همسرم تهدیم میکند برای اثبات شرایط عسر و حرج باید چیکار بکنم؟

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۶
۴
پاسخ
۲۷۲

سلام وقت شما ببخشید ما تازه یک ماه عروسی کردم آقام همش منو میزد روم چاقو میکشید آدم عصبیه خیلی بهش فرصت دادم ولی اصلاح نشد الان میخام طلاق بگیرم به پلیس ۱۱۰زنگ زدم گفتم که به من چند بار حمله کرد با چاقو پلیس گفت برای جدایی باید مدرک داشته باشی باید چیکار کنم بتونم ثابت کنم؟



فهیمه حیدرپور
- خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۸:۵۸

تهران

۵

با سلام و احترام_ رفتار ارتکابی همسر شما جرم و فابل مجازات است، اما نکته حائز اهمیت ؛ اثبات این ادعا می باشد. بسیاری از شکایت های مطروحه به جهت عدم توانایی شاکی، منتهی به صدور قرار منع تعقیب می شودند.
لذابا توجه به استمرار رفتار زوج، اقدامات جهت مستندسازی را شروع کنید مثلا جریان را با همسایه ها در میان بگذارید تا بدونند شرایط چقدر بغرنج بوده و در زمان درگیری خودشونو برسونند به این شیوه شما میتونید از شهادت همسایه ها و یا تحقیق محلی برای اثبات رفتار خلاف قانون زوج استفاده کنید. یا اینکه اگر در محل سکونت شما مثلا پارکینگ ، دوربین مداربسته است خودتان را به ان محل برسانید تا رفتار همسرتان توسط دوربین ها ضبط شود. تقاضا از اقوام نیز برای تشکیل جلسه با زوج نیز پیشنهاد می شود.

امیررضا رستمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۲:۴۷

اصفهان

۰

سلام..شکایت کیفری انجام دهید و به موازات آن دادخواست طلاق را هم بدهید نهایتا با بذل کل یا بخشی از مهریه و شهادت شهود در مورد رفتار سوء همسر و پیگیری شکایت کیفری همچنین تاکید بر کراهت شدید و عدم امکان ادامه زندگی،ان شاالله به نتیجه می رسید.

فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۹:۰۷

تهران

۵

با سلام،برای طلاق باید عسر و حرج خود را ثابت کنید یکی از مصادیق آن سوء رفتار مستمر است که با چند شکایت کیفری و اثبات آن می توانید این مورد را ثابت کنید صرف گزارش پزشکی قانونی کافی نیست شکایت کنید تا انتساب جرم به ایشان اثبات شود.موفق باشید.

لیلااردستانی رستمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۱:۳۵

تهران

۰

شما باید دادخواست طلاق به واسطه عسر و حرج بدهید ولی باید بتوانید عسر و حرج را ثابت کنید برای اثبات باید ادله داشته باشید اگر ضرب وجرحی صورت میگیرد حتما نامه پزشک قانونی بگیرید و شکایت کنید اگر دعوا و درگیری ایجاد میشود با ۱۱۰تماس بگیرید و صورتجلسه تنظیم کنید و شاهد اگر داشته باشید هم کمک کننده است

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5