تحت فشار از ما تعهد بگیرن چطور میتونیم پیگیری کنیم؟ ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: تحت فشار و به زور نمی توان کسی را مجبور به انجام کاری کرد اگر هم اجباری باشد ان اقدام قانونی و اعتبار حقوقی نخواهد داشت.

  80. Romi می گوید

    سلام.من شوهرم بهم خیانت کرد الان میگه برگرد بیا سر زندگی من تعهد محضری میدم ولی حق طلاق و بهت نمیدم بنظرتون تعهد بده ولی حق طلاق و نده اگه دوباره خیانت کرد این تعهدی ک داد بدردم میخوره میتونم طلاق و مهریه امو بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر اثبات نمایید که خیانتی صورت گرفته این تعهدی که صورت گرفته از بین رفته و می توانید درخواست طلاق نمایید.

  81. ف م می گوید

    بنده همسرم تمام اموالش رو به نام خانوادش زده.آیا من میتونم ازش بخوام که اموالش رو به اسم خودش برگردونه ودر ضمن به بنده تعهد محضری بدهد که دیگه حق ندارد بدون اذن من اموال رو به اسم کسی بزند یا بفروشد وباید با اجازه بنده باشد.واگر بازم اموالش رو زد به اسم کسی بنده با تعهد محضری این حق رو دارم که معامله رو فسخ کنم؟؟؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر هبه کرده باشد نمی توان از این اموال که به دیگری منتقل شده چیزی مسترد کرد ولی شما می توانید بابت مهریه از همسرتان بابت فرار از دین شکایت نمایید در این صورت می توانید از افرادی به ان ها منتقل شده پس بگیرید برای اینکار می توانید از وکلای انلاین سامانه کمک بگیرید.

  82. پوراکبر می گوید

    سلام.. خسته نباشید آقای زینالی بزرگوار
    ببخشید من می خواستم از همکارم ماشینی رو بخرم که حدود دو ماه دیگه زمان تحویلش هست اما ایشون ماشین رو توسط یه شرکت خودرویی تازه کار که هنوز زمین و مکان استقرارش کامل در دسترس نیست فقط دارند مهیا می کنند خرید کرده و قرار داد دارد و ماشین هم به نرخ نمایندگی ایران خودرو از شرکت مذکور خریده و به من می فروشد بعلت عدم تامین پول ماشین و همکار بودن با بنده ، به من پیشنهاد داده و یکی از همکارمون هم تو شرکت مذکور کارمند شده …سوال من اینه که من اعتماد بکنم و اگر جوابتون مثبته چه جوری باهاش قرار محضری بنویسم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید …

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید یک قراردادی مشارکت با این شخص تنظیم نمایید و تمامی اختیارات و و ضمانت اجرایی ها و میزان خسارت و وجه التزام قراردادی نیز با این قرارداد درج نماییدو اختیارات از بین بردن و فسخ ان را نیز پیش بینی نمایید. برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ استفاده نمایید.

  83. قربانی می گوید

    با سلام وخسته نباشید .در سال ۹۲برای تحویل ی واحد مسکن مهر تعهد محضری از ما گرفتند که مخارج وبدهکاری ما تمام وکمال تا آخر بدیم ولی ان واحد که داخل تعهد بود به مانداده وواحدی دیگه که مورد تایید ما نبود به زور به ما دادند ایا با گذشت چند سال آیا ما میتوانیم شکایت کرده وواحد اصلی که در محضر ٍثبت شده است را پس بگیریم یا خیر ممنون از راهنمایی شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید دعوای الزانم به انجام تعهد نموده و الزامشان کنید ان واحدی که داخل قراردادتان بود را به شما تحویل بدهند برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  84. حسینی می گوید

    سلام خسته نباشید من و همسرم عقد هستیم از دو شهر متفاوت و برای محل سکونت به تفاهم نمی‌رسیم ضمن اینکه شغل همسر من آزاد هست و به راحتی می‌تونیم به شهر های مختلف بریم ایشون میگن بعد از دو سه سال زندگی در شهر خودشون به شهری میریم که من میخوام و گفتن که تعهد محضری هم میدن آیا تعهد دادن محضری به درد من میخوره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید این تعهد را اخذ نمایید و در صورتی که از این تعهد نامه خودداری ورزد و اینکه حق طلاق را نیز از این فرد بگیرید تا اگر باب میل شما نبوده باشد بتوانید درخواست طلاق نیز داشته باشید.

  85. شایان ارشدی می گوید

    سلام . من با صاحب کارم بجثم شده و سابقه بحث کردن دارم و چون زیر نظر شرکت دولتی هستیم رییس شرکت میگه باید یکی نامه بنویسی امضا کنه که دیگ بحث نمیکنی تا من بذارم بیایی سر کار و چون من نیاز مبرم به کار دارم میخوام تعهد محضری بدم که دیگه بی نظمی نمی کنم و بحث نمی کنم حالا من میتونم چنین تعهدی بدم ؟ لازم به توضیح ست که تا به حال چندید تعهد دادم دست خط خودم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر تعهدی داشته باشید باید قانونی بوده و یک طرفه نباشد واگر خودتان موافق باشید می توانید این تعهد را داشته باشید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

  86. ساسان می گوید

    سلام اگه کسی زمین مسکونی رو در دفاتر رسمی به وکالت فروخته باشه . اگه زمین مشکل داشته باشه. خریدار این وسط ضرر کنه. جرم فروشنده چیه ایا اونقد تعهد ثبتی ارزش داره که قانون مصادره اموال فروشنده کنه تا پول خریدار پس داده شود . یا تعهد ثبتی زیاد ارزش ندارد

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر زمین مشکل داشته باشید می توانید اقدام به فسخ قرارداد نموده و ثمن معامله را مطالبه نمایید.

  87. ناشناس می گوید

    سلام من یه بچه یک ساله دارم همسرم منو کتک زده و منو خونه مادرم آورده و الان میگه برگرد من میتونم ازش تعهد محضری بگیرم که منو کتک نزنه در صورت کتک بچمو بهم بده و طلاق بگیرم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید از طریق دفاتر اسناد رسمی می توانید نسبت به اخذ تعهد نامه اقدام نمایید.

  88. فائزه می گوید

    سلام خسته نباشید، من ناظر یک ساختمان هستم، متاسفانه متوجه تغییر جابه جایی درب آسانسور نشدم، هر موقع آتش سوزی بشه، ناظر براش مشکل پیش میاد، میخوام از مالک تعهد بگیرم که من این تخلف به ایشون تذکر دادم ولی خودش درست اجرا نکردین و در صورت بروز حادثه خودش پاسخگو باشه، این تعهد موقع بروز حادثه منو کمک میکنه که خسارت ندم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید یک تعهد محضری رسمی بگیرید تا خودشان متعهد باشن و برای شما مشکلی بوجود نیاید

  89. امین می گوید

    سلام خانمم ازم تعهد گرفته در دفتر اسناد رسمی که دیگه ارتباط نامشروع نداشته باشم و حق طلاق حضانت بچه ها وکالت زمین و ماشین و خونه رو تواسناد رسمی ازم گرفت در عوض تعهد داد برگرده سرخونه زندگیش و حق هر گونه شکایتی از اون خانم رو از خودش سلب کنه.اما بعداز چند روز بدون هیچ مدرکی از من و تکرار رابطه نامشروع من برگه کپی تعهد خودش که دست من بود رو قایم کرده و رفته خونه پدرش و الان مهریه میخواد و میخواد ازم جدا بشه در حالی که تعهد داده بود ازم جدا نمیشه و همچنین نمیذاره بچه هام رو ببینم و تو پیامها و زنگ میگه برنمیگردم چون دلم پیشت نیست باید چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواست عدم تمکین بزنید به طرفیت همسر خودتان و به استناد تعهد نامه مطروحه بخواهید که ایشان حق شکایت و طلاق را نخواهد داشت چون این فرد تعهد خودش را معلق بر عدم رابطه نامشروع شما درج کرده و اگر اقدام بکند حضانت و حق طلاق و هر تعهدی که داده از بین خواهد رفت.

  90. علی می گوید

    سلام بنده تعهد دادم که از شرکتی که توش کار میکردم هیچ طلبی ندارم بعد از این تعهد قرار بود طلب من پرداخته شود ولی نشد الان من میتونم شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله چون تعهد شما در قبال دریافت طلبتان بوده است و می توانید به دلیل عدم پرداخت تعهد شکایت نمایید.

  91. فاطم می گوید

    ((در صورتی که خلاف واقع بودن ادعای اینجانب مبنی بر نداشتن شوهر و شغل دریافت نکردن حقوق شاغلی بازنشستگی یا مستمری نداشتن سوابق بیمه ای عدم تمکن مالی داشتن یا نداشتن سابقه خروج از کشور و قرار نداشتن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزبستی اثبات شود و یا در آینده این شرایط ایجاد گردد و تغییر شرایط را به موقع به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اعلام ننمایم سازمان مذکور میتواند ضمن قطع حقوق مستمری کلی حقوق و مزایا پرداختی من غیر حق بابت حقوق مستمری را به هر نحو مقتضی از جمله توقیف امول منقول و غیر منقول اینجانبه به میزان بدهی و خسارت وارده به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح اخذ نماید))  

    مجبورم کردند تعهد را امضا کنم و اگر امضا نکنم مستمری من را برقرار نمیکنند و چند مورد در این تعهد نامه از جمله عدم تمکین مالی و سفر به خارج کشور ربطی به برقراری حقوق پدر برای دختر ندارد ، لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم ؟ قبل امضا به دیوان شکایت کنم یا بعد امضا

  92. فاطم می گوید

    ((در صورتی که خلاف واقع بودن ادعای اینجانب مبنی بر نداشتن شوهر و شغل دریافت نکردن حقوق شاغلی بازنشستگی یا مستمری نداشتن سوابق بیمه ای عدم تمکن مالی داشتن یا نداشتن سابقه خروج از کشور و قرار نداشتن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزبستی اثبات شود و یا در آینده این شرایط ایجاد گردد و تغییر شرایط را به موقع به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اعلام ننمایم سازمان مذکور میتواند ضمن قطع حقوق مستمری کلی حقوق و مزایا پرداختی من غیر حق بابت حقوق مستمری را به هر نحو مقتضی از جمله توقیف امول منقول و غیر منقول اینجانبه به میزان بدهی و خسارت وارده به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح اخذ نماید))  

    این تعهد نامه اناث برای دختران مجرد در ارتش است که دو موردش از جمله تمکین مالی و خروج از کشور ربطی به برقراری حقوق ندارد ولی مجبورم برای برقراری حقوق پدرم امضاش کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چکار کنم ؟ ایا این تعهد نامه قانونی است ؟

  93. حمید می گوید

    سلام
    مادر اینجانب فوت کرده کارهای انحصار وراثت را تمام کرده ام برای گرفتن پول بانک مراجعه کرده ام رسید بانکی سپرده
    مادر را میخواهن رسید را گم کرده ام
    بانک میگه رسید محضری باید بدهید رسید محضری چیست چگونه باید دریافت کنم کار بانک قانونی هست؟

  94. ابراهیمی می گوید

    سلام ببخشید خانمم قهر کرده میگه تعهد محضری بده که کتک کاری وفحش ندی در صورتیکه من اصلا این حرکات راانجام نداده ام شرط برگشت به زندگی تعهد محضری هست ایا اگه تعهد بدم مشکلی پیش میاد

    1. زینالی می گوید

      سلام: این کار گرفتن طلاق را برایشان راحت تر می کند اگر چنین چیزی در میان نبوده تعهدی ندهید.

  95. فریبا می گوید

    سلام من تعهد محضری داده ام مبنی بر اینکه تمامی مهریه خود را گرفته ام و در عوض همسرم۳دانگ خانه را به اسم من کرده و در قولنامه ذکر شده که این ۳دانگ بابت مهریه میباشدمنتهی متوجه شدم که این قولنامه صوری بوده و در اصل چیزی به اسم من نیست ایا میتوانم تعهد نامه را فسخ کنم در ضمن در تعهد نامه حرفی از ۳دانگ خانه در قبال مهریه درج نشده

    ل

    1. زینالی می گوید

      سلام: با وجود اینکه تعهد نامه یک قراردادی است نا معین ولی حرفی نمی توان بصورت یکطرفه نسبت به فسخ ان اقدام کرد و با وجود اینکه در تعهدنامه نیز درج نشده چند دانگ متعلق به شماست ان مقدار درج شده متعلق بشماست می توانید مطالبه نمایید.

  96. نیلوفر می گوید

    سلام من عقدم و الان چند روز به عروسی مونده شوهرم میگه باید تعهد محضری بدی بعد عروسی بدون اجازه من از خونه بیرون نری اکه من تعهد بدم وبعد زیر تعهدم بزنم و یا به دروغ بگه که من به تعهدم پابند نبوده تو دادن مهریه تاثیری داره؟!

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر هیچ تاثیری در دریافت و اخذ مهریه ندارد.

  97. معین می گوید

    باسلام من ۱ساله طلاق گرفتم چند ماه پیش با اسرار خانومم گفت بیا دفتر ثبت اسناد برا دختر ۴ساله ام تعهد برا پاسپورت خارج از کشور بده ومن رفتم الان یه مشکلی پیش اومده ایا میتوان رفت ابطال کرد این تعهد نامه را که از کشور دخترم را خارج نکند.ممنون راهنمایی کنید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید متن تعهد نامه را ارائه بدهید تا مشخص شود نوع تعهد چی بوده است آیا قابل اسقاط است یا خیر

  98. فاتح می گوید

    سلام. بنده خدا همسایه هم میخواد وام ازدواج بگیره اما مثل اینکه ضامن نداشته وبه فکر فروختن امتیاز وام گرفته و از من پرسیدکه اگه بفروشه چه ضمانتی از طرف خریدار بگیرد. لطفا راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: میی توانید چک صیادی ثبت شده و یا سفته بابت تضمین در یافت نمایید

  99. سیما می گوید

    با سلام. من از کارفرما شکایت کردم قرار شد بیست میلیون بهم بده و سه سال بیمه مو واریز کنه. بیست تومنو بهم داد و منو برد ی تعهد محضری ازم گرفت ک تمام حقیقتو گرفتی میخاستم بپرسم اینکه تو تعهدنامه نوشتن تمام حقوق بیمه هم جزو میشه؟ منحق بیمه مو ازش نگرفتم میخام از طریق تامین اجتماعی اقدام کنم

  100. omid می گوید

    سلام خسته نباشید من بخاطر ضمانت و چک برگشتی ضمانت برای دریافت حقوق شرمتیم مشکل خورد…درخواست کردم حقوق بریزن حساب همسرم..و درخواست شرکت این بوده که یک رضایت و تعهد محضری هم بیارم برای واریز حقوق به حساب ایشون… این موضوع اولا در دفاتر اسناد رسمی انجام میشه؟ و هزینه حدودی و زمانش چقدر هست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله انجام میشود

  101. الیاس لایزال می گوید

    سلام.ایافرزند از مادر که مالک منزلی هست میتواندتعهدبگیرد که هیچ زمانی حق فروش ویا شکایت مبنی برمالکیت منزل در دادگاه نکنه وحق فرختن منزل راهم ندارد.واگر هست چکار باید کرد

    1. زینالی می گوید

      سلام: یک قرارداد صلح بنویسید

  102. سعید می گوید

    سلام.اگر زن تعهد محظری بده که در صورت عدم تمکین.مرد میتونه بدون هیچ حق حقوقی اونو طلاق بده.بدون حظور زن میشه طلاق بده

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله حق طلاق با مرد هست

  103. داداشی می گوید

    با سلام
    ۱۰۰ میلیون وام گرفتم. دو تا ضامن بردم. اولی کسر از حقوق آورده و دومی تعهد محضری داده است. حالا در صورت تعویق اقسط، چطور بانک می تونه از تعهد محضریه کسر کنه؟؟؟ شاید اونی که تعهد محضری داده رفت و کلا” حسابش را تخلیه کرد.

  104. لطفی می گوید

    سلام وقت بخیر
    همسر م کارمند شرکت خصوصی هست و یک سال دیگه بازنشسته میشه (تامین اجتماعی )
    ما با هم توافق کردیم که چه الان که مشغول به کار هست و چه بعد از بازنشستگی حقوق ماهانه ایشون را من دریافت کنم و به حساب من واریز بشه (مادام العمر)
    راهنمایی کنید که توی دفترخانه چه متنی یا تعهدی باید نوشته بشه که معتبر باشه
    و آیا وکالت بلاعزل برای این مورد ارزش و اعتباری داره ؟
    ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با دریافت وکالتی از ایشان مبنی بر اینکه کارهای انتقال به حساب شما را خودتان انجام دهید و ایشان در این وکالتنامه طبق توافقنامه اعلام کنند که مادم العمر این حقوق بشما برسد.

  105. علی طلایی می گوید

    سلام حدود۲۰سال پیش ۴بند از انگشتان دستم در کارگاهی قطع شد و پدرم در محضر اسناد رسمی برگه ای را امضا کرد که هیچ شکایتی از صاحب کار ندارد اون موقع بیمه کارگاهی ۱۲۰۰هزار تومن بهم داد و برای حق بیکاریم هم صاحب کارم یک میلیون داد ولی نه دیه ای به من داد و نه منو بیمه تامین اجتماعی کرد و منم چون بچه سن بودم بهم گفتن چون پدرت تو محضر رضایت داده هیچ کاری نمیتونی بکنی آیا الان میتونم بابت بیمه ویا دیه شکایت کنم البته دیگه اونجا مشغول به کار نبودم ولی صاحب کارم قول داد که بیمه کنه منو ولی نکرد

    1. زینالی می گوید

      سلام: با توجه به اینکه گذشت صورت گرفته دیگر شکایت شما ساقط شده و نمیتوانید مجددا شکایت نمایید.

  106. متین می گوید

    سلام خسته نباشید چند سال پیش شوهرم قرار داد خانه نیمه کاره بنگاه دار براش مینویسه ومیخره عیوب فنی مهندسی هم داشته در اخر سر شوهرم باامضا پشته قرار داد خونه رو بنام بنده میکنه وسند میزنه فروشنده من هم خونه تموم شده قولنامه میکنم به اتفاق شوهرم بعد من در پایان کار خونه متوجه عیوب میشم مهندس ی بار از من تعهد میگیره برای پایان کار خونه یکبار هم ازمن وخریدار خونه بعد از سند زدنم تعهد میگیره حتعهد غیر مالی حالا تکلیف بنده چه میشهبا این وجود که مهندس اولیه گزارش تخلف ومنع فروش به شهر داری نزده

  107. میلاد یوسفی می گوید

    سلام خسته نباشید من با زنم مشکل دارم‌ کلا رفتارش اشتباهه همه کاراش یک سال هم به طور شفاهی بهش تذکر دادم اما درست نشد حالا میخواستم ببینم امکانش هست تعهد محضری بگیرم و در تعهد قید کنم که اگر مشکل حل نشد و اصلاح نکرد خودش رو حق و حقوقش بخشیده میشه؟؟؟

  108. میلاد یوسفی می گوید

    سلام خسته نباشید من با زنم مشکل دارم‌ کلا رفتارش اشتباهه همه کاراش یک سال هم به طور شفاهی بهش تذکر دادم اما درست نشد حالا میخواستم ببینم امکانش هست تعهد محضری بگیرم و در تعهد قید کنم که اگر مشکل حل نشد و اصلاح نکرد خودش رو حق و حقوقش بخشیده میشه؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای اینکار نمیتوانید تهعد بگیرید

  109. مولود می گوید

    سلام ، همسرم کتکم زده و دستم رو سوزونده و فحاشی کرده ،پزشکی قانونی رفتم و دادگاه و … و بعد از مدتی شکایتم رو پس گرفتم ،،،، الان ۶ ماه میگذره که من خونه پدرم هستم و همسرم و خانواده اش اصلا تلاشی برای برگشت من ندارن ،،،دوست دارم برگردم به خونه ام ،همسرم میگه اگه تعهد محضری بدی و یک سری موارد که گفته و ذکر کرده که اگر این موارد رو رعایت نکنی پیگرد قانونی و قضایی داره ،،،، میخواستم بدونم اگه توسط من رعایت نشه چه کاری میتونه انجام بده؟ ،،،، آیا مهریه من پایمال میشه ؟ ممنون میشم راهکار به من بدید

    1. زینالی می گوید

      سلام: مهریه به هیچ عنوان ساقط نمیشه مگر خودتان از مهریه بگذرید

  110. صمد عباسی می گوید

    سلام بنده با یک پیمانکار برای کار کرون به شهرداری شریک شدیم قرارداد شهرداری با پیمانکار بود و پیمانکار با من قراداد دستی بستیم ماشین آلات از من و کار کرد از من و کارهای اداری و حسابداری و صورت وضعیت با پیمانکار شد واین پیمانکار پشت قرادادمون یه وکالت محضری داده که ۵۰ درصد از دریافتی کار کردمون از شهرداری طلب کنم آلات شهرداری میگه ما به کشی که قرار داد بستیم پول میدیم و پیمانکار میگه من وکالت دادم بگیر سه سال دست به دست کردن تا همه کار کردمون از شهرداری برای خودش گرفته و ریالی بهم نداده من چه شکایتی برای وکالت بدهم

  111. فیروز می گوید

    باسلام من از شخصی یکصد میلیون تومان طلب دارم و از ایشان سفته گرفته ام وچون ایشان میتوانند تقاضای اعسار بدهند اگراز ایشان تعهد محضری با عنوان پرداخت مبلغ سفته در تاریخ معین بگیرم با ایشان میتواند تقاضای اعسار بدهند؟ واینکه تعهدنامه تاثیری در الزام ایشان به پرداخت وجه سفته دارد؟

  112. آ می گوید

    سلام.خرج منزلی کردیم که قراره ساکن بشیم میشه تعهد محضری گرفت از صاحبخانه پدرشوهرم.‌که هرچقدر خرج کردیم در اینده ای که قراره خونه فروخته بشه پولش رو بروز یا اندازه همان مقدار خرج شده از دنگ بدن بهمون؟

  113. A می گوید

    سلام.خرج منزلی کردیم که قراره ساکن بشیم میشه تعهد محضری گرفت از صاحبخانه پدرشوهرم.‌که هرچقدر خرج کردیم در اینده ای که قراره خونه فروخته بشه پولش رو بروز یا اندازه همان مقدار خرج شده از دنگ بدن بهمون؟

  114. ناشناس می گوید

    با سلام. سال ۱۳۹۹ شوهر با وعده ی شفاهی واگذاری منزل به پسر و پرداخت مبلغ مشخصی به صورت ماهیانه، زن را به دفترخانه می برد و فرم از پیش آماده شده ی بخشش کامل مهریه و…(بدون اینکه کوچکترین تعهدی در مورد مرد نوشته شده باشد) را از زن امضا گرفته و ثبت می کند. ولی بعد از ثبت در دفترخانه مرد هیچ چیزی به زن نمی دهد حتی خرید های روزانه منزل رو هم قطع کرده و پول روزانه منزل رو هم نداده و کوچکترین خریدی برای زن انجام نمی دهد.
    سال ۱۴۰۲ مرد درخواست طلاق به علت عدم سازگاری می دهد. در حالیکه زن مهریه را بخشیده و هیچ شغلی نداشته و ندارد و فاقد محل اسکان است.
    آیا راهی وجود دارد که زن بخشش مهریه خود را به علت عدم تمکن مالی یا… ابطال کند؟

    1. زینالی می گوید

      سلام بستگی به وازه به کار رفته در فرم بخشش مهریه دارد اگر از عبارت بری الذمه یا ابرا استفاده شده باشد هیچ راه برگشتی ندارد اما اگر از وازه بذل و بخشش فقط استفاده شده باشد می توانید اظارنامه رجوع از بذل مهریه بدهید و اجراییه مهریه را صادر کنید

  115. نجف ابراهیمی می گوید

    با سلام بنده یک واحد مسکونی از ساختمان خودم رابه کسی فروخته و انباری مسکونی واحد خودم را که به تجاری تبدیل کرده ام در این خصوص از ایشان تعهد محضری گرفته ام مبنی بر اینکه هیچ گونه حق اعتراض به این مورد ندارد که متاسفانه ایشان این واحدرا به کسی دیگر فروخته واین تعهد رااز ایشان پنهان کرده و حالا که تمام مراحل شهرداری وغیره تمام شده این شخص که خریدار دوم است قبول نمی کنه لطفاً راهنمای فرماید که تکلیف بنده چی هست

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند