چرا باید با وکیل مشورت کنیم؟

وکیل فردی است که در رشته حقوق تحصیل کرده و مجاز به مشاوره، وکالت یا نمایندگی از طرف دیگران در پرونده ها و دعاوی حقوقی یا قضایی است. هنگام مواجه با مشکلات حقوقی یا پیگیری قانونی علیه یک فرد دیگر، برخی افراد به خاطر صرفه جویی در هزینه هایشان یا هر دلیل دیگری مایل هستند کارهای مربوط به پرونده را خودشان انجام دهند و از مشورت با وکیل خودداری کنند. هرچند با این کار مبالغ کمتری را خرج می کنند اما ممکن است عواقب عدم استخدام یک وکیل بسیار بیشتر از میزان مبلغی باشد که آن ها صرفه جویی می کنند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با وظایف شغل وکالت، انواع جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره آنلاین حقوقی بهره مند شوید.

مشورت با وکیل

اهمیت مشاوره با وکیل

برخی از مهم ترین دلایلی که نشان دهنده لزوم مشورت با وکیل پیش از هر اقدام حقوقی است عبارت اند از:

  • وکلا مذاکره کنندگان حرفه ای هستند.
  • وکیل در زمینه موضوع پرونده شما تخصص دارد.
  • آن ها قوانین و مقرارت دادگاه ها را می دانند و می توانند به صورت سازماندهی شده و طبق مراحل خاص هر دادگاه پرونده شما را جلو ببرند.
  • قانون فوق العاده پیچیده است.
  • طرف مقابل شما در پرونده به احتمال زیاد یک وکیل به عنوان نماینده قانونی خواهد داشت.
  • وکلا عواطف خود را در پرونده دخیل نمی کنند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

وکلا مذاکره کنندگان حرفه ای هستند

مذاکره همانند بسیاری از مهارت های دیگر یک تخصص است و نیاز به یکسری تکنیک ها دارد که شما بتوانید هنگام دفاع از پرونده خود بیشترین امتیاز را بگیرید و در عوض کمترین امتیاز را به طرف مقابل بدهید. گاهی هم ممکن است شما محق صددرصدی باشید و طرف مقابل مقصر باشد. باید با استفاده از هنر مذاکره از حق مسلم خود دفاع کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است قاضی حق را به طرف مقابل شما بدهد.

 به دلیل اینکه مطئنا هیچ فردی با توجه به مشغله کاری خود فرصت آموزش مهارت های مذاکره را ندارد، استخدام فردی که در این زمینه مهارت کافی را داشته باشد ضرروی است. وکلای با تجربه معمولا مذاکره کنندگان حرفه ای هستند و می توانند مشکل شما را در زمینه عدم تسلط به مهارت مذاکره برطرف کنند.

وکیل در زمینه موضوع پرونده شما تخصص دارد

همه ساله پرونده های بسیاری به دادگاه ها ارجاع می شود که هر کدام در یک زمینه خاص است. از طرفی خود مراجع رسیدگی کننده به این پرونده ها به دوسته قضایی و غیر قضایی تقسیم می شود. مراجع غیر قضایی به حل و فصل اختلافات بین مردم و دولت می پردازند و مراجع قضایی به دعاوی بین مردم رسیدگی می کنند.

مراجع قضایی هم به طور کلی در دو گروه حقوقی و کیفری قرار می گیرند. به صورت دقیق تر بر اساس ماده ۲۹۴ آیین دادرسی کیفری مراجع قضایی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت است از: دادگاه نظامی، دادگاه کیفری دو، دادگاه اطفال و نوجوانان، دادگاه انقلاب، دادگاه کیفری یک و دادگاه های کیفری دو هر کدام از آن ها نیز وظیفه رسیدگی به برخی از انواع پرونده ها را دارند. اگر به طور مثال بخواهیم تعدادی از انواع موضوعات پرونده ها را معرفی کنیم می توانیم از موارد زیر نام ببریم:

  • تجارت و امور مالی مانند: صادرات و واردات، کپی رایت، مالکیت فکری و معنوی، تجارت الکترونیک و برند ها و علائم تجاری
  • امور ملکی مانند: فک رهن، خلع ید، الزام تحویل ملک، مطالبه سرقفلی، تخلیه اماکن تجاری
  • مسائل خانواده مانند: طلاق، حضانت و مهریه
  • امور کیفری مانند: خیانت در امانت، دیه، شرب خمر، ضرب و جرح، سرقت و غیره
  • انواع قرار دادها مانند: فسخ قرارداد، تنفیذ قرارداد، فروش و انتقال مال غیر
  • ارث و میراث

این حجم از تنوع در انواع دادگاه ها و موضوعات پرونده ها لزوم انتخاب و مشورت با وکیل حرفه ای را برای ما روشن تر می کند.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وکلا می توانند به صورت سازماندهی شده و طبق مراحل خاص هر دادگاه پرونده شما را جلو ببرند

با انواع دادگاه ها در مباحث گذشته آشنا شدیم به صورت قانونی هر کدام از دادگاه ها مراحل و لوازمی دارد که پیش از ارجاع پرونده، حین ارجاع و بعد از آن باید رعایت شود. به طور مثال در یک پرونده حقوقی مراحل زیر باید طی شود که عبارت اند از:

  • شما باید به یک دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید.
  • دادخواست خود را به عنوان خواهان بر علیه خوانده یعنی شخصیتی که شما از او شکایت دارید و می تواند یک یا چند شخصیت حقیقی یا حقوقی باشد تنظیم کنید.
  • هزینه دادخواست خود را متناسب با نوع پرونده پرداخت می کنید.
  • در این مرحله دادخواست شما توسط مرکزی که به آن مراجعه کردید به دادگاه مرتبط ارسال می شود.
  • دادگاه مورد صلاحیت پرونده شما را بررسی میکند و به شعبه مورد نظر می فرستد.
  • مدیر دفتر شعبه پرونده را بررسی و در صورت نیاز از شما مدارک تکمیلی می خواهد.
  • در صورت تکمیل بودن پرونده به قاضی مربوطه تحویل داده می شود تا مورد مطالعه قرار گیرد.
  • برای رسیدگی پرونده یک وقت تنظیم می گردد.
  • جهت حضور در دادگاه برای خوانده و خواهان ابلاغیه فرستاده می شود.
  • در زمان تعیین شده باید در دادگاه حاضر شوید.
  • دادگاه رای خود را مشخص می کند، این رای به طرفین ابلاغ می شود و مدتی چند روزه جهت تجدید نظر تعیین می گردد.
  • پرونده به شعبه اجرای احکام ارجاع می شود.
  • اجرای حکم توسط مراجع ذی صلاح

 اطلاع از انواع این مراحل و اقدامات مرتبط با هر یک نیاز به سال ها تجربه و تحصیل در آن زمینه دارد در غیر این صورت می تواند اسباب اتلاف وقت و سردرگمی شما را فراهم کند و حتی باعث انجام اشتباهی برخی از مراحل شود که موجب به تعویق افتادن بررسی پرونده شما گردد. یک وکیل کارکشته به تمامی این مراحل آشنایی دارد، قوانین، مقررات و آداب دادگاها را می دانند و مشکل شما را در این زمینه حل می کند.

مشورت با وکیل حرفه ای

قانون فوق العاده پیچیده است

استفاده از اصطلاحات حقوقی و توانایی درک مفهوم آن ها کار بسیار دشواری است. به همین دلیل است که وکلا چندین سال را باید در دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر به تحصیل علوم مرتبط با حقوق بپردازند و حتی پیش از آغاز به کار و پس فارغ التحصیلی هم علاوه بر امتحاناتی که در دوران تحصیلی پشت سر گذاشته اند، مجددا دانش آن ها توسط آزمون های دیگری سنجیده می شود.

نمایندگان حقوقی یا وکلا نه تنها از دانش مرتبط با پرونده شما برخوردارند بلکه منابعی را هم در اختیار دارند که می تواند به احقاق حق شما در فرایند دفاع از پرونده کمک کند.

برای دریافت وکیل آنلاین  به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

طرف مقابل شما در پرونده به احتمال زیاد یک وکیل به عنوان نماینده قانونی خواهد داشت

طرف مقابل پرونده شما ممکن است یک وکیل را استخدام کرده باشد، به هر حال وقتی شما در نظر دارید به حق خود برسید باید این احتمال را هم هرچند اندک باشد در نظر بگیرید. در غیر اینصورت اگر شما به تنهایی بخواهید در مقابل یک وکیل حرفه ای از پرونده خود دفاع کنید کار دشواری را در پیش رو خواهید داشت؛ اما اگر شما هم مانند طرف مقابلتان از مشورت و همراهی یک وکیل برخوردار باشید حداقل فایده اش این است که در صورت برابری شواهد و مدارک شانس یکسانی را در دفاع از پرونده هایتان دارید.

وکلا عواطف خود را در پرونده دخیل نمی کنند

در نگاه اول این مورد یک ویژگی منفی به نظر برسد اما به دلیل اینکه خوانده در دادگاه و در زمان دفاع از پرونده خود ممکن است قادر به کنترل احساساتش نباشد یا در فرایند بررسی دادگاه اختلال ایجاد کند، حضور فرد دیگری که به صورت منطقی و عقلانی از بیرون به قضیه نگاه می کند، ذهنیتی مبتنی بر واقعیت دارد و تحت تاثیر احساساتش با پرونده برخورد نمی کند اهمیت پیدا می کند.

مشاوره با وکلا

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده به اهمیت انتخاب یک وکیل حرفه ای برای پرونده خود و مشورت با وکیل پی بردیم. از طرف دیگر همانند زمانی که دندانتان درد می کند و به یک دندانپزشک مراجعه می کنید، مانند وقتی که یک وسیله برقی شما خراب می شود و با یک تعمیر کار لوازم خانگی تماس می گیرید یا مانند هر مشکل دیگری که عدم علم و اگاهی شما در آن زمینه باعث استفاده از متخصصان مرتبط با آن حوزه می شود نیاز است تا در مورد پرونده حقوقی یا قضایی خود با یک وکیل مشورت کنید.

سوالات متداول

۱-  وکیل کیست؟

وکیل فردی است که در رشته حقوق تحصیل کرده و مجاز به مشاوره، وکالت یا نمایندگی از طرف دیگران در پرونده ها و دعاوی حقوقی یا قضایی است.

۲-آیا وکلا مذاکره کنندگان حرفه ای می باشند؟

وکلای با تجربه معمولا مذاکره کنندگان حرفه ای هستند و می توانند مشکل شما را در زمینه عدم تسلط به مهارت مذاکره برطرف کنند.

۳- آیا وکیل در زمینه پرونده ما تخصص دارد؟

لازم است در آزمون وکلای دادگستری و قوه قضاییه قبول شوید، که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله ارائه شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند