شرایط گرفتن کارت نظام مهندسی

کسی که تلاش و کوشش می کند که از یک مفهوم ساختار عملی و عملیاتی ایجاد کند، و آموزش دیده ی یکی از رشته های عملی باشد، یا به طور حرفه ای در آن رشته مشغول به کار باشد را مهندس می گویند. عموماً مهندسان از فناوری، ریاضیات و دانش برای حل مسائل مربوطه استفاده می کنند. اما در نظام مهندسی معمولا منظور کسی است که دارای مهندسی عمران باشد. یعنی به طراحی، حفظ و ایجاد زیر ساخت ها، ساخت و ساز و حفاظت از سلامت عمومی، محیطی و بهبود زیر ساخت های کنونی می پردازد.کارت

به واقع کاری که مهندس عمران می کند پروژه های عمومی و همگانی است و با فعالیت های یک مهندس نظامی که با تجهیزات جنگی و دفاعی سروکار دارد، متفاوت است. در طی ادوار شاخه های متفاوتی از مهندسی عمران پدید آمد. من جمله: مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و برق. بخش عمده ی مهندسی تحت اختیار مهندسی عمران است و به همین جهت ممکن است یک مهندس عمران کار نقشه برداری انجام دهد، یا در شرایطی خاص وادار به کار ساخت و ساز شود. دربرخی جای‌ها، یک مهندس عمران ممکن است که کار نقشه‌برداری را انجام دهد. یا اینکه در شرایط خاصی محدود به کار ساخت وساز شود.

مهندسان عمران دارای تخصص های خاصی هستند از قبیل: مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه، مهندسی آب، مهندسی مواد ساختمانی، مدیریت پروژه، مهندسی راه، مهندسی سازه های هیدرولیکی و مهندسی محیط زیست. بعضی از مهندسان که در نهادهای دولتی شروع به کار می کنند دارای چندین تخصص هستند، به ویژه زمانی که شامل توسعه و نگهداری یک مجموعه از زیر ساخت های حیاتی باشند.

کارت مهندسی

تحصیلات مهندسین و صدور مجوز و کارت نظام مهندسی

اغلب کسانی که دارای ریاضی و فیزیک قدرتمندی هستند موفق به فارغ التحصیلی از مهندسی عمران می شوند. با این اوصاف اغلب مهندسان عمران برای کسب مدرک کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری ادامه تحصیل می دهند. می توان گفت اغلب کشورها کسانی که مدرک دانشگاهی کسب نکرده اند مشمول دریافت مجوز نمی شوند و نمی توانند تحت عنوان مهندس عمران فعالیت کنند. همانند دیگر رشته ها دوره ی کارشناسی مهندسی عمران چهار ساله است که شامل عملی و تئوری می شود. اصلی ترین دلیل برای کلاس های عملی از بین بردن اختلاف بین دروس تئوری و واقعیت زندگی است. که دید و نگاه نزدیک تری با دنیای واقعی در رشته خود داشته باشند و مشقات و مزایای آن اگاه شوند.

وظایف مهندس عمران دارای کارت نظام مهندسی

زمینه های تخصصی مهندسی عمران عبارتند از :

آیکون لوازم مهندسی

  • سازه- سدها، ساختمان ها، سکوهای دریایی و خطوط لوله
  •  حمل و نقل- جاده ها، راه آهن، کانال ها و فرودگاه
  • محیط زیست- شبکه های تامین آب، سیستم های آبرسانی زیرزمینی و ساخت موانع سیل
  • دریایی- بنادر و سیستم های دفاعی دریایی
  •  ژئوتکنیک- استخراج از معدن، عملیات خاکی و ساخت پایه

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

وظایف مشترک در همه زمینه های تخصصی ذکر شده عبارتند از:

بحث و گفتگو درباره تجهیزات لازم با مشتری، کارفرما یا همکاران تحلیل داده های ارسالی توسط ناظران، نقشه کشی و آزمایش مواد و مصالح با استفاده از نرم افزار مدلسازی کامپیوتری آزمایش خاک برای تعیین کیفیت و قدرت پایه سازه مهندس عمران تهیه نقشه ها با کمک نرم افزار طراحی کامپیوتری قضاوت در خصوص امکان پذیری پروژه ها با ارزیابی مواد، هزینه ها، زمان و نیروی کار موجود ارزیابی ریسک ها و اثرات محیطی پروژه ها و پیشنهاد برای مناقصه ها، گزارش به مشتریان، مراکز دولتی و سازمانهای برنامه ریز مدیریت، هدایت و نظارت بر پیشرفت هر مرحله از تولید اطمینان از مجهز بودن بخش های مختلف به تجهیزات ایمنی و سلامت و رعایت شدن قوانین و زمانبندی ها مهندس عمران معمولا در کنار متخصصانی مانند معماران، مهندسین نقشه کشی، ناظران و پیمانکاران ساختمان کار می کند.

اخذ کارت نظام مهندسی

مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندسی عمران

  • مهارت عالی در فناوری اطلاعات، ریاضیات و علم مهندسی.می بایست علم کافی را داشته باشد، در غیر این صورت کار فرما نمی تواند برای مثال ساختن یک پل که در هر روز هزاران خودرو بر روی آن رفت و آمد می کنند را را به او بسپارد.
  • توانایی شرح درست و واضح ایده ها و طرح ها –برای تفهیم و انتقال مفاهیم پیچیده مهندسی به کارگران برای انجام کار یا به کارفرما و یا سرمایه گذار برای حمایت مالی و لجستیکی از پروژه
  •  توانایی  تحلیل داده های زیاد، ارزیابی راه حل ها و انجام تصمیم گیری درست –  به عنوان مثال اگر به تونل نیایش، پل طبقاتی صدر یا بزرگراه امام علی (ع) در تهران سری زده باشید متوجه شده اید که مهندسین دارای کارت نظام مهندسی و مدیران این پروژه ها برای انجام موفق آنها از چه پیچیدگی هایی عبور کرده اند و یا اینکه با چه مسائلی در جریان پروژه روبرو بوده اند. وجود موانع مختلف از ساختمان های موجود در مسیر گرفته تا لوله های آب و گاز و فاضلاب و ماشین هایی که در حال حرکت از اطراف محل پروژه می باشند. مطمئنا بدون تحلیل دقیق داده ها و ارزیابی راه حل ها و تصمیم گیری درست اجرای این پروژه ها با موفقیت همراه نخواهد بود.
  • مهارت مدیریت پروژه – زیرا در بسیاری از پروژه های عمرانی مدیران پروژه از بین مهندسین عمران انتخاب می شوند
  • توانایی انجام پروژه ها در چارچوب بودجه و زمان تعیین شده ( در صورت داشتن مسئولیت پروژه))
  • مهارت کار تیمی و مخصوصا همکاری با اشخاصی که به عنوان کارگر شاید از نظر فرهنگی و اعتقادی با شما تفاوت داشته باشند
  • دانش کامل نسبت به قوانین و مقررات مرتبط – مخصوصا قوانین ایمنی و استاندارد به منظور مهارت نوشتاری  برای تهیه گزارش

بیشتر بخوانید: انواع گواهینامه رانندگی و شرایط اخذ گواهینامه


مهارت های مربوط به نرم افزارهای تخصصی مهندسی عمران

رایانه از مهمترین نرم افزارها و اصلی ترین ابزارها در مهندسی عمران می باشد. دراگر به بررسی آگهی استخدامی مهندسی خواهید دانست اغلب کارفرماها، شرکت ها و سازمان ها یکی از شرایط جذب مهندس عمران را تسلط کافی بر نرم افزارهای مربوط به حوزه مهندسی عمران قرار داده اند.

پس اگر دانشجوی مهندسی عمران هستید، یا شاغل در این حوزه و می خواهید فردی پر درآمد و موفق باشید، یادگیری نرم افزار های تخصصی مهندسی عمران از بهترین، کاربردی ترین واصلی ترین راه هاست.

برخی از مهم ترین نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی عمران

  • ETABS: نرم افزار تحلیل و طراحی انواع سازه های ساختمانی
  • Auto Cad: نرم افزار طراحی های دو بعدی و سه بعدی و علوم مهندسی مرتبط با نقشه کشی
  • CSiBridge: نرم افزار طراحی پل ها
  • Matlab: نرم‌افزاری برای نوشتن برنامه و محاسبات ریاضی در مهندسی
  • Staad Pro: نرم افزار آنالیز و طراحی سازه های فلزی، بتنی، چوبی، آلومینیومی و سازه های ترکیبی
  • Plaxis Professional: نرم افزار مهندسی خاک و پی
  • SAFE: نرم افزار تحلیل و آنالیز اجزای پی و فونداسیون
  • Revit: نرم افزار مدل سازی و طراحی نقشه های ساختمانی
  • SAP: نرم افزارطراحی و آنالیز سازه
  • Ansys: نرم‌افزاری برای تحلیل مهندسی قطعات در تحلیل‌های دینامیکی
  • Catia: نرم‌افزار طراحی قطعات
  • Solidworks: نرم‌افزار طراحی قطعات
  • Tekla Structures: نرم افزار طراحی و مدل سازی بسیار پیشرفته و مدرن سازه های

گرفتن کارت نظام مهندسی

آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی مهندسی عمران

مهندس عمران می تواند در پروژه های ساخت جاده ها، ساختمان ها، فرودگاه ها، تونل ها، سدها، پل ها و سیستم های آب و فاضلاب در بخش دولتی و خصوص شاغل باشد. یا در صورت داشتن مدارک عالی، مهندسی عمران می تواند در دانشگاه ها و یا مراکز علمی پژوهشی کارکند.

 مهندس عمران (در پروژه های ساخت و ساز) برای اینکه بتواند کار نظارت بر ساختمان را انجام دهد، باید موفق به کسب پروانه شود.. در واقع باید صلاحیت نظارت و طراحی او از سوی مراجع ذیصلاح تایید شود. بسیاری از مراجع مانند شهرداری ها و مراکز صدور پروانه ساختمان، برای صدور پروانه ساخت و یا مجوزهای دیگر، نقشه هایی را می پذیرند که توسط مهندسان دارای پروانه اشتغال تهیه شده باشد و برای کنترل و نظارت نیز باید از این افراد استفاده شود.

در ایران از میزان اشتغال مهندس عمران نمیتوان آمار دقیقی داد ولی طبق گفتگو های انجام شده با شاغلین و محصلان در این حوزه، اخبار و تحلیل های موجود بازار کار مهندسین عمران دارای کارت نظام مهندسی به نسبت دیگر مشاغل شرایط مساعد تری را دارا هستند.

موضوع همیشگی و قابل توجه درباه ی بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی عمران همچون سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی، عدم تناسب تقاضای بازار کار با تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد. موضوعی که در چند سال است اکثر دانشجویان را درگیر ساخته و در بسیاری از مواقع مجبور می شوند در حوزه ای خارج از تخصص خود اقدام به کار نمایند.

شخصیت های مناسب شغل مهندسی عمران

برای انتخاب یک شغل مناسب عواملی مثل: ویژگی های شخصیتی ،ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط حاکم بر جو خانوادگی و شرایط جامعه تاثیر مستقیم دارند. به طور حتم نمی توان گفت لزوماً و صد در صد تیپ شخصیتی خاصی در شغل مهندسی عمران موفق می شوند، اما شواهد حاکی از آن است که تیپ های شخصیتی که برای این شغل معرفی می شوند به نسبتت موفق ترند و از رضایت شغلی بیشتری برخوردار هستند.

نحوه عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان

گروه نظام مهندسی: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند می توانند به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در بیایند.

منظور از اشخاص حقیقی کسانی هستند که در یکی از رشته های: مهندسی عمران، تاسیسات مکانیکی، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری یا برق تحصیل کرده باشند می باشد.

منظور از اشخاص حقوقی: سازمان ها، شرکت ها و موسسات و ثبت نام آن ها در این طرح می باشد.

عکس کارتونی مهندس

نحوه ثبت نام الکترونیکی مهندسان حقیقی

شخص می بایست اطلاعات مربوط به خود را در لینک عضویت الکترونیکی اشخاص حقیقی سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد کند و سپس در تاریخ مقرر اصل مدارک و مسئول ذیربط کارت عضویت را به مهندس متقاضی تحویل دهد. ضمن آنکه باید به زمان ثبت نام الکترونیکی توجه داشت زیرا در صورت عدم مراجعه فرد باید تمامی مراحل را از ابتدا انجام دهد.

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی

آیکون مهندس

همان طور که در بالا گفتیم اشخاص حقوقی مشتمل بر شرکت ها و موسساتی می شوند که به صورت مجموعه ای از مهندسان اقدام به فعالیت در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کنند و برای دریافت کارت  نظام مهندسی دو راه ثبت نام اینترنتی و حضوری پیش روی آن ها می باشد.

روشن است به دلیل سرعت بالا و سهولت کار ثبت نام اینترنتی حرف اول را می زند که پس از نکمیل فرم درخواستی و پس از اقدام به واریز فیش بانکی، در زمان تعیین شده باید به همراه اصل مدارک به سازمان ساختمان مهندسی استان مراجعه کنند.

ثبت نام حضوری

ابتدا باید فرم مربوطه را از وب سایت سازمان دریافت کند و پس از پر کردن و تکمیل مدارک مربوطه برای کارت نظام مهندسی به مسئول دفتر تاریخی مراجعه کند با توجه به میزان هدر رفتن وقت و مراجعه های پیاپی پیشنهاد ما به شما همان ثبت نام اینترنتی می باشد.

گرفتن کارت نظام مهندسی

مدارک لازم جهت عضویت در نظام مهندسی ساختمان

پذیرش عضو جدید عضو حقیقی  مدارک لازم جهت عضویت:

  1. تکمیل کاربرگ درخواست عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران(کاربرگ شماره ۲- اشخاص حقیقی)
  2. اصل و تصویر شناسنامه(چنانچه محل تولد ذکر شده در شناسنامه،استان تهران نباشد،ارائه مدرک،دال بر سکونت در استان تهران حداقل به مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضای عضویت الزامی است) مدارک قابل قبول جهت احراز سکونت در استان تهران عبارتند از:اجاره نامه رسمی محل سکونت، سند مالکیت محل سکونت بنام خود،پدر،مادر و یا همسر+ آخرین قبض تلفن به نام صاحب سند
  3. اصل و تصویر کارت ملّی
  4. اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبر (برابر با اصل شده مراجع قضایی )
  5.  دو قطعه عکس ۶. ۴ رنگی با زمینه سفید. ( پشت نویسی شده، بدون عینک و کلاه و رعایت حجاب برای خانم ها)
  6. . اصل و تصویر فیش واریزی به مبلغ ۰۰۰/۶۶۰ریال به یکی از شماره حسابهای نام برده شده در زیر (۰۰۰/۳۶۰ریال بابت ورودیه و ۰۰۰/۳۰۰ریال بابت حق عضویت ) حساب جاری شماره ۱۰۲۹۱۵ نزد موسسه مالی و اعتباری توسعه(۱-شعبه سعادت آباد.۲-باجه مستقر در سازمان،طبقه۳ ) حساب جاری شـماره ۰۱۰۷۲۹۷۳۳۴۰۰۰نـزد بانـک ملی.(۱-قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ۲-باجه مستقر در طبقه همکف سازمان)

مدارک اختصاصی مورد نیاز جهت انتقال عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان از سایر استانها به استان تهران

  1.   تصویر پروانه اشتغال به کار مهندسی در صورت داشتن
  2. اصل نامه انتقالی از استان قبلی شامل:(تسویه حساب ،ظرفیت اشتغال استفاده شده در موقع انتقال،عدم محکومیت شورای انتظامی و آخرین وضعیت مالیاتی)

لازم به ذکر است کلیه تصاویر مذکور می بایست در قطع ارائه گردد.

عکس مهندس

مدارک جهت صدور پروانه اشتغال به کار مهندسین دارای کارت نظام مهندسی(برای اولین بار)

  • تکمیل کاربرگ درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی(کاربرگ شماره ۴- اشخاص حقیقی)
  • ارائه گواهی عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و همچنین گواهی سابقه کار متقاضی موضوع ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از سازمان نظام مهندسی‌ساختمان‌استان تهران.کارشناسی: ۳ سال، کارشناسی ارشد: ۲سال، دکتری: ۱ سال
  • ارائه شماره سریال قبولی در آزمون حرفه ای مهندسان از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن به نشانی Www.Maskan-Sakhteman.Ir
  • اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبربرای فارغ التحصیلان خارج از کشور ارائه اصل ارزشنامه تحصیلی الزامی است. برای فارغ التحصیلان داخـل کـشور در صورتیکه اعتبار گواهینامه موقت به پایـان رسیده باشد، می‌بایست اصـل گواهینـامه پایـان تحصیـلات یا دانشنامه تحصیلی ارائه گردد.
  • دارندگان مدارک تحصـیلی کارشناسی ارشد ناپیوستـه و بالاتر می بایست مدارک مربوط به کـارشنــاسی و یا کاردانی خود را نیز جهت احتساب سابقه و تعیین کد رشته ارائه نمایند.کسانی که دارای تعهد خدمت میباشند، در صورت اخذ نـامه از صندوق رفاه دانشجویان( واقع در‌خیابان شهید بهشتی، خیابان پـاکستان کوچه دوم) می توانند گواهینامه موقت را ارائه نمایند
  • اصل و تصویر شناسنامه
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای متولدین ذکور که سن آنها با احتساب روز و ماه کمتر از ۵۰ سال تمام باشد)).تبصره:(با استثنای اعضای رسمی یا پیمانی هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با ارائه معرفینامه مستند از این بند مستثنی می باشند))دو قطعه عکس ۶x4. رنگی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
  • اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۶۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ، یا ۹.پاکت پستی و« آگهی تحویل مرسولات پیشتاز» (تکمیل شده توسط شخص متقاضی ، قابل تهیه از واحد نشریات مستقر در طبقه همکف سازمان)

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

مدارک لازم برای اخذ کارت نظام مهندسی

مدارک لازم جهت تمدید،تعویض،ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسین دارای کارت نظام مهندسی

مدارک عمومی

  • تکمیل کاربرگ درخواست تمدید،تعویض،ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی ( کاربرگ شماره ۷- اشخاص حقیقی )
  • دو قطعه عکس ۶x4 3. رنگی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ نگذشته باشد.
  • اصل پروانه اشتغال به کار مهندسی قبلی
  • نامه تسویه حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهراناصل و تصویر رسید بانکی ( واریزشده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱بـانک ملی ایران بنام تمرکز وجوه  حاصل از فروش  سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۶۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ، یا باج پاکت پستی و« آگهی تحویل مرسولات پیشتاز» (تکمیل شده توسط شخص متقاضی و قابل تهیه از واحد نشریات مستقر در طبقه همکف)

 مدارک اختصاصی جهت تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسین دارای کارت نظام مهندسی

  • نامه مفاصا حساب مالیاتی‌ از حوزه‌ مربوط به ‌نشانی درج‌شده در پشت ‌پروانه اشتغال به‌کار(با اخذ معرفی‌نامه‌ از ‌سازمان‌نظام‌مهندسی‌ساختمان‌استان‌تهران)
  • گواهی قبولی در آزمون آشنایی با فرآیند جوشکاری و بازرسی جوش(صرفاً جهت تمدید صلاحیت نظارت رشته عمران)

اخذ کارت نظام مهندسی

مدارک اختصاصی جهت ارتقای پایه

  • ارائه سابقه کار مورد نیاز ،طبق ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.
  • ارائه گواهینامه پایان دوره های آموزشی مصوب (۴ دوره آموزشی جهت ارتقاء از پایه ۳ به پایه۲ و ۵ دوره آموزشی جهت ارتقاء از پـایه ۲ به پایه ۱) طبق جدول ابلاغ شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی.
  • چنانچه متقاضی بصورت همزمان خواستار ارتقای پایه و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی به مدت ۳ سال باشد ارائه نامه مفاصا حساب مالیاتی الزامیست

 مدارک اختصاصی جهت اضافه نمودن صلاحیت جدید در پروانه اشتغال به کار

  • جهت اضافه نمودن صلاحیت مجری برای رشـته‌های معماری، عمران (پـایـه ۳)، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات ‌برقی و نقشه برداری در پـروانه اشتغال به کار مهندسی، ارائه یکسال سابقه کار در امر اجرای ساختمان در رشته مورد تقاضا ضروری است.
  • جهت اضافه  نمودن صلاحیت بازرسی لوله کشی گاز برای رشته مکانیک،‌ ارائه گواهینامه آزمون دوره آموزشی (مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان و گواهی انجام دوره کارآموزی) ضروری است.

مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی (طراحی-نظارت)

کاربرگ اعلام اطلاعات جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی طراحی-نظارت

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4 نظرات
  1. حسام عشقی می گوید

    سلام من بنا هستم کارت مجری میخواستم ایا میشود من راهنمایی کنید

  2. حسام عشقی می گوید

    باعرض سلام من بنا هستم وکارت مجری ذیصلاح میخواستم ببینم چقدر هزینه اش میشود

  3. علی می گوید

    آیا کارت پایان خدمت گروه ب یا معاف از رزم تاثیری در امتحان و گرفتن مهر نظام مهندسی داره؟؟

  4. عادل می گوید

    سلام
    لوله کش هستم چطوری میتونم کد یا مجوز از نظام مهندسی بگیرم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند