الزام به تنظيم سند در صورت فوت فروشنده

الزام به تنظیم سند رسمی در صورت فوت فروشنده دعوایی است که ممکن است بعد از معامله و فوت فروشنده قبل از تنظیم سند رسمی فرد ناچار به اقامه آن شود. در هر حال فوت فروشنده باعث نمی شود که خریدار از حق خود نسبت به  انتقال سند رسمی محروم شود تفاوت آن در این خواهد بود که فروشنده باید وراث خوانده یا فروشنده را به دادگاه فرابخواند تا به این صورت رسیدگی انجام شود.

 

الزام به تنظیم سند رسمی

معمولا در معاملاتی که مورد معامله سند رسمی دارند مثل ملک و ماشین فرد حتی بدون شرط کردن این حق را خواهد. داشت که سند رسمی را به نام خود منتقل کند. به خصوص در معاملات ملک و زمین و… که اگر فروشنده از این امر امتناع کند باید دعوی الزام به تنظیم سند رسمی علیه وی اقامه شود.

الزام به تنظیم سند چقدر طول می کشد؟ وکیل خوب الزام به تنظیم سند

الزام به تنظیم سند رسمی در صورت فوت فروشنده

نباید گمان کرد که در صورت فوت فروشنده معامله فسخ می شود. خیر حتی با فوت وی نیز معامله پابرجاست و خریداری که با قولنامه یا مبایعه نامه اقدام به خرید ملک و ماشین و… کرده است می تواند با خوانده قراردادن وراث فروشنده، سند را به نام خود منتقل کند. البته این امر در مواردی صادق است که خود آن ملک سند رسمی داشته باشد در غیر این صورت چنین دعوایی وجود ندارد.

دعوای الزام به تنظیم سند به خودی خود پیچیدگی های حقوقی دارد  و شخص باید به همه ی جنبه های این دعوا رسیدگی کند مانند اینکه سند در رهن نباشد و مالکیت خریدار محرز و مسلم باشد یا اینکه ملک از سمت مقامات قضایی توقیف و بازداشت نباشد. حال آنکه الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده هم کار را ظریف تر و حساس تر می نماید. در گروه وکلای وکیل تاپ حرفه ای ترین وکلا دور هم گرد آمده اند تا پاسخگوی مسائل و مشکلات این نوع دعاوی به شکل تخصصی باشند.

تنظیم سند بعد از فوت

مشاوره حقوقی فوری
مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

شرایط دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در صورت فوت فروشنده

در این دعوا باید شرایطی فراهم شود یعنی شرایطی موجود باشد که دادگاه امر مزبور را احراز کند اولین شرط این است که قراردادی صحیح و فسخ نشده در بین باشد  خریدار باید وجود این قرارداد یا مبایعه نامه را ثابت کند.

نکته دیگر این که الزام به تنظیم سند رسمی در صورت فوت فروشنده اگر چه علیه وراث اقامه می شود اما اگر در سند رسمی نام شخصی غیر از فروشنده باشد به جز وراث باید آن شخص هم خوانده دعوا قرار گیرد و گرنه دعوا شنیده نمی شود‌.

مزایای وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در صورت فوت فروشنده

از مزایایی که وکیل داشتن در این پرونده میتواند کمک کننده شما باشد این است که در زمان تقدیم دادخواست آگاه است که چه کسانی باید خوانده قرار بگیرند و نحوه تنظیم دادخواست وی باعث می شود که ایرادی را شروع رسیدگی پیدا نشود.

همچنین وکیل میتواند هم حق الوکاله را از طرف مقابل مطالبه کند و هم این که خسارات را از طریق دادگاه مطالبه کند. موارد دیگری را با وجود وکیل تسهیل می یابد مثل رهن بودن ملک است که امر را پیچیده تر میکند خواهد بود . لذا توصیه ما این است که قبل از اقدام با وکیل دادگستری متخصص در امور ملکی مشورت کنید از راه کار های موجود آگاه شوید. وکلای ملکی وکیل تاپ به طور تخصصی در این زمینه فعالند و هر وکیلی فقط در حوزه ای که عمل کرده و رای گرفته مجاز به وکالت و گرفتن پرونده می باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند