کدام مصادیق را میتوان به عنوان افترا تلقی نمود؟

کیفری توسط Sara
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۵:۴۱
۱
پاسخ
۱۵۰

با سلام همسر بنده به شیشه اعتیاد داشته و به طور ادواری دچار آشفتگی روانی و جنون میشود. مدتی قبل طی تماس تلفنی بنده را تهدید به مرگ کرد و بلافاصله وارد منزل شد و من در یکی از اتاقهای منزل پنهان شدن. مدتی بعد علیه بنده شکایت ممانعت از حق به دلیل قفل نمودن درب اتاق مطرح کرد و قاضی بنده را محکوم به جزای نقدی نمود و با وجود این که پنهان شدن در اتاق مصداق این جرم نبوده و از دیوان عالی هم تجویز اعاده دادرسی گرفتم باز دادگاه تجدید نظر علیه بنده رای داد!
اما ایشان دوباره دچار دگرگونی روانی شده و با حالت پشیمان به منزل برگشتند و مدتی در منزل ساکن بودند تا پس از گذشت یک سال علیه بنده دادخواست اجرت المثل اموال غیر منقول کرده و بنده متوجه شدم که به دروغ دو ساعت پنهان شدن من در اتاق را به یک سال تعمیم داده و به علاوه در طول روز که بنده تصور میکردم بیرون از منزل هستند در انباری ساختمان ساکن شده و جلب توجه میکردند تا به نظر برسد در انباری زندگی میکنند. همچنین مامور پلیس به منزل آوردند تا به اصطلاح رفع ممانعت شود اما فراموش کرده بودند تا کلید منزل را از دسته کلید خود خارج کنند و مأمور این موضوع را صورت جلسه کرده و نوشتند ممانعتی رخ نداده.
با توجه به این تفاسیر و این مسئله که عدم رفع ممانعت پس از صدور حکم رفع ممانعت ماده و عنوان مجرمانه ی جداگانه ای محسوب میشود آیا میتوانم تحت عنوان افترا از ایشان شکایت کنم؟
و آیا مسائلی که شرح دادم میتواند مصداق افترای عملی نیز باشد؟
با تشکر از شما



مرتضی کردی آغمیونی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۰۲:۰۹

تهران

۰

طرح شکایت تهدید به قتل ودرصورت اطمینان از اعتیادشان دادخواست عسروحرج وسوءمعاشرت مطرح نمایید.بدلیل اثبات رفع ممانعت در دادگاه شکایت افترا امکان پذیر نیست.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5