روش های پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی

طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، هر کارفرمایی باید کارگر خود را بیمه کند که بیمه اجباری نام دارد. پس از بیمه کردن، کارفرما می‌بایست هرماه مبلغی را با عنوان حق بیمه کارمند خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. در صورتی که قصد دارید در مورد بیمه تامین اجتماعی بیشتر بدانید می‌توانید به مطالب همین سایت مراجعه کنید.

بیمه تامین اجتماعی چیست؟

بیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه کننده کشور مطرح است. بیمه تامین اجتماعی به بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه های خاص بیمه اجباری تقسیم می شود که در هرکدام از آن­ها می توانید با پرداخت سهم بیمه خود تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرید. بیمه تامین اجتماعی خویش فرما به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تقسیم می‌شود.

بیمه اختیاری برای افرادی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، با مراجعه مستقیم به شعبه ­های سازمان تامین اجتماعی، درخواست انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌دهند و خودشان باید حق بیمه را در زمان تعیین‌شده پرداخت کنند. مهم­ترین تفاوت آن‌ها با بیمه اجباری، این است که پرداخت حق بیمه از جانب خود شخص یا دولت است.

نحوه دریافت برگه پرداخت

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نحوه دریافت برگه پرداخت

پیش از هر اقدامی باید فیش حق بیمه یا برگه پرداخت آن را داشته باشید. زیرا در زمان واریز حق بیمه، باید شناسه پرداخت حق بیمه را وارد کنید.

دریافت فیش و برگه پرداخت بیمه از دو طریق انجام می‌شود:

  1. مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی
  2. دریافت برگه پرداخت بیمه از طریق پرتال سازمانی تامین اجتماعی

روش ­های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

یکی از خدماتی که تامین اجتماعی برای تسهیل پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان در نظر گرفته روش­های پرداخت متفاوتی است که راه­ اندازی کرده تا بیمه شدگان و کارفرمایان بتوانند به راحتی و از هر روشی که برایشان آسان­تر است حق بیمه خود را پرداخت کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی روش­های مختلف پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی می‌پردازیم.

 پرداخت حق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی:

کارفرمایان باید برای دریافت و پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی به شعبه مورد نظر مراجعه کرده و پس از تکمیل توافق نامه، نام کاربری و رمز عبور دریافت کند که با استفاده از آن­ها می توانند به سامانه به آدرسhttps://samt.tamin.ir  مراجعه و حق بیمه خود را پرداخت کنند.

 پرداخت حق بیمه از طریق عابر بانک:

اگر قصد پرداخت حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک را دارید، مراحل زیر را باید طی کنید:

در قدم نخست شما باید یک شناسه برگه پرداخت داشته باشید و مبلغ حق بیمه را تعیین کنید. جهت دسترسی به شناسه و مبلغ پرداخت می‌توانید از پنل کاربری خود در سایت https://samt.tamin.ir برگه پرداخت خود را مشاهده کرده و شناسه و مبلغ را یادداشت کنید.

پس از آن با مراجعه به دستگاه عابر بانک در هر بانکی، گزینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را انتخاب کرده و با وارد کردن شناسه و مبلغ، پرداخت خود را انجام دهید و رسید آن را دریافت کنید.

روش ­های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 پرداخت حق بیمه از طریق تلفن همراه:

تمامی پیمانکاران، کارفرمایان وبیمه شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد، قالیبافی، رانندگان، کارگران ساختمانی و … می توانند به منظور پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه سازمان تامین اجتماعی از روش زیر اقدام کنند:

کد #۷۱۳*۷۲۴* بر روی گوشی تلفن همراه خود وارد کرده و وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شوید و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هرکدام از کارت های عضو شتاب پرداخت کنید. کارت بانکی شما به هر بانکی که مربوط باشد می توانید فیش حق بیمه را از این طریق پرداخت کنید.

نکته ­ای که باید به آن توجه کنید این است که رمز دوم پویای کارت شما حتما باید فعال باشد.

پرداخت حق بیمه از طریق تلفن بانک:

اگر مراجعه به عابر بانک برای شما سخت است، می توانید از طریق تلفن ‌بانک همه بانک­ها حق بیمه خود را پرداخت کنید. در این روش هم شما به رمز پویا نیاز دارید.

اپراتورهای تلفن بانک همه راهنمایی های لازم را به شما در این زمینه می دهد. نکته مهم در این مورد این است که پس از پرداخت شماره پیگیری را حتما یادداشت کنید.

پرداخت حق بیمه از طریق محل شعب سازمان تامین اجتماعی:

در این شیوه می‌توانید با مراجعه حضوری در شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه خود را پرداخت کنید.

پرداخت حق بیمه از طریق اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی:

در این روش می‌توانید به‌ راحتی از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من، سابقه بیمه و فیش حقوق مستمری‌تان را چک کنید و همچنین حق‌بیمه‌تان را نیز پرداخت کنید.

 پرداخت حق بیمه از طریق سایت بانک­ها:

یکی دیگر از روش­های پرداخت بیمه تامین اجتماعی، مراجعه به سایت بانکی که در آن حساب دارید است. شما می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت بانک موردنظر، مراحل لازم را طی کرده و پس از تکمیل عملیات پرداخت، رسید پرداخت را دریافت کنید.

 پرداخت از طریق مراجعه حضوری به بانک‌ها:

اگر هنوز کارت بانکی شما رمز اول و دوم ندارد یا به سبک‌های سنتی پرداخت حق بیمه علاقه دارید، می‌توانید به بانک‌های رفاه، ملی، ملت، سپه، صادرات و تجارت در شهر و محله سکونت خود مراجعه کرده و به‌ صورت حضوری حق بیمه خود را پرداخت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
18 نظرات
  1. فرشادآهن جان می گوید

    سلام و وقت بخیربه حضورشماسرورمحترم
    اینجانب ازشماعاجزانه تقاضای کمک دارم ،من ازدی ماه سال۱۳۷۷به مدت۷۲۰روزبیمه ازکانون پرورش دارم،ولی بخاطرفرم پرکردن درفرودگاه مهرابادوتماسهای مکررمجبور به تسویه باکانون شدم وازتیرماه سال۱۳۸۰مشغول به کار درمهرابادتهران شدم به صورت شیفتی،اینجایک خله بیمه بخاطرتغییرشغل برایم به وجودامدوتادی ماه۱۳۹۹سابقه بیمه دارم ولی بخاطرشبکاری وصدای پروازودودهواپیما واینکه سختی کارهم اجرانشددیگرتوانایی کارندارم درضمن هنوزمستاجرم،ایامیشودباخریدخدمت سربازی،یاسابقه بیمه با۴۷سال سن باتقریبا۲۲یا۲۴سال سابقه بازنشسته زودتراز موعدشوم، از شماممنون که حرفهایم رامیخوانیدترخداکمکم کنید خدا توفیق دهد انشالله

  2. فیروز می گوید

    باسلام راه روش پرداخت فیش غیرحضوری برای ماراهنمایی کنید

  3. محمد رضا رزاقی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من جهت دریافت فیش حق بیمه در خدمات کامپیوتری تام کاربری و واژه آنرا یکی کرده ام میتوانم فیش پرینت بگیرم ولی با گوشی نام کاربری و گذر واژه یکی نیست و عدم مطابقت میزنه ! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  4. عزیز می گوید

    با سلام
    لطفا نحوه پرداخت الکترونیکی حق بیمه را بطور دقیق توضیح دهید

  5. یدالله عزیزی می گوید

    سلام می خوام با تلفن پرداخت کنم

  6. اکبر خسروی فرد می گوید

    فیش حقوق

  7. علی می گوید

    سلام ایا مادر من که ۷۰ سال دارد می تواند دفتر چه بیمه تامین اجتماعی بگیرد

  8. مهدی حسنی می گوید

    سلام من چندین سری حق بیمه رو از طریق تلفنبانک پرداخت کردم اما شماره پیگیری رو ننوشتم چکار کنم الان ب مشکل اساسی خوردیم

  9. حجت عسگریار می گوید

    سلام.من دو روزه درخواست دریافت برگ پرداخت دادم،ولی هنوز درحال بررسی است و برگ پرداخت را ارائه نمیده.من چیکار کنم

  10. میرزایی می گوید

    شوهرم کارش نما ساختمونه
    امامدرک فنی نداره
    میتونیم‌بدون مدرک بیمه اش کنیمواینکه الان ۳۶ سالشه امکانش هست؟

  11. میرزایی می گوید

    شوهرم کارش نما ساختمونه
    مددک فنی نداره
    ۳۶سالشه
    گیتونه خودشوبیمه کنه؟؟؟؟

  12. اکبر ملانژاد می گوید

    سلام نام کاربری و گذرواژه در کجای دفترچه هستش که بتونیم فیش در بیاریم ممنون

  13. صالحی می گوید

    با گوشی نام کاربری و گذر واژه یکی نیست و عدم مطابقت میزنه ! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  14. مریم نصری می گوید

    سلام وقت با خیر من الان ۱۹سال سابقه بیمه دارم وپرستارهستم میخواستم بدونم اگرازماه اردیبهشت ترک کارکنم وشخصا هزینه بیمه راپرداخت کنم جقدرماهیانه باید واریز کنم

  15. امین ویسکرمی می گوید

    رانندگان جدید الان باید چقدر پرداخت کنند

  16. محمد‌جان‌محزون می گوید

    سلام‌من‌۱۰ماه‌خدمت‌سربازی‌بعدمعافیت‌دارم‌چکاری‌باید‌انجام‌بدهم

  17. صابرزراعتی می گوید

    سلام منصابرزراعتی ازاردبیل ازسال ۱۳۷۲۶۲۰تاسال۹۳درنزدسیدعلایی م

  18. صلاح رحیمی می گوید

    با سلام وەسنە نباشید من دریم مجتمع مسکونی بە مدت ۱۳سالاست کە مشغول بە کار سرایداری ەستم وسال پیش از ساکنین بابت حق بیمە معوقە شاکیت کردم واز دادگایە عدالت رای گرفتم وبعد از کلی دوندگی حالا باشید ساکنین اقدام کنند ەیچ کس حاضر نمیشود چکار باید بکنم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند