چگونه می توانم بابت خیانت در امانت شکایت نمایم؟

کیفری توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۳۸
۱
پاسخ
۱۷۳

سلام وقت بخیر
شخصی مبلغ 140 میلیون تومان برای من سرمایه گذاری کرد که با ان کار کنم به میزان اصل و سود یک سال بهش سفته دادم و به تاریخ سر رسید یک سال به میزان اصل مبلغ پول چک دادم و یک قرارداد دستی و یک قرارداد محضری بین هم نوشتیم که شماره چک و سفته هم در هر دو قرارداد نوشته شد و قرار شد ماهانه مبلغی بعنوان سود کار بدهم و در پایان قرارداد محاسبه کنیم که اگر بیشتر سود کرده باشیم بقیه سود و اصل مبلغی را که از وی گرفته بودم به ایشان برگردانم که متاسفانه خوردیم به بیماری کرونا و من نتوانستم اصل مبلغ را به وی پرداخت کنم و میزان پرداختی من به وی چند ماه سودی که میپرداختم بود و همه سود پرداختی من هرماه به یک میزان و شبیه هم بوده است. ایشان به من مراجعه کرد و گفت چون سرسال نتوانستی به من اصل پول را بدهی چک را سر تاریخ برگشت عدم پرداخت زده ام من چند ماه بهت فرصت میدم به شرطی که به مبلغ اصل پول و سودهای عقب افتاده به مبلغ 200 میلیون تومان دوباره به من چک بدهید و من بهشون چک دادم که چک جدید را هم برگشت زده و شکایت کرد و من بدلیل ناتوانی در پرداخت 200 میلیون تومان چک بلامحل روانه زندان شدم چند بار درخواست اعسار دادم که قاضی محترم اعسار من را رد کرد و بعد از چند ماه ایشان دوباره ازمن به مبلغ 150 میلیون بابت تاخیر و سود سالیانه شکایت کرد. حال من با توجه به مسایلی که گفتم 3 تا سوال دارم.
1. من میتوانم بعنوان خیانت در امانت از ایشان شکایت کنم و از قاضی محترم درخواست کنم که وی را ملزم به ارائه مدارک پرداختی که به من ویا حساب من واریز کرده را داشته باشد چون ایشان موقع شکایت فقط چک را ارائه داده و قراردادی که بین ما بوده را ارائه نکرده است. منظورم منشأ پرداختی ها به من میباشد؟
2. بعنوان ربا میتوانم از ایشان شکایت کنم؟
3. آیا ایشان میتواند روی سفته ها هم اقدام کند. با توجه به اینکه روی چکها اقدام کرده است؟
من بدلیل عدم توانایی مالی نتوانستم وکیل بگیرم و یک سال هست که در زندان میباشم. از همه دوستانی که بنده را راهنمایی می کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.



حسن بصیری هریس
وکیل پایه یک دادگستری - خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۲:۰۶

آذربایجان شرقی

۴

با سلام و احترام این سوال را یک بار ارسال کردید و جواب داده شده است.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5