چک تضمینی که گم شده تکلیفش چیست؟

چک وسفته واسناد تجاری توسط مبینا...
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۰:۴۲
۳
پاسخ
۴۴۸

سلام روز تون بخیر من یه چک بابت ضمانت به شخصی دادم سر تاریخ چک مبلغ پرداخت شد ولی شخص گیرنده چک ضمانتی چک را گم کرده اند.



رقیه شکری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۸

تهران

۰

با سلام ابتدا اعلام مفقودی کنید و سپس اقرارنامه پرداخت طلب و قصور ایشان را از دفتر اسناد اخذ کنید تا در صورت هر گونه سواستفاده با ارائه و دفاع بتوانید خود را مبری نمائید.

علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۹:۳۴

تهران

۰

با سلام
با مراجعه به بانك واعلام مفقودي چك جلو آن را ببنديد ونيز در دفتر اسناد رسمي اقرار نامه اي مبني بر اينكه طلبكار در تاريخ سررسيد چك طلب خود را دريافت نموده ولي لاشه چك را بعلت مفقودي به شما عودت نداده با قيد شماره ومشخصات چك بگيريد . در اين صورت چنانچه از ناحيه ايشان يا هر كس ديگري سوء استفاده اي از چك مذكور بشود با ارائه اسناد اين دو اقدام مي توانيد از خود دفاع نماييد. موفق باشيد/.

حسین زینالی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۲۱

تهران

۴

با سلام
نکته ی اول اینکه چک در حکم اسناد لازم الاجرا هست ،با گم کردن مسئولیت شما ساقط نمی شود اما شما باید در اولین فرصت ممکن با مراجعه به بانک و اعلام مفقودی جلوی حساب را ببندید.وشما با بردن طرف مقابل به دفتر اسناد رسمی سندی مبنی بر پرداخت بدهی تان و انجام تعهدتان از ایشان دریافت به تایید ایشان و سر دفتر برسانید تا فردا ادعای علیه شما نکند.لازم به ذکر هست اعلام مفقودی یا سرقت به کلانتری محل مربوطه می تواند تا حدودی از مسئولیت کیفری چک، شما را مبری کند.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5