استعلام دارایی یعنی چه و شرایط مورد نیاز آن

 دارایی : این عبارات که کسی حق دخالت در حریم شخصی افراد را ندارد و یا حریم شخصی افراد توسط هیچ شخص یا سازمان و یا نهادی قابل وارسی و نقض نیست، به گوش شما نیز رسیده باشد. در واقع حریم شخصی افراد از چند بعد مختلف تشکیل میگردد. این ابعاد به طور خلاصه عبارت اند از حریم املاک افراد و محلی که تحت تصرف فرد است و اطلاعات خانوادگی و اطلاعات دارایی افراد. برخی از این اطلاعات حتی توسط قانون و حاکمیت نیز قابل دسترسی نیست و در مقابل برخی از این اطلاعات به حکم قانون ممکن است حتی برای افراد نیز قابل دسترسی باشد.

یک دسته از اطلاعاتی که ممکن است به حکم قانون در دسترس افرادی غیر از خود شخص قرار بگیرد، اطلاعات دارایی فرد است. که در مطلب زیر نحوه استعلام و شرایط آن توضیح داده خواهد شد.

دارایی افراد شامل چه مواردی میگردد؟

استعلام دارایی

در علم حقوق، هر فرد دارای یک ظرفیت دارایی است. در واقع تمام اموال مادی فرد که حتی ممکن است در عرف ارزش مالی و پولی چشمگیری نداشته باشد در این ظرف قرار میگیرد اموال یا دارایی های شخصی شامل مواردی است که برای استفاده شخصی در نظر گرفته شده است (مثلاً مسواک، لباس، خانه، وسایل نقلیه و بعضی اوقات پول) و همچنین ممکن است استفاده غیر شخصی نیز از برخی اموال صورت گیرد. البته استفاده شخصی و یا غیر شخصی از اموال باید طوری صورت گیرد که به بقیه افراد جامعه ضرر نرساند و یا محدودیتی برای استفاده دیگران از دارایی خودشان فراهم نیاورد.

از دیدگاهی دیگر هر دارایی نیز باید مالک داشته باشد. این مالکیت یا عمومی است، مثل اموال دولتی و یا اموال غیر دولتی که متعلق به عموم مردم است و یا دارای مالک خصوصی است یعنی افراد جامعه.

دارایی ها در یک جامعه ممکن است شامل هر چیزی گردد از جمله ممکن است شامل مصنوعات، کارخانه ها، معادن، سدها، زیرساخت ها، پوشش گیاهی طبیعی، کوه ها، بیابان ها و دریاها باشد. نکته ی قابل توجه این است که دارایی افراد لزوما مثبت نیست و میتواند صفر باشد و یا حتی منفی گردد. با این توضیح که هنگامی که فرد اموالی را دارد، هر چند ناچیز باشد، دارایی مثبت است. اگر هیچ نداشته باشد، دارایی صفر است و اگر میزان بدهی وی به بقیه افراد یا دارایی های دیگر بیشتر از دارایی مثبت او باشد، دارایی منفی است. برای دارایی منفی میتوان تاجر ورشکسته را مثال زد که بدهی اش از دارایی اش بیشتر است.استعلام دارایی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

در چه شرایط میتوان دارایی افراد را استعلام گرفت؟

بصورت کلی و همانگونه که گفته شد، دارایی افراد جزئی از حریم شخصی فرد است و به راحتی و بدون محدودیت، دسترسی به آن غیر مجاز است. یکی از مواردی که میتوان این دارایی را استعلام گرفت، به موجب قانون و در عمل به موجب حکم دادگاه است. با این توضیح که در هر دعوایی که جنبه مالی داشته باشد، اگر به صلح و سازش ختم نگردد و دیگر شرایط قانونی رعایت شده باشد و یکی از طرفین محکوم به پرداخت شود، دادگاه حکم به محکومیت به پرداخت را صادر خواهد کرد. حال اگر فرد داوطلبانه حکم دادگاه را اجرا نکند، باید برای اجرای حکم وارد مراحل اجرای شد. به واسطه همین اجرای حکم است که میتوان دارایی یک فرد را استعلام گرفت.


بیشتر بخوانید:  تفاوت مالیات و عوارض چیست؟


برای اجرای حکم دادگاه نیاز است که ابتدا برگ اجراییه اخذ شود. با این توضیح که فردی که حکم به نفع او صادر شده است باید به دادگاه صادر کننده حکم مراجعه نماید و در خواست اجرای حکم را به دادگاه مورد نظر تقدیم نماید. پس از تقدیم این درخواست و در صورت موافقت قاضی شعبه دادگاه، مدیر دفتر شعبه برگ اجراییه صادر شده است. در رابطه با نقش برگ اجراییه و آثار آن جداگانه و در مطلبی دیگر بحث خواهد شد. در ادامه اگر فردی که به موجب حکم دادگاه محکوم شده است، باز هم حکم را اجرا ننماید، و پس از طی مدت قانونی باید به شعبه اجرای احکام مربوط، مراجعه کرد. در آنجا قاضی اجرای احکام، پرونده اجرایی تشکیل خواهد داد و با درخواست شما اقدام به صدور برگه های استعلامات چهارگانه می نماید.

نحوه استعلام دارایی افراد

به درخواست شخصی که حکم به نفع وی صادر شده است، و بنا به میزان محکومیت، چهار نوع استعلام در اختیار فرد قرار خواهد گرفت.

استعلام اول: استعلام املاک ثبت شده به نام فرد محکوم شده میباشد که پیش از این بصورت دستی و با مراجعه به اداره ثبت املاک و اسناد کشور صورت می گرفت اما امروزه و با استفاده از تکنولوژی، به صورت سیستمی و توسط خود قاضی اجرای احکام صورت خواهد پذیرفت. در عمل و بنا به صلاحدید، ممکن است شما، استعلام کل املاک فرد در کل کشور را درخواست نمایید و یا صرفا املاک وی را در استانی خاص جست و جو نمایید.استعلام دارایی

استعلام دوم: استعلام وسایل نقلیه است که به نام فرد می باشد. این استعلام هم اکنون نیز به صورت دستی انجام خواهد پذیرفت. در عمل قاضی اجرای احکام با صدور دستور استعلام آن را در اختیار فردی که حکم به نفع وی صادر گشته است قرار میدهد و فرد با مراجعه به اداره پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی و با تقدیم دستور قضایی، اقدام به استعلام شماره پلاک هایی که به نام شخص در تردد است می نماید. نکته ی جالب توجه آن است که از نظر پلیس راهور، صرفا موضوع دستور قضایی مهم است و استعلام را به هر شخصی که حامل نامه ی دستور استعلام باشد می دهد.

استعلام سوم: استعلام حساب های بانکی افراد است. این استعلام نیز پیش از این به این شکل بود که قاضی اجرای احکام، به مانند استعلام وسایل نقلیه، دستور استعلام را صادر می نمود و فرد با مراجعه به بانک مرکزی اقدام به استعلام مینمود. امروز اما این امر از بانک مرکزی به شعب بانک ها محول گشته است. بدین صورت که قاضی اجرای احکام با صدور دستور استعلام، دستور را در اختیار فردی که حکم به نفع و صادر شده است قرار میدهد و فرد با مراجعه به شعب بانک های مختلف اقدام به استعلام حساب های فرد محکوم شده مینماید. در این استعلام نیز، بانک ها به مانند پلیس راهور عمل میکنند و صرفا موضوع دستور قضایی مهم است و استعلام را به هر شخصی که حامل نامه ی دستور استعلام باشد می دهند.

استعلام چهارم: نیز استعلام از مخابرات کشور است که فرد چه خطوط تلفنی را در دارایی خویش دارد. بدیهی است که البته بعضا خطوط تلفن همراهی وجود دارد که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

قابل توجه و لازم به ذکر است که اموال و دارایی اشخاص صرفا در این چهار زمینه توسط دادگاه قابل استعلام خواهد بود و بعضا اموالی وجود دارد که ممکن است قابل استعلام نباشد اما از ارزش مالی بسیاری برخوردار باشد. بعنوان مثال املاکی که دارای سند رسمی نیستند و اموالی چون طلا، پول نقد، ابزار و وسایل گران قیمت و … از این دسته اموال هستند. فردی که حکم به نفع وی صادر گشته است اگر بتواند به هر نحوی وجود و مالکیت این اموال را اثبات نماید، میتواند در حقیقت، این ها را نیز توقف نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
66 نظرات
  1. رضا گلزار می گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما زحمتکشان عزیز
    من در گذشته از هر بانکی یک حساب حداقل داشتم و در حادثه ای تقریبا به فراموشی سپرده شد حال اگر بخواهم استعلامی بگیرم امکان اینکه بدانم در کدام بانک و چه مقدار پول دارم هست؟
    ممنون میشوم اگر بصورت عامیانه بفرمایید تا سوال دیگری برایم پیش نیاید یه دنیا متشکرم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام با ارائه مدارک به بانک های احتمالی رجوع نمایید

  2. بهروز می گوید

    سلام خسته نباشید من تنها وارث پدرم هستم که فوت شده الان میخواهم استعلام کل داریی پدر را بگیرم اعم از بانک وسیله نقلیه ملک وخط تلفن باید به کجا و چه مدارکی داشته باشم ممنون میشم راهنمایی فرمایید با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      از طریق مراجع قضایی (شورای حل اختلاف درخواست تحریر ترکه دهید و از طریق پلیس راهور و بانک و اداره ثبت اسناد و املاک برای استعلام میتوانید اقدام کنید

  3. رضا می گوید

    سلام ، وقت بخیر . املاکی که به صورت وکالتی هستن ؛ در استعلام برای ثبت نام مسکن مهر، مشخص میشه که چه املاکی به نام فرد هستن ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر املاک به نامتون باشه از مسکن مهر محروم میشید

  4. وحید می گوید

    سلام خسته نباشین من استعلام ملکهای که به نامم هست بکنم با کد ملی باید کجا برم.راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام.راه اول این هست که به یک دفترخانه مراجعه کنید و با ارائه کد ملی و شماره شناسایی‌تون استعلام بگیرید. راه دوم استعلام آنلاین در سامانه «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» هست.

  5. بهنام می گوید

    سلام من ضامن یکی شدم شغلش آزاد هست قسط نمی ریزه شکایت کنم توی بورس پول زیادی داره
    دادگاه رای میده از اونجا پول بردارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله می توانید علیه ایشان طرح دعوی کنید

  6. َیوسف می گوید

    سلام
    چه ضمانتی می شود پشتیبان چک شرکتی گرفت که معتبر باشد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام روی لینک زیر کلیک کرده و از وکلای ما در بخش مشاوره تلفنی یا متنی کمک بگیرید

  7. پولادین می گوید

    با سلام و سپاس از مطلب شما ! چنانچه رای دادگاه و حکم صادر شده بصورت غیابی باشه ، نیاز به معرفی ضامن با پراونه کسب داره ؟؟ برای اجرای استعلام ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  8. حامد حسینی می گوید

    سلام.استعلام جهت توقیف خودرو چقدر زمان میبرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بستگی به دادورز اجرای احکام داره

  9. فرناز می گوید

    سلام
    من وکالت تموم اموال شوهرم رو به صورت محضری دارم چطورمیتونم‌استعلام بگیرم چی داره چی نداره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید به اداره ی ثبت رجوع نمایید

  10. مریم می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من همسرم درگذشته خونه ای داشته وفروخته شده
    الان برای مسکن ملی ثبت نام کردن
    آیامحروم میشیم ازمسکن ملی؟؟

  11. مریم می گوید

    ببخشید هراملاکی ک فقط بصورت قولنامه ای باشه وبدون کدرهیگیری باشه
    به چ صورت میشه برای مسکن ملی؟؟

  12. امیرحسین می گوید

    خسته نباشید
    پدر بنده در حق مادرم خیانت کرده ولی نمیداند که ما میدانیم و مادرم میخواهد مهریه را به اجرا بگذارد ولی اگر پدرم اموالش را به نام کسی دیگر بزند دیگر نمیتوان مهریه را گرفت…میخواهم بدانم که چطور میتوان اموال شخص را استعلام گرفت بدون اینکه به این فرایند لطمه وارد شود…در ضمن مادربزرگ پدری ام املاک و اموال زیاد دارد…اگر در صورت امتناع از دادن مهریه ، میتوان از اموال آن شخص مهریه را برداشت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در خصوص مورد اول با تامین خواسته امکان عدم نقل و انتقال هست. خیر از اموال شخص دیگه ای نمی توان برداشت کرد مگر اینکه فوت شده باشند . در خصوص دریافت راه حل برای دادخواست مهریه می توانید از وکلا در قسمت مشاوره های تلفنی یا متنی سایت زیر سوال نمایید
      https://vakiltop.com/

  13. بابک می گوید

    سلام ایا امکان این هست که دارائی شخصی را که نه سال پیش فوت کرده استعلام گرفت اگه امکانش هست از چه طریق میشه
    ممنون

  14. سیدجوادسیدجلیلی کوه کمر می گوید

    من استعلام ازثبت به هیچ عنوان نمدن

  15. پارسا می گوید

    من حکم توقیف اموال همسرم را از دادگاه گرفتم در طول مدت استعلام ها همسرم متوجه شده و کلیه چیزهایی که به نامش بوده حتی سیم کارتش رو به نام کسی دیگه ای زده در عرض دوروز و فقط یک زمین بی ارزش باقیمانده
    میشه لطفا راهنمایی کنید
    من چه اقدامی میتونم انجام بدم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام باید با وکیل صحبت کنید میتونید به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  16. حمیده فیروزان می گوید

    سلام
    سوالم این بود که چگونه میتوان برای مهریه استعلام از دارایی مرد در خارج از کشور گرفت ؟ آیا امکان دارد جواب بدهند …
    اگر به ناموس دیگر برگردانند آیاجرم هست ؟

  17. سید حسین مداری می گوید

    سلام.در قضیه استعلام حساب های بانکی برای اثبات اعسار آیا حسابی که ۴ماه پیش مسدود شده هم استعلام میشن؟

  18. زهرا مصنع می گوید

    سلام پدر همسر من سال ۷۸ فوت شدن ایشون از ملاکین بزرگ اصفهان بودن واملاک زیادی داشتن ولی همسرم به جهت د نبودن در اصفهان بعد از فوت ایشون پیگیر دارایی شون نشد وهمه اسناد رو خواهرشون پنهان کرده واز طرق مختلف بنام خودشون کردن که این مساله تازه مشخص شده من دارای ۳ فرزند هستم واینها الان شاکی شدن که چرا ما اقدامی نکردیم از شما استدعا دارم اگر راهکاری هست که ما بتوانیم به حق خودمون برسیم ما رو راهنمایی کنید ممنونم

  19. jem می گوید

    Hi, this is Jeniffer. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/yhp6plou

  20. الهایی می گوید

    ایا در سازمان دارایی شماره پیامکی هست که ازاین طریق لیست دارایی همسرم مطلع شوم بدون اینکه خودش متوجه شوم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام استعلام دارایی افراد توسط دستور کتبی مقام قضایی به ادارات و سازمانهای ذیربط به ذینفع داده میشود.

  21. نوها می گوید

    در خصوص پرداخت مهریه، استعلام دادگاه برای اطلاع از دارایی فرد مشمول چه مدت زمان می باشد ؟ به عبارت دیگر من و همسرم در شرف جدایی هستیم تنها دارایی من یک خودرو بوده که اخیرا فروخته ام…تحت اینچنین شرایط آیا مجبور به پرداخت نقدی مهریه خواهم شد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورتی که توانایی پرداخت کامل نداشته باشید تقسیط خواهد شد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  22. نوها می گوید

    در خصوص پرداخت مهریه، استعلام دادگاه برای اطلاع از دارایی فرد مشمول چه مدت زمان می باشد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام یک موعد قضاییست

  23. بهزاد زینالی می گوید

    سلام از طریق مراجع قضایی (شورای حل اختلاف درخواست تحریر ترکه دهید و از طریق پلیس راهور و بانک و اداره ثبت اسناد و املاک برای استعلام میتوانید اقدام کنید

  24. سیدجوادسیدجلیلی کوه کمر می گوید

    سلام سیدجوادسیدجلیلی کوه کمر من استعلام درخواست میکنم ازهمه ارث ومیراث

  25. عظیم محمدی می گوید

    سلام آیا میشه اسنعلام سه گانه را همزمان انجام داد

  26. مریم می گوید

    سلام آیا میشه ملکی که توش ۳۰ درصد سهم دارم و ۷۰ درصد مابقی رو طی ی قرارداد به شخص دیگر واگذار کردم تا برام کارهایی انجام دهد ولی نداده است و قرارداد به صورت محضری بسته شده و طرف مقابل هیچکدوم از مواد قرار داد رو انجام نداده پس گرفت…حتی اگه قاضی حق کامل ملک رو به طرف مقابل داده باشه و از من خواسته باشه با مبلغ ناچیزی از ملکم بگذرم؟ و ارزش واقعی ملک خیلی بالاتر باشه… در خصوص اقدامات باید چیکار کنم؟؟

  27. عباس می گوید

    سلام میخوام بدونم پدرم که فوت کرده چه اموالی به نامش است کد ملی رو دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید تقاضای انحصار وراثت نمایید تا مقام قضایی از مراجع مربوط استعلام بگیرند.

  28. مهدی می گوید

    سلام. شخصی چکی به من داده چک رو ثبت کرده منم تایید کردم اما نه پولی داره بریزه چک رو پر کنه نه اموالی داره هیچی نداره من چطور میتونم به پولم برسم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت عدم پرداخت تقاضای حبس نمایید.

  29. الهه امیدی می گوید

    سلام .من تنها وارث پدر بزرگم هستم ایشون چندتا مغازه داشتن تو اهواز قلنامه گم کردیم و کسایی که قبلا اجاره کردن بهمون نمیدن نمیشه کاری کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: برای رسیدن به حق خود بایستی از طریق اختیار کردن یک وکیل متخصص اقدام نمایید تا به مشکلی برخورد نکنید و برای این کار از سامانه وکیل تاپ کمک بگیرید.

  30. الهه امیدی می گوید

    خب اگه وکیل بگیرم میشه کاری کرد اخه ما الان قلنامه نداریم یا دیگه بیخیال بشیم اخه مستآجر مغازه عرب هستن و موقعی که پدرم زنده بودن اقدام کردن اما عربا تحدید کردن و پدرم دیگه دنبالش نرفتن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل مشاورت نمایید تا بهتر کمک نماید.

  31. زینب صفرعلیزاده می گوید

    سلام دعوای خلع ید.اثبات وقوع بیع.والزام به تنظیم سند رسمی از دادخواست خواهان بنده است سر یک مغازه که به مدت سی سال از تاریخ قولنامه خواهان گذشته تاکنون پس از فوت خوانده اصلی که پدرم هست میگذرد طرح دعوا کرده البته خوانده دیگری دارد که ایشان اقرار میکند این قولنامه صوری بوده و بنده هم امضای پدرم را تایید نمیکنم حال پس از نظر تجدید خواهی که به نفع ما حکم داد دوباره با مشخصات ملک از دارایی طرح دعوا الزام به تنظیم سند رسمی کرده است لطفاً راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ایراد امر مختومه نمایید.

  32. فرشته می گوید

    سلام
    چگونه از دارایی همسرم با خبر بشوم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      برای استعلام شما مستلزم داشتن برگه اجراییه هستید، جهت کسب اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید. موفق باشید.

  33. زهره می گوید

    سلام من نامزدم و با همسرم اختلاف داریمو الان سه ماه گوشی و وسایلی که برام خریده بوده گرفته از من استعلام اموال کردیم هیچی به نامش نیست با توجه به اینکه ایشون سه ماه منو ترک کرده و رفته میتونم تو این شرایط مهریمو کامل بگیرم یا قسطی میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در دوران نامزدی اصولا به زن مهریه ای تعلق نمی گیرد ؛ مگر پس از جاری شدن عقد نکاح .

  34. مزینی می گوید

    سلام پدرم حدود نیم کیلو طلا و ساعت گرانبها و یکسری اموال باارزش در کمد خودش داشت الان که فوت کرده هیچ کدام را پیدا نکردیم.و خواهر ناتنی ام که در آن منزل سکونت دارد اظهار بی اطلاعی میکنه.آیا میتونم اقدامی بکنم؟
    مموس

  35. مزینی می گوید

    سلام پدرم حدود نیم کیلو طلا و ساعت گرانبها و اموال باارزش زیادی تو کمد داشت الان که فوت کرده هیچکدام از آن اموال پیدا نشد.با توجه به اینکه خواهر ناتنی ام دسترس به اتاق و کمد پدرم را قبل فوت داشته من در این مورد اقدامی میتونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: تمامی گفته های خودتان را باید ثابت نمایید و در صورتی که اثبات نشود در معرض افترا قرار خواهید شد و بدون دلیل قانونی نیز مقام قضایی رسیدگی نمی کند.

  36. لیدا می گوید

    با سلام من از همسرم حدود ۶ ساله که جدا شدم ومهرم را نبخشیدم و قید شده در صورت داشتن استعطاعت مالی میتوانید بگیرد و او هیچ مالی نداشت حالا پدر ایشان فوت کرده من چگونه میتوانم از داشتن اموال انها اگاه شوم ولیکن که انها یک نوه پسر هم دارند که با من زندگی میکند لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: به عنوان یک طلبکار مهریه می توانید درخواست انحصار وراثت نمایید و از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمایید تا از ان طریق از اموال شخص متوفی مطلع شوید.

  37. سپیده احسانی می گوید

    از کجا استعلام بگیریم که اموال انوال طرف چطوری هست و چطور میشه که استعلام بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟میشه ی کمک کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق اداره ثبت و یا از طریق کارشناس رسمی دادگستری

  38. سعید می گوید

    سلام برگه اجرائیه اجرت المثل ثادر شده ، شوهر خانم اعسار از مهریه گرفته، اعسار از اجرت المقل هم گرفت، مامور اجرا گفت برید خدمات قضایی درخواست استعلام سه گانه بدید، درخواست و خودمون باید بنویسیم؟ مثل لایحه استناد به ماده بزنیم یا نه فقط درخواستی مبنی بر استعلام املاک و حیاب بانکی و خودرو ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:نه صرفا یه درخواست ساده باید تنظیم نمایید

  39. مسعود می گوید

    سلام.
    درمورد پرونده ای شخص محکوم به پرداخت وجه کامل معامله فسخ شده. شده است اما ادعا دارد که هزینه پرداخت وجه معامله راندارد.
    از طریق دفاتر خدمات قضایی درخواست استعلام اموال کردیم اما.شورای محل طبغ استعلام از ادرات دولتی محل اقامت فرد ادعا دارد شخص محکوم شده هیچ اموالی ندارد.اما هیچ کد رهگیری در جواب ارسال شده قید نشده.!؟
    حال چگونه خودم استعلام از اموال شخص در محل اقامتش ویا هرچیز دیگری بگیرم وآن فرد را محکوم قطعی به پرداخت یکجا وتاخیر در پرداخت بعد از گذشت ۴ سال بکنم
    با تشکر

  40. Ashli می گوید

    We stumbled over here from a different website and thought I might check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to going
    over your web page repeatedly.

    Also visit my webpage … لغو تحریم های اینترنتی ایران شامل چه مواردی است

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند