هزینه اضافه بودن مساحت ملک برعهده فروشنده است؟

قراردادها و داوری توسط فاطمه...
۱۴۰۳/۰۵/۰۷ - ۲۳:۰۳
۴
پاسخ
۲۹۴

سلام من پارسال زمینی در شمال با متراژ و قطعه معین به صورتی وکالتی بابت بخشی از ثمن‌ خرید یک واحد آپارتمان فروختم. حالا مشخص شده که این زمین نزدیک به ۴۰ متر اصافه مساحت دارد. لازم به ذکر است هزینه شهرداری .مالیات. یو تی ام و عوارض را همه بعد اینکه ایشان برای انجام کارها به شمال رفتند همه را پرداخت کردم و حتی ۲/۳ هزینه‌های جانبی سفر ایشان را هم به خریدار دادم. گویا سه دفعه یو تی ام و نقشه کشی را انجام داده که ثبت دفعه سومی را قبول کرده.
سؤال من اينجاست که بنده بابت اضافه مساحت را که با ایشان مطرح کردم می گویند ما تا الان بابت کاداست کردن و ثبت این سند کلی تا الان هزینه کردیم بعلاوه هزینه رفت و آمد. می خواستم بدانم من به عنوان فروشنده تا پایان تک برگ شدن سند ایشان باید هزینه بدهم؟ ؟؟
و اینکه مثلا از ۲۰ میلیون هزینه اضافه مساحت من باید هزینه هایی که خریدار کرده اند را چقدرش را کسر کنم ؟



لیلااردستانی رستمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۲۱:۵۴

تهران

۰

پرداخت هزینه ها بستگی به قرارداد شما دارد اگر در قرارداد ذکر نشده بر عهده فروشنده است ثمن متراز اضافه هم قابل مطالبه میباشد

محمد تقی میرزابیگی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۲:۳۹

تهران

۰

سلام صرفا هزینه های انتقال وتنظیم سند بعهده فروشنده است ولاغیر واضافه مساحت طبق نظر کارشناس وتامین دلیل قابل مطالبه است

کاظم منصور خاکی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۲

البرز

۰

سلام. وقت به خیر.بستگی به شرایط قراردادهای شما دارد و توصیه میکنم با یک وکیل حضورا مشاوره داشته باشید. قاعدتا شما حق مطالبه متراژ اضافه را خواهید داشت.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۰۰:۲۷

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
وفق عرف جامعه هزینه های دارایی و شهرداری بر عهده فروشنده است مگر اینکه خلاف این مورد در مبایعه نامه توافق شده باشد.درخصوص اضافه مساحت میتوانید چنانچه ثمن معامله بصورت مترمربع توافق گردیده باشد محاسبه نموده پس از کسر هزینه ها از طرف مقابل دریافت نمایید درغیر اینصورت باجلب نظر کارشناس قیمت برآورد خواهد شد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5