پزشکی قانونی چه معیارهایی رو برای اثبات سفاهت در نظر میگیره؟

سایر امور حقوقی توسط Sara
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۷:۰۵
۲
پاسخ
۱۸۱

سلام .
پزشکی قانونی چه معیارهایی رو برای اثبات سفاهت در نظر میگیره؟ پدر بنده در چند سال اخیر حداقل یک ملک را فروخته و مشخص نیست با ثمن حاصل از معامله چه کرده؛ دو اتومبیل را پس از تخریب گوشه خیابان رها کرده و اخیرا تنها ملکی که باقی مانده و در آن ساکن بوده ایم را به خاطر اولا خرید یک اتومبیل که مورد علاقه ایشان بوده و ثانیا تشویق خانواده اش به فروش ملک و هبه ی مبلغی از ثمن به انها به فروش رسانده و از آن جا که به شدت مستبد است و به شیشه و روانگردان هم اعتیاد دارد نمی‌توانیم جلوی او برای خرج باقی مبالغ را بگیریم در حالی که هفته ی آینده ملزم به تخلیه ملک هستیم!
آیا بنده میتوانم بدون هیچ مدرک پزشکی درخواست صدور حکم حجر کنم تا خود دادگاه ایشون رو ارجاع بدن؟ و آیا عواقبی برای بنده نداره؟ و احیانا نمی‌توانند علیه بنده طرح دعوا و شکایت کنن؟ چون اهل این کار هستند و بارها علیه هر کدام از ما شکایات واهی کرده آمد که منع تعقیب هم شده.
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید



فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۲۰:۲۵

تهران

۵

با سلام،برای طرح هر دعوایی مدعی و خواهان باید ادله و مستنداتی داشته باشد در این مورد مستنداتی مثل مدارک‌پزشکی،شهادت شهود و نظر پزشکی قانونی لازم است تا بر اساس آن حجر ایشان اثبات شود.

مرتضی کردی آغمیونی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۰۱:۲۵

تهران

۰

باسلام واحترام
بامعیارهایی که شما مطرح کردید بعید می دانم حکم حجرصادرشود.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5