مسائل حقوقی کسب و کار های خانگی، خرد و کوچک

کسب و کارهای کوچک اخیرا بین مردم رواج یافته و مورد حمایت دولت نیز واقع شده. وام هایی برای ایجاد شغل های خانگی و کسب و کارهای کوچک رایج شده که سبب شده کسب و کار های خانگی و کوچک برای مخاطبان ما جالب توجه باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ثبت شرکت برای کسب و کارهای کوچک

در ابتدای امر درباب کسب و کارهای کوچک شاید ثبت شرکت مطرح نشود منتها زمانی که طرفین کسب و کاری ایجاد می کنند و قصد دارند آن را در قالب شرکت انجام دهند بحث ثبت شرکت جلب توجه خواهد نمود. با اجتماع ۲ یا چند شریک جهت راه اندازی یک کسب و کار یک شرکت را می توان تشکیل داد ایجاد شرکت سبب می شود حل و فصل اختلافات و اداره کسب و کار بهتر انجام شود.

دو شکل شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص قالب هایی هستند که برای کسب و کارهای کوچک انتخاب شده و رایج هستند.

ثبت برند برای کسب و کارهای کوچک و خانگی

مساله مهم دیگر در ارتباط با کسب وکارهای کوچک و خانگی ثبت برند برای این نوع کسب و کارها می باشد.

ممکن است شما یک کسب و کار راه بیندازید و در آن خبره و معروف شوید اگر شما آن را ثبت کنید و برای خود برند ثبت نمایید این مزیت را دارد که دیگری نتواند از اسم و محبوبیت شما سو استفاده نموده و تلاش شما را به نام خود بزند.

  • پلمپ دفاتر: در باب مسایل مرتبط با مالیات و دفاتر مالیاتی نیز در کسب و کارهای خانگی و کوچک این امر باید مورد توجه قرار بگیرد که دریافت کد اقتصادی ،گواهی ارزش افزوده و پلمپ دفاتر مالیاتی سالانه اقداماتی هستند که باید صورت بگیرند.
  • کارت بازرگانی: کارت بازرگانی جهت انجام امور بازرگانی و واردات و صادرات لازم است و برای کسب و کارهای کوچک شاید الزامی نباشد اما اگر بخواهید واردات و صادرات انجام دهید مورد نیاز شما خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. عمران خناری نژاد می گوید

    با سلام و احترام. . نیاز به خدمات مشاوره شما دارم.
    با سلام و احترام. اینجانب عمران خناری نژاد در تاریخ ۹۸/۰۸/۱ نمایندگی تولید و فروش محصولات باکس های کادویی فانتزی در مازندران را از آقای سیدعلی هاشمی نسب بعنوان مدیرعامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار به مبلغ ۱۷۵ میلیون تومان خریدم. قبل از من هم این آقا نمایندگی را با قیمت های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان به ۱۰ نفر از ۱۰ استان دیگر فروخته بود. پس از گذشت سه ماه متوجه شدم که مغبون شدم و این نمایندگی آن ارزش را دارا نیست. مابقی استانها درحال حاضر علیه ایشان شکایت کلاهبرداری نموده اند. میخواستم بدونم که برای شما امکان داره که ارزش واقعی و کارشناسی این نمایندگی رو مشخص کنید؟ و آیا مدارک شما محکمه پسند هست؟ و ضمناهزینه انجام این کار حدودا چقدر هست؟ با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر این کار مرتبط با کارشناس است. در خصوص اینکه بتوانید شکایت کلاهبرداری مطرح کنید هم با توجه به تعاریف شما از عنوان کلاهبرداری خارج است.

  2. عباس می گوید

    باسلام‌وخسته‌نباشیداگرکارمندی‌دراداره‌موادمخدر ازنوع‌شیره‌تریاک‌مصرف‌کندالبته‌به‌دورازچشم‌مسئول‌اداره‌بطوریکه‌‌مسئولین‌فقط‌ازطریق‌خبرچینی‌افراد مطلع‌شوندآیامجازبه‌اخراج‌کارمندالبته‌رسمی‌ استخدامی‌؛می‌باشندیاخیر؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند