سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت مستمری بازنشستگی باید مبلغی را به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

پس از آن بر اساس قانون تامین اجتماعی با گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پیش از بازنشستگی یا با رسیدن به سن مقرر می توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند.

پرداخت مستمری بازنشستگی از مهم ترین خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی ارائه می کند.

امکان دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد.

جهت دریافت فیش حقوق مستمری بازنشستگان باید در قدم اول نسبت به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام داده و پس از آن از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه، نسبت به دریافت فیش حقوقی مستمری خود اقدام کنند.

در ادامه این مطلب به معرفی و نحوه کار با سامانه و چگونگی دریافت فیش حقوقی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ می پردازیم.

نحوه ثبت نام در سامانه دریافت فیش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دریافت فیش حقوقی و اطلاعات بیشتر در مورد مستمری، بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کرده و پس از ثبت نام در سامانه خدمات موردنظر خود را دریافت کنند.

بعد از انجام مراحل ثبت نام و تعیین یک گذرواژه اجتماعی، می توانند با ورود به سایت سازمان تامین اجتماعی از طریق منوی مستمری بگیران وارد بخش مشاهده فیش حقوق بازنشستگان شده و فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.

جهت ورود به سامانه تامین اجتماعی باید در قدم نخست، آدرس samt.tamin.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه شوید.

پس از ورود به سامانه گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را از قسمت میز خدمت انتخاب کنید.

پس از آن نام کاربری و گذرواژه ای که در زمان ثبت نام در سامانه تعیین کردید را وارد کرده و به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی وارد شوید.

ثبت نام در سامانه دریافت فیش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نکات قابل توجه در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

ازجمله نکات مهمی که پیش از دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود از سامانه تامین اجتماعی باید به آن ها توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره تلفن همراه وارد شده در سامانه حتما باید به شخص مستمری بگیر تعلق داشته باشد. در غیر این صورت، جهت فعال سازی کاربری باید به شعبه مراجعه کنید.
  • در بخش مربوط به سوالات امنیتی باید به هر ۳ سوال، پاسخ های متفاوت دهید.
  • مستمری بگیران باید در حفظ و نگهداری رمز خود دقت لازم را به عمل آورند. افشای رمز و هرنوع سو استفاده از آن بر عهده مستمری بگیر است.
  • خدمات ارائه شده در سامانه تامین اجتماعی کاملا رایگان و به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نتیجه گیری

طبق تعریق قانون بیمه تامین اجتماعی مستمری عبارت است از عدم اشتغال فرد بیمه شده به شغل و کاری به جهت رسیدن به سن بازنشستگی که در این قانون تعیین شده است.

سایت https://www.tamin.ir سایت پیگیری فیش حقوقی مستمری بگیران بازنشسته تامین اجتماعی می باشد.

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالات پر تکرار شما در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان پاسخ داده خواهد شد.

بله، درصورت تمایل می توانید برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت حضوری به شعبه تامین اجتماعی موردنظر مراجعه کنید.

زمانی که بازنشستگی مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد یا سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی بیمه شده را به کارفرمای او اعلام کند، مستمری بازنشستگی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

اگر گذرواژه ورود به سامانه تامین اجتماعی خود را فراموش کردید، بعد از وارد شدن به سیستم، گزینه ورود به سامانه را انتخاب کرده و گزینه بازیابی گذرواژه را انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
10 نظرات
  1. اکبر نوروزی می گوید

    سلام علیکم، خسته نباشید لطفا راهنمایی کنید که پدرم پنج ماهی است که فوت کرده است و می خواهم که حقوق بازنشستگی پدرم رو مادرم دریافت کنه چه کارهایی راباید انجام بدهم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید مدارک وانصار وراثت خودتان را به مرجع بازنشستگی پرداخت نمایید.

  2. مهناز علی حسن‌زاده می گوید

    سلام. برای دریافت فیش حقوقی با توجه به ثبت نام در سایت ولی موفق به ورود سیستم نمیشم و پیام کدکاربری با گذرواژاه تطابق ندارد می زنه. در صورتی که هر دو عنوان درست وارد شده ولی میگه صحیح نمی باشد. دیگه نمیدونم چکار کنم. این دیگه چه فرمولی داره نمیدونم…..!؟! ؟

  3. امیری حسنلو می گوید

    طرز دریافت فیش حقوقی

  4. ابراهیم امیری حسنلو می گوید

    نمی تونم فیش حقوقی دریافت کنم.

  5. ابراهیم امیری حسنلو می گوید

    چرا فیش حقوقی فعال نیست.ونمی توانی با گوشی حکمو فیشرا در یافت نمایم

  6. ابراهیم امیری حسنلو می گوید

    چرا فی حقوقی صادر نمی شود؟

  7. حسن کریمی می گوید

    سلام پدر من بازنشسته تامین اجتماعی است کیک میلیون عیدی براش پرداخت شده دلیلش چیه؟

  8. ابراهیم امیری حسنلو می گوید

    دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی

  9. سیدعلی می گوید

    با سلام
    بنده در شرف بازنشستگی قرار دارم متاسفانه برای برقراری مستمری اینجانب سامانه تامین اجتماعی با محاسبات بنده اختلاف حساب دارد لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه پیگیری کنم. سپاس

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند