کسی که توان پرداخت سکه برای مهریه را ندارد چیکار کند؟

خانواده و ارث توسط پرویز...
۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۳:۰۳
۱
پاسخ
۱۶۷

باسلام و ارادت
پسرم برای تحکیم و ادامه زندگی با همسرش اقدام به دادن حق طلاق به همسرش داد و مهریه را به ۲۲۰ سکه کاهش دادند در محضر و در ادمه همسرش با بهانه های واهی جدا شد و طلاق غیابی گرفت و در ادامه طلب مهریه کرد و به دادگاه خانواده در شیراز کشیده شد و منجر به پرداخت ۲۴ سکه بهارازادی حدود ۵ سال پیش شد و حکم اولیه این بود و بعد از تقاضای اعسار و ارائه مستندات اعسار مورد قبول و سالی ۴ سکه و بعد به ۲ سکه تعدیل شد و نهایتا بعداز پرداخت اولین پرداخت ۲ عدد سکه پس از گذشت ۳ سال به جهت عدم توانائی هیچ پرداختی صورت نگرفته و کاری هم که مشغول بوده قطع و همزمان بیمه اش هم د تا انتهای سال ۹۸ است که استمرار ندارد . خود اگاه است که میبایست مجددا تقاضای بازنگری در پرداخت سکه را بدهد ولی هر چه زمان گذشته سکه بالاتر رفته و نتوانسته پولی جمع کند که بتواند سکه ای پرداخت کند. ۲۹ تیر نامه ابلاغی در منزل محل سکونتش که منزل پدری است ساکن هستند و این ابلاغیه از دادگاه اجرای احکام تهران نزدیک میدان فردوسی امده و مطالبه مهریه را کردن.
به نظر شما چطور می شود به این معقوله پایان داد ان هم با این وضعیت کنونی .
ایشان پسرم حتی نمیتواند برای زندگی اینده اش تصمیمی با کمک خانواده اش بگیرد. مزید اطلاع در اخرین دادگاه خانواده همسرش اذعان کرد که ازدواج کرده و بعد به دادگاه مراجعه کرده و گفته دروغ گفتم که همسر سابقش مزاحمش نشود ، البته خیلی از تصمیمات قاضی پرونده در شیراز بعد از ملاقات حضوری تعدیل شد و به ۲ سکه در سال منتهی شد که الان معادل هر ۲ یا ۳ سال یک سکه میتواند باشد.
از شما تقاضا دارم پسرم را برای نهائی کردن این قضیه اگر ممکن است و یاهر راهکاری که تعیین تکلیف بشه راهنمائی فرمائید. بینهایت سپاسگزارم . افتخاری



عالم شریفی
- خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۹

ایلام

۵

در خصوص تعدیل تقسیط وجهت راهنمایی بیشتر مشاوره تلفنی انجام شود

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5