مهم‌ ترین ملاک های ازدواج موفق

مهمترین نهاد در جامعه خانواده است و ثبات و دوام این نهاد اهمیت فراوانی دارد. از همین جهت ملاک های ازدواج موفق دارای اهمیت است و از جمله مواردی است که مخاطبان ما بارها سوال نموده اند. به همین دلیل در این مطلب به ملاک های ازدواج موفق پرداختیم.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

معیارهای ازدواج موفق کدام است؟

  1.  تناسب در سن، زیبایی و آیتم های ظاهری. (اختلاف ۵ تا ۷ سال)یک میزانی از تناسب ظاهری و سنی باید میان افراد باشد. افراد بدون تناسب نمی توانند ازدواج موفقی داشته باشند.
  2.  دنبال شباهت ها و همگن بودن و تناسب باشید. در اصول کلی و سبک زندگی باید باهم شباهت داشته باشید.
  3.  این که قیافه عادی می شود کاملا درست است منتها یک اصل بسیار مهم و اساسی این است که شما حتما باید برای هم جذاب باشید. اگر از کسی خوشتان نمی آید و نسبت به او احساس جذب شدن ندارید هیچگاه تن به ازدواج ندهید.
  4.  شباهت خانواده ها بهم یک آیتم مثبت تلقی می شود. خانواده ها باید باهم تناسب داشته باشد. ترکیب دو خانواده باید به اصطلاح به هم بیاید.  ترکیب دو خانواده نباید متضاد باشد. البته تشابه کامل لازم نیست منتها این که دو خانواده از نظر اصول بهم مشابه باشند لازم و ضروری است.
  5. طبقه اجتماعی یعنی ثروت، مقام و درآمد شما باهم تشابه داشته باشد.این امر بسیار اساسی است و باید به آن توجه نمایید.
  6.  یکی از مهمترین مسایل تشابه در نوع نگاه به دنیا و جهان بینی است. منفی بین ها با مثبت اندیش ها دچار مشکل می شوند. کسی که دنیا را دارای نظم می بیند باکسی که دنیا را پر از دزد و کثافت می بیند نمی توانند سازگار شوند. بخصوص وقتی که از نظر ایدئولوژیکی تفاوت دارید نمی توانید ازدواج موفقی داشته باشید.
  7.  مذهب و فرهنگ مشابه داشته باشید. تشابه فرهنگی و مذهبی نیز یکی از مهمترین آیتم ها در ازدواج موفق است.
  8.  از نظر مسیر و هدف زندگی باید مشابه باشید. زندگی مانند مسیری است که هرکدام از ما آن را می پیماییم. اگر کسی به شرق برود نمی تواند با کسی که هدف و مقصدش غرب است همراه شود. اگر هدف زندگی شما پول است و هدف دیگری معنویت شما نمی توانید باهم ازدواج موفقی داشته باشید. زیرا اهداف شما باهم متفاوت است.
  9.  بتوانید نیازهای روحی و جسمانی هم را برآورده کنید.
  10.  حیطه مشترکی برای صحبت باهم داشته باشید. بتوانید باهم صحبت کنید.
  11.  از نظر بهره هوشی و دانش بهم نزدیک باشید.
  12.  عاقل بودن برای ازدواج ضروری است. اگر شما از عقلانیت و بلوغ عقلی برخوردار نباشید احتمال موفقیت ازدواجتان واقعا کم است.
  13.  از نظر روش پول درآوردن و نحوه خرج کردن با یکدیگر وحدت نظر داشته باشید. پول ممکن است الویت اول شما نباشد اما مطمئناً تاثیر گذار ترین آیتم بر زندگی تان است.
  14.  اولویت زندگی تان را مشخص کنید. برای ازدواج موفق شما باید اولویت های مشترکی داشته باشید.
  15.  صداقت در رابطه داشته باشید. یکی از مهمترین آیتم ها که متاسفانه ایرانی ها آن را نادیده می گیرند صداقت است. باید باهم صادقانه برخورد کنید.
  16.  شباهت در فرایند تصمیم گیری بسیار مهم است ممکن است شما در خانواده ای رشد کرده باشید که همه باهم همفکری می کنند و تصمیم می گیرند و سپس کسی سر راه شما قرار بگیرد که در خانواده او همیشه یک نفر تصمیمات را می گیرد و سپس به بقیه اعلام می کند این دو نفر باهم نمی توانند کنار بیایند. زیرا سبک تصمیم گیری شان باهم متفاوت است.
  17.  کلیات گذشته هم را بدانید و راجع به جزییات کنجکاوی نکنید.
  18.  درمورد بچه دار شدن و نحوه تربیت بچه باهم توافق داشته باشید.
  19.  درمورد محل زندگی- کار و تحصیل باهم تناسب داشته باشید.این بخصوص درمورد خانم و آقایی که درمورد اشتغال خانم اتفاق نظر ندارند مطرح است. برخی آقایان تمایل به کار کردن خانم در بیرون از منزل ندارند و این آقا نمی تواند با خانمی که به استغال و تحصیل علاقمند است ازدواج موفقی داشته باشد ممکن است فکر کنید می توانید افراد را تغییر دهید منتها افراد نه تنها از آنچه ابتدا به نظر می آیند بهتر نمی شوند بلکه شما پس از ازدواج با یک نسخه به مراتب بدتر این آدم روبرو خواهید شد.
  20.  درمورد نحوه رفت و آمد با دوستان و خانواده مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید طرف در ارتباطش با عزیزانش، یا عزیزان شما، دوستانش و دوستان شما، یا دوستان مشترکتان، نگاهی ثابت و واحد دارد.
  21.  اسیر هیجانات و احساسات زودگذر نشوید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
4 نظرات
  1. بهادر می گوید

    من از ظاهر خوشم نمیاد ولی اخلاق ورفتارش خیلی خوبه بایدچکارکنم

  2. F♡ می گوید

    من بین دوتا ادم گیر کردم با یکیش عشق همیدگه ایم ولی شرایط ازدواج و ی زندگی خوبو نداره یکیشم ک من دوسش ندارم ولی خیلی شرایط زندگیش ایده اله فقط خانوادش نسبتا بدن من باید چیکار کنم

  3. نازمه می گوید

    سلام من تو مرحله آشنایی هستم از لحاظ ظاهری منظورم چهرس،هردو خوبیم،شرایط ایشون برای شروع زندگی عالی ،اخلاقش فوق العادس،پوشش عالی خانواده هم سطحیم،تحصیلاتمون بهم میخوره، فقط گاهی وقتی چشمم میخوره به شکمش یجوری میشم، من تصمیم بگیرم به ازدواج خوشبخت میشیم،این یه مورد مشکل ایجاد نمیکنه؟

  4. ناشناس می گوید

    سلام مطالبتون عالی بود خانم زینالی، تشکر بی نهایت 🙏

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند