در یک قولنامه بوده چگونه باید ثابت کنم رضایت مالک به بنده مربوط نمی شود؟

املاک و سرقفلی توسط یلدا...
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۷:۴۳
۳
پاسخ
۲۵۰

با سلام
مالک یک دانگ از سرقفلی مغازه ای بودم که 5 دانگ مابقی را پدرم به من و بردارم نفری 2.5 دانگ انتقال داده من چون از قبل شریک بودم حق رضایت مالک را پرداخت نکردم و برادرم پرداخت کرده حالا از من شکایت کرده که نصف مبلغ رضایت مالک را باید پرداخت کنم، قولنامه انتقال 5 دانگ چون می بایست بنده به عنوان شریک رضایت به این نقل و انتقال داشته باشم در یک قولنامه بوده چگونه باید ثابت کنم رضایت مالک به بنده مربوط نمی شود؟



امیرمَهدی‌زاده
وکیل پایه یک دادگستری - املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۸:۲۹

خراسان رضوی

۰

سلام:
۱-شمامالک ۱دانگ از۶دانگ بوده‌ایدو۵دانگ البافی در مالکیت پدرشمابوده و شمانقش وسِمَتی نسبت به ۵دانگ ندارید که انتقال آن به دیگری منوط به جلب رضایت شماباشدوشمافقط حق تقدم درخریدداشته‌ایدونه امتیاز دیگری.
۲-اگربرادرشمابدون اذن و اطلاع شما اقدام به پرداخت مبلغ جلب رضایت مالکانه۲/۵دانگ نموده،نمیتواندآنراازشمامطالبه کندمگراینکه انتقال سهم برادران منوط به پرداخت حصه سهم مالکانه شماهم بوده که در اینصورت باتوجه به اصل عدم تبرُّع شما بایستی حصه ۲/۵دانگ سهم خودتان را پرداخت نمائید.
مؤیَّدباشید

کیمیا کورس
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۵

تهران

۰

سلام و ارادت مشخص نیست چگونه رضایت مالک را جهت انتقال اخذ کردید لطفا توضیح بیشتری دهید

فرهاد‌داوری نژاد
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۱۵:۲۰

تهران

۰

سلام / باتوجه به اینکه شریک مشاعی شخص ثالث محسوب نمی شود بنابراین انتقال منافع از شریک به شریک دیگر نمی تواند انتقال منافع به غیر محسوب شود و داشتن مستندات لازم مبنی بر مالکیت یکدانگ ، بر این امر کفایت می کند( البته نظر مخالف هم وجود دارد) .

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5