هزینه خرید موتورکولر و قفل کتابی آن با مستاجر است یا با موجر ؟

املاک و سرقفلی توسط فاطمه...
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۵۸
۱
پاسخ
۴۱۱

سلام. با تشکر از وکلای محترم. در کنار دست ملک ویلایی بنده ساختمان نیمه کاره ای که فقط شامل سقف و راه پله است قرار گرفته که سالهاست صاحب آن در خارج از کشور هست . چند روز پیش متوجه شدیم که فردی از پشت ساختمان بغلی از راه پله های آن به پشت بام ما آمده و قفل کتابی‌ محافظ کولر را باز کرده و به همراه موتور کولر دزدیده است. مستاجر بنده مدعي است که کولر را بعد خالی کردن آب آن قفل کرده . اکنون سوال اینکه 1 ) هزینه خرید موتورکولر و قفل کتابی آن با مستاجر است یا با موجر ؟ قانون با توجه به این شرایط چه‌ مي گويد؟
2) آیا بنده میتوانم از دادگاه برعلیه مالک ساختمان نیمه کاره مبنی بر درخواست کلیه خسارات وارده که اینجانب اعم از نصب حفاظ به پنجره های ساختمان و ایجاد نم و رطوبت بر اثر باد و باران در دیوارهای واحدها که مجبور به رنگ کاری شدیم و نیز انجام سیمان کاری و ایزوگام و نیز سرقت ایجاد شده به صورت یکجا نمایم چون قبلا تامین دلیلی برای این کار نکردم و همه را هزینه و انجام دادم ولی چون ایشان خارج هستند و ملکشان جز دردسر و هزینه سازی برای ما چیزی ندارد می خواهم همه ی هزینه هایم را از ایشان بگیرم. آیا قاضی قبول می‌کند چون قبلا تامین دلیل نکرده ام و همه کارها را انجام داده ام ؟؟
ممنون میشم اگر به دو سوال بنده پاسخ دهید.
با تشکر



محمد صفری
- خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۰۳:۳۰

سمنان

۰

سلام و عرض ادب
هزینه ی موتور کولر با توجه به توضیحات بر عهده ی موجر است ، میتوانید ابتدا تأمین دلیل نموده و سپس علیه مالک ساختمان نیمه تمام شکایت نمایید .

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5