دادرسی الکترونیکی از دادخواست تا ویدئو کنفرانس جلسات دادگاه با وضعیت کرونایی موجود

استفاده از تمام ظرفیت های دادرسی الکترونیکی با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از راه کار های موثر قوه قضائیه جهت کاهش عبور و مرور و تماس های فیزیکی افراد در محیط پر خطری مثل دادگاه می باشد که میتواند حتی دراین شرایط هم روند رسیدگی را بدون وقفه دنبال کنند.با توجه به اینکه برنامه چهارم توسعه قضایی نیز به افزایش راحتی دسترسی مردم و توسعه فناوری ارتباطات تاکید دارد، استفاده از تمام ظرفیت های دادرسی الکترونیکی برای تبدیل شرایط موجود به یک فرصت از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اقدامات قوه قضاییه جهت ارتقا دادرسی الکترونیکی

طبق گفته رئیس مرکز فناوری و آمار قوه قضاییه جناب آقای زارع پور،جهت کاهش حضور و مراجعه مردم به محیط دادگاه از وجود و راه اندازی امکان نوبت دهی برخط، تکمیل سامانه خودکاربری وکلا (که در آن شخص وکیل میتواند بدون حضور در دادگاه علاوه بر ثبت دادخواست وشکوائیه، لوایح و دفاعیات خود را نیز مطرح نمایند).

به دستور جناب رئیسی استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک و سامانه‌های پیام کوتاه برای اطلاع‌رسانی‌های مناسب به اصحاب پرونده تاکید شد که موجب افزایش و ارتقا  دادرسی الکرونیکی می باشد.

از جمله نوآوری های قوه قضائیه با توجه به شرایط موجود و اینکه کار قوه قضائیه که درصدد دادخواهی و حق طلبی می باشد تعطیلی ندارد و حضور اصحاب دعوی امری اجتناب ناپذیر می باشد،برگزاری دادگاه‌ها به صورت ویدیو کنفرانس بود که در استان فارس نیز اجرا شد.

ازجمله اقدامات دیگر قوه قضائیه جهت چیش برد امور و کاهش تمرکز جمعیت،راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد که مراجعین میتوانند در تمام مدت شبانه روز با مراجعه به سایت http://nobat.kdke.ir، نوبت خود را ثبت و درصورت تایید، در زمان و مکان یادشده جهت انجام امور خود حاضر شوند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    دادخواست شکایتی داده بودم
    ولی احضاریه بایدبصورت ویدیو کنفرانس باشه
    خوب اگه امکانش نداشته باشی حضوری بریم
    قبول میکنن امکانش بودراهنمایی بفرمایید

    1. زینالی می گوید

      سلام: مونده به نظر دادگاه و قاضی رسیدگی کننده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند