هزینه گرفتن وکیل در سال ۱۴۰۱

به دلیل پیچیدگی های زیادی که امروزه در انواع کارهای حقوقی و حقیقی وجود دارد، امروزه برای حل کردن آن ها باید به یک وکیل خبره مراجعه کرد. بنابراین وکیل با توجه به وظایفی که به عهده دارد، به پرونده رسیدگی می کند. ولی چیزی که اهمیت دارد، میزان هزینه گرفتن وکیل است که باید پرداخت شود. این هزینه در بیشتر مواقع طبق تعرفه کانون وکلای دادگستری مشخص می شود.

تعرفه وکیل، قیمت وکیل

اخذ وکیل

امروزه گرفتن وکیل به دلیل مشکلات زیادی که بر جامعه حاکم شده است، به یکی از چالش برانگیزترین مسائل روزمره تبدیل شده است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. چرا که تا حد زیادی می توان از بروز این مشکلات به وسیله مشاوره با وکیل جلوگیری کرد و امکان بروز خطا و اختلافات را در پرونده های پیچیده به حداقل رساند. به این منظور باید بتوانید یک وکیل با اعتماد و متخصص را پیدا کنید که بتواند با تجربه ای که در حیطه کاری خود به دست آورده است، به پرونده شما به نحو احسنت رسیدگی کند.

گروه وکلای وکیل تاپ با در اختیار داشتن صد ها وکیل متخصص از سرتاسر ایران موضوع دسترسی به یک وکیل کاربلد را برای شما آسان کرده تا در هر کجای ایران که هستید بتوانید از وکیل متخصص همان حرفه استفاده کنید و با او مشورت داشته باشید. وکلای وکیل تاپ موظفند صرفا در حوزه ی تخصصی خود فعالیت کنند و مشاوره بدهند و قبول وکالت نمایند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

گرفتن بهترین وکیل

انتخاب بهترین وکیل از تاثیرات زیادی برخوردار است. به این منظور که وکیل می تواند سرعت پیش برد پرونده شما را بالا ببرد. همچنین مراجعه به بهترین وکیل، باعث می شود تا خطا و مشکل در پرونده شما ایجاد نشود. بهترین وکیل کسی است که قابل اعتماد و متخصص باشد. همچنین موکل بتواند با خیال اسوده به او اعتماد کند. او باید پرونده های مشابه زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد و همچنین بتواند از بهترین راهکارها برای پیشبرد پرونده استفاده کند. بهترین وکیل باید به تمام قوانین و مقررات در حیطه های مختلف تسلط کامل داشته باشد و بتواند به راحتی درباره آن ها تصمیم گیری کند. همچنین باید موکل را در جریان همه مراحل پرونده قرار دهد و با وی صادق باشد.

حق الوکاله گرفتن وکیل

زمانی که فردی به هر دلیلی برای رسیدگی به پرونده های خود به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه می کند، اولین سوالی که ذهن او را به خود مشغول می کند، این است که هزینه گرفتن وکیل چقدر است. به این ترتیب بهتر است بدانید که این هزینه در بین انواع وکلا و با توجه به میزان کار هر پرونده متفاوت است و نمی توان در بین همه آن ها توقع یک هزینه یکسان را داشت. در بعضی مواقع این هزینه به میزان تخصص، مهارت و تجربه وکیل نیز وابسته است.

در ابتدا راجع به حق الوکاله بهتر است بدانید که وکیل در مقابل پیگیری پرونده و کارهایی که به او وکالت داده شده است، مستحق دریافت حق الوکاله می باشد. به این صورت این مبلغ بین هر دوی آن ها به توافق می رسد. پس در کل حق الوکاله یک هزینه کاملا قانونی است که باید توسط موکل پرداخت شود. به این ترتیب تعرفه وکالت و میران هزینه گرفتن وکیل یکی از مهمترین بخش های مراجعه به یک وکیل متخصص پایه یک دادگستری می باشد. در این رابطه بهتر است بدانید که معمولا این هزینه در قرارداد وکالت و با توافق وکیل و موکل تعیین خواهد شد.

اما در مواقعی که در قرار داد به هر دلیلی، بر مبلغ ذکر شده توافق صورت نگرفته باشد، موکل باید مطابق با تعرفه قانونی هزینه وکیل خود را پرداخت کند. بهتر است بدانید که این مقدار هزینه در امور حسبی، دعاوی مالی، غیر مالی، امور کیفری و قراردادهای صادر شده از دادگاه متفاوت هستند. در این حیطه لازم به ذکر است که وکلا موظف هستند که بخشی از حق الوکاله خود را تمبر ابطال زده و در قرار داد خود کپی کنند. این مقدار می تواند ۵ درصد از حق الوکاله تنظیم شده در قرار داد باشد.

حقوق وکیل، قیمت وکیل

مبنای محاسبه دستمزد گرفتن وکیل به چه صورت است؟

تمامی وکلایی که از موکلین خود درخواست پرداخت حق الوکاله دارند، دارای یک تعرفه ۱۰ درصدی می باشند. برای نمونه بهتر است بدانید که اگر موضوع پرونده در رابطه با یک فقره چک برگشتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان باشد، حق الوکاله ۱۰ درصد بین ۷ تا ۱۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد. به این صورت این میزان به نوع و شرایط چک وابسته است. البته مواردی نیز اعم از امانتی بودن و تضمینی بودن چک و یا چک های پایان کار و موضوعات دیگر وجود دارند که می توانند در مشخص کردن مقدار هزینه گرفتن وکیل تاثیر گذار باشند. به این صورت روال قانونی که برای هر شرایط وجود دارد نیز می تواند متفاوت باشد.

این روش پرداخت به این شکل است که موکل معمولا می تواند ۶۰ درصد را به صورت نقدی و مابقی را به صورت ۴۰ درصدی در پایان کار پرداخت کند. در بعضی مواقع اعم از پرونده های کیفری ممکن است این حق الوکاله و هزینه کاهش پیدا کند که این به شرایط وابسته است. همچنین این هزینه در بعضی مواقع می تواند به صورت اقساطی برای موکل در نظر گرفته شود. در هر صورت موکل باید تا پایان انجام کار هزینه ای که باید به وکیل پرداخت کند را به اتمام برساند و پرداختی خود را انجام دهد.

شاید بپرسید که چرا باید به وکیل حق الوکاله پرداخت کرد. بهتر است بدانید که وکیل از هیچ ارگان دولتی حقوق ماهیانه دریافت نمی کند و تنها حقی که می گیرد، از موکلین است. بنابراین حق الزحمه وکیل باید به صورت مستقیم توسط موکل پرداخت شود. این هزینه گاهی می تواند شامل تمبر مالیاتی، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه اقامت و مواردی از ایم قبیل باشند که در طی پرونده وجود دارند. به همین دلیل دستمزد و هزینه گرفتن وکیل که باید پرداخت شود، مانند سایر شغل ها از اهمیت زیادی برخوردار است و موکل باید برای این امر اهمیت قائل باشد.

گروه وکلای وکیل تاپ از این جهت که تحت سامانه وکیل تاپ به ارائه خدمات وکالتی مثل مشاوره، و تنظیم لوایح و دفاع و قبول وکالت مشغولند موظفند که با تعرفه های وکیل تاپ وکالت کنند که بسیار کمتر از سایر موسسات و وکلای مستقل است. علاوه بر این وکیل تاپ ضمانت استرداد وجه دارد به این معنی که اگر وکیلی در حیطه تخصصش مشاوره نداد؛ مبلغ به طور کامل به شما عودت داده خواهد شد.

کلام آخر

در بحث گرفتن وکیل، ممکن است برخی از افراد سودجو خودشان را به جای وکیل جا زده و از شما هزینه زیادی را دریافت کنند. بنابراین بهتر است که برای اخذ وکیل ابتدا به یک موسسه مطرح مراجعه کنید تا بتوانید با بهترین وکلا در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
7 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام.وقت بخیر.از شروط عدم تمدید خودکار قرارداد.واینکه مالک به جز ملک مورد اجاره.واحد دیگری نداشته باشد می تواند جهت سکونت پسر مجرد دیپلمه اش طلب کند و درخواست عدم تمدیدخودکار و دستور تخلیه نماید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: پسرش باید متاهل باشد نه مجرد

  2. صدیق رسولیان می گوید

    سلام وعرض ادب بنده دارای چندین پرونده هستم که واقعابهم ظلم شده ومیکنند. نیازبه یک وکیل باتجربه وباشهامت که درعمل جدی ووظيفه شناس ومسولیت پذیرباشددارم وبدون تاخیروقفه وپشت کارکامل واقعابه درستی وصداقت پرونده هایم راپیگیری نماید.لطفادرصورت امکان شماره تماس محبت فرماید تماس بگیرم خدمتتان مشاوره لازم راانجام دهیم. باتشکر

  3. صیادی ویدا می گوید

    من هم دقیقا مثل آقای رسولیان …شماره میخوام جهت مشاوره و کمک از شما وکیل خوب

  4. فرناز محمدی می گوید

    س مشارکت ساخت با شرط ۳ سال زمین شهری که ۳۰ سال زمینمو تصرف کررده بود با وجود سند ۶ دانگ پس از ۱ سال و نیم سازنده گیر اوررم که متاسفانه با املاک زد بند کردتد قرارداد بسبار ضعیف که هر کلمه چنصد میلیون بنفع سازنده بود نوشتند متریال بسیار ضعیف بد رنگ نما وتقشه بدون تایید بتده مالک و پیمانکاری طبقع مشاعات استخر سونا جکوزی سکو ماساژ بار چند آبنما و غیر بجزز یک حوض ۱۲ متری بی چراق سقف نمدار و ۶ شومینه هیچکدام رو نزد پاسیو ملک جنوبی نمیخاست با پرراخت خلافی که اونم زد و فوقالعاده بد نقشه اتوبوسی و ۵۰۰ میلیون بعللوه ۱۸ متر بزور ازم بخاطر تورم و لوله چن لایه و بیمه کارگرها و چاله آسانسور و درب و غیر گرفت و ۶۰ به ۴۰٪ تبدیل به ۵۲٪ بنفعش شد باز واحدها رو تحدیل نداد و واحد مشترک رو دزدکی فروخت مرتب تهدید و فریاد و استرس و ابلاغیع داد من خاتم بیمار ۶۰ ساله که سالها خارج از کشور بودم و هیچ کمکی نداشتم واسطه ها و حتی وکیل رو تبانی کرد خریر تازع بعر ۲ سال واخدهارو تحویل و چن میلیارد اجاره متضرر شدم خانه اجاره نکرد حق رهن و بلاعوض ۵۰۰ میلیون هم نداد طبق قرارداد و منو حتی از بازدید سلخت یکبار فقط رفتم با مهندس با فحاشی بیرون کرد سهم واحد مشترک فقط ۱ میلیارد از خریدار بمن داد بقیع اقسلط ک اونم ندادن با هم تبانی و بی اطلاع بنده ۲ واحد طبقه سوم و ۱ واخد مشترک رو فروخت بقیمت ۱۳تومن که فاجعه لشتباع بزرگش بود چن تورم شدید شد و شروع بع فشاار و لزار من برای گرفتن میلیارد شد بابت مجوز اب و نظام مهندسی و شهردلری و ال بل و فاکتور تراشی . واخدها مملو از نخاله و کثیف و نا تمام بدون نصب شیر اللت کابینت و فن و نور و بشکل خام داد بعد ۲ سال !چاه فاضلاب گرفته و توالت ها خراب سیفون داقون انکار دست دوم بدون گارانتی ! دادگاه محدد شکایت کرد که ۵۲ متر باید متراژ بدی قیمت ۱۳ت که اللن ۶۵ هست که باخت ولی مجدد اظهاریه و وکیل جدید گرفته دادگاه اول وکیل ۵۰ میلیون گرفت ولی بعد اظهاریه همون دعوی ۵۲ متراژ وکیلم ۱۰٪ از متراژ میخاد بعلاوه ۳۰٪٪ از هر چه گرفت بقیه دعوی مثل متریال و کارشناس و غیر !! لطفا کمکم کنین

  5. رشید گاوزن می گوید

    سلام برای ورودبه پرونده کلاهبرداری بایدبه وکیل چقدرحق وکالت بدهم تابروددادگاه پرونده رابخواند

  6. رشید گاوزن می گوید

    سلام حق وکالت برای خواندن پرونده داخل دادگاه وآگاهی چقدراست فقط می خواهم مهتم من داخل دادگاه واگاهی پرونده داردیانه بایدچقدرحق وکالت بدهم که وکیل برودپرونده رابخواند

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند