چگونه می توان دعوی بطلان معامله و اجرت المثل اموال طرح کرد؟

املاک و سرقفلی توسط لیلا...
۱۴۰۳/۰۵/۰۷ - ۱۳:۰۰
۳
پاسخ
۲۹۸

باسلام پدرم بدون دریافت مبلغ و بدون نوشته شدن مبایعه نامه سند شش دانگ یکی از دو ملک خود را به اینجانب منتقل کرده است و در برگ معاملات یک برگی دفتر اسناد رسمی نوشته شده " تمام خیارات موجبه بر فسخ بخصوص خیار غبن از طرفین ساقط و صیغه جاری شد"و مهر زده شده " مورد معامله بیع شرط نمی باشد" آیا اکنون ایشان می توانند بادرخواست اوصاف بیع و ثمن معامله ونحوه ی پرداخت آن دادخواست بطلان معامله و اجرت المثل اموال نمایند؟(البته دادخواست ایشان بعد از تعیین شعبه برای ما در ثنا اومده که دادخواست وضمایم از حیث شرایط قانونی در حال بررسی است) اگر امکان داره پاسخ این رو هم بفرمایید که به چه معناست)



سعیده زمانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۲۱:۰۱

تهران

۵

سلام
با توجه به عدم رد و بدل شدن ثمن نتیجه دعوی قابل پیش بینی نیست.
جمله ذکر شده بدین معناست که دادخواست ارسالی از نظر شرایط قانونی در حال بررسی است که اگر موجبات رسیدگی فراهم بود ، وقت رسیدگی ابلاغ گردد.

محمدمهدی ترحمّی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۱۳:۲۴

گیلان

۵

با سلام و احترام ظاهرا خیر ولی پاسخ دقیق منوط به بررسی متن دادخواست و ضمایم آن است

وحید ملازاده ایابی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۱۱:۵۲

خراسان رضوی

۵

سلام وقت بخیر. با اوصافی که فرمودید دادخواست و استدلال ایشان نیاز به بررسی دقیق تر دارد اما بصورت کلی میتوان نسبت به رد ادعا امیدوار بود. قسمت دوم سوال هم بدین معنی است که دادخواست ایشان به لحاظ رعایت مقررات قانونی توسط شعبه در حال بررسی است و پس از تکمیل و تایید رعایت مقررات برای شما ارسال خواهد شد و فعلا نیازی به اقدام از طرف شما نیست

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5