نحوه استعلام خلافی موتور سیکلت با پلاک ملی و پلاک قدیم

موتورسوارها ممکن است خیلی وقت ها بدون آن که متوجه شوند، به دلایل مختلف در خیابان ها جریمه شوند. موارد مختلفی مثل نداشتن کلاه ایمنی، رد کردن چراغ قرمز یا سرعت زیاد ممکن است باعث جریمه شدن شما بشود.

برای آن که این جرایم روی هم انباشته نشده و شما را غافل گیر نکنند، بهتر است مرتب آن ها را چک کنید و به اصطلاح، از خلافی موتور سیکلت خود استعلام بگیرید. بدین صورت با خاطری آسوده می توانید در خیابان ها موتورسواری کنید!

در این مطلب، روش های استعلام خلافی موتور سیکلت پلاک ملی و دیگر موتور سیکلت ها و نحوه پرداخت جرایم نوشته شده است.

خلافی موتور سیکلت پلاک ملی

موتور سیکلت ها می توانند انواع تخلف ها را انجام داده و به خاطر آن ها توسط راهنمایی و رانندگی جریمه شوند.

از جمله مهم ترین این تخلف ها موارد زیر هستند:

  • تردد در معابر عمومی.
  • انجام حرکات نمایشی در زمان تردد.
  • عدم استفاده از کلاه ایمنی.
  • ایجاد مزاحمت و سر و صدا.
  • رد کردن چراغ قرمز.
  • سرعت غیر مجاز.
  • نداشتن بیمه نامه و مدارک معتبر.

این روزها دیگری از قبض های جریمه و دیدن مامورهای جریمه نویس خبری نیست. دوربین های نصب شده در خیابان ها کوچکترین تخلف ها را ثبت کرده و شما را جریمه می کنند.

خلافی موتور سیکلت پلاک ملی

روش های استعلام خلافی موتور سیکلت

مهم ترین روش های استعلام خلافی موتور سیکلت آورده شده به شرح زیر هستند:

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

سایت راهور

برای استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت خود می توانید به آدرس www.rahvar120.ir مراجعه کرده به راحتی اطلاعات مربوط به موتور سیکلت خود را دریافت کنید. برای این کار تنها نیاز دارید که به اینترنت دسترسی داشته باشید.

از طریق سایت راهور ۱۲۰ می توانید در سریع ترین زمان ممکن بدون نیاز به مراجعه حضوری خلافی موتور سیکلت خود را استعلام گرفته و آن را پرداخت کنید.

برای این کار کافی است کد ۸ رقمی درج شده در پشت کارت موتور خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

از این طریق می توانید میزان و مدت زمان خلافی موتور سیکلت خود را مشاهده کنید.

شما می توانید به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز وارد سایت شده و خدمات موردنظر را دریافت کنید. همچنین می توانید با به‌روزرسانی هفتگی سایت، از خلافی موتور سیکلت خود اطلاع پیدا کنید.

علاوه بر این، امکان مشاهده جریمه های پرداخت شده با زمان پرداخت آن ها در سایت راهور۱۲۰ وجود دارد.

اپلیکیشن فرمون که شما را به صورت مستقیم به سایت راهور۱۲۰ متصل می کند، یکی دیگر از روش های استعلام خلافی موتور سیکلت است.

سایت راهور

استعلام خلافی موتور سیکلت از طریق تماس تلفنی و پیامک

در این روش از استعلام موتور سیکلت نیاز به اینترنت نداشته و می توانید با شماره گیری ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرایم اطلاع پیدا کرده و نسبت به پرداخت آن ها اقدام کنید. همچنین می توانید شماره VIN درج شده در روی کارت موتور خود به همراه ستاره به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.

سامانه پیامکی آنلاین استعلام خلافی وسایل نقلیه به صورت ۲۴ ساعته درحال فعالیت بوده و تعداد و میزان جرایم را به اطلاع شما می رساند.

همچنین شناسه قبض و شناسه پرداخت جرایم از این طریق به شما پیامک می شود و شما می توانید با اطلاع از آن ها نسبت به پرداخت خلافی اقدام کنید.

مراجعه حضوری برای استعلام خلافی موتور سیکلت

با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ می توانید از روش سنتی استعلام خلافی موتور سیکلت با پلاک ملی خود استفاده کنید. اما باید یادآور شد که این روشی زمان بر است و شما می توانید از طریق یکی از روش های ذکر شده بدون مراجعه حضوری نسبت به استعلام خلافی موتور سیکلت خود اقدام کنید.

برای این کار باید کارت موتور خود را در دست داشته و با مراجعه به این مراکز از میزان خلافی موتورسیکلت خود اطلاع پیدا کنید.

مراجعه حضوری برای استعلام خلافی موتور سیکلت

نحوه پرداخت خلافی موتور سیکلت

شما می توانید با استفاده از یکی از روش ها بالا و با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت، نسبت به پرداخت خلافی موتور سیکلت خود اقدام کنید.

همچنین اپلیکشین هایی مثل فرمون و آپ امکان پرداخت خلافی موتورسیکلت را برای شما فراهم کرده اند.

علاوه بر این می توانید از طریق درگاه های بانکی مثل بانک ملی به آدرس https://sadad.shaparak.ir/billpayment و تلفن بانک به شماره ۰۹۶۲۲ خلافی موتور سیکلت خود را پرداخت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای
6 نظرات
  1. بهنام می گوید

    سلام خسته نباشید من یه موتورسیکلت داشتم که العان پلاکش پیش شخص دیگه ای هست این شخص قراربوده پلاک را بهم بده شماره موبایل را جواب نمیده اما محل کارش عسلویه هست چطور میشه این شخص را پیدا کرد ممنون ازراهنمایی شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید این شخص را الزام به تحویل پلاک نمایید و از طریق شورای حل اختلاف این درخواست را داشته باشید برای راهنمای بیشتر می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  2. ناشناس می گوید

    کارت موتور گمشده به اسم خودم نیست چکار کنم

  3. سجاد می گوید

    سلام.پلاک موتور قدیم هست کارت موتور هم گم شده چطور خلافی بگیرم

  4. حسین قربانخانلو می گوید

    سلام من یک موتور پلاک قدیمی دار م که مدارکش گم شده چگونه می توان پیگیری کرد

    1. زینالی می گوید

      با سلام اعلام مفقودی کنید و درخواست المثنی دهید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند