چگونه می توانیم در مقابل حکم جلب مهریه و نفقه از خود دفاع کنیم؟

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۴:۰۵
۲
پاسخ
۲۴۶

سلام خسته نباشید پسر من چند وقت با زنش اختلاف داشت و زنش بدون اجازه تمام اساس خونش رو برده خونه مادرش و الان شکایت کرده بابت مهریه و نفقه و استرداد جهیزیه و ذرب وجرح که حقیقت ندارد ابلاغیه آمده و پسرم ترسیده و نرفته و حکم جلبش را گرفتند ما مدرکی نداریم که ثابت کنیم چکار کنیم؟؟؟



رضا آب روش
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۱۳:۴۰

تهران

۰

وقت بخیر
در ابتدا بهتر است توسط اظهارنامه از ایشان دعوت به بازگشت به منزل نمایید و چنانچه به منزل بازنشگت اقدام به طرح دعوای الزام به تمکین نمایید.
در خصوص مهریه اگر ادعایی بر پرداخت دارید در دادگاه مطرح و در غیر اینصورت محکوم به پرداخت مهریه میگردند و در مقابل چنانچه توانایی پرداخت ندارند میتوانند دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را مطرح نمایند تا بصورت اقساط پرداخت نمایند.
در خصوص استرداد جهیزیه اگر تمام جهیزیه را برده است دیگر موضوعیتی ندارد و در مقام دفاع اعلام دارید که جهیزیه را از منزل خارج کرده است و برای این امر اگر شاهدی دارید در دادگاه حاضر نمایید.
در خصوص نفقه علی الاصول از زمان ترک منزل نفقه ای به ایشان تعلق نمیگیرد.
چنانچه حکم جلب ایشان را دارند بهتر است برای ایشان وکیل دادگستری تعیین نمایید.

حسن بصیری هریس
وکیل پایه یک دادگستری - خانواده و ارث
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۱۲:۰۶

آذربایجان شرقی

۴

با سلام و احترام اگر خانا را خودش ترک کرده دادخواست الزام به تمکین و اگر ماریه را اجرا گذاشته حسابهای خود را خالی و اگر اموالی به نامتان است از مستثنیات دین استفاده نمایید و اگر استرداد جهیزیه داده است بر حسب لیست سیاهه جهیزیه را مسترد نماییدو اگر در مورد ضرب و جرح از پزشک قانونی نامه ای نداشته باشد رد دعوا میشود.موفق باشید

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5