طلاق در دوران بارداری

خانواده و ارث توسط اعظم...
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۷
۷
پاسخ
۷۱۶

سلام من در دوران بارداری می خوام از همسرم جدا شم برای من چه حق و حقوقی وجود دارد؟



علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۷:۳۹

تهران

۰

با سلام
حقوق شما در وقتي كه باردار باشيد بشرح زير است :
نفقه تا زمان زايمان
مخاوج وهزينه هاي دوره بارداري ووضع حمل
حضانت فرزند از بدو تولد ومخارج آن برعهده زوج
عده تا ذمان وضع حمل
ضمنا حق و حقوق ديگر شما كه به باردا ي ارتباط ندارد از جمله مهريه و.... پا برجاست .

مهری امینی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۲:۵۷

اصفهان

۵

با سلام
اساس قانون مدنی ایران و قانون حمایت خانواده، انجام مراحل طلاق زن باردار و یا طلاق توافقی در دوران بارداری مورد پذیرش قرار گرفته است.
یکی از مدارک طلاق توافقی برای دادگاه خانواده، طبق ماده قانون حمایت خانواده برای سایر زنان (غیر دوشیزه و غیر یائسه) برای ثبت طلاق سردفتر مکلف است که گواهی عدم بارداری از زوجه مطالبه کند. در حقیقت این گواهی برای این گرفته می‌شود که مشخص شود زوجه در هنگام طلاق باردار می‌باشد یا خیر؟ پس باردار بودن زن در توافقات زوجین برای طلاق توافقی مهم تلقی می‌شود و باید مواردی همچون نفقه زن باردار و نحوه نگهداری فرزند و… تعیین کاملا مشخص شود. در طلاق توافقی در دوران بارداری باید نحوه وضع حمل و هزینه‌های کامل آن که بر عهده پدر فرزند است مشخص شود و نیز پس از تولد معین گردد که سرپرستی فرزند بر عهده کدامیک از والدین است. نیز حقوق مالی زن به صورت کامل باید در متن توافق نامه طلاق توافقی در دوران بارداری قید شوداگر زن بارداری طلاق داده شود مطابق با قول تمام مراجع عده طلاق وی تا زمان وضع حمل می‌باشد یعنی اگر طلاق در ماه اول بارداری انجام شود، عده زن حدود هشت ماه و تا زمان وضع حمل می‌باشد. یا اینکه اگر طلاق زن باردار در هشت ماهگی از بارداری اجرا شود، عده طلاق حدود یک ماه است. در هر صورت عده طلاق زن باردار تا زایمان است و بعد از آن فورا می‌تواند با شخص دیگری ازدواج کند و در این دوران یعنی تا زمان زایمان به زن نفقه تعلق می‌گیرد و تحت هیچ شرایطی در این دوران نمی‌تواند ازدواج کند.

دکتر بهراد تنهایی
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۲۰:۰۸

آذربایجان شرقی

۰

سلام شما علاوه بر اینکه مهریه خود راتماما می توانید دریافت کنید می توانید تا زمان طلاق نفقه خویش را دریافت ونماییدمگر انکه شوهرتان الزام شمارو به تمکین گرفته و ناشزه محسوب گردید.

فریده رفیعی مهر
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۰۲:۵۸

خوزستان

۰

سلام چنانچه طلاق از جانب زوج باشد دادگاه در ضمن طلاق به کلیه حق و حقوق مالی شما از مهریه ، نفقه ،اجرت المثل حکم میدهد لکن چنانچه طلاق از جانب شما باشد نیاز به مشاوره دارید تا مفصل برایتان توضیح بدهم

فاطمه اسدی نیا
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۸:۱۵

گیلان

۰

ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی: « به مجرد عقد، زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.»و علاوه بر مهریه در صورتی که نفقه شما پرداخت نشده باشد میتوانید نفقه نیز مطالبه کنید.و حق و حقوق مالی شما نیز ارتباطی به باردار بودن یا نبودن ندارد .در صورت نیاز به مشاوره از طریق پروفایل شخصی در خدمتم

فرید الدین اسماعیلی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۶:۲۰

تهران

۰

از نظر حق و حقوق باردار بودن و نبودن تفاوتی ندارد اما نکته اینجاست که تا زمان وضع حمل اجرای صیغه طلاق ممنوع است

نازنین کرداسلام
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۹

تهران

۰

با سلام بسته به اینکه علت جدایی چیست واینکه دادخواست طلاق به چه صورت می باشد از ناحیه زوجه و یا توافقی موضوع متفاوت است و سوال شما کلی است . اما به طور کلی اگر ایشان مدتی است که نفقه پرداخت نکرده می توانید شکایت ترک انفاق طرح کنید و بر اساس آن دادخواست طلاق دهید. می توانید اجرت المثل ایام زوجیترا مطالبه نمیایید و مهریه نیز قابل مطالبه است البته اگر عندالاستطاعه تعیین شده باشد باید توان مالی زوج را ثابت نمایید . لازم به ذکر است برای اقدام نیاز به شاهد دارید که حاضر به ادای شهادت در دادگاه هم باشند . برای مشاوره کامل تر در خدمت شما هستم .

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5