چگونه می توانم چک خودم را که امانت بوده پس بگیرم؟

چک وسفته واسناد تجاری توسط امیر...
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۰۱
۵
پاسخ
۲۵۴

با سلام،بنده از شخصی یک دستگاه خودرو خریده و پس از ۲روز با توافق همدیگر خودرو را پس دادم و باهم بصورت مکتوب توافق کردیم پول و چک بنده بصورت امانت نزد ایشان بماند تا ۱ هفته یک ماشین دیگر با پلاک و مشخصات ذکر شده به من بدهند یا مبلغ و چک من را پس بدهد ولی الان بعد از یک ماه از انجام قول خود نفره میره،من چکار میتونم بکنم.بت سپاس.



فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۸:۱۶

تهران

۵

با سلام،اظهارنامه میبنی بر تسترداد چک ظرف مهلت مثلا ۳ روز تعیین کنید و برایش ارسال کنید در غیر اینصورت امکان شکایت حقوقی استرداد لاشه چک به اسناد مدارک از جمله اظهارنامه و شکایت کیفری خیانت در امانت با احراز سوء‌نیت ایشان و با احتساب کلیه خسارات دادرسی هست.

کریم مویدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۶

فارس

۰

سلام .چون در واقع با اراده یکدیگر معامله را اقاله نمودید نسبت به تعهد موخر بر آن توافق نمودید حالا به شرحی که بیان نمودید.فعلا اظهار نامه براش بفرستید مبنی بر الزام به انجام تعهد(به شرح توافقتان ) که ظرف یک هفته اقدام کند چنانچه هیچ اقدامی ننمودمیتوانید در دادگاه حقوقی الزام به انجام تعهد رو مطرح کنید و سپس اظهارنامه ای مبنی بر استرداد لاشه چک ومدارکی که احیانا دستش داریدارسال کنید وذکرکنید بنابه وصف امانی بودن لاشه چک در دست شماظرف دوروز آن رامستردکنید در غیراینصورت علیه شماشکایت دائر بر خیانت در امانت مطرح خواهم کرد و تمام خسارات حقوقی از جمله حق الوکاله وکیل از شمااخذ خواهم نمود .

داود پیش قدم
- قراردادها و داوری
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۰۱:۱۹

تهران

۰

با توجه به اینکه چک دست ایشون به صورت امانت بوده طی یک اظهارنامه رسمی به ایشون این موضوع رو اعلام و تقاضای استرداد چک رو داشته باشید و در صورت عدم استرداد حسب مورد دعوی کیفری و یا حقوقی رو مطرح کنید .

محمدهادی رادفر
- خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۲۳:۵۰

تهران

۴

سلام لطفا" جهت ارایه توضیحات لازم از طریق سامانه تماس بگیرید در خدمتتون هستم

توفیق‌احمدخیاط
- قراردادها و داوری
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۲

آذربایجان غربی

۰

موضوع به لحاظ پیچیدگی حقوقی و به لحاظ امکان طرح چند دعوا در مورد آن نیازمند ارائه توضیحات تکمیلی می باشد. درخواست مشاوره تلفنی بدید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5