سو استفاده از سیم کارت دیگران چه مجازاتی دارد؟

کیفری توسط امیرحسین...
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۶:۲۸
۳
پاسخ
۲۹۰

سلام وقت بخیر،من به یکی پول قرض دادم و اون شخص کارت ملیشو داد تا من نگه دارم تا قرضشو‌ بده ولی نداد و من از طریق پیامک چند تا فحش ناموسی دادم بهش ولی پولمو پس ندادن،بعد از چند ماه دوستم با کارت ملی اون شخص سیم کارت ایرانسل واسه خودش خرید و اون شخص فهمید که دوستم این کار رو انجام داده،حالا ازم شکایت کرده میخاستم بدونم چه جرمی به من میدن



علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۵:۴۶

تهران

۰

با سلام واحترام
دو جرم مستند اتفاق افتاده است . جرم فحاشي و جرم خيانت در امانت به اضافه اينكه اگر از سيم كارتي كه با كد ملي فرد گرفته شده سوء استفاده خاصي هم شده باشد خودش قابل طرح است . با توضيحاتي كه داديد جرم فحاشي از طريق پيامك اثبات است حال اگر مشمول حد قذف نباشد يعني نسبت دادن زنا يا لواط به فرد در پيامكها حداقل به مجازات فحاشي حكم صادر خواهد شد ونيز حكم به مجازات خيانت در امانت .اگر نيازي به مشاوره بيشتر بود تماس حاصل فرماييد در خدمت هستم / موفق باشيد.

رضا طالبی دادوکلائی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۴۲

مازندران

۰

در خصوص فحاشی در صورت اثبات به مجازات مقرر برای توهین محکوم میگردید ولی در مورد خرید سیمکارت نحوه استفاده از آن در نوع اتهام و مجازات قانونی شما تاثیر گذار است ولی صرف استفاده از سیمکارت بدون سواستفاده ممکن است شما را در مظان اتهام معاونت در جرم پیشبینی شده در ماده 2 قانون ثبت احوال قرار دهد.

یوسف حزبا
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۹:۳۷

خوزستان

۰

با سلام هم توهین یکی از مصادیق مجرمانه هست و هم از بابت عدم مراعات امانت یعنی کارت ملی دوستتان ممکن است به جرم خیانت در امانت برایتان قرار جلب به دادرسی صادر شود.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5