ساعت کار شورای حل اختلاف

همزمان با افزایش روابط بین فردی و روابط کاری افراد، میزان و نوع اختلاف بین آن ها بیشتر شد. افراد جهت دفاع از حق خود به دادگاه ها و مراجع قضایی مراجعه کرده و دادخواهی می کردند.

این کار باعث شد تا حجم پرونده ها روز به روز بیشتر شده و دادگاه ها و دادگستری ها زمان زیادی را صرف برطرف کردن مسائل کوچک و بزرگ افراد کنند.

تا این که قوه قضاییه نهاد جدیدی را ایجاد کرد به منظور کم شدن مراجعه مردم به مراجع قضایی؛ این نهاد «شورای حل اختلاف» نام گرفت.

شورای حل اختلاف درواقع وظیفه رسیدگی به دعاوی با سقف تعیین شده را دارد.

در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر و ساعت کار شورای حل اختلاف می پردازیم.

ساعت کار شورای حل اختلاف

تاریخچه شورای حل اختلاف

تصویب قانون شورای حل اختلاف بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی در ۱۸ تیر ۱۳۸۷ و در جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی انجام شد.

شورای حل اختلافاین قانون به مدت ۵ سال به صورت آزمایشی و بعد از آن به صورت همیشگی به اجرا درآمد.

شورای حل اختلاف در سطح کشور شعب متعددی دارد.

صلاحیت شورای حل اختلاف درواقع در رسیدگی و صدور رای در دعاوی با سقف مشخصی است. همچنین در مواقعی که طرفین دعوا جهت صلح و سازش به شوار مراجعه می کنند و شورا گزارش اصلاحی صادر می کند، گزارش اصلاحی قطعی است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ساعت کار شورای حل اختلاف

تاریخچه شورای حل اختلافتعیین ساعت کار شورای حل اختلاف توسط رئیس دادگستری هر استان انجام می شود. در شهر تهران و شهرستان ها ساعت کاری شورا ۴ ساعت است که یا در شیفت صبح یا عصر فعالیت می کنند.

در تهران ساعت کار شورای حل اختلاف از روز شنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و در شیفت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ یا از ساعت ۱۴ تا ۱۸ است.

برای اطلاع از لیست شعب شورای حل اختلاف تهران و آدرس و شماره تلفن آن ها و همچنین شهرهای دیگر، مطالب همین سایت را مطالعه کنید.

x (x)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. احمدکشاورز غریب می گوید

    باسلام ازاستان گلستان نیابت دادن به شوراحل اختلاف کرج ، بابت توقیف یک چهارم حقوق بنده ، میتونم وکالت بدم همکاران شما زحمتشو بکشن ؟ ممنون

  2. علی پایدار می گوید

    مدت اجاره نامه بنده چندروز قبل تمام شد صاحبخانه ابتدا تقاضای افزایش ۴۰درصدی اجاره بها را نمود وهمزمان دفترمشاوراملاک مربوطه اعلام کرداز مستٱجرجدید بیعانه گرفته ومنرا مجبور به امضا پیوستی به اجاره نامه کردند که تا ۲۰ روز تخلیه کنم آیا کارشون قانونی است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      موجر باید برای تخلیه ملک استیجاری از طریق قانونی (مراجعه به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک) عمل نماید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ در امور روابط موجر و مستأجر شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند