در صورت یکه عفو رهبری شامل فرد نشود می تواند از آزادی مشروط استفاده نماید ؟

کیفری توسط احسان...
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۲۰:۰۲
۲
پاسخ
۲۷۰

سلام وقتتون بخیر ،برادر من هیچگونه سابقه کیفری ندارد و به خاطر فروش مال غیر به هفت سال زندان و رد مال و پرداخت یک میلیارد و سیصد به صندوق دولت محکوم شده است با توجه به اینکه ایشان شاکی خصوصی دارد آیا در صورت اجرای حکم ،عفو رهبری به او شامل می شود ؟ در صورتیکه عفو رهبری به او شامل نشود می تواند از آزادی مشروط استفاده نماید ؟ و در صورت آزادی مشروط حداقل چقدر باید حبس تحمل نماید ؟ آیا بدون وثیقه و با دستبند الکترونیکی می تواند از آزادی مشروط استفاده نماید؟ آیا جریمه یک میلیارد و سیصد به صندوق دولت قابل تبدیل به حبس است ؟ حداکثر چند روز بابت تبدیل جریمه دولت باید حبس تحمل نماید؟ از راهنمایی شما بسیار ممنونم و آرزوی عاقبت بخیری برایتان دارم.



نازنین کرداسلام
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۴:۰۷

تهران

۰

با سلام جرم مذکور تعزیر درجه ۴ محسوب می شود و جرم غیر قابل گذشت می باشد که در صورت گذشت شاکی و فقدان سابقه کیفری موثر در خصوص تعزیر ٣ تا ٨ می توان تقاضای تعلیق مجازات را کرد . آزادی مشروط هم بعد از تحمل یک سوم مجازات امکان پذیر است

طاهر مصطفى
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۷:۰۶

آذربایجان غربی

۳

مجازات اعلام شده جزء مجازاتهای تعزیری درجه 4 محسوب می شود و این جرم قابل گذشت محسوب نمی شود اگر شاکی گذشت نماید و محکوم علیه سابقه کیفری نداشته می باشد می توان از قاضی صدور حکم تقاضای تعلیق صدور حکم را نمود. در مورد آزادی مشروط باید محکوم یک سوم مدت مجازات را تحمل نماید تا بتوان تقاضای آزادی مشروط را نمود. در مورد عفو رهبری باید عفو که اعلام می شود را مورد بررسی قرار داد تا بفهمیم که آیا شامل خواهد شد یا نه؟

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5