چگونه می توانم برای اشخاص بی بضاعت شناسنامه بگیرم؟

سایر امور حقوقی توسط عبدالله...
۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۳
۱
پاسخ
۱۶۹

سلام و عرض ادب خدمت وکلای محترم و عزیز.
بنده اهل کرج هستم و همسرم اهل زاهدان باهمان استان سیستان و بلوچستان است و به همین خاطر انتقال شغلیه خودمو به شهر زاهدان زدم و الحمدالله یک سالی هست که در این شهر هستم،که متاسفانه برخورد با چندین هزار شهروند محترم زاهدانی شدم که فاقد مدارک هوویتی(شناسنامه)هستند که البته جسارتی نباشه تصمیم دارم تا با حس انسان دوستانهٌ من و همسرم به دلیل اینکه به آنهایی که فاقد شناسنامه هستند،و نمی‌توانند خودشان (ترس)به خارج از منطقه سکونت خود شوند،مراحل اولیه یا تاجایی که درتوانم و من و همسرم باشد برای آنها اقدام به دریافت شناسنامه کنیم.
حال ازشما وکلای محترم عاجزانه درخواست دارم تا دراین امر انسان دوستانه و خداپسند مراحل این پروسه را به بنده توضیح دهید و راهنمایی کنید که شاید بتوانیم چند نفری را از این بی هویتی که رنج میبرن در بیاوریم ودر پایان از شما وکلای واقعا زحمت کش تشکر و قدردانی میکنم.


عبدالله رضایی
Elmanrezaei@outlook.com



دکترداود ایمان زاده
وکیل پایه یک دادگستری - قراردادها و داوری
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۱:۰۹

تهران

۵

سلام. برای این کار بایستی به اداره‌ ثبت احوال مراجعه شود وبراساس دستورالعمل های مربوط،مدارک و مستندات لازم برای درخواست صدور شناسنامه،ارائه گردد.
بهتر است لیست این افراد تهیه با رئیس ثبت احوال محل رایزنی وبا کمک ومساعدت وی ویا عنداللزوم با طرح موضوع در فرمانداری یا استانداری از کمک و مساعدت آنها در رفع این معضل استفاده نمود

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5