چگونه بابت حق تالیف می توان شکایت کرد؟

کیفری توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۱:۱۶
۲
پاسخ
۴۱۲

با سلام
بنده کتابی را در سال 1400 با همکاری یکی از دوستان چاپ کردم که در هفته قبل فردی مدعی شد بخش های از این کتاب که حدود 9 صفحه است قبلاً توسط وی ترجمه شده و در سایت و کتابی منتشر شده و ما بدون اجازه و ذکر مأخذ از ایشان اقدام به چنین کاری کردیم. با بررسی مشخص شد که اولاً متن ادعایی حاصل ترجمه ایشان بوده و ما به مرجع اصلی یعنی مرجع انگلیسی ارجاع دادیم و ثانیاً در این 9 صفحه از چندین مرجع دیگر نام بردیم که نام مرجع ایشان به طور کاملاً سهوی از قلم افتاده است.
نکته بعدی اینکه ایشان در وب سایت و کانال تلگرامی که دارند بدون اینکه ادعای ایشان در دادگاه صالحه ای اثبات شود از ما به عنوان سارقان ادبی نام برده و با بی ادبی تمام تهمت سرقت ادبی را زده اند. در حالی که ما چندین بار به ایشان موضوع را کامل توضیح دادیم و عرض کردیم که موضوع کاملاً سهوی بوده و قول دادیم که در نسخه بعدی کتاب به طور کامل این موضوع را توضیح می دهیم. منتهی متأسفانه ایشان قانع نشدند و آن متن توهین آمیز و سراسر کذب روی سایت و کانال ایشان باقی است.
حال ما قصد شکایت از این فرد را داریم. در این مورد خواهشاً ما را راهنمایی بفرمایید که باید به چه طریقی اقدام کنیم؟



فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۰۳

تهران

۵

با سلام،ابتدا در دادگاه اول با مستندات دفاع لازم را به عمل آورد و در صورت برائت به استناد موارد مطرح شده در تلگرام به عنوان افترا و درخواست اعاده حیثیت شکایت کنید.

حسن بصیری هریس
وکیل پایه یک دادگستری - خانواده و ارث
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۰۶:۵۶

آذربایجان شرقی

۴

با سلام و احترام اگر در حد انتشار با نام شما در فضای مجازی اینکه سرقت ادبی کرده است و متن های واهی در موردتان نوشته است و ...میتوانید شکایت نمایید

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5