چگونه از اجرای حکم جلوگیری نمایم؟

کیفری توسط ماهان...
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۴:۱۱
۶
پاسخ
۲۸۰

سلام و عرض ادب
پس از دادگاه بدوی در آخرین ساعات مهلت 20 روزه برای تجدید نظر،اعتراض خود را ثبت کردم.پس از چند روز ابلاغ شده که چون از تاریخ مهلت گذشته بوده به تجدید نظر نرفته و اعتراض قبول نیست.در صورتیکه 100% مطمئنم که روز آخر بوده که اعتراض گذاشتم و مطمئنم که دفتر شعبه روزها را اشتباه محاسبه کرده.
و الان از اجرای احکام تماس گرفتند برای اجرای حکم که شلاق و جریمه نقدی هست.
ملتمسانه خواهش میکنم کمک کنید و راهنمایی کنید که آیا راهی دارم برای اینکه از حق خودم دفاع کنم؟این هم عرض کنم میترسم برم شعبه و موضوع رو مطرح کنم و اونها توجهی نکنن و بازداشتم کنند.
ممنون و سپاس گذار بابت کمکی که به هموطنانتون میکنید.



محمدسواری
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۲۲:۰۸

تهران

۴

سلام باتوجه به اینکه به موقع اعتراض نشده بایستی با استناد به یکی از جهات اعاده دادرسی اعاده دارسی نمایید وچون مجازات بدنی دارید مجازات متوقف شده و اجرای ان معلق می شودپس حتما باید توسط وکیل نسبت به بررسی وجود جهاتی که باید اعاده دادرسی شود اقدام نمایید

احسان عبدالهی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۷:۵۸

تهران

۰

اگر اعتراضتان در مهلت نبوده باید قرار رد تجدیدنظر صادر و به شما ابلاغ میشد . آن قرار نیز 20 روز قابلیت اعتراض داشت . توصیه میشود موضوع را حضوری از طریق دادگاه پیگیری کنید .

مژگان صابریان بروجنی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۱

چهارمحال و بختیاری

۰

با سلام
اینکه اعتراضتان در مهلت مقرر ثبت شده یا خیر قابل اثبات است. در صورتی که اعتراض خارج از مهلت قانونی ثبت شده باشد و دلیل جدیدی برای تبرئه خود در اختیار دارید راه اعاده دادرسی برای شما باز است. با قبول درخواست شما مجازات شما تا زمان صدور حکم متوقف میشود.

علی حمداللهی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۲۳:۳۲

آذربایجان غربی

۰

سلام
همیشه سعی کنید اعتراض خود رو به روز آخر موکول نکنید
متاسفانه بعضا مشاهده شده مدیر دفتر دادگاهها در محاسبه مواعد دچار اشتباه میشن.
شما بهتر است در صورت داشتن دلایل و مدارک جدید اعاده دادرسی نمایید.

توفیق‌احمدخیاط
- قراردادها و داوری
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۲۰:۱۵

آذربایجان غربی

۰

با سلام. بزای تجدیدنظر خواهی ۲۲ روز مهلت هست.به سبب عدم لحاظ روز ابلاغ و اقدام دو روز به مهلت بیست روز اضافه میشه. اگر حتی ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز ۲۲ فرستاده باشید باز شعبه باید اعتراض رو قبول کنه.

فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۰:۳۵

تهران

۵

با سلام،اگر قطعی شده متاسفانه کاری نمی توان کرد و اعتراض را می بایست زودتر میدادید نه در ساعات آخر....به هر حال اگر مدارک جدیدی دارد امکان اعاده دادرسی هست در صورت پذیرش، موقتا جلوی اجرای حکم‌ گرفته میشود.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5