راه های متفاوت مهاجرت به آلمان

راه های متفاوت مهاجرت به آلمان در میان ایرانیان افزایش داشته است. آلمان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت به شمار می‌رود. این کشور یکی از قدرت‌های صنعتی اروپا و جهان است و به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهد، مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. برای مهاجرت به آلمان روش‌های گوناگونی وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: روش کاری، روش تحصیلی و مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری. در ادامه این روش‌ها، هزینه آن‌ها و شرایط هر یک را بررسی می‌کنیم. بنابراین، اگر مشتاق هستید به این کشور مهاجرت کنید، با تیم مهاجرت وکیل تاپ همراه باشید.

روش های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارند. این کشور بسته به نوع مهاجرت، ویزاهای مختلفی را برای مهاجران صادر می‌کند. مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و کارافرینی . هر روش شرایط و نیازمندیهای خاص خود را دارد .  بهتر است پیش از اقدام ، با کارشناسان آگاه تیم مهاجرت وکیل تاپ مشورت کرده و برنامه ای که برای شرایط شخص شما و خانواده ی شما مناسب است را برگزینید.

انواع راه های مهاجرت به آلمان

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مهاجرت به آلمان به روش تحصیلی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق تحصیل است. این روش از روش‌های نسبتاً کم‌هزینه میباشد و برای افرادی مناسب است که به محیط های آکادمیک علاقه دارند . اگر هدف شما دریافت بورسیه است و می‌خواهید هزینه زندگی و تحصیل در آلمان را با بورسیه تأمین کنید، بهتر است برای مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) اقدام کنید؛ چراکه، معمولاً در این مقاطع شانس دریافت بورسیه یا کمک ‌هزینه تحصیلی بالا می باشد .

البته که هزینه ی تحصیل به زبان آلمانی در این کشور بسیار ناچیز می باشد و با پرداخت هزینه های ناچیز ثبت نام و … که حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو سالانه می باشد موفق به تحصیل در این کشور شوید . شایان ذکر است که تحصیل به زبان آلمانی در این کشور نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشد و هر رشته و مقطع نمره ی زبان خاص خود را دارد . اما به طور کلی ، حداقل مدرک ب۱ زبان آلمانی مورد نیاز است که این سطح زبان ممکن است وابسته به رشته ی دانشجو یا دانش آموز بالا تر هم باشد .

برا متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاههای آلمان را دارند باید توجه داشته باشند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس پذیرش در رشته های متنوع را دارند . همچنین در اکثر رشته ها در ای مقاطع ، شهریه ها بسیار ناچیز هستند اما ممکن است بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی شهریه ای تا حدود ۱۰ هزار یورو در سال نیز داشته باشند . پس حتما در صورتی که قصد تحصیل با هزینه ی کم را دارید به این نکته پیش از اقدام برای پذیرش توجه بفرمایید.

رعایت ترتیب مراحل برای هر نوع ویزایی الزامی می باشد و در این نوع ( تحصیلی ) الزامی است که قبل از اقدام برای ویزا ، پذیرش خود را از یکی از دانشگاههای این کشور  دریافت کرده باشید . طبیعتا برای اخذ پذیرش، ابتدا باید شرایط خاص هر دانشگاه را بررسی کنید و هزینه لازم را برای رشته ی مربوطه بپردازید و ترجمه مدارک را بارگذاری کنیدکه با مشاوران تیم مشاوره وکیل تاپ که همراه شما هستند تا گام به گام در این راه قدم بردارید جای نگرانی وجود ندارد . در انتخاب رشته و دانشگاه دقت و وسواس به خرج دهید چرا که نوع دانشگاه تاثیر مستقیم در شانس ویزای شما دارد .

این که چه مدارک و چه سطحی از زبان لازم است، کاملاً بستگی به دانشگاه و رشته مورد نظر شما دارد اما به‌طورکلی می‌توان گفت، مدرک زبان معتبر، ترجمه مدارک دوره کارشناسی یا ارشد، ترجمه ریز نمرات و رزومه برای این نوع مهاجرت از مقدمات ابتدایی به شمار می‌آیند.

مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کار

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور آلمان برای افراد متخصص ، مهاجرت کاری است. اگر شما نیز با رشته ی دانشگاهی خود تجربه ی کار دارید و قصد دارید از طریق کار به آلمان مهاجرت کنید، این روش برایتان مناسب خواهد بود. در این برنامه ، متقاضی با پیداکردن شغل، اجازه اقامت کاری در آلمان را دریافت می‌کند. یافتن شغل برای اخذ این نوع ویزا به دو طریق امکان‌پذیر است. در روش اول، متقاضی، نظر یک کارفرما را جلب می‌کند و از این طریق، پیشنهاد شغلی دریافت می‌کند. سپس مراحل دریافت ویزا را طی کرده و به آلمان مهاجرت می‌کند.

برای دریافت پیشنهاد شغلی می‌توانید به جستجو در سایت‌های کاریابی آلمان بپردازید و از این راه، شغل‌ مناسب خود را پیدا کنید. با توجه‌ به شرایط هر شغل که در سایت ذکر شده است، اقدام به ارائه درخواست و بارگذاری مدارک لازم ‌کنید. سپس منتظر اخذ پذیرش بمانید. درصورتی‌که کارفرمایی با درخواست شما موافقت کند، می‌توانید برای اخذ ویزا و ورود به خاک آلمان اقدام کنیدالبته از انجایی که احتیاج به دانش و اطلاعات انگلیسی یا المانی لازمه ی همه ی این اقدامات می باشد تیم مهاجرت وکیل تاپ میتواند در این مسیر راهنمای شما باشد..

روش دوم برای دریافت ویزای کاری آلمان این است که ویزای جستجوی کار بگیرید. اگر متقاضی مهاجرت به آلمان هستید، می‌توانید در مورد این ویزا تحقیق کنید. این ویزا به متقایان اجازه می‌دهد تا شش ماه در آلمان به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن شغل مناسب، قادر خواهند بود اقامت خود را در آلمان تمدید کنند. در این روش، تمام هزینه‌های زندگی در طول شش ماه بر عهده متقاضی است.امهاجرت به آلمان فوری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اگرچه این روش از روش‌های دیگر کم‌دردسرتر است اما هزینه بیشتری دارد. در این نوع مهاجرت، متقاضیان توانایی خود را برای اشتغال‌زایی در کشور میزبان ارائه می‌کنند و می‌توانند تا سه سال اجازه اقامت در آلمان را دریافت کنند. درصورتی‌که متقاضی بتواند در اشتغال‌زایی و اجرای برنامه‌های خود موفق عمل کند، می‌تواند اقامت خود را تمدید و حتی آن را به اقامت دائم تبدیل کند. در مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری، متقاضی باید توانایی مالی و برنامه‌های اقتصادی خود را اثبات کند تا بتواند ویزای آلمان را دریافت کند.

مهاجرت به آلمان با برنامه های اوسبیلدونگ

اوسبیلدونگ از محبوبترین روشهای مهاجرت به کشور آلمان می باشد .این دوره ها مشابه دوره های فنی حرفه ای با تمرکز بر آموزش در محیط کار واقعی ، این هدف را که در کنار تحصیلات آکادمیک ، دانشجویان باید از آموزشهای عملی برای ورود به محیط کار برخوردار باشند را دنبال می کند . این دوره ها کاملا تحت نظر دولت آلمان برگزار می شوند به همین دلیل آموزشی در بالاترین سطح کیفیت ارائه می شود.  این دوره به متقاضیان اجازه میدهد که به عنوان کاراموز در شرکتهای آلمانی مشغول به کار شوند و در عین حال آموزش لازم را در موسسات آموزشی این کشور ببینند .

سایر روش‌های مهاجرت به آلمان

علاوه بر روش‌های گفته ‌شده ، راه‌های دیگری هم برای مهاجرت به آلمان وجود دارند که معمولاً کمتر رایج هستند. یکی از این روش‌ها، مهاجرت برای هنرمندان یا ورزشکاران حرفه‌ای است. روش دیگر، مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحقیق یا ویزای کارآموزی است. همچنین مهاجرت از طریق ازدواج روش دیگری برای گرفتن اقامت در آلمان است. این روش مخصوص افرادی است که همسرشان آلمانی است یا قصد دارند با یک شخص آلمانی ازدواج کنند. اگر قصد ازدواج با یکی از شهروندان آلمانی را دارید که اقامت دائم دارد، می‌توانید برای دریافت ویزا و سپس اقامت دائم در آلمان اقدام کنید.

متأسفانه اخذ اقامت از طریق ازدواج مورد سوء استفاده قرار گرفته و به همین دلیل، دولت آلمان در این زمینه قوانین و شرایط خاصی را وضع کرده است. در این روش، تمام درخواست‌ها و ازدواج‌ها بررسی می‌شوند و تنها به موارد واقعی ویزا داده می‌شود. از شرایط این روش مهاجرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • تمکن (توانایی) مالی طرفین برای زندگی در آلمان
  • زبان آلمانی در سطح A1

مهاجرت شغلی به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه‌های مهاجرت به این کشور به روش مهاجرت شما بستگی دارد. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های مهاجرت است. در این روش حداقل باید ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه اولیه داشته باشید. مهاجرت کاری ، تحصیلی و اوسبیلدونگ دارای هزینه های معقولی به منظور تایید مدارک و اپلیکیشن فی و شهریه و سفارت و … هستند اما به این نکته توجه داشته باشید که تمکن مالی برنامه های تحصیلی که نزدیک به ۱۰۳۰۰ یورو می باشد را باید همراه خود به این کشور ببرید. در سایر روشها ( اوسبیلدونگ ، جاب آفر ) وابسته به توافق با کارفرما میزان تمکن مالی مشخص خوهد شد .

میانگین هزینه‌های زندگی در آلمان

کلام آخر

آلمان یکی از کشورهایی است که مزایای خوبی به مهاجران واجد شرایط ارائه می‌کند. برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارند. هر روش هزینه و شرایط خود را دارد. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت تحصیلی: اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا مؤسسه آلمانی و سپس اقدام برای سفارت
  • مهاجرت کاری: دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی یا اخذ ویزای شش‌ماهه جستجوی کار
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی: ارائه برنامه اقتصادی و سرمایه اولیه
  • مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ : یافتن یک پوزیشن از کارفرمایی در کشور آلمان و اقدام برای سفارت

از سایر روش‌های مهاجرت به این کشور می‌توان به مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق اخذ ویزای پژوهش و مهاجرت مخصوص هنرمندان و ورزشکاران حرفه‌ای اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها با شرایط خاصی سازگار هستند و بهتر است برای یافتن بهترین روش مهاجرت برای خودتان با یک منبع همچون تیم مشاوران  مهاجرت وکیل تاپ مشورت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند