استخدامی جهاد دانشگاهی

امروزه و به خصوص در سالهای اخیر اکثر جوانان سعی دارند که تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل نمایند و مدرک تحصیلی قابل قبولی اخذ کنند. هدف گرفتن مدرک دانشگاهی از طرفی پرورش ذهن و کاربرد اطلاعات علمی در کار و زندگی و از طرف دیگر مورد پسند واقع شدن در جمع جوانان و جامعه می باشد. در این روزها کمتر کسی یافت میشود که هیچ مدرک تحصیلی قابل قبولی نداشته باشد و بتواند به شغل ثابت و درآمدزایی اشتغال داشته باشد. تعداد مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها و نهاد ها و موسسات دولتی یا خصوصی سالانه رو به افزایش است. هرکسی در هر زمینه ای می تواند به تحصیل بپردازد و مدرک آن را دریافت نماید. به دلیل کمی ظرفیت دانشگاه های دولتی مردم به نهاد های آموزشی دیگر از جمله دانشگاه ها آزاد روی می آورند و در این موسسات به تحصیل می پردازند. اما معمولاً افراد پس از خروج از دانشگاه مهیای کار نشده اند و مهارت های عملی را کسب نکرده اند.همچنین بسیاری از افراد به دلیل شرکت نکردن در کنکور دانشگاه ها به سمت موسسات آموزشی غیردولتی یا عمومی روی می آورند. یکی از این مراکز آموزشی معتبر که سابقه فعالیت طولانی دارد و تقریبا در تمامی شهر های ایران در حال خدمت رسانی به مردم است جهاد دانشگاهی می باشد .در ادامه به تعریف این نهاد و تاریخچه آن می پردازیم و نحوه تحصیل و استخدام در آن را برایتان شرح می‌دهیم.

جهاد دانشگاهی چیست و از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی- پژوهشی عمومی و غیردولتی است که در زمینه پرورش استعداد و توانایی افراد در زمینه های مختلف آموزشی مثل پرورش نیروی فنی و کارامد در رشته های مختلف تحصیلی، زبان، هنر، موسیقی، کامپیوتر و …فعالیت میکند. همچنین این موسسه زیرنظر شورای انقلاب فرهنگی کشور و دارای شخصیت مستقل از نظر اداری استخدامی و مالی است و فعالیت های آن شامل اعمال فرهنگی، پژوهشی و آموزشی می باشند.

جهاد

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

تاریخچه تاسیس این دانشگاه

در تاریخ ۲۳/۳/۵۹ در پی فرمان رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی ، ستاد مزبور در جلسه مورخ ۱۶/۵/۵۹ به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی ، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تاسیس کرد. موسس اصلی  آن جناب آقای دکتر مهندس سجاد زارع است. در ۲۲ آبان ۱۳۶۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی کرد. جهاد دانشگاهی در راستای اهداف و وظایف خود در سال ۱۳۷۲ اقدام به تأسیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان یک مؤسسه غیرانتفاعی از نوع دوم نمود. مؤسسهٔ آموزش عالی جهاد دانشگاهی در تهران پس از ارتقای کیفی و کمی، به دانشگاه علم و فرهنگ ارتقاء یافت.

هدف تاسیس جهاد دانشگاهی

هدف از فرمان تشكيل نهاد انقلابي جهاد دانشگاهي از سوی امام خمینی زدودن فرهنگ منحط غربي از مراكز علمي و فرهنگي كشور است. این نهاد در پرورش نیروی فنی سابقه دیرینه دارد.یعنی علاوه بر اطلاعات وتحصیلات علمی شخص در زمینه فنی و کار هم خبره و توانمند میشود.همچنین مبنای آن در ارائه مدارک به هنرجویان و کارآموزان سطح یادگیری افراد می باشد.در ادامه بقیه اهداف تاسیس این نهاد را نام میبریم:

  1. گسترش‌ تحقیقات‌ و شكوفایی‌ استعدادهای‌ موجود در حوزه‌ تحقیق‌ به‌ خوداتكایی‌
  2. توسعه‌ امور فرهنگی‌ از طریق‌ همكاری‌ حوزه‌ و دانشگاه‌ و سایر نهادهای‌ فرهنگی‌
  3. گسترش‌ طرح‌های‌ كاربردی‌ و نیمه‌ صنعتی‌ از طریق‌ پیوند با مراكز علمی‌ـتحقیقاتی‌
  4. تبلیغ‌ و ترویج‌ فرهنگ‌ و هنر اسلامی‌ و زنده نگه داشتن آرمان های امام
  5. تربیت نیروی فنی و کارامد جهت بهبود آموزش های دانشگاهی و آماده سازی جهت کار در بخش های فنی کشور
  6. برنامه‌ ریزی‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ و ایجاد آمادگی‌ فكری‌ و مكتبی‌ جوانان‌
  7. انجام تحقیقات کاربردی و توسعه ای
  8. آماده سازی فرزندان جهت یافتن مسیر پیشرفت آینده با ارائه کلاس های بسیار متنوع برای سنین پایین
  9. حمایت، تشویق و جذب دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد و برنامه ریزی و ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی آنان بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه
  10.  ارائه خدمات علمی فنی در زمینه های مختلف مورد نیاز جامعه
  11. جذب توان علمی نخبگان

شرایط و نحوه تحصیل در جهاد دانشگاهی

ورود و تحصیل در جهاد دانشگاهی مدرک خاصی نیاز ندارد و همچنین شرط سنی خاصی ندارد و افراد از همه سنین از کودکی تا میانسالی میتوانند در دوره های آموزشی این نهاد شرکت نمایند. مدرک ارائه شده در دانشگاه جهاد دانشگاهی مدرک علمی کاربردی می باشد.

جهاد

مهمترین وظایف جهاد دانشگاهی

  1. مقابله با غرب گرایی و انحرافات فرهنگی
  2. ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف ، ترجمه و انتشار کتب ، نشریات نتایج تحقیقات و مقالات علمی ، فرهنگی و تولید مواد کمک آموزشی
  3. پیگیری طرح‌های تحقیقاتی جهاد
  4. ایجاد زمینه‌هایی برای اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی
  5. اجرای دوره های رسمی آموزش های علمی کاربردی مطابق ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور

تشکیلات و ارکان جهاد دانشگاهی

  • عالی ترین مرجع سیاستگذاری (هیات امناء)
  • تعیین کننده خط مشی و ناظر بر فعالیتها (شورای علمی)
  • بالاترین مقام اجرایی (رییس جهاد دانشگاهی)

جهاد دانشگاهی شامل چه حوزه‌هایی می‌شود؟

  • پشتیبانی و امور مجلس
  • پژوهشی
  • آموزشی
  • فرهنگی
  • اشتغال

جهاد

دوره های جهاد دانشگاهی

دوره های تحصیلی جهاد دانشگاهی به دو قسمت بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم شده است.دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شامل دوره های ۴ ترم می باشد. دوره های بلند مدت دارای انواع رشته های دانشگاهی است و افراد میتوانند با شرکت در دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه تحت عنوان دانشجو شرکت نمایند.دوره های کوتاه مدت جهاد شامل:

  • دوره های عمومی و تخصصی زبان
  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • هنر، معماری و عمران
  • علوم پزشکی و پیراپزشکی
  • نظام مهندسی
  • آموزش های مجازی
  • آموزش تخصصی کارکنان دولت

شرایط استخدام در جهاد دانشگاهی

از میان افراد متقاضی مشمولان خدمت مقدس سربازی برای فعالیت در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در قالب سرباز امریه می‌توانند در این موسسه مشغول شوند.

رشته ژنتیک، رشته های علوم پایه پزشکی، روانشناسی، حقوق، پژوهشگری علوم اجتماعی و آمار مجموع رشته های تحصیلی اعلام شده در فراخوان اعلام شده در سال های اخیر توسط این نهاد هستند.

مدارک لازم جهت استخدام در جهاد دانشگاهی

  • رونوشتی از صفحات شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)
  • رزومه کامل(سوابق علمی پژوهشی و کاری به همراه مستندات)

و ارسال مدارک به امور اداری جهاد دانشگاهی استان مرکزی به آدرس اراک، خیابان شهید بهشتی، پشت مسجد حاج آقا صابر، ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی متقاضیان صرفا در صورت برخورداری از مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری می‌توانند نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
6 نظرات
  1. بخشنده می گوید

    سلام ، خسته نباشید .
    ایا بعد از گرفتن مدرک دستیار دندانپزشک ، از طرف خود جهاد دانشگاهی برای کار معرفی میشیم ؟

  2. سیمین می گوید

    سلام من سال ۹۸مدرک فوریت پزشکی و تکنسین داروخانه از جهاد دانشگاهی گرفتم ولی این مدرکو هرجا بردم که بتونم مشغول به کار بشم قبول نکردن گفتن این مدرک به درد نمیخوره وهیچ جا بهمون کار ندادن جهاد هم‌ که میگه به ما مربوط نمیشه این فقط مشکل من نیست تمام دوستانم که باهم این دوره ها رو گذروندیم همین مشکلو داریم به نظرم الکی تبلیغ نکنید فقط پول و وقتمون رفت

  3. ناشناس می گوید

    سلام من در حال حاضر دیپلم رشته ادبیات دارم آیا میتونم ثبتنام کنم ؟در جهاد دانشگاهی و آیا بعد از اتمام دوره هاش میتونیم مشغولت به کار بشیم جایی مثلا تو داروخونه مشغول به کار شیم.؟

  4. باران می گوید

    سلام من در حال حاضر دیپلم رشته ادبیات دارم آیا میتونم ثبتنام کنم ؟در جهاد دانشگاهی و آیا بعد از اتمام دوره هاش میتونیم مشغولت به کار بشیم جایی مثلا تو داروخونه مشغول به کار شیم.؟

  5. عادله رضایی می گوید

    سلام من دیپلمه هستم ومیخوام وارد جهاددانشگاهی بشم اما نمیدونم اتباع هم میتونن ثبت نام کنن یاخیر؟؟؟

  6. فائز می گوید

    سلام من دیپلم it دارم و در حال حاضر در حال خواندن فوق دیپلم این رشته هستم میتونم برای معلمی پایه ابتدایی شرکت کنم؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند