من سال۱۴۰۰یک خانه روستایی ...

املاک و سرقفلی توسط ...
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۳:۱۹
۴
پاسخ
۹۷

من سال۱۴۰۰یک خانه روستایی و چند قطعه زمین باغ فندق راکه جمعا پنج آیتم میباشد در قالب یک مبایعه نامه که حدود اربعه هر قطعه وثمن هرقطعه جدامشخص شده جمعابه مبلغ پانصد میلیون درقالب یک مبایعه نامه به تنهاپسرم فروختم و در مبایعه نامه نوشته شده دویست میلیون بابت هزینه ایی که پسرم برایم کرده (مانند خرید پایه و فنس برای باغ و تعمیر اساسی خونه که احتمالا برای پرداختش فاکتور یارسید دارد) و نوشته شده سیصد میلیون تومان پرداخت شده است . مبایعه نامه شهود دارد شهود تحویل پول راندیدند.( البته باتوجه به عدم حضور پسرم در روستا املاک را تحویل ایشان نداده ام اما هرسال برای جمع آوری محصول می آید . که بنا به نداشتن درآمد توافق شفاهی کردیم که درقبال سیصد میلیون تومان تا زنده ام از محصول استفاده کنم) .
اما من مبلغ سیصد میلیون را از پسرم دریافت نکردم، درعوض یک اقرارنامه عادی به پسرم داده ام که کل مبلغ ثمن معامله رانقدی و توضیحات مبایعه نامه دریافت کرده ام وحق هرگونه ادعا و اعتراض را ازخود سلب و ساقط نموده ام و امضاء و اثر انگشت زده ام و در برگه دیگری در ۳ تاریخ قبل از تاریخ مبایعه نامه ویک تاریخ روز مبایعه نامه بصورت دستنویس به ایشان رسید داده ام که که سیصدمیلیون نقدی از ایشان گرفته ام بادست خط خودم وامضاء (همگی مهر شورای روستا رادارد).حال بنا به دلایلی پشیمان شدم و از تخلیه و واگذاری ملک به فرزند خودداری نمودم. آیا می‌توانم بیع‌نامه را باطل نمایم
از چه طریق اقدام کنم تا به نتیجه برسم؟ باسپاس



پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۵:۱۳

البرز

۰

با سلام
با توجه به شرایطی که توضیح دادید به نظر می رسد معامله انجام شده صحیح باشد و امکان ابطال بعید است‌.
تنها راه بر هم زدن معامله توافق با فرزند و اقاله مبایعه نامه است.

الهام جاوید پناه
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۶/۱۲ - ۱۶:۱۶

اصفهان

۰

سلام وقت بخیر
مطابق آنچه توضیح دادید معامله به درستی انجام شده و در صورت عدم توافق با فرزند محترم میتونید معامله را فسخ و در قالب صلح عمری به ایشان منتقل نمایید و ازین طریق تا زمانی که در قید حیات هستید از ملک مورد نظر استفاده میکنید و پس از فوت به پسرتون منتقل خواهد شد

هادی اسماعیلیان
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۶/۱۲ - ۱۴:۱۷

خراسان شمالی

۰

با سلام.با توجه به اینکه شما اقرار و اظهار به دریافت کامل ‌ثمن‌ المعامله را دارید و شرایط اساسی صحت معامله هم مخدوش نیست معامله صحیح است.

سارا مرداسی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ - ۱۵:۱۶

خوزستان

۰

با سلام
با توجه به اینکه مبایعه نامه عادی اما با وجود ۲ شاهد معتبر شناخته می شود وشما کلیه حقوق را طی اقرار نامه از خود سلب کردید امکان ابطال مبایعه نامه وجود ندارد.
بنظر بنده تنها راه باقی مانده این است که با پسرتان توافق به برهم‌زدن مبایعه نامه کنید در اصطلاح اقاله.با بر هم‌زدن مبایعه نامه و پس دادن مبالغ شما میتوانید با پسرتان صلح عمری داشته باشید یعنی تا زمانی که در قید حیات هستید از منافع و‌محصول باغ استفاده نمایید.
در غیر این‌صورت با استناد به مبایعه نامه پسر شما میتواند دستور خلع ید بگیرد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5