سؤال از وکیل | سؤال حقوقی از وکیل دادگستری | سؤال آنلاین حقوقی

بیشتر افراد برای یک بار هم که شده در طول زندگی خود به مشکلات حقوقی برمی خورند. سؤالاتی از قبیل چگونه مهریه خود را دریافت کنیم؟ نفقه زن چگونه حساب می‌شود؟ دیه شکستن دست چقدر است؟ اجرت المثل چگونه تعلق می‌گیرد؟ شرایط خرید ملک ورثه‌ای چگونه است؟ چگونه می‌توان سند را از رهن بانک خارج کرد؟

برای پاسخ به این سؤالات شما باید نزد وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی متبحر مراجعه کنید. اما شاید برایتان این کار مقدور نباشد و یا وکیل متخصصی را در این حوزه نشناسید.ما در سامانه حقوقی وکیل تاپ با تمام نیروی ماهر و آموزش دیده متشکل از وکلای کاربلد هر حوزه به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد و شما می‌توانید از وکلای ما مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

سوال از وکیل

سؤال از وکیل در خصوص دعاوی مربوط به ملک

در دعاوی ملکی موضوع خواسته ملک می‌باشد و معمولاً افراد بر سر یک ملک یا اموال غیرمنقول خواهان رسیدن به حق و حقوق خود می‌باشند.

اموال غیرمنقول چیست؟ زمین، باغ، خانه، آپارتمان، ویلا، دفتر کار، مغازه به عنوان اموال غیرمنقول شناخته می‌شوند و چنانچه در این زمینه مشکل حقوقی دارید باید با وکیل متخصص ملکی مشورت کنید زیرا سوال از افراد غیر حرفه ای و نابلد، موضوع را لاینحل خواهد کرد.

دعاوی ملک بسیار گسترده بوده و برخی از آن‌ها نیاز به مطرح شدن در شورای حل اختلاف دارند و برای برخی دیگر باید به دادگاه مراجعه شود. هزینه‌های دادرسی نیز بر اساس نوع ملک و شرایط منطقه سنجیده می‌شود. املاک ورثه‌ای، املاک اوقافی، املاکی که دارای سند نمی‌باشند و حالا مالک قصد دارد سندی را برای ملک خود دریافت کند، املاک سرقفلی، املاکی که به دلیل بدهی در رهن بانک قرار دارند، املاک مشاع و دیگر شرایط و ضوابط مربوط به ملک نیاز به سؤال از وکیل دارد.

بیشترین سؤال از وکیل در خصوص املاک سرقفلی این است که به عنوان مالک باید چقدر حق پیشه به مستأجر بپردازیم و یا به عنوان مستأجر باید چه میزان حق پیشه را از مالک اصلی مغازه دریافت کنیم. دیگر سؤالات در خصوص فروش و خرید املاک سرقفلی بوده که هیچکس دوست ندارد در این خصوص ضرری را متقبل گردد.

سامانه حقوقی وکیل تاپ با داشتن صدها وکیل متخصص ملکی در زمینه املاک و سرقفلی از زمان ارائه مشاوره تا صدور حکم و بعد از آن همراه شما هستند و از آنجایی که در این زمینه فعالیت متمرکز داشته اند و رای گرفته اند بهترین گزینه برای ارائه راهکار حقوقی پرونده های پیچیده و بعضا غیر قابل حل شما هستند

سؤال از وکیل در خصوص مهریه، نفقه، اجرت امثل، نحله

دیگر سؤالاتی که افراد برای پاسخ به آن‌ها به وکیل مراجعه می‌کنند، سؤالات مربوط به چگونگی دریافت مهریه می‌باشد. سؤال از وکیل غالبا به این شکل است که در اولین قدم چه باید بکنیم؟

به دو شکل می‌توان مهریه را به اجرا گذاشت. اول از طریق اجرای ثبت و دوم از طریق دادگستری. برای اینکه بتوانید مهریه خود را دریافت نمایید باید مبلغی را تحت عنوان هزینه دادرسی به دادگاه پرداخت کنید. این هزینه بر اساس میزان مهریه تعیین می‌گردد. در صورتی که به عنوان یک زن، نمی‌توانید این هزینه را پرداخت کنید می‌توانید با درخواست اعسار این مبلغ را از مرد دریافت نمایید. البته در این خصوص بین قضات اختلاف سلیقه مطرح می‌باشد.

برای دریافت مهریه باید زن اموالی را به دادگاه معرفی نماید که مالک اصلی آن همسر فرد اجرا گزارنده مهریه است. به عبارتی مرد باید دارای اموال غیرمنقول باشد تا بتوان مهریه را اخذ کرد. در غیر این صورت بر اساس درآمد مرد، نرخ روز سکه‌ها محاسبه شده و قسط‌بندی می‌گردد.

چالش‌هایی که این روز‌ها با آن مواجه هستیم، نحوه قسط‌بندی مهریه است. بسیاری از خانم‌ها در خصوص نحوه قسط ‌بندی از طریق قاضی شاکی هستند و معتقدند که این شرایط عادلانه نبوده و کفاف زندگی آن‌ها را پس از طلاق نمی‌دهد.

از طرفی داشتن یک منزل مسکونی و یک دستگاه خودرو شخصی که به نام مرد باشد، جزء دیون ممتازه بوده و زن نمی‌تواند آن‌ها را توقیف نماید.

با سؤال از وکیل سامانه وکیل تاپ می‌توانید از ضوابط و قوانین مربوط به کلیه بند‌ها و تبصره‌های دعاوی مربوط به مهریه آگاهی لازم را پیدا کنید. مهریه دینی است که بر ذمه مرد بوده و باید به هر شکلی که هست به زن پرداخت شود.

سؤال از وکیل در خصوص دیه

دیه پول و مجازاتی است که باید برای جرایم غیرعمد به فردی که به آن ضربه وارد شده پرداخت گردد. به طور مثال شما در یک تصادف به پا‌های یک عابر پیاده آسیبی را وارد می‌کنید و بر اساس شدت جراحت باید به فرد آسیب دیده دیه پرداخت نمایید.

در هر حادثه‌ای که به جان، جسم و اعضای بدن افراد ضربه و آسیبی وارد شود، به جای قصاص دیه باید پرداخت گردد. البته قصاص مربوط به جنایات عمد بوده و در صورتی که خانواده مقتول از قصاص صرف نظر کنند، قاتل باید پولی را به عنوان دیه بپردازد.

در شرع مقدس اسلام، جان و بدن افراد دارای حرمت بوده و هیچ کس حق تعرض و دست زدن و هرگونه آسیب به بدن شخصی دیگر را ندارد و در صورت عدم رعایت این قانون، فرد باید پولی را تحت عنوان دیه پرداخت نماید. در قانون، دیه اعضای مختلف بدن کاملاً متفاوت بوده و بر اساس میزان حساس بودن عضو تعیین می‌گردد. به طور مثال اگر فرد دو چشم شخصی را کور نماید، باید دیه کامل یک انسان را پرداخت کند. یا به طور مثال اگر پیش‌بینی شود که بینایی فرد به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند، در این خصوص ارش تعیین می‌گردد. در مورد چگونگی پرداخت نیز باید به سؤال از وکیل بپردازید.

نرخ دیه مرگ غیرعمد در ماه‌های حرام بیشتر می‌باشد. برای آگاهی از نرخ دیه شدت آسیب‌ها و اعضای مختلف بدن، می‌توانید با مرکز مشاوره حقوقی وکیل تاپ تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین با وکیل

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

سؤال از وکیل در خصوص مسائل حقوقی

مسائل و دعاوی حقوقی آن قدر گسترده بوده که نمی‌توان در یک نوشته به همه آن‌ها اشاره نمود و ما به توضیح موضوعات کلی پرداختیم. در خصوص مسائل حقوقی باید با آگاهی کامل اقدام نمود. به همین خاطر می‌توانید به سؤال از وکیل و مشاوره حقوقی در همه حوزه‌ها بپردازید. وکیل متخصص هر حوزه به شما در چگونگی تنظیم شکوائیه، نوشتن لایحه، کلیه مراحل حقوقی برای توقیف اموال در خصوص اخذ مهریه، چگونگی خارج کردن سند منزل از رهن بانک و این که چقدر باید در این خصوص هزینه کنید، به شما کمک می‌کند تا به حق خود دست پیدا کنید. کار یک وکیل زنده کردن حق و حقوق موکل خود است و همچنین وکیل باید از اطلاعات محرمانه موکل خود به خوبی صیانت کند.

مهم ترین مزیت استفاده از سامانه حقوقی وکیل تاپ در درجه اول، کمک گرفتن از وکلای متخصص در هر فیلد حقوقی است. وکلایی که فقط در چند رشته به خصوص فعالیت خود را متمرکز کرده اند و رای خوانده اند و رای گرفته اند.

مزیتی بعدی فعالیت تحت سامانه وکیل تاپ است که هزینه های مشاوره و سپردن وکالت در این سامانه بسیار پایینتر از مراجعه مستقیم به شخص وکیل است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
6 نظرات
  1. مهدی می گوید

    کد فرعی چیست؟

  2. علیرضا می گوید

    هزینه نقل و انتقال سند خودرو با خریدار است یا فروشنده

    1. زینالی می گوید

      سلام: بر اساس قانون با فروشنده است ولی بر اساس رویه و عملا این هزینه در تهران با فروشنده و در شهرستان ۵۰در۵۰ از هر دو طرف مطالبه می باشد.

  3. سعید می گوید

    سلام و عرض ادب
    آیا شورای حل و اختلاف برای اموال غیر منقول هم می توانند انشای رای کنند ؟
    با استناد به ماده ۲۰ قانون شورای حل اختلاف جدید و ماده ۹ قانون قدیمقدیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر ماده ۹ اجازه این کار را به شورا نمیدهد

  4. عباس می گوید

    سلام وقت شما بخیر
    در قرارداد پیمانکاری با شرکت ملی گاز درخواست تمدید قرارداد ارسال شده ولی شرکت گاز با وجود گذشت ۵ ماه از تاریخ درخواست ما جوابی صادر نکرده است. آیا در قانون بندی مبنی بر خاتمه پیمان وجود دارد که به علت عدم جواب کارفرما ما بتوانیم تقاضای خاتمه پیمان دهیم؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند