همسرم درخواست طلاق داده و من میخوام مهریه ام رو از طریق اجرای ثبت به اجرا بگذارم اگر یک چهارم حقوقش رو هر ماه به من بدن ایا این میزان از کل مهریه که دادگاه تعیین میکنه و باید بپردازه کسر میشه ؟.

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۸:۰۸
۶
پاسخ
۱۵۸

سلام
همسرم درخواست طلاق داده و من میخوام مهریه ام رو از طریق اجرای ثبت به اجرا بگذارم اگر یک چهارم حقوقش رو هر ماه به من بدن ایا این میزان از کل مهریه که دادگاه تعیین میکنه و باید بپردازه کسر میشه ؟



جمیله ستایش نهاد
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۰:۲۶

تهران

۰

در صورتی که درخواست طلاق از ناحیه زوج باشد ایشان باید تمام حق و حقو ق مالی شما را بدهند . نیازی به طرح دعوا ازجانب شما نمی باشد

پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۱۱:۴۱

البرز

۰

با سلام
شما نیازی به مطالبه مهریه ندارید. همسر شما قبل از طلاق، موظف است کلیه حقوق مالی شما از جمله مهریه را پرداخت کند. اگر درخواست اعسار برای تقسیط نفقه داده باشد، شما می توانید با معرفی مال و دلایل دیگر اثبات نمایید که معسر نیستند.

ابوالفضل احمدی دوقزلو
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۰

فارس

۳

سلام و احترام
به دلیل اینکه همسر شما اقدام کننده هستن موظف به پرداخت حقوق مالی شما به هر صورتی هستن و شما نیاز به اقدامی ندارید و در جلسات درخواست دریافت حقوق خویش را داشته باشید.

صالحه ناصری
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ۱۷:۱۴

همدان

۰

با سلام و احترام
با توجه به اینکه حق طلاق با مرد است در صورتیکه بخواهد از این حق استفاده کند باید کل میزان مهریه را نقدا بپردازد و همچنین تمامی حقوق مالی زن را نیز تادیه کند.
نیازی نیست شما دادخواست مطالبه مهریه تقدیم کنید.

غلامرضا قربانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۲

تهران

۳

با سلام
اگر زوج دادخواست دهنده است در زمان رسیدگی وحضور درجلسه دادرسی اعلام نمایید در اجرای ماده 29 قانون حمایت خانواوده کلیه حقوق مالی منجمله مهریه را خواستارید

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۰۹:۵۲

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
بهتر است شما اقدام ننمایید، باتوجه به اینکه همسرتان دادخواست طلاق دادن، موظف به پرداخت مهریه حتی بصورت اقساطی خواهند بود که بیش از یک چهارم حقوقشان خواهد شد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5