محاسبه تاخیر تادیه در سفته؟

چک وسفته واسناد تجاری توسط وکیل...
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۱:۲۶
۱۰
پاسخ
۲٬۸۰۲

سلام یک فقره سفته از کسی طلب کار هستم مبلغ نوزده میلیون تومان تاریخ سررسید تیرماه نودشش بوده ولی اقدام اردیبهشت نودهفت کردم مخاستم بدانم تاخیر وتادیعه تا امروز چقدر مشه برام سودش حساب کنید ممنون از شما



پوریا مجیدیانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۰:۴۶

تهران

۳

درود
خسارت تاخیر در تادیه از اردیبهشت 97حساب خواهد شد و برای اطلاع از میزان آن به قسمت محاسبات حقوقی مراجعه کنید

علی غزاله
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۲:۵۸

کرمانشاه

۵

سلام
تاریخ واخواست تاریخ مطالبه محسوب میشه ودر صورت عدم واخواست ،تاریخ دادخواست تاریخ مبدا خسارت درنظرگرفته میشه که در اجرای احکام محاسبه میشه

مهری امینی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۱:۰۶

اصفهان

۵

باسلام
بنا به ماده 304 قانون تجارت در برات، خسارت تأخیر تأدیه مبلغ اصلی برات که بواسطه عدم تأدیه اعتراض شده است از روز اعتراض محسوب می شود. حکم این ماده به موجب ماده 309 قانون تجارت درباره خسارت تاخیر تادیه وجه سفته نیز لازم الاتباع می باشد و خسارت تاخیر از روزی حساب می شود که بدان اعتراض شده باشد و بدین ترتیب اولین روز، روزی است که واخواست نامه در دفتر دادگاه ثبت می گردد.
در صورتی که راجع به خسارت تاخیر تادیه، قراردادی در بین باشد باشد و خواسته به وسیله اظهارنامه مطالبه شود از تاریخ اظهارنامه و در غیر اینصورت از تاریخ اقامه دعوا محاسبه می شود.

حسن آرین پور
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۹:۳۹

تهران

۰

با تقدیم سلام و ادب
با توجه به عدم واخواست از جانب شما،تاریخ ثبت دادخواست تاریخ شروع خسارت تاخیر می باشد و اجرای احکام مبلغ دقیق را مشخص میکند.

حسن زاهدپاشا
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۰:۴۸

تهران

۰

با سلام،اگر فرض را بر این بگیریم که سفته را واخواست نکردید از تاریخ تقدیم دادخواست تا پایان سال۹۹ حدود هفت میلیون و۸۰۰ هزار تومان خسارت تاخیر تادیه به اصل طلب اضافه میگردد.

دکتر وحید قاسمی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۲:۵۵

مازندران

۵

مهمه که در اون تاریخ واخواست کردید یا نه اگه واخواست نکردید از تاریخ تقدیم دادخواست در هر حال باید ببینید در حکم دادگاه از چه زمانی لحاظ شده است

سعید صفدریان
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۹:۲۷

تهران

۰

با توجه به عدم واخواست سفته خسارت از اردیبهشت ۹۷ محاسبه میشود تا زمان وصول که تا پایان سال ۹۹ خسارت تاخیر تادیه حدودا ۴۰ میلیون تومان میشود.

دکتر بهراد تنهایی
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۹:۰۷

آذربایجان شرقی

۰

اسناد تجاری از تاریخ صدور شامل تاخیر تادیه می گردند نه از تاریخ تقدیم دادخواست لذا تاریخ دادخواست شما ملاک تاخیر تادیه نبوده و توسط اجرای احکام محاسبه خواهد گردید.

سعیده زمانی
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۱:۲۸

تهران

۵

سلام محاسبه خسارت تاخیر تادیه توسط واحد اجرای احکام صورت می گیرد، علی ای حال خسارت شما از سال 97 تا امروز 7 میلیون و 800 هزار و 40 تومان است.

دکتر طاهره حسینی
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۱:۱۷

چهارمحال و بختیاری

۴

اگر منظور خسارت تأخیر تأدیه است با توجه به مطالبه در سال ۹۷، در صورت عدم پرداخت تا اوایل سال ۹۹، خسارت تأخیر تأدیه حدود ۷میلیون و ۸۰۰میشود.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5