چطور هم مهریه بگیرم و هم طلاق؟

خانواده و ارث توسط نعیمه...
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۳:۰۳
۴
پاسخ
۵۷۱

با سلام و تشکر
همسرم توی دعوا و بحثی که داریم و ایشون درخواست ترک از منزل از من کردن، الان گفته اگر میخوای سازش بشه و طلاق نگیریم ،بریم من حتما مهریه تو بهت بدم..تا هم دینی نسبت به تو نداشته باشم هم اینکه مهرتو بدم تا اگر دفعه ی بعد دعوایی شد دیگه حواستو جمع کنی
میخواستم بدونم آیا همسرم از دادن مهریه نیّت سویی داره؟آیا قصد فریب من رو داره؟مثلا بعد دادن مهریه به من آیا میتونه راحت ازدواج دوم کنه یا راحت طلاقم بده؟مهریه م ۴۰۵ سکه ست.خواهش میکنم راهنمایی کنین.من قصد سازش و زندگی دارم و قصد طلاق ندارم اصلا



امیرحسین آقامحمدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۲۲:۳۷

زنجان

۰

با سلام
هر دو احتمال حسن نیت یا سو نیت وجود دارد.
مناسب است به هنگام سازش قرارداد را به وکیل نشان دهید.

رقیه شکری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۶

تهران

۰

با سلام مهریه در هر حال حق زن و دینی بر گردن مرد می باشد که هیچ چیزی در این مورد حق زن را از بین نمیبرد.این موضوع به هوشیاری شما بستگی دارد و این میزان مهریه مبلغ کمی نخواهد بود لذا ببینید آیا همسر شما توان آنرا دارد یا خیر تا با بردن شما به دفترخانه بخواهد آنرا به شما بپردازد ؟لذا با دقت و مطالعه مفاد آنچه که به شما نشان داده میشود میتوانید آنرا امضاء نکرده و ترجیحا با یک وکیل متخصص مشاوره تلفنی انجام دهید.

علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۱۹:۳۹

تهران

۰

با سلام
مهريه در هر حال ديني است به گردن شوهر واز زماني كه عقد نكاح منعقد شد در هر زمان زن مهريه خود را طلب كند مرد بابد مهريه را بپردازد . طلب مهريه يا پرداخت مهريه ارتباطي با طلاق ندارد وهر وقت زوجت طلب كند بايد پرداخت شود . ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول يا مجوز دادگاه غير قانوني است . پرداخت مهريه در هر شرايطي حقي از زن سلب نمي كند و نمي تواند فريبي در آن باشد البته امضاي هر قرارداد يا تعهد و رسيدي بايد به مفاد و محتواي آن توجه شود كه مورد فريبي را عليه خود امضاء نكند. موفق باشيد.

سارا دی بمهر
- خانواده و ارث
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۴:۱۷

تهران

۰

با سلام
طبق ماده ١١٣٣ قانون مدني هر مي تواند با مراجعه به دادگاه تقاضاي طلاق همسرش را نمايد و اين مسئله ارتباطي به دادن مهريه زوجه نيست .چون مهريه ديني هست كه بايد پرداخت شود .و در مورد ازدواج مجدد مرد بايد عدم تمكين شما را اثبات كند و طبق قانون حمايت بايد ازدواج دوم همراه با رضايت شما و با راي دادگاه صورت بپذيرد .

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5